Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sister_of_Mercy
Warzywo
Posty: 12

Re: Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

Post autor: Sister_of_Mercy »

Iddqd pisze:Próbując wgryźć się w system przeszkadza bardzo mała czcionka i duże ilości fluffu. Rozważ może wersję broszurową, typowo do gry z samą mechaniką, a bardziej przejrzystą i skondensowaną zarazem.

Dodatkowo warto poszukać fajnych malowań w necie lub kolekcjach i takie fotki wstawić do podręcznika. Coś jak raport bitewny w Młotkowym, gdzie sami fani pokazują własne figsy.
Wersja broszurowa jest, można ją pobrać STĄD. A TUTAJ wersja Online.

Co do raportu z modelami to pierwszy można przeczytać TUTAJ.

Ogólnie zapraszam na FORUM i BLOGA poświęcone Warheim Fantasy Skirmish, ten temat ma charakter informacyjny.
Blog|Warheim - Fantasy Skirmish
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.

Awatar użytkownika
MlSlEK
Chuck Norris
Posty: 624
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlSlEK »

Dzięki za namiar. PDFik jest skondensowany, ale wciąż radzę zmienić czcionkę. Może po wydruku jest ok, ale z ekranu da się czytać dopiero na powiększeniu 200%.

Forum znam, ale uważam że niepotrzebnie uciekacie od powszechnego BP. Zwyczajnie nie chce mi się rejestrować na wielu forach. Rejestruję się tam gdzie codziennie wchodzę i coś skrobię na nich. Takich osób jak ja jest multum.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sister_of_Mercy
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Sister_of_Mercy »

Iddqd pisze:Forum znam, ale uważam że niepotrzebnie uciekacie od powszechnego BP. Zwyczajnie nie chce mi się rejestrować na wielu forach. Rejestruję się tam gdzie codziennie wchodzę i coś skrobię na nich. Takich osób jak ja jest multum.
Nie uciekamy. Azylium to spadkobierca forum Najmita.net, ale to osobna historia. W każdym razie forum zrzesza graczy Mordheim i Warheim.

Co do BP to nie ma tu działu Warheim (choć QC kontaktował się z Tomashem i z tego co wiem administrator miał wyodrębnić osobny dział na WFS), a QC nie chce zaśmiecać działu Mordheimowego.
Blog|Warheim - Fantasy Skirmish
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Ta "ucieczka" miała miejsce już ponad 3 lata temu, kiedy powstał Najmita. Azylium to swego rodzaju kontynuacja (w innym stylu). I właśnie po to te fora powstały, żeby ludzie mieli jedno forum i nie musieli siedzieć na kilku naraz, bo tu BP, tam Nowa Gildia, tam Cytadela - i gracze byli kiedyś rozsiani wszędzie.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Zapraszam do lektury kolejnego raportu bitewnego, z którym można zapoznać się TU, TU lub TU.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Zakończyłem wstępne prace nad Nieumarłym zastępem z Nehekhary. Kompania rozegrała kilka potyczek z różnymi przeciwnikami, w różnych konfiguracjach. Ale wiadomo, ilu graczy tyle sposobów. Dlatego zwracam się z prośbą do państwa-draństwa o przetestowania Nieumarłych. A wszelkie uwagi proszę zamieszczać TUTAJ.

DownLOAD | OnLInE

Nieumarły zastęp z Nehekhary to bodajże jedyna kompania, w której wszystkie modele to Nieumarli. Wynika z tego kilka rzeczy: stronnicy nie zdobywają doświadczenia i nie rozwijają się - żaden nie awansuje także na bohatera i kompania nigdy nie będzie liczyła sześciu bohaterów.
Z drugiej strony cała kompania jest odporna na psychologię, a umiejętności bohaterów wspierające stronników oraz zasada animacji to silna strona tej drużyny.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

W związku, ze zbliżającą się premierą kolejnej edycji podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish zwracam się do państwa-draństwa z prośbą.

Poniżej znajduje się odnośnik do czarno-białej wersji beta podręcznika. Zadaniem państwa-draństwa jest przejrzenie pdf-a celem odnalezienia błędów, które mogły mi umknąć, a w szczególności:
- czy wszystkie kompanie posiadają swoje tabele uzbrojenia (bo te czasem znikają)
- czy czcionki nagłówków są widoczne (niektóre w czasie konwersji na pdf zamieniają się w "krzaczki".

