Początkujący generał

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Re: Początkujący generał

Post autor: White Lion »

Cóż nie ma to nic wspólnego z logiką, realnością ani sensem i niczego takiego nie pisałem.
Napisałem tylko że nie ma porównania takiego blokowania ruchu w bok to całkowitego zablokowania opisanego w worst play section.


Faktem jest:
- jest to niezgodne z aktualnie obowiązującymi zasadami które zacytowałem powyżej (i nie ma tu znaczenia czy pozwolimy jej na złamanie zacady 1 cal czy nie. Chodzi o technicznie niewykonalnego pivota).

- nie ma tego w worst play section (jak będzie to będzie).

tyle.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Ab str 56 Shambling Horror
"... First pivot Hell Pit Abomination to face the direction in which you want to travel,
THEN
roll a 3d6, this is how many inches directly forward the creature will move
...
If the abomination movement is sufficient to take it into an enemy unit then it counts as charging"
Nie wiem dlaczego na podstawie powyższego nie można zrobić spójnej i logicznej interpretacji. Każde inne kombinowanie np. wskazywanie kierunku przed pivotem itp jest imo naciągane.


Lazur@ to nie nasza wina, że Aboma ma dziwne zasady, które dają jej możliwość szarżowania do tyłu w odział, którego początkowo nie widzi.... Bardziej starałbym się sprowadzić jej zasady do ogółu niżeli pozwalać na jeszcze więcej....

Ewentualnie jestem w stanie zgodzić się na to, że aboma pivotuje w kierunku blokera i rzuca na zasięg (co w mojej opinii normalnie jest nielegalne) ponieważ pomyślność szarży jest oczywista. Innych przypadków bym nie dopuszczał.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Cytujesz zasady z AB, a abomka dostała FAQ, że używa random movement z podręcznika.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

ktory imo nalezy interpretowac jak ten z ab :wink: nie wnikam, czekam na głosowanie ls :P

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

szeszej pisze:Cytujesz zasady z AB, a abomka dostała FAQ, że używa random movement z podręcznika.
AB Shambling Horror
"... First pivot Hell Pit Abomination to face the direction in which you want to travel,
THEN
roll a 3d6, this is how many inches directly forward the creature will move
...
If the abomination movement is sufficient to take it into an enemy unit then it counts as charging"



RB Random Movement
"...first pivot it about its centre to face the direction in which you wish it to travel
THEN
roll the dice shown in the model's profile
THEN
move the model directly forwards a number of inches equal to the total rolled by the dice
...
If the move is found to take the unit into contact with an enemy, then it counts as charging, and this is resolved using the normal rules for charges"




faktycznie kosmiczna różnica :P

Awatar użytkownika
gradziol
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Manchester

Post autor: gradziol »

Witam,

Jakis czas temu zaczalem komletowac szczurki i jak kazdego dopadl mnie problem Niewolnikow. Nie lubie nie miec WYSIWYGu, figsy innych ras tez jakos do mnie nie przamawialy (szybciej na filer), wiec byl problem. Liczac ze trza mi jakies 120 figsow, po 10 na box, wydal bym na to £240 i mial extra 120 Clanratow z ktorych bym pewnie nigdy nie skorzystal (jako ze juz mam 60).

Rozwiazanie problemu znalazlo sie dzis w postaci korpusikow sprzedawanych po 12 na ebayu, uznalem wiec ze sie podziele info, a noz komus tez takie rozwiaznie podejdzie.

http://www.ebay.co.uk/itm/360392776405? ... 1423.l2649

W dwunastce sa wszystkie "bidne" z pudelka clanratow plus dwoch w zbrojach. Brakuje podstawek (musze gdzies okazyjnie kupic, mysle tez nad dawaniem ich po 2, 3 lub 4 na jedna dluga) oraz raczek, tych mi jednak nie brak z innych modeli.

Za 3 komplety (zrobie z tego 30, moze popiluje cos to wtedy wiecej) zaplacilem £21,5 z wysylka, co nawet doliczajac ceny raczek i podstawek nie przekroczy lacznie £30, a tyle kosztowalo by to w sklepie. Wlasnie, kosztowalo by gdyby ktos wpadl na pomysl sprzedawania samych slaveow.

