Jeżeli na odział w którym jest heros (US1) został rzucony run of wrath & ruin, to oczywiście spowolnienie działa również na herosa. Jednak podczas już fazy magii gracza na którego zadziałał run na tego herosa zostanie rzucony czar z lore of shadow "Steed od Shadow" czy może on ruszyć się ruchem latacza??
Pytanie powstało z faktu że w opisie runu jest napisane, że obiekt czaru nie może uzywać zdolności lotu w fazie ruchu jednak jeżeli chodzi o ruch naziemny to efekt działa do końca tury a nie tylko fazy.
Odpowiednie zasady z podręczników:
"... If the unit has Fly ability then it cannot Fly in its next Movement phase. If it is not a Flayer then iss Movement characteristic is halved intil the end of its own turn. ..."
"... If successfully cast, the model can make a normla flight move up to 20", which may be a charge (the charged unit gets its normal charge reactions). ..."
Kowadło Rune of Wrath & Ruin vs Steed of Shadow
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
-
- Chuck Norris
- Posty: 484
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Moc kowadła wykorzystujesz przeciwko jednostce.
Jeśli jednostka posiada zdolność "fly", to nie może latać, jeśli nie posiada zdolności fly - jest spowolniona.
Ciekawa sytuacja następuje, jeśli jednostka nie lata, ale w środku jest latający bohater (np. strzyga albo jakaś mumia z cloak of dunes). W takim wypadku wg zasad kowadła ruch naziemny jednostki jest spowolniony, ale bohater nadal może korzystać ze swojej zdolności latania.
Jeśli jednostka posiada zdolność "fly", to nie może latać, jeśli nie posiada zdolności fly - jest spowolniona.
Ciekawa sytuacja następuje, jeśli jednostka nie lata, ale w środku jest latający bohater (np. strzyga albo jakaś mumia z cloak of dunes). W takim wypadku wg zasad kowadła ruch naziemny jednostki jest spowolniony, ale bohater nadal może korzystać ze swojej zdolności latania.