Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: Shino »

@Shino skoro działają jednocześnie to jak mialoby to blokowac wsywanie kostek przez BC? Imo twoja odpowiedź to jest wersja C a nie A.
skoro dzialaja jednoczesnie to bc nie moze zasysac kostek jeszczen nie wygenerowanych w czasie jego uzycia.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Na co wymyślać nowe zasady? GW prowadzi inną politykę. Gracz, którego jest tura decyduje o tym, który efekt jest najpierw. To nie jest nic w rodzaju efektu po tej samej inicjatywie...

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Shino
zbyteczne kombinowanie, kostki są generowane to co jest w poolu coach próbuje zassać i rzucamy czary, dodatkowe gmatwanie zasad
nie prościej przyjąć, że mimo iż to działa "w tym samym momencie" to najpierw kostki są generowane, a później są efekty dodatkowych przedmiotów, które mogą modyfikować liczbę kostek?

prowadzi to np do sytuacji, że gracz mając pełny pool straci kilka kostek, a później będzie mógł je sobie dodać
jest 12 PD w poolu, gracz traci 3 kostki w później np HE z BoS doda sobie znów 3.
czyli de fakto na etapie generowania kostek przez pool przewinęło się 15 kostek jeszcze przed rzucaniem czarów, bo wszystko działa w tym samym momencie.

FAQ mówi tylko o momencie dodawania kostek, że po wiatrach, przed czarami, więc moim zdaniem nie ma po co kombinować, skoro kostki zostały wygenerowane to można zastosować przedmioty które modyfikują ich ilość.

Zaraz ktoś dojdzie do wniosku, że np MotBA również skoro jest dodatkowymi kostkami to dodawany jest później.
Tak mnie naszło na kminę z rana :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Lidder pisze:Na co wymyślać nowe zasady? GW prowadzi inną politykę. Gracz, którego jest tura decyduje o tym, który efekt jest najpierw. To nie jest nic w rodzaju efektu po tej samej inicjatywie...
Zgadzam się z tym.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Lidder pisze:Na co wymyślać nowe zasady? GW prowadzi inną politykę. Gracz, którego jest tura decyduje o tym, który efekt jest najpierw. To nie jest nic w rodzaju efektu po tej samej inicjatywie...
Stwierdzenie rownie ciekawe co jak "olejmy uscislenia. W sytuacjach spornych mozna rzucac na 4+ kto ma racje, bo przeciez gw to supportuje"
nie prościej przyjąć, że mimo iż to działa "w tym samym momencie" to najpierw kostki są generowane, a później są efekty dodatkowych przedmiotów, które mogą modyfikować liczbę kostek?
Prosciej. Niekoniecznie prawidlowo.
Poza tym czemu akurat tak przyjmowac? tylko ze wzgledu na prostote zagrania?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Shino pisze:
Lidder pisze:Na co wymyślać nowe zasady? GW prowadzi inną politykę. Gracz, którego jest tura decyduje o tym, który efekt jest najpierw. To nie jest nic w rodzaju efektu po tej samej inicjatywie...
Stwierdzenie rownie ciekawe co jak "olejmy uscislenia. W sytuacjach spornych mozna rzucac na 4+ kto ma racje, bo przeciez gw to supportuje"
Mówimy teraz o sytuacji, którą można poprzeć FAQ GW. Interpretujemy je i tworzymy nowe uściślenie. Mamy do wyboru iść drogą GW i stworzyć coś dla graczy turniejowych albo olać to i dać im opcję na 4+, nie widzę powodów, dla których mamy wymyślać coś nowego w tej konkretnej sytuacji.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Witam. Nie wiem czy to jest dobry dział na to pytanie ale je tutaj zadam (w razie czego proszę o przeniesienie).

Otóż chciałem się zapytać kto wymyślił uściślenie do Steam Tanka a mianowicie jego palenia szarży. Pytam bo mnie osobiście b.śmieszy i irytuje ta zasada że czołg pali szarżę jak rydwan mimo iż jest "rydwanem" mający swój specyficzny Mv.
Śmieszy dlatego że zasada ta jest nie logiczna na pierwszy rzut oka ponieważ czołg paląc szarżę może przejechać więcej cali niż miał na to pary Np. Mam zwarzywiony czołg którym mogę bezpiecznie zadeklarować 1 pkt pary co mi daje 3 calową szarżę. W momencie spalenia szarży rzucamy 3k6 i wypada nam np jechać 6 cali czyli jedziemy 2x więcej niż pozwala nam na to para. Wnioskuję że doszliście do wniosku że czołg jedzie na luzie. A w zadach czołgu jest napisane że się nie dodaje rzutu 3k6 do szarży więc nie wiem dla czego nie działa to w obie strony tzn czemu rzuca się nagle 3k6 na spaloną szarżę.
A irytuje mnie bo nie spotkałem się jeszcze z pozytywną opinią u żadnego gracza (nie ważne czy gra Emp czy nie) odnośnie tej zasady.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Widzisz Wychwa. Jakkolwiek dziwne to by nie było, to FAQ do czołgu mówi, że nie dodaje się wyniku 3d6 do szarży, nie zaś, że się nie rzuca w ogóle. Usunięto też zdanie na temat palenia szarży. Jedyny z tego wniosek, że pali jak każdy inny oddział i tyle.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Żaden argument. Fakt jest faktem że jest to nie logiczne i tyle.
Mam nadzieję że GW będzie ciutkę mądrzejsze i ten zapisek poprawi a raczej doda.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jest to mocniejszy argument niż Twoje "to nielogiczne".
Nielogiczny jest mechaniczny koń w dobie renesansu :)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Moim argumentem jest jazda czołgu na luzie. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