Pozdro

Awatar użytkownika
Czcibor
Oszukista
Posty: 872
Lokalizacja: WarAcademy Opole

Post autor: Czcibor »

czy ktoś obraźiłby się jeżli użyawałbym jako slaveów night runnersów? po prostu wyglądają fajnie niż ci nowi clanrato-slavei
Fanatic pisze: ledwo savage ogarniam cała rodzina je maluje
już nie chcą do mnie przychodzić bo wiedzą, że pędzel i farbki na nich czekają
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Pewnie ktoś by się obraził, może Zgredek albo ktoś inny :-k
:D
Nie no poważnie to możesz ich tak używać, dlaczego nie
Obrazek

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

Xet pisze:ktory imo nalezy interpretowac jak ten z ab :wink: nie wnikam, czekam na głosowanie ls :P
no to jak w końcu z tą abomką i głosowaniem ls ?

a moje pytanie - jak wypuściłem vaguardów lub scoutów no i przeciwnik ma pierwsza turę skavenami to i tak abomką nie może mnie zaszarżować tak ?
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

A niby dlaczego nie mógłbyś zaszarżować na vanguarda ? Zakaz szarży dotyczy tego kto ruch zrobił, a nie przeciwnika, ten jak ma zasięg to może szarżować jak chce. Poza tym a-bomba nie szarżuje tylko wpada w przeciwnika ruchem z randoma.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Mr. Hyde
Mudżahedin
Posty: 286
Lokalizacja: Koszalin Zad Trolla
Kontakt:

Post autor: Mr. Hyde »

Dawno nie grałem skavami ale z tego co pamiętam to abomka nie szarżuje i jest napisane że jak gracz zaczyna i zrobi unitem vanguard to on nie może szarżować gracz który nie zaczyna może szarżować.

Gibon

Post autor: Gibon »

Już jakiś czas zbieram skavenów i moja armia jest niczego sobie jeśli chodzi o kompletowanie, lecz dalej zastanawiam się na kilkoma rzeczami, o których poczytałem w innych tematach > m.in rozpiski i Q&A.

- po co wystawiać tyle niewolników do blokowania skoro i tak szału z nimi nie ma, bo jak zostaną złamani to od razu out ze stołu ?

- po co wystawiać tyle elektryków z magic lvl 1 (ludzie mieli w rozpach po 3)

- wystawianie po 5 night runnersów albo po 5 gutter runnersów. Guterzy wyskoczą z krawędzi, ale co daje wyjście w 2 turze gdzie przeciwnik jest jeszcze jako tako rozstawiony i nie ma elementu zaskoczenia, a nightów to już wogóle nie rozumiem dlaczego wystawiać ich po 5 ?

- latara do rozpy jest dobra, natomiast nie ma jej za bardzo gdzie postawić, skavenów jest tyle, że na początku mogą nie zasłaniać w strzelaniu natomiast później jak dochodzi do walki to nie ma sensu strzelać w swoich lub nie ma w co strzelać.

- ludzie też wystawiają klocki clanratsów po 21 i takich klocków jest ze 5 albo i wiecej. Nie lepiej wystawić w większym klocku, ponieważ ma to większe szanse przetrwania, nie zasłania latarze ew katapie strzelania > j.w ?

- wystawianie globków też w śmiesznych liczbach.

i pytanie ogólne, po co wystawiać oddziały w tak śmiesznych rozmiarach j.w i mieć ich 200typów jednostek skoro można wystawić:

Grey Seer na Dzwonie do tego 40clan ratsów, fura z 40 monkami, 40 stormów, katapa, latara, drużyny wsparcia i 100 slavów w oddziałach np po 40, 35, i 25 ?


Są to najbardziej nurtujące mnie pytania na dzień dzisiejszy i nie umiem do tego dojść. Mógłbym napisać moją rozpiske w dziale rozpisek i ew sie zapytać, ale na razie pytam tutaj żeby rozwiać te wątpliwości. Ew jak ktoś bd ciekaw mojej rozpiski to chętnie napisze :mrgreen:.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

Gallanomen pisze:Już jakiś czas zbieram skavenów i moja armia jest niczego sobie jeśli chodzi o kompletowanie, lecz dalej zastanawiam się na kilkoma rzeczami, o których poczytałem w innych tematach > m.in rozpiski i Q&A.

- po co wystawiać tyle niewolników do blokowania skoro i tak szału z nimi nie ma, bo jak zostaną złamani to od razu out ze stołu ?

- po co wystawiać tyle elektryków z magic lvl 1 (ludzie mieli w rozpach po 3)

- wystawianie po 5 night runnersów albo po 5 gutter runnersów. Guterzy wyskoczą z krawędzi, ale co daje wyjście w 2 turze gdzie przeciwnik jest jeszcze jako tako rozstawiony i nie ma elementu zaskoczenia, a nightów to już wogóle nie rozumiem dlaczego wystawiać ich po 5 ?

- latara do rozpy jest dobra, natomiast nie ma jej za bardzo gdzie postawić, skavenów jest tyle, że na początku mogą nie zasłaniać w strzelaniu natomiast później jak dochodzi do walki to nie ma sensu strzelać w swoich lub nie ma w co strzelać.

- ludzie też wystawiają klocki clanratsów po 21 i takich klocków jest ze 5 albo i wiecej. Nie lepiej wystawić w większym klocku, ponieważ ma to większe szanse przetrwania, nie zasłania latarze ew katapie strzelania > j.w ?

