Vampire Counts vs....

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Vampire Counts vs....

Post autor: Daw »

a te aktualne krasie mają nie dość, że dodatkowe 5PD zabierając Ci jedną to jeszcze mają dwie niszczarki więc ni xuja się nie przebijesz z popychaczkami... jak nie jedna niszczara to druga zje Ci popychadło na Lordzie i wtedy koniec z rzucaniem popychaczki na 3+...

Ale to prawda - nie ma innej opcji - tylko popychaczki i jedziesz w brodaty beton :)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Hej,

Niedługo pierwsza bitwa przeciw TK: 2 x duży mag (nehekhara i light), mały mag (light), 3 grupki strzelających szkieli, 2 x 4 rydwany, stalkerzy, knighci, 2 warsphinxy, casket, hierotitan, 2 katapulty.

Prośba o porady jak mniej więcej przeciw temu się wystawić i grać :)
Co najgroźniejsze ? Czym najpierw się zająć ? Na co uważać ?

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

warto by dać baty na klopy, punkty śmieciowe a zawsze jakaś uwaga na nich się skupi albo zdejmą katapkę.
kaszkiet i tytan trzeba szybko zdjąć bo bardzo boostują magię, poza tym kaszkiet gwałci analnie varghulfa i torrorgeja (chyba że jest na niego ld generalska)
z rarów albo odpuszczasz zabawki wystawiając blodzi, albo 2 wargi lecące na pałę.
Sfinksy lepiej ściągać magią, działo shadow i pita, ewentualnie banszeta w gwardi
można by znaleźć punkty na dodatkowy ruch dla ghuli przed bitwą... ale to nie jest must have, chyba.
Stalkerzy za mocno się nie biją ale mogą wyjść na plecach i zrobić potem nieprzyjemną kanapkę. wrzucenie generała w mały oddział może skończyć się źle.
oparłbym główne siły na dużym oddziale blodków z wardem od ranged ataków, do tego w oddziale generał z red fury, hate, dread knightem, blood drinkerem wardem od flamingów i MR2(na nim albo na BSB to) do tego jakoś złożony wight bsb, może sztandar z hatem?
wpadając w świnię od przodu, masz 13 ataków (4 modele w styku?) na 3+ z przerzutem i na 5+ , musisz zadać 5 ran, myślę że skroisz. na pociski z lighta lejesz ciepłym moczem mając 2+ warda od nich, na strzelanie sv i ward, na katapki też jest całkiem dobrze.
Do tego w sumie, wystarczą chyba same ghule, gwardia nie jest nawet must have

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

ironhead pisze:Hej,

Niedługo pierwsza bitwa przeciw TK: 2 x duży mag (nehekhara i light), mały mag (light), 3 grupki strzelających szkieli, 2 x 4 rydwany, stalkerzy, knighci, 2 warsphinxy, casket, hierotitan, 2 katapulty.

Prośba o porady jak mniej więcej przeciw temu się wystawić i grać :)
Co najgroźniejsze ? Czym najpierw się zająć ? Na co uważać ?
A ja powiem Ci tak. Jak nie grałeś przeciwko TK to nie będziesz wiedział dopóki nie zagrasz. Zagrasz kilka bitew i wyciągniesz wtedy wnioski jak z tym grać i co brać pod uwagę - co jest mocne na VC-ty a co nie jest. Zależy na czym przeciwnik zagra - (wiem doskonale na czym zagra ale gra w lidze przeciwko jedynym TK to nie gra przeciwko TK w ogóle). Przestudiuj podręcznik TK i zwróć uwagę na specjalne zasady, na statystyki i staraj się sam takie rzeczy ogarniać - jeśli sam się nie nauczysz to nikt tego Cię nie nauczy bo trzeba to samemu ogarnąć żeby być zorientowanym w konkretnej sytuacji na polu bitwy czy masz szanse przepchnąć taki klocek czy nie - to tylko zależy od Ciebie.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

masz szanse przepchnąć taki klocek czy nie
np abstrakcyjny przyklad :)
40 ataków na 4+ trafia 20 z czego jest 8 szóstek, ranisz na 6 co daje kolejne 3-4 rany, 10 ran, przeciwnik broni na 4+ armour save zostaje 5 :P ma warda na 5+ zostanie 4 rany wbite
a jakbym dał przerzut hit;a i helm?,...

on ci zadaje 6 atakow na 3+ rani na 2+ 4 rany
załoga... 4 rany
+ specjalny atak...

liczymy liczymy :) hehe tak to mniej więcej wygląda, tylko najlepiej mieć taki ogląd przed rozstawieniem by nie wystawić jakichś zombie na elitarną piechotę i później się dziwić, że o joj nie wyszło :P
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Pomijamy oczywiście przypadki kiedy z 21 ataków trafia 19 z czego 8 poisonów ;)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Hej, dzięki wszystkim za porady :)

Chciałem sobie ułożyć jakiś wstępny, teoretyczny plan, żeby nie przegrać do nulla.
Czyli baty na katapulty, w miarę możliwości próbujemy najpierw dobrać się do kaszkietu i hierotitana. Kminimy (szybkie liczenie w pamięci + rachunek prawdopodobieństwa) żeby przemielić jak najwięcej i jak najmniej stracić.

