Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Moderator: JarekK
Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Witajcie,
Myślę o tym czy nie zacząć grać w Battla (znowu), przejrzałem wszystkie dostępne armie i poza High Elfami tylko Warriors of Chaos przyciągnęli moją uwagę. Kieruję więc do Was pytanie - czy da się złożyć "porządną" armię na czystego Tzeentcha? Nie mówię że chcę tylko wygrywać, bardziej interesuje mnie aspekt "czy się da".
Pozdrawiam
Myślę o tym czy nie zacząć grać w Battla (znowu), przejrzałem wszystkie dostępne armie i poza High Elfami tylko Warriors of Chaos przyciągnęli moją uwagę. Kieruję więc do Was pytanie - czy da się złożyć "porządną" armię na czystego Tzeentcha? Nie mówię że chcę tylko wygrywać, bardziej interesuje mnie aspekt "czy się da".
Pozdrawiam
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Niestety,niekoniecznie...
Otóż autor Ab raczej kierował się ideą Armii Chaosu jako syntezy jednostek wielu służących różnym bogom,zatem tworzenie jedno-bogowej armii(tzw. mono-godowej) jest raczej z góry skazane na porażkę. Nie znaczy to bynajmniej,iż jest to niemożliwe. Raczej pozostaje kwestia skuteczności takowych rozpisek....
Powiedzmy sobie szczerze, Ab Wochu zieje na kilometr brakiem klimatu, czego objawem jest właśnie swobodna możliwość mieszania jednostek chaosu wyznających różne Mroczne Bóstwa......
Czyli odpowiedź brzmi -
Złożyć Armię -da się.
Tylko raczej nie "porządną".
Otóż autor Ab raczej kierował się ideą Armii Chaosu jako syntezy jednostek wielu służących różnym bogom,zatem tworzenie jedno-bogowej armii(tzw. mono-godowej) jest raczej z góry skazane na porażkę. Nie znaczy to bynajmniej,iż jest to niemożliwe. Raczej pozostaje kwestia skuteczności takowych rozpisek....
Powiedzmy sobie szczerze, Ab Wochu zieje na kilometr brakiem klimatu, czego objawem jest właśnie swobodna możliwość mieszania jednostek chaosu wyznających różne Mroczne Bóstwa......
Czyli odpowiedź brzmi -
Złożyć Armię -da się.
Tylko raczej nie "porządną".
W większości nie zgodzę się z przedmówcą(Occ) odnośnie domniemanym braku klimatu AB do chaosu.
W każdym wręcz opowiadaniu gdy wojownicy chaosu zbierają się do walki jednoczą się odkładając na bok waśnie. Niechęć chempionów wobec siebie wynika z ich woli do samodoskonalenia się i przypodobnia bogom i bez względu na przynależność wyzywają się wzajemnie na pojdynki. Na polu bitwy szukają pojedynków z herosami wroga co jest mocno uwzględnione w ich zasadach.
Odnośnie "tematycznych" armii to oczywiste jest, że mieszanie marków w armii prowadzi do złożenia mocniejszej armii niż mono armia (tak jest zresztą w każdej armii).
Armia oparta na tzeenchu jak najbardziej daje radę, ale najgorzej wypada u nich złożenie corów. Jak Bohaterom/magom, knightom, warshrinom warto dać marka tzeencha to pozostałym jednostkom nie aż tak bardzo. Wojownikom, marauderom znacznie lepiej dać mark slaanesha czy khorna.
Podsumowując:
Armia z:
Magiem lordem tzeencha,
1-2ma magami tzeencha
BSB tzeencha na: dysku/deamonic steedzie/zwykłym stedzie i ewentualnie kolejnym herosem.
Mocna magia, herosi z wardami np: armour of morslieb + talisman of protection= 3+/5+ ward save na dysku/steedzie.
Core: Tu raczej bieda jeśli nie chcesz używać innych marków.
