Początkujący.... (Pytania/Pomoc)
Re: Początkujący....
wysywig to wysywig, musisz mieć wyposażenie na figurkach zgodne z rozpiską, chyba że masz jakąś bajerancką konwersje, troszkę szacunku dla przeciwnika
Dla mnie generalnie takie kombinacje alpejskie to co najwyżej do grania w domu, żeby wypróbować jakieś jednostki, których jeszcze się nie ma, a planuje się zakupić. Ja zawsze w poważniejszych bitwach (w zasadzie w każdych bitwach) wystawiam figsy, które aktualnie posiadam, nie robię drugiemu co mi nie miłe. Jak widzę u przeciwnika armię w 40% na proxach albo o zgrozo same podstawki śmigające po stole to się zastanawiam po co w ogóle grać w ten sposób, jaki to ma sens, co jest fajnego w wystawianiu takiej pseudo armii (armia to chyba za duże słowo).
Welcome to the Tower of Rising Sun.
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454
tNa lokalach proxy imo nie są czymś strasznym, najwyżej można obciąć hobbystykę. Ja na lokalach zawsze testuje rozpy na mastery
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
@karlito, nie porównuj braku wysiwygu (czyli np. braku lekkiej zbroi na łucznikach) do gry samymi podstawkami. Na lokalach tego nie trzeba wymagać, można wtedy dać szansę pograć nowych graczom.
Poza tym, ja znam osoby, które cieszą się grając w gry strategiczne a nie oglądając ładne figurki - wtedy można grać nawet kartonikami.
Btw. planszowe gry wojenne w większości oparte są właśnie na kartonikach
Poza tym, ja znam osoby, które cieszą się grając w gry strategiczne a nie oglądając ładne figurki - wtedy można grać nawet kartonikami.
Btw. planszowe gry wojenne w większości oparte są właśnie na kartonikach
Siema, szukam ostatnio dość pojemnej walizki na figurki. Gram Lizardmenami, nie mam jakiejś konkretnej rozpy, ale ogólnie to dość dużo saurusów, spam skinków, slann, salki, dwa stegadony, może terradony. Myślę nad nową walizką Safe & Sound (problem z większymi modelami?) oraz Feldherr Maxi Anti Tanks (miejsce na Slanna, Stegadony itp.). Nie chcę robić własnej, gdyż nie mam na to czasu - chcę kupić gotową. Co polecacie? Jakieś inne propozycje (tak by zmieścić sie w okolicach 200 zł, może troche więcej, ale bez przesady. Magnesy odpadają, nosiłem tak armie i mi nie pasuje takie noszenie specjalnie.
.
Jako, że na forum jestem nowy witam Was wszystkich serdecznie.
A teraz wracając do tematu. Szukam odpowiedniej dla siebie nacji. Zdaje sobie sprawę, że podstawowym kryterium jakim człowiek powinien się kierować to wygląd figurek i ja mam w 75% podobnie. Rasy jakie biorę pod uwagę:
- Skaveni
- Dark Elves
- Wood Elves
- TK
Poprzednio bodajże były to lata 1995-1997 zbierałem nieuarłych oraz kraśków. Potem był epizod z W40k no i ponownie korci mnie aby wrócić do malowania a od czasu do czasu także i zagrania kilku partyjek face to face w Warszawce.
25% które pozostały pod odjęciu 75 na wygląd figurek przeznaczam na sposób gry daną nacją.
Poszperałem po necie i opis stylu gry jest dobrze opisany tylko i wyłącznie dla Leśnych elfów dlatego czy przedstawiciele swoich ras mogliby napisać kilka ciekawych słów na temat jednostek oraz koncepcji gry? Jakie jednostki stanowią trzon armii, słabe i mocne strony jednostek/armii.
Byłbym niezmiernie wręcz wdzięczny.
pozdrawiam :]
A teraz wracając do tematu. Szukam odpowiedniej dla siebie nacji. Zdaje sobie sprawę, że podstawowym kryterium jakim człowiek powinien się kierować to wygląd figurek i ja mam w 75% podobnie. Rasy jakie biorę pod uwagę:
- Skaveni
- Dark Elves
- Wood Elves
- TK
Poprzednio bodajże były to lata 1995-1997 zbierałem nieuarłych oraz kraśków. Potem był epizod z W40k no i ponownie korci mnie aby wrócić do malowania a od czasu do czasu także i zagrania kilku partyjek face to face w Warszawce.
25% które pozostały pod odjęciu 75 na wygląd figurek przeznaczam na sposób gry daną nacją.
Poszperałem po necie i opis stylu gry jest dobrze opisany tylko i wyłącznie dla Leśnych elfów dlatego czy przedstawiciele swoich ras mogliby napisać kilka ciekawych słów na temat jednostek oraz koncepcji gry? Jakie jednostki stanowią trzon armii, słabe i mocne strony jednostek/armii.