DOWNLoad

Oczywiście będę także wdzięczny za wszelkie komentarze, sugestie i rady. Oraz wszelkie inne błędy jakie państwo-draństwo znajdzie, które w miarę możliwości proszę zamieszczać TUTAJ.

Przejrzałem pdf-a kilkukrotnie ale z pewnością nie wszystko udało mi się wychwycić.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Poprawiłem rozgrywające się 'Poza Murami' Zdarzenia losowe:

DownLOAD|ONliNe

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Państwo-draństwo pytało o listę przedmiotów magicznych dla konkretnych drużyn. Poniżej znajduje się takowa wraz z nieco zmodyfikowanymi przedmiotami magicznymi.

Zapraszam do lektury i komentowania:

ONline (Magiczne Przedmioty)

OnLine (Lista)

DownLoad

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Poniżej prezentuję kolejną wersję beta podręcznika, którą państwo-draństwo mogą pobrać na swoje dyski.

Premiera kolejnej edycji zbliża się coraz bardziej, dlatego raz jeszcze proszę o przejrzenie podręcznika i przesłanie wszelkich uwag TUTAJ lub na email.

Dzięki informacjom, które otrzymałem po ostatniej publikacji podręcznika udało mi się poprawić kilka błędów. Tym bardziej przydadzą się wszelkie informacje od każdego z was.

Życzę miłej lektury i zapraszam do komentowania!

DOwNLoaD|ONLinE

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Witam!

Jako, że zakończyłem prace nad 14 edycją podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish postanowiłem przedstawić nieco szerzej zawartość książki.

Warheim Fantasy Skirmish:
Czym jest Warheim Fantasy Skirmish?
To gra bitewna (skirmish), przeznaczona dla 2 i więcej graczy, osadzona w świecie Warhammera. Mechanikę WFS stanowią zasady Mordheim, zaktualizowane o reguły pochodzące z 7 i 8 ed. Warhammera Fantasy Battle, popularne i przetestowane 'zasady domowe' oraz smaczki (jak Karty Zadań Specjalnych) pochodzące z innych systemów. Stąd zresztą nazwa gry stanowiąca połączenie Warhammera i Mordheim.

W porównaniu z Mordheim przeniosłem czas akcji Warheim Fantasy Skirmish o nieco ponad 500 lat do przodu i osadziłem grę na terenach północnych prowincji Imperium, które zniszczone zostały w trakcie Burzy Chaosu.

W trakcie rozgrywania potyczek w Warheim Fantasy Skirmish gracze dowodzą zbrojnymi kompaniami (w skład których wchodzi od 3 do 20 modeli), a celem rozgrywki jest wygranie składających się na kampanię potyczek. Scenariusze umieszczone w podręczniku Warheim Fantasy Skirmish podzieliłem na miejskie (toczone wewnątrz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz wiejskie (toczone w pobliżu niewielkich osad, pośród leśnych ostępów czy na imperialnych gościńcach).

Podręcznik:
Kompletny podręcznik Warheim Fantasy Skirmish składa się z 27 rozdziałów i liczy 726 wypełnionych fluffem stron.

Zasady podstawowe, w większości znane graczom Mordheim czy Warhammera Fantasy Battle, zajmują pierwsze 30 stron i podzielone zostały na 8 rozdziałów, w których przedstawiono: składające się na charakterystykę modeli Współczynniki, potrzebne do gry Modele oraz omówione szczegółowo zostały poszczególne Fazy składające się na Turę gry.

Najobszerniejszą część podręcznika stanowi rozdział 9, który zajmuje niemal 400 stron, a w którym przedstawiłem blisko 40 Drużyn, spośród których gracze mogą wybierać dowodzone przez siebie kompanie. Wśród owych drużyn znajdują się zarówno kompanie Ludzi, Elfów, Krasnoludów, Ogrów, Kultów Chaosu, Nieumarłych jak i Skavenów, Zielonoskórych czy Jaszczuroludzi.

Kolejne 6 rozdziałów (mieszczących się na nieco ponad 100 stronach) traktuje szczegółowo o zasadach Kampanii, scenariuszach, dostępnym ekwipunku oraz Najemnych Ostrzach - czyli najemnikach, którzy za odpowiednią opłatą w złocie wspomogą naszą drużynę. Kampania jest tym co stanowi istotę rozgrywek Warheim Fantasy Skirmish, a możliwość różnorodnego rozwoju dowodzonej przez siebie drużyny sprawia wiele frajdy i daje dużo satysfakcji.