Nic mi nie przychodzi do głowy poza gołymi oddziałami marauderów z dwurakami i konnymi marauderami, ale raczej bez marków.
Speciale:
Rycerze tzeenchowi (np 6ciu) z bannerem dającym warda od ostrzału.
Kolejni Rycerze.
Rary:
Warshrine tzeencha
Hellcannon
Myślę, że da radę, ale nie będzie to samograj
W każdym wręcz opowiadaniu gdy wojownicy chaosu zbierają się do walki jednoczą się odkładając na bok waśnie. Niechęć chempionów wobec siebie wynika z ich woli do samodoskonalenia się i przypodobnia bogom i bez względu na przynależność wyzywają się wzajemnie na pojdynki. Na polu bitwy szukają pojedynków z herosami wroga co jest mocno uwzględnione w ich zasadach.
Odnośnie "tematycznych" armii to oczywiste jest, że mieszanie marków w armii prowadzi do złożenia mocniejszej armii niż mono armia (tak jest zresztą w każdej armii).
Armia oparta na tzeenchu jak najbardziej daje radę, ale najgorzej wypada u nich złożenie corów. Jak Bohaterom/magom, knightom, warshrinom warto dać marka tzeencha to pozostałym jednostkom nie aż tak bardzo. Wojownikom, marauderom znacznie lepiej dać mark slaanesha czy khorna.
Podsumowując:
Armia z:
Magiem lordem tzeencha,
1-2ma magami tzeencha
BSB tzeencha na: dysku/deamonic steedzie/zwykłym stedzie i ewentualnie kolejnym herosem.
Mocna magia, herosi z wardami np: armour of morslieb + talisman of protection= 3+/5+ ward save na dysku/steedzie.
Core: Tu raczej bieda jeśli nie chcesz używać innych marków.
Nic mi nie przychodzi do głowy poza gołymi oddziałami marauderów z dwurakami i konnymi marauderami, ale raczej bez marków.
Speciale:
Rycerze tzeenchowi (np 6ciu) z bannerem dającym warda od ostrzału.
Kolejni Rycerze.
Rary:
Warshrine tzeencha
Hellcannon
Myślę, że da radę, ale nie będzie to samograj
Mariusz 'Marios' Krakowczyk
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
Inkwizytor Warszawa
Niekończąca się krucjata przeciw "wujkowi dobra rada".
trikk pisze:Z głupotą można żyć.
Mi tam armia Tzeentha się podoba
Sam gram od bardzo niedawna ale zamierzam się nastawić właśnie na tego bożka.
Z jednostkami podstawowymi nie jest tak źle - można dać np warriorsom gorejący sztandar (ward save na 5+ przed strzelaniem - z markiem wychodzi 4+ więc jest szansa że dojdzie do wroga nienaruszona) albo dać im proporzec wściekłości (frenzy na stałe - czyli mark tzeentha i khorna w jednym)
Sam gram od bardzo niedawna ale zamierzam się nastawić właśnie na tego bożka.
Z jednostkami podstawowymi nie jest tak źle - można dać np warriorsom gorejący sztandar (ward save na 5+ przed strzelaniem - z markiem wychodzi 4+ więc jest szansa że dojdzie do wroga nienaruszona) albo dać im proporzec wściekłości (frenzy na stałe - czyli mark tzeentha i khorna w jednym)
- PIOTROSLAV
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 153
fear outnumber....Flo pisze: Kto ma rację? czym przebić taką obronę ?
Warriorzy są niegrywalniWaldi pisze:Mi tam armia Tzeentha się podoba
Sam gram od bardzo niedawna ale zamierzam się nastawić właśnie na tego bożka.
Z jednostkami podstawowymi nie jest tak źle - można dać np warriorsom gorejący sztandar (ward save na 5+ przed strzelaniem - z markiem wychodzi 4+ więc jest szansa że dojdzie do wroga nienaruszona) albo dać im proporzec wściekłości (frenzy na stałe - czyli mark tzeentha i khorna w jednym)
Chyba ze gramy dla klimatu.......