Byłbym niezmiernie wręcz wdzięczny.
pozdrawiam :]
Skaveny:
Zalety
-duża liczebność
-wysoka ld lub unbreakable
-mnóstwo odginaczek
-dobre itemy
-potwory
Wady
-właściwie brak, jedyny minus to brak sensownego strzelania poza działem
Zalety
-duża liczebność
-wysoka ld lub unbreakable
-mnóstwo odginaczek
-dobre itemy
-potwory
Wady
-właściwie brak, jedyny minus to brak sensownego strzelania poza działem
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Tomb Kings
Mocne strony:
- Bardzo pomocna, łatwo przebijająca się przez obronę antymagiczną magia
- Wiele opcji złożenia rozpisek, dość zbalansowana i elastyczna w doborze jednostek armia
- Wytrzymali i dobrzy w walce bohaterowie.
- Ciekawe i oryginalne zasady specjalne poszczególnych jednostek
- w miarę wysokie LD na wszystkim, co pomaga w przypadku, gdyby hierofancie stała się krzywda
Słabe strony:
- brak możiwości wykonywania marszu = bardzo wolna armia
- brak ciężko opancerzonych jednostek
- brak sensownego ciężkiego strzelania (poza katapultą)
Khemri jest powolne, dlatego wymaga dużo myślenia w początkowych fazach każdej bitwy, bo kiepskiego rozstawienia nie sposób już skorygować. Zazwyczaj, żeby coś ugrać wymagana jest ścisła kooperacja wszystkich jednostek, nie ma tu ubierklocka wygrywającego bitwy samym swoim istnieniem. Ciekawa opcja i ładne modele, a także oryginalny, niezwykle silnie akcentowany klimat starożytnego Egiptu. Zachęcam.
Mocne strony:
- Bardzo pomocna, łatwo przebijająca się przez obronę antymagiczną magia
- Wiele opcji złożenia rozpisek, dość zbalansowana i elastyczna w doborze jednostek armia
- Wytrzymali i dobrzy w walce bohaterowie.
- Ciekawe i oryginalne zasady specjalne poszczególnych jednostek
- w miarę wysokie LD na wszystkim, co pomaga w przypadku, gdyby hierofancie stała się krzywda
Słabe strony:
- brak możiwości wykonywania marszu = bardzo wolna armia
- brak ciężko opancerzonych jednostek
- brak sensownego ciężkiego strzelania (poza katapultą)
Khemri jest powolne, dlatego wymaga dużo myślenia w początkowych fazach każdej bitwy, bo kiepskiego rozstawienia nie sposób już skorygować. Zazwyczaj, żeby coś ugrać wymagana jest ścisła kooperacja wszystkich jednostek, nie ma tu ubierklocka wygrywającego bitwy samym swoim istnieniem. Ciekawa opcja i ładne modele, a także oryginalny, niezwykle silnie akcentowany klimat starożytnego Egiptu. Zachęcam.
Hej,
Też mam drobne pytanie jako świeżynka na forum i ogólnie w battlu. Mianowicie ile mniej więcej +/- 50zł potrzeba kasy aby poskładać armie (w miarę sensowną i grywalną) do TK i DE na 1500pkt - (wraz z malowaniem). Zakładając, że posiadam armybooka oraz rulebooka.
pozdrawiam
V
Też mam drobne pytanie jako świeżynka na forum i ogólnie w battlu. Mianowicie ile mniej więcej +/- 50zł potrzeba kasy aby poskładać armie (w miarę sensowną i grywalną) do TK i DE na 1500pkt - (wraz z malowaniem). Zakładając, że posiadam armybooka oraz rulebooka.
pozdrawiam
V
drogo trochę.
tu masz rozpiskę ARBALA z torunia.
ceny sprawdź sobie na arenie http://www.arena-sklep.pl/
+ malowanie oczywiście.
tu masz rozpiskę ARBALA z torunia.
ceny sprawdź sobie na arenie http://www.arena-sklep.pl/
+ malowanie oczywiście.