Na następnych 50 stronach znajduje się 7 rozdziałów traktujących o zasadach specjalnych, w tym regułach dotyczących Kawalerzystów, Potworów, Rydwanów & powozów, Lotu oraz Machin Wojennych, a także plugawych Stygmatów Chaosu.

To, co stanowi chyba największą różnicę pomiędzy Mordheim a Warheim Fantasy Skirmish zapisane zostało na kolejnych 70 stronach. W dwóch rozdziałach przedstawiłem reguły, którym podlegają Magowie i Duchowni należący do dowodzonych przez graczy kompanii.

Ostatnie 20 stron, to dość szczegółowe kalendarium zawierające Historię świata Warhammera oraz Karta Drużyny i Karty Zadań Specjalnych.

Podręcznik dostępny jest w kilku wersjach.
Pierwszą, już chyba tradycyjnie, jest przeznaczona do drukowania pełna wersja 2na1. Poza okładką i stroną tytułową podręcznik zapisany jest w formacie 2 stron na 1 arkusz.
Rozmiar pliku: 27.92 MB
Ilość stron: 366

DOWNLoaD|OnLinE
Druga wersja zapisana jest w formacie 1 strony na 1 arkusz.
Rozmiar pliku: 26.69MB
Ilość stron: 729

DOWNLoaD|OnLinE
Trzecia wersja, to podzielony na części podręcznik:

Zasady Podstawowe
Rozmiar pliku: 4.89MB
Ilość stron: 38

DOWNLoaD|OnLinE

Drużyny
Rozmiar pliku: 10.24MB
Ilość stron: 392

DOWNLoaD|OnLinE

Kampania
Rozmiar pliku: 4.34MB
Ilość stron: 144

DOWNLoaD|OnLinE

Zasady Zaawansowane
Rozmiar pliku: 1.87MB
Ilość stron: 42

DOWNLoaD|OnLinE

Magia & Modlitwy
Rozmiar pliku: 2.94MB
Ilość stron: 88

DOWNLoaD|OnLinE

Historia Świata
Rozmiar pliku: 1.95MB
Ilość stron: 25

DOWNLoaD|OnLinE

Całość:
Rozmiar pliku: 28.27MB

DOWNLoaD
Choć przerwy, pomiędzy kolejnymi edycjami są coraz dłuższe (na szczęście), to system wciąż się rozwija i wszelka pomoc państwa-draństwa jest bezcenna.
Pomimo mojego wysiłku i pomocy państwa-draństwa w podręczniku zapewne wciąż znajduje się wiele literówek, błędów stylistycznych itp., dlatego o wszelkich niedociągnięciach proszę pisać TUTAJ.

Zachęcam także do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB oraz dołączenia do BLOGOSFERY.
Natomiast zainteresowanych tym jak wygląda rozgrywka Warheim Fantasy Skirmish zapraszam do lektury Raportów Bitewnych.

***
Podręcznik WARHEIM – FANTASY SKIRMISH jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum Warhammer. Znaki towarowe zostały użyte w tekście bez zezwolenia, jednak nie mają one na celu kwestionować ich przynależności do firmy Games Workshop. WARHEIM – FANTASY SKIRMISH w pełni uznaje prawo autorskie i przynależność znaków towarowych. W miejscach, gdzie jest to możliwe podręcznik jest dostosowany do świata Warhammera i czyni to z pełną świadomością przynależności tego materiału do jego właściciela.
Wszystkie postacie są fikcyjne i jakiekolwiek podobieństwo do osób żyjących bądź zmarłych jest całkowicie przypadkowe.