- Zed Zediculus
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: Poznań
Jako klimaciarz powiem tak - Wojownicy nawet w koleżeńskich bitwach się nie sprawdzają. Są strasznie wolni i baaardzo drodzy (wiemy ile kosztuje taka 18-tka...). Wystawiam ich z sentymentu, ale naprawdę nie za dużo zdziałają. W tej edycji piechota musi mieć ruch 5, żeby byli groźni...
W koleżeńskiej bitwie dałem im wymyślony banner +1 do ruchu (w szarży +2) i o dziwo zaczęli się ruszać i trochę straszyć przeciwnika Spróbujcie
W koleżeńskiej bitwie dałem im wymyślony banner +1 do ruchu (w szarży +2) i o dziwo zaczęli się ruszać i trochę straszyć przeciwnika Spróbujcie
Ja jak grałem na border przeciw krasnalom to warriorsi mi tyłek uratowali. Kiedy pierwsza fala doszła do wroga (tzn knechci doszli, 2 oddziały psów udanie zablokowały organki i strzelców) knechci rozgromili thundersów. Po powrocie na mapę dali się zaszarżować przez warriorsów z heroskiem (mój błąd) i złamali się i padli W tym czasie warriorsi zniszczyli organki. Zaszarżowali warriorsów i po przepychankach w końcu go złamali. Przeciwnik wolał strzelać po pieskach i rycerzach pomijając wojów. Dzięki temu mogłem wygrać
Ja tam z warriorsów nigdy nie zrezygnuję
Ja tam z warriorsów nigdy nie zrezygnuję
- Zed Zediculus
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: Poznań
Masz rację - grałeś przeciwko krasnoludom, oni Ciebie nie wymanewrują Z Demonami, Lizardmenami czy Elfami (zwłaszcza samograjem DE) jest straszna kiszka...
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
A co to jest samograj DE?Zed Zediculus pisze:(zwłaszcza samograjem DE)
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Witam, niedawno zacząłem zbierać WoCH i dostałem ostatnio bęcki od VC. na takiej rozpisce:
1500 Pts - Warriors of Chaos Roster
Sorcerer Lord (1#, 305 pts)
1 Sorcerer Lord of Tzeentch, 305 pts (General; Mark of Tzeentch; Level 4 Upgrade; Hand Weapon; Chaos Armor)
1 Spell Familiar
1 1. Flickering Fire of Tzeentch
1 2. Baleful Transmogrification
1 3. Pandaemonium
1 4. Treason of Tzeentch
1 5. Call to Glory
1 6. Infernal Gateway
1 The Lore of Tzeentch
Chaos Marauders (20#, 170 pts)
19 Chaos Marauders of Nurgle, 170 pts (Mark of Nurgle; Musician Mus; Standard Bearer Std; Hand Weapon; Light Armour; Shield)
1 Chieftan of Nurgle (Mark of Nurgle; Hand Weapon; Light Armour; Shield)
Chaos Marauders (20#, 170 pts)
19 Chaos Marauders of Nurgle, 170 pts (Mark of Nurgle; Musician Mus; Standard Bearer Std; Hand Weapon; Light Armour; Shield)
1 Chieftan of Nurgle (Mark of Nurgle; Hand Weapon; Light Armour; Shield)
Chaos Warriors (20#, 425 pts)
19 Chaos Warriors of Khorne, 425 pts (Beserk Rage; Mark of Khorne; Musician Mus; Standard Bearer Std; Hand Weapon; Chaos Armor; Shield; Frenzy)
1 Champion of Khorne (Beserk Rage; Mark of Khorne; Hand Weapon; Chaos Armor; Shield; Frenzy)
1 Banner of Wrath
Chaos Hounds (10#, 100 pts)
10 Chaos Warhounds, 100 pts (Poisoned Attacks; Scaly Skin)
Chaos Knights (5#, 330 pts)
4 Chaos Knights of Khorne, 330 pts (Beserk Rage; Mark of Khorne; Musician Mus; Standard Bearer Std; Barding; Hand Weapon; Lance; Chaos Armor; Shield; Causes Fear; Frenzy)
1 Champion of Khorne (Beserk Rage; Mark of Khorne; Hand Weapon; Lance; Chaos Armor; Shield; Frenzy)
