Ogrze taktyki!

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Re: Ogrze taktyki!

Post autor: Majestic »

ASF i ASL nie działa na breath weapon niestety. Zionie się na wartości inicjatywy. Tylko potion może przyspieszyć grilla ;).
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Albo miecz dający 10 inicjatywy, tańszy chyba niż ten z ASF

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Jak Wam sie sprawdzaja wagony Mournfangów? Bo ja tak sobie kminiłem zeby wystawiac je... 2kami :D Taki kmin jak z bykami w poprzedniej edycji - 2 sztuki ze sztandarem na full pancerz kosztuja uwaga 150 pkt a maja mega szanse zeby zrobic rozpierduche w dowolnym miejscu na planszy za 300 pkt mamy zatem dwa małe oddziały które wymijaja pitki a daja rade z przodu :D Bede testował taka opcje na lokalu na 1600

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Rozkminka całkiem ciekawa Szeregowiec, ty się jednak szykuj na strefęzero :P mam nadzieję że nie wpadniemy na siebie :D
Na małe punkty gdy przeciwnik nie może wystawić dużych ... hm inaczej - wielu dużych jednostek opcja z posiadaniem mournfangów - opancerzonych i zdolnych zgnieść pod kopytkami jakieś ścierwo jest imo mega w pytkę.

Co do opisywanej w temacie turniejów magii.
nasza magia jest inna. Polega na hmm wspieraniu, przy czym wspieranei objawia się głównie w walce, z wyjątkiem regenerki która jest imo zawsze przydatna.
No właśnie, jest jednak tylko jedna, a szansa trafienia jest różna. Mając buczera, mamy ją na 100%.Inwestowanie dodatkowych 150+ punktów (zakładam że z jakimś dispelem itp) jest dla mnie dość hmm .. póki co niepotrzebna.
Dla ogrów jest grać najlepiej z armiami podatnymi na psychę. Odpalając panikę możemy troszkę zdenerwować przeciwnik - szczególnie na flankach, gdzie już BSB nie sięga (bardzo mi się podobało odpalanie jej na 36cali).
Jednak wartość magii jest dla mnie póki co hmm mała. W tej samej cenie mamy z drugiej strony dwóch firebelly. Nie mają oni takiej mcoy dispela, ale za to mogą wziąć dispel scrola i np. hellhearta... co lepsze zyskujemy nagle dwa podmuchy oraz lekkie czarowanko no i ciosy z ogniem np. z imo jednak dwurakiem. Z tego co jest zapisane firebelly dmucha po inicjatywie. Niech więc dmucha, po czym ciśnie z dwuraka.

Xen
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: Gryfino / Animosity Szczecin

Post autor: Xen »

Macie może pomysł jak zagrać przeciw de na 2800?
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Maneaterzy z ethernal flame'm + działa na Hydry. Hellheart. Na pegazorda nie mam idei.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Delfy operują dzięki magii- maneaterzy ze snipem+ hellhart. 2 Ironblastery na hydre bądź smoka. 2x firebelly nie jest tez złym pomysłem, zianie w fazie shootingu nieźle kara witchki/BG . imho dość potrzebni są leadbelcherzy na harpie.
na pegaziste raczej sposobu nie ma, niestety, chyba żeby Deatha wziąśc.

drpotato
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: drpotato »

wracając do rozkimny wystawiania mournfangów 2 sztuki w oddziale - gram tak od paru bitew i powiem, że to najlepsza dla nich konfiguracja - idealny oddział oskrzydlający o mega mocy - i tylko 150 punktów - taki rydwan z 14 atakami + 2D3 impactów - miodzio.

Kiedy w bitwie 2 główne uderzeniowe klocki irongutów z bohaterami zostały zanihilowane one ze skrzydeł poczyściły wszystko do centrum i wygrały mi bitwe, która wyglądała na przegraną. (oczywiście bardzo pomogło tez ustrzelenie hydry z ironblastera)

-Błażej-
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195

Post autor: -Błażej- »

Witam wszystkich ogrowych przywódców. Dopiero zaczynam zabawę z Ogrami stąd też moje pytanie do bardziej doświadczonych (jeśli w złym miejscu pytam z góry przepraszam). Otóż zastanawiam się nad tym która jednostka jest lepsza Ironguts vs Zwykli Ogres. Co jest bardziej opłacalne Ironguts z większą siłą i lepszym leadershipem czy Ogry z tym samym savem (jeśli weźmiemy ironfista) a tańsi. Chyba aż tak nie musimy polegać na sile Ironguts biorąc pod uwagę że w naszej armi jest też kilka jednostek do zdejmowania czegoś lepiej opancerzonego ?? Jakie są Wasze sugestie...