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

To ja dla odmiany zadam pytanie.
Na wstępie jednak powiem, że od dawna z zainteresowaniem śledzę ten projekt, bardzo mi się podoba i mam nadzieję kiedyś w Warheima ze znajomymi zagrac. Zacząłem też powoli kompletowac bandę HE i pozostałych figurek czyli Najemnych Ostrzy. I właśnie tych ostatnich będzie dotyczyło moje pytanie. Otóż w wersji poprzedniej czyli 13 zgodnie z rozdziałem o Najemnych Ostrzach drużyna Elfy Wysokiego Rodu z Ulthuanu mogła zatrudnic: kupca, kartografa, łowcę nagród, minstrela, skrybę, skrytobójcę, strażnika morskiego z Lothern, tileańskiego kusznika i zwiadowcę. Mając to na uwadzę zacząłem rozglądac się za ciekawym figurkami, które mogłyby reprezentowac poszczególnych najemników (wczoraj na przykład upolowałem fajnego kusznika). Okazuje się jednak, że w najnowszej 14 wersji lista Najemnych Ostrzy Elfów Wysokiego Rodu została okrojona do 3- konkretnie do minstrela, strażnika morskiego z Lothern, zwiadowcy. I tu moje pytanie- czy to przeoczenie czy celowy zamysł? A jeśli tak to czym podyktowany? Czy naprawdę tylko 2 elfy i niziołek, który używa rondla jako hełmu są gotowi isc na współpracę nadęciuchami z Ulthuanu? :wink:
Ostatnio zmieniony 3 gru 2011, o 02:27 przez Bestialski_Brokuł, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Bestialski_Brokuł pisze:Czy naprawdę tylko 2 elfy i niziołek, który używa rondla jako hełmu są gotowi isc na współpracę nadęciuchami z Ulthuanu? :wink:
Dokładnie tak ;)

Lista Najemnych Ostrzy wielu kompanii Nieludzi została okrojona - wynika to z tego, że Najmici są zarezerwowani głównie dla Ludzi. Co ma swoje uzasadnienie we fluffie, jak i w balansie rozgrywki. Kompanie Nieludzi są zwykle silniejsze, a Najemne Ostrza wyrównują szanse.

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

To krasnoludy muszą byc ultra słabe skoro mają dostęp aż do 14 Najemnych Ostrzy :wink:
Jeszcze jedno pytanko, o którym zapomniałem poprzednio- czy są może jakieś plany albo widoki na zasady do drużyny niziołków? :)

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Bestialski_Brokuł pisze:To krasnoludy muszą byc ultra słabe skoro mają dostęp aż do 14 Najemnych Ostrzy :wink:
No zależy które ;) Za Krasnoludami z Gór Krańca Świata przemawia fluff, zgodnie z którym Krasnoludy są bardziej związane z ludźmi niż na przykład Elfy ;)
Bestialski_Brokuł pisze:Jeszcze jedno pytanko, o którym zapomniałem poprzednio- czy są może jakieś plany albo widoki na zasady do drużyny niziołków? :)
Jeśli chcesz, zawsze możesz zrobić autorską bandę. Ja ze swej strony służę pomocą w czasie redakcji :)

Awatar użytkownika
Dulix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 154

Post autor: Dulix »

Mam bardzo nobowskie pytanie: tworząc bandę bohaterowie maja już jakieś doświadczenie, które wpisuje się w kartę drużyny przy danym bohaterze? Jeśli tak to czy przysługują rozwinięcia?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4479
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Dulix pisze:Mam bardzo nobowskie pytanie: tworząc bandę bohaterowie maja już jakieś doświadczenie, które wpisuje się w kartę drużyny przy danym bohaterze? Jeśli tak to czy przysługują rozwinięcia?
Tak, zwykle bohaterowie rozpoczynają grę z pewnym poziomem doświadczenia, np:
Początkowa liczba Punktów Doświadczenia:
INKWIZYTOR rozpoczyna grę z 20 Punktami Doświadczenia.
PREZBITER SIGMARA rozpoczyna grę z 12 Punktami Doświadczenia.
ŁOWCA CZAROWNIC rozpoczyna grę z 8 Punktami Doświadczenia.
STRONNICY rozpoczynają grę nie posiadając Punktów Doświadczenia.
Punkty Doświadczenia z którymi bohaterowie rozpoczynają rozgrywkę symbolizuje doświadczenie, które zdobyli przed rekrutacją. Za te PD nie przysługują rozwinięcia.

Awatar użytkownika
Dulix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 154

Post autor: Dulix »

Rozumiem że te np. 20 pkt Inkwizytora trzeba zakreślić na karcie czyli pierwsze 20 kwadracików?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Tak.

Awatar użytkownika
Dulix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 154

Post autor: Dulix »

1. Jeśli u Krasnoludów jest do wyboru 0-5 strzelców lub 0-5 górników, to czy wolną wziąć np. 2 strzelców i 3 górników?

2. Na pagórku leży 5 znaczników kosztowności obok siebie. Ile może podnieść takich znaczników jeden bohater wciągu jednej fazy ruchów przymusowych?

3. Wyłączony z akcji bohater posiadał trzy znaczniki kosztowności. Ile i kiedy może podnieść ich inny bohater?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, o 18:34 przez Dulix, łącznie zmieniany 2 razy.
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"

ODPOWIEDZ