5 Chaos Steed
1 War Banner
Validation Report:
Army Subtype: Chaos Army; Edition: 8th Edition; Game Type: Normal Game; Special Rules: Forbid Regiments of Renown
Roster satisfies all enforced validation rules
Composition Report:
Points of Lords: 305 (0 - 375)
Points of Heroes: 0 (0 - 375)
Points of Core: 765 (375 - Unlimited)
Points of Special: 330 (0 - 750)
Points of Rare: 0 (0 - 375)
Total Roster Cost: 1500
Created with Army Builder® - Try it for free at http://www.wolflair.com
Są to również wszystkie moje modele, stąd pytanie co trzeba teraz dokupować. Mam również pytanie dot. zasad - czy oddział z dodatkową bronią ręczną może korzystać z bonusu tarczy (tak w strzelaniu, nie w walce wręcz ?). Jeśli ktoś mógłby podrzucić jakieś uwagi, tudzież lepszą rozpiskę na 1500 pktów z tymi jednostkami (tudzież przy niewielkich zmianach) to byłbym bardzo wdzięczny.
1500 Pts - Warriors of Chaos Roster
Sorcerer Lord (1#, 305 pts)
1 Sorcerer Lord of Tzeentch, 305 pts (General; Mark of Tzeentch; Level 4 Upgrade; Hand Weapon; Chaos Armor)
1 Spell Familiar
1 1. Flickering Fire of Tzeentch
1 2. Baleful Transmogrification
1 3. Pandaemonium
1 4. Treason of Tzeentch
1 5. Call to Glory
1 6. Infernal Gateway
1 The Lore of Tzeentch
Chaos Marauders (20#, 170 pts)
19 Chaos Marauders of Nurgle, 170 pts (Mark of Nurgle; Musician Mus; Standard Bearer Std; Hand Weapon; Light Armour; Shield)
1 Chieftan of Nurgle (Mark of Nurgle; Hand Weapon; Light Armour; Shield)
Chaos Marauders (20#, 170 pts)
19 Chaos Marauders of Nurgle, 170 pts (Mark of Nurgle; Musician Mus; Standard Bearer Std; Hand Weapon; Light Armour; Shield)
1 Chieftan of Nurgle (Mark of Nurgle; Hand Weapon; Light Armour; Shield)
Chaos Warriors (20#, 425 pts)
19 Chaos Warriors of Khorne, 425 pts (Beserk Rage; Mark of Khorne; Musician Mus; Standard Bearer Std; Hand Weapon; Chaos Armor; Shield; Frenzy)
1 Champion of Khorne (Beserk Rage; Mark of Khorne; Hand Weapon; Chaos Armor; Shield; Frenzy)
1 Banner of Wrath
Chaos Hounds (10#, 100 pts)
10 Chaos Warhounds, 100 pts (Poisoned Attacks; Scaly Skin)
Chaos Knights (5#, 330 pts)
4 Chaos Knights of Khorne, 330 pts (Beserk Rage; Mark of Khorne; Musician Mus; Standard Bearer Std; Barding; Hand Weapon; Lance; Chaos Armor; Shield; Causes Fear; Frenzy)
1 Champion of Khorne (Beserk Rage; Mark of Khorne; Hand Weapon; Lance; Chaos Armor; Shield; Frenzy)
5 Chaos Steed
1 War Banner
Validation Report:
Army Subtype: Chaos Army; Edition: 8th Edition; Game Type: Normal Game; Special Rules: Forbid Regiments of Renown
Roster satisfies all enforced validation rules
Composition Report:
Points of Lords: 305 (0 - 375)
Points of Heroes: 0 (0 - 375)
Points of Core: 765 (375 - Unlimited)
Points of Special: 330 (0 - 750)
Points of Rare: 0 (0 - 375)
Total Roster Cost: 1500
Created with Army Builder® - Try it for free at http://www.wolflair.com
Są to również wszystkie moje modele, stąd pytanie co trzeba teraz dokupować. Mam również pytanie dot. zasad - czy oddział z dodatkową bronią ręczną może korzystać z bonusu tarczy (tak w strzelaniu, nie w walce wręcz ?). Jeśli ktoś mógłby podrzucić jakieś uwagi, tudzież lepszą rozpiskę na 1500 pktów z tymi jednostkami (tudzież przy niewielkich zmianach) to byłbym bardzo wdzięczny.
