8 edycja- pytania 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania 2
A czy dasz radę doszarżować rogiem do irongutów robiąc wheela?
Po co, skoro szarżując na wprost wchodzi w btb?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Niby można by się pobawić w close the door ale raczej to nie jest ani zgodne z zasadami ani z duchem gry
Nie wiesz, nie pisz.krystian1wielki pisze:Niby można by się pobawić w close the door ale raczej to nie jest ani zgodne z zasadami ani z duchem gry
Czy Heraldzi demoniczni mogą się dołączać do oddziałów Warriorowych
Jak to działa
normalnie mają ograniczenie takie, że mogą być tylko w oddziałach tego samego boga.
Chodzi o czywiście o grę w sojuszu DoCh+WoCh


Chodzi o czywiście o grę w sojuszu DoCh+WoCh

tego nie wiedzą nawet Elders of the Warhammer.
Wg mnie takiego dołączania zabrania zapis w ramce "Daemonic characters". Jest wyszczególnione do jakich konkretnie jednostek może dołączyć np. herold Khorna, więc założeniem jest że heroldzi mogą dołączyć tyko do jednostki swojego boga z księgi Demonów Chaosu. Wiadomo, że wtedy nie było zasad sojuszy, ale jednak zapis i jego intencja jest jasna.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Uściślenia sędziowskie:
Limit 12 kości w jednym momencie w fazie magii
Mag nie może rzucić czaru, jeśli tym samym przekroczyłby maksymalną ilość 12 kości (w jednym momencie fazy magii) dzięki zasadzie specjalnej pozwalającej dorzucać kości (np. „dorzucający” dodatkową kość do czaru Dragon Mage). W takiej sytuacji gracz musi albo uwolnić wpierw stosowne miejsce w puli rzucając inne czary, albo też nie skorzystać ze zdolności maga, jeśli jej użycie jest opcjonalne.
Czy to oznacza, że jeden mag może zużyć max 12? Czy wszyscy magowie w armii mogą użyć max 12 kości?
Limit 12 kości w jednym momencie w fazie magii
Mag nie może rzucić czaru, jeśli tym samym przekroczyłby maksymalną ilość 12 kości (w jednym momencie fazy magii) dzięki zasadzie specjalnej pozwalającej dorzucać kości (np. „dorzucający” dodatkową kość do czaru Dragon Mage). W takiej sytuacji gracz musi albo uwolnić wpierw stosowne miejsce w puli rzucając inne czary, albo też nie skorzystać ze zdolności maga, jeśli jej użycie jest opcjonalne.
Czy to oznacza, że jeden mag może zużyć max 12? Czy wszyscy magowie w armii mogą użyć max 12 kości?
nie. nie:UGH pisze:Czy to oznacza, że jeden mag może zużyć max 12? Czy wszyscy magowie w armii mogą użyć max 12 kości?
grzybki to nie PD
wytłumaczenie czego? masz wyraźnie w uściśleniu:UGH pisze:Jakiś przykład? wytłumaczenie?
:UGH pisze:12 kości w jednym momencie w fazie magii
Chodzi o to, że w jednym momencie może być maksymalnie 12 PD. Jak zużyjesz część z nich, możesz sobie dorobić dodatkowe PD z przedmiotów czy zdolności. Na przykład w armii HE jest mag z power stonem i banner of sorcery. Załóżmy, że rzut na ilość PD wyniósł 12, a BoS zrobił jeszcze dwie kostki. Dwie PD się marnują. Następnie mag zużywa wszystkie 12 PD, po czym uruchamia power stone'a i zużywa kolejne dwie kostki. Jeżeli jeden czarodziej musiałby rzucić przy użyciu więcej niż 12 PD nie może tego zrobić, bo wymagałoby to przekroczenia dozwolonej ilości PD w jednym momencie.
Grzybek dodaje PD. Użycie grzybka można zadeklarować w dowolnym momencie.Lidder pisze:grzybki to nie PD
Czyżby zmienili zasady grzyba? Mówię jak pamiętam, że było w 7ed: grzybka można było użyć jako dodatkowej, "dorzucanej", kostki przy rzuceniu czaru (to jest właśnie ten dowolny moment - można zadeklarować, czy się chce go użyć), teraz nie gram O&G, więc nie jestem na bieżąco.