DE 1500 v41500 Pts - Dark Elves Army
1 Master @ 165.0 Pts
Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield; Battle Standard
Dragonhelm [10.0]
Crown of Command [35.0]
Luckstone [5.0]
1 Sorceress @ 165.0 Pts
General; Magic Level 2
Dispel Scroll [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Ironcurse Icon [5.0]
39 Dark Elf Warriors @ 320.0 Pts Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Murder [25.0]
1 Lordling @ [6.0] Pts
19 Black Guard @ 365.0 Pts Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Razor Standard [45.0]
1 * Tower Master @ [39.0] Pts Halberd; Heavy Armour
Whip of Agony [25.0]
1 War Hydra @ 175.0 Pts
10 Dark Elf Repeater Crossbowmen @ 110.0 Pts Rptr Crossbow; Light Armour; Shield
10 Dark Elf Repeater Crossbowmen @ 110.0 Pts Rptr Crossbow; Light Armour; Shield
5 Shades @ 85.0 Pts 2ndWeapon; Rptr Crossbow
Total Army Cost: 1500.0
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
pamiętaj że musisz mieć przynajmniej 25% punktów w corach a jak z powyższej rozpy wywalisz warriorów to nie będziesz mial tych 25%.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Zasadniczo tyle modeli ile się da powinno spełniać wysywig . Acz jak jakaś mała część armii nie spełnia to zazwyczaj nikt się tego nie czepia.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Hejo. Pogrywałem w młota jeszcze za czasów 6ed. i ostatnio złapała mnie chec pobawienia sie pacynkami.
Nie wiem co sie pozmienialo i jak to teraz wyglada.
RB juz mam i tera musze wybrac armie i za cholere nie wiem co.
Nie bede was oszukiwal ale szukam armii ktora bedzie mozna cos ugrac na turniejach.
Tak, szukam silnej, raczej topowej armii, ktore to w tejedycji?
Z wygladu podobaja mi sie Lizardmeny, Dark elfy, orki i gobosy, jak one sie silowo prezentuja?
Jestem w stanie przełknac klimat dla łatwiejszej wygranej
Nie wiem co sie pozmienialo i jak to teraz wyglada.
RB juz mam i tera musze wybrac armie i za cholere nie wiem co.
Nie bede was oszukiwal ale szukam armii ktora bedzie mozna cos ugrac na turniejach.
Tak, szukam silnej, raczej topowej armii, ktore to w tejedycji?
Z wygladu podobaja mi sie Lizardmeny, Dark elfy, orki i gobosy, jak one sie silowo prezentuja?
Jestem w stanie przełknac klimat dla łatwiejszej wygranej
Ugrać coś na turnieju możesz tak naprawdę wszystkim. Armia to jedno,skill to drugie.
DE - dzięki kilku fajnym magicznym przedmiotom i grywalnym jednostkom jest bardzo dobrą armią
Lizz - nie wiem nie powiem
o&g - łatwo nie jest , sporo trzeba ćwiczyć i trenować, ale za to frajda z gry jest niebywała, nie ma jednego słusznego standardu sam chwilami mam ochotę powiedzieć walę to i zmieniam armię....ale tak ma chyba każdy od czasu do czasu
Na każdą armię zawsze jest jakiś bat.
Moim zdaniem najsilniejsze są szczury (Skaveni)
DE - dzięki kilku fajnym magicznym przedmiotom i grywalnym jednostkom jest bardzo dobrą armią
Lizz - nie wiem nie powiem
o&g - łatwo nie jest , sporo trzeba ćwiczyć i trenować, ale za to frajda z gry jest niebywała, nie ma jednego słusznego standardu sam chwilami mam ochotę powiedzieć walę to i zmieniam armię....ale tak ma chyba każdy od czasu do czasu
Na każdą armię zawsze jest jakiś bat.
Moim zdaniem najsilniejsze są szczury (Skaveni)
Z tych co wymieniłes to IMO najlepsze i dość łatwe do ogarnięcia są DE, w O&G jak napisał kolega wyżej trzeba sporo ogarniać, a lizaki to duużo skiników, więc też trzeba myślećkijek19 pisze:Hejo. Pogrywałem w młota jeszcze za czasów 6ed. i ostatnio złapała mnie chec pobawienia sie pacynkami.
Nie wiem co sie pozmienialo i jak to teraz wyglada.
RB juz mam i tera musze wybrac armie i za cholere nie wiem co.
Nie bede was oszukiwal ale szukam armii ktora bedzie mozna cos ugrac na turniejach.
Tak, szukam silnej, raczej topowej armii, ktore to w tejedycji?
Z wygladu podobaja mi sie Lizardmeny, Dark elfy, orki i gobosy, jak one sie silowo prezentuja?
Jestem w stanie przełknac klimat dla łatwiejszej wygranej
Najlepszym wyborem będą DE, pod względem zasad są lepsze niż HE (też całkiem dobra armia), za to O&G mają tą swoją animozję i mało przedmiotów, w dodatku większość z nich jest niegrywalna. Oprócz tego warto jeszcze rozpatrzyć krasnoludy, w tej chwili jest to jedna z lepszych armii, chociaż jest też najbardziej klimatyczna, zawsze można grać na jednej wygiętej rozpisce. Może mają mały ruch, ale w tej chwili da się czasem szarżować nawet w pierwszej turze. Poza tym mają potężne strzelanie i przyzwoitą walkę wręcz, no i nie trzeba kupować tak dużo figurek.