Ale wiadomo o co chodzi - trzeba trenować. Dopiero po kilku bitwach z dwarfami udaje mi się ugrać prawie remis (6-8 pkt).

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

6-8 to nie jest prawie remis :) 11-9 to jest prawie remis :)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bonhart
Wałkarz
Posty: 79

Post autor: Bonhart »

Jak sobie radzicie z Lizakami na tą edycję?
"Poddaj się i służ mi za życia lub giń i bądź mym
niewolnikiem po śmierci."


.......................................Hrabia Vlad von Carstein

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

bardzo prosto:

lecisz na pałę do przodu!!! jak zabijesz slana z oddziałem to wygrałeś!
na skinki lejesz albo wpadasz coutchem lub puszczasz pociski z vampirzego lora i patrzysz jak uciekaja, bąz gina :) (moja ulubiona opcja). kroxy i inne badziewia które mogą uszczerbić gwardiie bierzesz na ghule. dopychasz się wkońcu gwardią do slana i rzucasz ASF i bijesz 1 (WTF!!!) :) zabijasz miliard TG albo czego oni tam mają...

PAMIĘTAJ JEŚLI PRZECIWNIK MA JAKIEŚ RIPY TO TWOJĄ TURĘ MAGII ZACZYNASZ OD DISSPELOWANIA TYCHŻE CZARÓW (bo gwardia nic nie zrobi jak on ma 8 T a jak ma 6 to combat wygrasz :) )
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

jak + do tafa został rzucony z tronem to jego dispell nie sprawi że nagle na gwardii bedzie tylko 6 tafa.

Nie dopchasz się do walki ze slannem jeśli masz ogarnietego lizaka przed sobą
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Jak będziesz leciał wszystkim na pałę to się okaże że ghule walczą z eterycznym slannem, stegadony z kolejnymi ghulami a salki napierdalają w GG z regenką która jest odginana przez skinki. Z lizakami trzeba jednak troszkę pokombinować :wink:
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5113
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

JarekK pisze:.....
czasami mi sie wydaje ze zamiast Assura na euro mamy kilku innych bardzo ogarnietych graczy VC.
:twisted: always Vampire :twisted:

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

dodawanie Tafa to nie RIP
jak zdispelujesz Tron to i tak działa polepszona wersja

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Tak ale tylko 1 ture cambatu i wtedy zostawiamy kostki tylko na te 2 czary
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

Witam. Wampirami gram od niedawna i choć sam gram w większości bitew armią Imperium , to nie mogę wykombinować, co mogłoby pokonać Imperium. Mój kolega próbuje teraz sił w tej armii. Problem polega na tym, że mają ogromny wybór i trudno się na coś przygotować, a on grał ludźmi raz, więc nie ma stałych elementów rozpiski. Praktycznie rosyjska ruletka jak dla mnie. Jakie jednostki wy wybieracie przeciwko takiemu przeciwnikowi?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zagraj 10 bitew to będziesz wiedział, nie ma co radzić tutaj :) zarówno VC jak i Empire ma dosyć różnorodne jednostki
złotej rozpiski nikt ci nie poda, każdy ma jakąś swoją uznawaną za optymalną, musisz taką sam wypracować
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

proponuje dać wampira lorda z 7-8 siły bo w imperium jest sporo istot z dużym savem i T

postawiłbym na crypt ghule o 40 ghuli. na pewno musisz mieć jakieś eteryki bo tam nic prawie nie ma magicznych i to chyba tyle
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

pewnie, tylko co tu doradzić jak kolega nie napisał na jakie ptk nawet grać będą :) inaczej składasz się na 1200 a inaczej na 2400
eteryki? ale jakie bo ich jest trochę i każdy do czego innego służy

dyskusja bez dodatkowych danych nie ma sensu 8)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

A no tak, przepraszam, już poprawiam błąd - 2000 pkt

Zedytowałem, uściśliłem do 2000 pkt
Ostatnio zmieniony 8 maja 2012, o 22:19 przez gruby100004, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