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Ironguts na 100% Cisną z 6 siłki na 100% :D

-Błażej-
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195

Post autor: -Błażej- »

kubencjusz pisze:Ironguts na 100% Cisną z 6 siłki na 100% :D
Ale schodzą tak samo jak zwykłe Ogry a są drożsi. Wieki nie grałem więc mogę się mylić ale mając w zanadrzu kawalerię i ironblastera czy ta siła 6 jest aż tak konieczna - może lepiej postawić na ilość ;)

Xen
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: Gryfino / Animosity Szczecin

Post autor: Xen »

Liczy się pierdolnięcie! :D jak chcesz grać na ilość a nie jakość to nie ta armia ;) 6S bardzo duzo daje
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all

-Błażej-
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195

Post autor: -Błażej- »

Hehe w sumie ilość (mała) to jeden z czynników dla których wybrałem Ogry. Ok pokminie sobie jakieś rozpiski, dzięki pozdrawiam

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Głównie chodzi też o to że część przeciwników ma 4T.
Bulsi z s4 pomimo podobnego pancerza, a także warda, wychodzą gorzej w walce.
Poza tym nie mają 8LD i możliwości brania sztandaru magicznego. Ironi tak.
Tu się w sumie rozpoczyna i kończy cała zabawa.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Ludojady i ołowiomiotacze - raz jeszcze.

W dziale turniejowo-rozpiskowym pojawiają się informacje dotyczące powyższych jednostek. Chciałbym je raz jeszcze przedyskutować.
Sprawa ma się znacząco. Większość z nas postanowiła w swoich rozpach rzeczywiście wziął i testować ludojadów sniperów. W wyniku testów które juz chyba część z nas przeprowadziła, że proste zadanie jakim było - trafić maga 2 poziomu... jest jakoś problematyczne?
Wydaje mi sieto spowodowane faktem, iż trzeba isć w kierunku dużego silnego regimentu Ludojadów. Tylko wtedy, ten oddział, niezależnie od faktu, czy na jego drodze stoją ghule, swordmasterzy czy gobliny, będzie mógł nie tylko zabić przebywającego w jednostce maga, ale ostatecznie wykonać ładną szarżę i uciułać dodatkowe punkty. Tudzież w przypadku trafienia armie strzelające - nie od razu stracić wartość bojową (według mnie do walki musi dojść co najmniej 2 ludojadów na np. takich łuczników helfów,darków,czy thundererów).

Co do ołowiomiotaczy:
Plusy:
1. Zasięg,
2. Liczba pocisków,
3. mobilność,
4.brak kar za ruch i multipla
Minusy:
1. Szanse trafienia...

I to tyle by było :)
Jeśli nie znajdziemy się na bliskim zasięgu szanse trafienia wynoszą średnio 5+ (skirmish 6+)
tak więc ze średniej pocisków 9-12 mamy ok. 3-4 trafień. najlepiej w tym wypadku wygląda prowadzenie ostrzału do fastów, orłów lub innych celów podchodzących do nas, znajdujących się na flance, także np. manglerów. Praktycznie większości jednostek lekkich nie musimy się obawiać (ale nie driad :D!!!) więc podejście i odpalenie salwy do orła, maruderów,manglera, może załatwić sprawę na cacy.
Spodobała mi się kwestia posiadania ich np. 6 z muzolem za cenę 268punktów.
Jest tylko pytanie - czy to nie oddział warty już za dużo, a relatywnie odpowiedzialny za wsparcie???? Salwa daje nam IMO ok 20 pocisków, trafianych średnio na 5+=7, ranień piechoty z t3+/-4=4...x3 tury walenia= ok 10 trupków, może więcej zakładając bliski zasięg. Powiedzmy że 15. Jest to równocześnie cena punktowa 2 śmieciarek...
Imo patrząc z punktu widzenia jedynie regimentu wydają się słabą opcją, podatną na psychologię, z dość dużym rozrzutem możliwości bojowych.
Prosiłbym o opinie osób, które testowały w realu regiment.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Testowałem 8 leadów w jednym odziale. Wystarczy, że przeciwnik zabije 2 i jest panika. Save tylko 6+. To minusy. Plusy to duża siła ognia, szczególnie na bliskim zasięgu. Rozpisując na poszczególne armie wypadają w większości na plus. Nawet ze skawenami. Problemem są punkty bo na wszystko nie wystarczy.

ps: zakładamy, że w nowym euro będzie rare 0-1 więc ironblastery w pojedynke do rozpy trzeba wkładać.

Awatar użytkownika
Biały
Mudżahedin
Posty: 324
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Biały »

Xet pisze:ps: zakładamy, że w nowym euro będzie rare 0-1 więc ironblastery w pojedynke do rozpy trzeba wkładać.
Po Silesianie Euro nie jest potrzebne :D
ID: 2477

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Po silesianie euro jest potrzebne jeszcze bardziej :P

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

BOGINS pisze: Prosiłbym o opinie osób, które testowały w realu regiment.
grałem na 3x6 z muzykiem na 2400
ustawiły grę
przeciwnikiem było empire
z 3 x 6 pistoliersów, 3 x outriderów i 10 strzelców
miałem jeszcze ludojadów (sniper +poison) 2 x firebelly
przez ruch i strzał wygrywałem pojedynki ogniowe.
wadą jest natomiast niemożność trafienia w cokolwiek co ma cover nawet głupie minus 1 powoduje ,że nie ma co strzelać
tu był świetny fireboll
ruch i strzał powodował że mogłem wybierać cele i koncentrować się na tych bez osłony

Awatar użytkownika
Vampir
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: Bielsko-biała/ Kraków

Post autor: Vampir »

Dodam, że pierwsze raporty wrzucone na YT pokazują popularność 6 osobowych klocków Leadów. I jak tak patrze na rozpiski na forum Ogre Stronghold to tam też jest to popularna opcja...

ODPOWIEDZ