Renesans ot renesans a fantasy to fantasy.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

rotfl :lol2:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

wychwa pisze:Żaden argument. Fakt jest faktem że jest to nie logiczne i tyle.
wychwa pisze:Renesans ot renesans a fantasy to fantasy.
Zdecyduj się, chcesz logiki czy fantasy?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

wychwa pisze:
Śmieszy dlatego że zasada ta jest nie logiczna na pierwszy rzut oka ponieważ czołg paląc szarżę może przejechać więcej cali niż miał na to pary Np. Mam zwarzywiony czołg którym mogę bezpiecznie zadeklarować 1 pkt pary co mi daje 3 calową szarżę. W momencie spalenia szarży rzucamy 3k6 i wypada nam np jechać 6 cali czyli jedziemy 2x więcej niż pozwala nam na to para. Wnioskuję że doszliście do wniosku że czołg jedzie na luzie. A w zadach czołgu jest napisane że się nie dodaje rzutu 3k6 do szarży więc nie wiem dla czego nie działa to w obie strony tzn czemu rzuca się nagle 3k6 na spaloną szarżę.
zasady.
Chce wyjaśnienia tego głupiego uściślenia które moim zdaniem jest nie logiczne.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Nie możesz czołgiem, jak wszystkim innym, deklarować szarż niemożliwych. Jeśli nie dojedziesz bo nie masz zasięgu to nie deklarujesz, ergo nie palisz szarży.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Czyli wolisz aby czołg po spaleniu stał w miejscu tak?
Ja już wcześniej też podawałem ten przykład (że wykulasz więcej niż masz SP na ruch), ale to nie zmienia faktu, że zasady to zasady i takie są, a nie inne.
Nie od tego jest LS, aby reguły zmieniać, a to właśnie sugerujesz.
Pozostaje czekać na ewentualny nowy book/erratę, ewentualnie napisz do GW i zobacz co powiedzą :) (przy okazji zapytaj o combat reform czołgu :P, a nuż nagle pozwolą).

EDIT: Lidder, myślę, że Wychwie chodziło o prosty przykład, wróg cal przed czołgiem, czołg używa 1 SP, cel ucieka i czołg w wyniku rzutu na 3K6 kula się 6 cali.
A żeby śmieszniej było, cel ucieka tylko na 3 cale i nagle w wyniku spalenia szarży, czołg dogania cel :P
Ostatnio zmieniony 26 paź 2011, o 12:44 przez Byro, łącznie zmieniany 1 raz.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Ej no przecież dość jasno to napisałem (chyba:P). Ja nie sugeruję żęby się nie ruszał tylko żęby jechał tyle ile ma pary tak jak zawsze było.

Kurw... macie jakiegoś maila do GW. Zaraz to załatwię i ten reform i tą szarżę. I w ogóle dajcie mi listę życzeń co chcecie to pozałatwiam :)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@Byro, skrajny przypadek, ale jeśli zajdzie to IMO czołg zatrzymuje się cal przed
wychwa pisze:Kurw... macie jakiegoś maila do GW. Zaraz to załatwię i ten reform i tą szarżę. I w ogóle dajcie mi listę życzeń co chcecie to pozałatwiam
wedontcare.support@games-workshop.com :<

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

[quote="Lidder"]@Byro, skrajny przypadek, ale jeśli zajdzie to IMO czołg zatrzymuje się cal przed

Nie kapuje ;;/ kiedy czołg zatrzymuję się cal przed ? OCB

Thx za e-mail

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

spalił szarżę => brak szarży => zatrzymuje się cal przed wrogim oddziałem

podobną masz sytuację gdy robisz redirect, przeciwnik ucieka a ty palisz i zatrzymujesz się cal przed wrogim oddziałem(który stał za nim), bo nie zadeklarowałeś w niego szarży.

Zablokowany