No więc ja bym zmienił:
-na magu dał preservation (masz wtedy warda 3+)
-dałbym BSB (sztandarowego armii)
-Pieski podzielił na 2 unity po 5 do screenowania, wywal scaly skin i PA, tylko punkty niepotrzebnie tracisz
-na magu dał preservation (masz wtedy warda 3+)
-dałbym BSB (sztandarowego armii)
-Pieski podzielił na 2 unity po 5 do screenowania, wywal scaly skin i PA, tylko punkty niepotrzebnie tracisz
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
Spróbuj coś takiego:
1 Sorcerer Lord of Tzeentch @ 365.0 Pts
Mark of Tzeentch; General; Magic Level 4; Chaos Armour
Infernal Puppet [35.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Charmed Shield [5.0]
Biting Blade [5.0]
19 Chaos Marauders of Khorne @ 170.0 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Flail; Light Armour; Standard; Musician
1 Chieftain @ [8.0] Pts
20 Chaos Marauders of Khorne @ 162.0 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Flail; Light Armour; Standard; Musician
19 Chaos Warriors of Khorne @ 410.0 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Option Qualifier; Halberd; Chaos Armour; Shield;
Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Champion @ [12.0] Pts
Chaos Armour
4 Chaos Knights of Nurgle @ 330.0 Pts
Mark of Nurgle; Barding; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield;
Standard; Musician
Ranger's Standard [50.0]
1 Champion @ [20.0] Pts
5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts
Models in Army: 73
Masz ciut za mało modeli - dokup sobie jakiegoś bohatera, bo tak to trzeba maksymalnie dopakowywać to, co jest. Poza tym bsb to teraz niezbędnik w armii. Na wojownikach płonące ataki, co by dać radę wampirzej gwardii z regeneracją. 2 x 20 maruderów pieszych z flailami, ich zadaniem jest wpaść w cokolwiek i to osłabić a następnie zginąć w heroicznej walce Puppet na magu abyś mógł bez strachu rzucać czary z 6 kostek zmieścił się ward tylko na 4+ ale jest też biting blade (magiczne ataki).
A co do twojego pytania: oddział z tarczami i np halabardą (lub dodatkową bronią) używa ochrony z tarczy na strzelanie (czyli armour save 3+ mają) a w walce wręcz muszą zawsze używać specjalnej broni: czyli dajmy na to tejże wspomnianej halabardy.