- wystawianie globków też w śmiesznych liczbach.

i pytanie ogólne, po co wystawiać oddziały w tak śmiesznych rozmiarach j.w i mieć ich 200typów jednostek skoro można wystawić:

Grey Seer na Dzwonie do tego 40clan ratsów, fura z 40 monkami, 40 stormów, katapa, latara, drużyny wsparcia i 100 slavów w oddziałach np po 40, 35, i 25 ?


Są to najbardziej nurtujące mnie pytania na dzień dzisiejszy i nie umiem do tego dojść. Mógłbym napisać moją rozpiske w dziale rozpisek i ew sie zapytać, ale na razie pytam tutaj żeby rozwiać te wątpliwości. Ew jak ktoś bd ciekaw mojej rozpiski to chętnie napisze :mrgreen:.
Niewolnicy są tani i zawyczaj te 2-3 tury wytrzymają, co w ich koszcie jest zajebiste.

Nie wiem o co ci chodzi z elektrykami na 1 lvl ? Ludzie zazwyczaj wystawiają 2-3 (doom rocke i brass orb) lub 8-15 odginaczki.

Night runnersów nie można wystawiać w 5 (10 min), a guter runnersi to IMO najlepsi gwałciciele maszyn po kameleonach.

Co do WLC to przeczytaj swój post jeszcze raz, spójrz na stół na 2400-2800 pkt i pomyśl jak masz dużo miejsca dla latarki, a zresztą czym innym chcesz kroić drzewce, smoki czy inne hydry ?

Osobiście uważam globadierów za oddział nie mieszczący się w mojej rozpie, ale inni używają go z powodzeniem jako odginaczki.

Życzę powodzenia w manewrowaniu klocem 200 chłopa, obrywaniem z plagi czy innych testów siły z lifa. Orzeł pokocha ten odział, zresztą oni orła też

Awatar użytkownika
grom88
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 136
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: grom88 »

Jak masz w kombacie 40 slavow to trzymają najlepsze klocki wroga po 3/4 tury combatu a ty w tym czasie gnieciesz resztę a do kombatu ze slavami rzucasz 13 lubi inne czary. Oni są po to tylko żeby umrzeć ale mają przy tym umierać jak najdłużej. Elektrycy z 1 lvl mogą nosić takie rzeczy jak dispell scrolle czy fedbaki a na Seera dajesz w tedy bardziej potrzebne przedmioty. Co prawda nie wiem po co wystawiać 5 NR ale 5 GR to bardzo dobra opcja szczególnie z armiami, które dysponują parkiem maszynowym. Wychodzą zaraz koło maszyn i plują z poisonami w obsługę. Latara jest large targetem więc widzi ponad hordami clanratów a poza tym i tak ją się zwykle stawia na górce jakiejś żeby widziała jeszcze lepiej. Na globkach nie gram więc ci nie odpowiem :P Sens w wystawianiu 21 clanratów jest mały chyba, że się na siłe chce upchać weapon teamy w jak największej liczbie.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

grom88 pisze: Latara jest large targetem więc widzi ponad hordami clanratów
Pozdro poćwicz, przeczytaj armybooka

Awatar użytkownika
grom88
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 136
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: grom88 »

No ok nie jest large targetem mój błąd:)

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

małe oddziały = odginaczki = strata małej ilości punktów = szansa na ubicie większej ilości punktów = profit
Obrazek

Gibon

Post autor: Gibon »

Na armie 2400 ew 2800 gdzie szczurków jest dużo to latara za bardzo nie ma miejsca do strzelania moim zdaniem, przez swoich strzelać nie moge, widze w roli strzelca bardziej katape niż latare. Jak już mówiłem w 1 ew 2 turze gdzie akcja dopiero co sie rozkręca to może jeszcze coś podziałać, lecz później jak sie sam przekonałem to combat w tym przeszkadza. Mogę ją wystawić ew gdzieś z na skrzydle armii i dać jej jakąś osłone przed np batami z VC > to są ich "gwałciciele" maszyn etc etc. W takim razie co najlepiej jest dawać do osłony latary? Myślę, że slavy starczą w jakimś średnim klocku.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Toć latarką możesz strzelać po orełach, pegazach smokach i innych potworach które widać znad slavów i po to jest latara żeby takie "duże" cele ściągać a nie klocki piechoty pieścić

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

tak jak pisał Krystian plusem jest też to że latarka może zdjąć więcej modeli piechoty niż zwykły cannon dzięki temu, że na końcu strzału jest placek. Nie polecam trzymać latarki w pobliżu drogich oddziałów gdyż efekt missfire może być dość nieciekawy.
Obrazek

ODPOWIEDZ