1 Sorcerer Lord of Tzeentch @ 365.0 Pts
Mark of Tzeentch; General; Magic Level 4; Chaos Armour
Infernal Puppet [35.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Charmed Shield [5.0]
Biting Blade [5.0]
19 Chaos Marauders of Khorne @ 170.0 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Flail; Light Armour; Standard; Musician
1 Chieftain @ [8.0] Pts
20 Chaos Marauders of Khorne @ 162.0 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Flail; Light Armour; Standard; Musician
19 Chaos Warriors of Khorne @ 410.0 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Option Qualifier; Halberd; Chaos Armour; Shield;
Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Champion @ [12.0] Pts
Chaos Armour
4 Chaos Knights of Nurgle @ 330.0 Pts
Mark of Nurgle; Barding; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield;
Standard; Musician
Ranger's Standard [50.0]
1 Champion @ [20.0] Pts
5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts
Models in Army: 73
Masz ciut za mało modeli - dokup sobie jakiegoś bohatera, bo tak to trzeba maksymalnie dopakowywać to, co jest. Poza tym bsb to teraz niezbędnik w armii. Na wojownikach płonące ataki, co by dać radę wampirzej gwardii z regeneracją. 2 x 20 maruderów pieszych z flailami, ich zadaniem jest wpaść w cokolwiek i to osłabić a następnie zginąć w heroicznej walce Puppet na magu abyś mógł bez strachu rzucać czary z 6 kostek zmieścił się ward tylko na 4+ ale jest też biting blade (magiczne ataki).
A co do twojego pytania: oddział z tarczami i np halabardą (lub dodatkową bronią) używa ochrony z tarczy na strzelanie (czyli armour save 3+ mają) a w walce wręcz muszą zawsze używać specjalnej broni: czyli dajmy na to tejże wspomnianej halabardy.
po co fcg na najtach? ja bym pociol banner na jakis tanszy (+1 ld i mark khorna- dodatkowe ataki z koni!), wywalił czempa i wsadzil jeszcze jednego najta. (proksuj z psa a co!)
co do zakupów polecam exalted hero na dysku z markiem tzeentcha akurat jest aukcja na allegro. taki latacz klepacz daje mnóstwo możliwości, myślę że jako jednorazowy zakup jest to jedno z lepszych stosunków ceny do jakości.
co do zakupów polecam exalted hero na dysku z markiem tzeentcha akurat jest aukcja na allegro. taki latacz klepacz daje mnóstwo możliwości, myślę że jako jednorazowy zakup jest to jedno z lepszych stosunków ceny do jakości.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Proksuj z psa czyli... ? A co do tych małych oddziałów warhoundów, to jak nimi grac ? Nie popada to po pierwszej turze walki a potem najeżdżanie ? Ostatnio ghule zmasakrowały mi wszystkie takie małe oddziały, nie lepiej jakbym np zrobił jeden ogromny klocek maruderów (x40) i szedł tym z warriorami po bokach ?
Najlepiej sam testuj i graj tym co ci odpowiada
Proksuj z psa to znaczy użyj figurki Warhounda jako Knighta Pieski są do odciągania szarż i supportowaniu z flanki. Przynajmniej w teorii. Ja na przykład w walce z krasnoludami używam ich do tego, żeby latały przed balistami, muszkietami i ginęły zamiast maruderów i drogich warriorów
WoCh ciężko rozkręcić na małe punkty, bo nie wejdzie całe porno, czyli Hellena, Choseni i Shrine.
Proksuj z psa to znaczy użyj figurki Warhounda jako Knighta Pieski są do odciągania szarż i supportowaniu z flanki. Przynajmniej w teorii. Ja na przykład w walce z krasnoludami używam ich do tego, żeby latały przed balistami, muszkietami i ginęły zamiast maruderów i drogich warriorów
WoCh ciężko rozkręcić na małe punkty, bo nie wejdzie całe porno, czyli Hellena, Choseni i Shrine.
psy ustawiasz wrogowi przed nosem tak żeby miał do wyboru albo szarże na nie albo stanie w miejscu/reformy jednym słowem brak przemieszczania sie. ważne żeby je tak ustawić powiedzmy pod kątem 45 stopni wzgledem podstawki wrogiego odzialu żeby przeciwnik dostawiając sie do nich i zjadając je mial do wyboru albo overrun gdzies hen hen albo reform czyli stanie w miejscu. w ten sposób odginajac szarże musisz pamiętać że stać trzeba cal od wroga ale o tyle sprytnie żeby on nie miał cię jak ominąc.
tak hela to helena
tak hela to helena
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293