Pytania początkującego
Moderator: #helion#
Re: Pytania początkującego
Lol. co to za pomysł ;/ graj na większej.
Magic resistance działa na krasiowe maszyny z runami ?
Magic resistance działa na krasiowe maszyny z runami ?
Rozwiń trochę to pytanie, jeśli chodzi Ci o to, czy daje warda na ich strzały, to niestety nie, bo to nie czary.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Co do podstawki to imo czy masz większą troche to twój problem ale kombinowanie z zamianą podstawki to ciut przesada - masz większą to jesteś większy i nie ma problemów z faktem że np. rzuciłbym ci czar w tanka ale ty nagle stwierdzasz że masz mniejszą podstawkę niż widać i nagle tracę zasięg bo postawisz sobie tak żebym nie sięgnął - tego np. bym nie popuścił
krystian1wielki pisze:Co do podstawki to imo czy masz większą troche to twój problem ale kombinowanie z zamianą podstawki to ciut przesada - masz większą to jesteś większy i nie ma problemów z faktem że np. rzuciłbym ci czar w tanka ale ty nagle stwierdzasz że masz mniejszą podstawkę niż widać i nagle tracę zasięg bo postawisz sobie tak żebym nie sięgnął - tego np. bym nie popuścił
Nie o to mi chodziło

PS. Granie na wiekszej podstawce z taktycznego punktu widzenia jest bez sensu

Na jakiej podstawce umieszczacie steam tanka?
Panowie, jak jest z fazą magii u krasi ?? Nie ma jej w ogóle ?? czyli krasie nie rzucają wiatrów , czyli nie generujem kostek do dispela dla mnie i nie mogę nic sobie zassać do rod of power ?
Teoretycznie powinien być rzut na wiatry gdyż to pozwala na dispellowanie RIPów.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
A krasie mają jakieś Ripy ?
Krasie moga dipelować RIPy które Imperialista wrzucił (chyba że 8 ed zniosła dispelowanie RIPów w swojej turze za pomocą casting dice).
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
Nie zniosła. Kraśki mają fazę magii, rzucają na PD i mogą rozpraszać RIPy, jednocześnie, przeciw VC Black Coach czerpie z tego korzyści.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Wiem, że to pytanie zbyt generalne i zapewne bardzo trudno udzielić na nie odpowiedz jednak muszę je zadać bo przymierzam się do gry tą armią - jak grać Imperium?
Załóżmy, że gram dość standardową rozpiską typu: archlector, zmazik 4 z lightem, maly tak samo ( i tutaj dodadkowe pytanie czy w wyniku losowania czarow moga sie one zdublowac u tych dwoch magow? podobnie furmanka tez moze rzucic jeden czar na ture jako bound spell, wiec czy w teorii moglbym podjac probe rzucenia 3 razy tego samego czaru w jednej turze?) BSB, 2 pokaźne oddziały halabardnikow z detachmentami dla odginania, z 30 GS z detaczem, dwie armaty i rakietnica. Czy w ogóle iść do przodu czy czekac na przeciwnika? czym można niszczyć jego śmiecie? jak chronić maszyny prócz orba - może oddział kuszoli nieopodal co by odstraszyli takich night runnersow - bo prócz lataczy i taki typ jednostek moze im zaszkodzic.
jaki sztandar dajecie BSB? Ten z przerzutem testów od Imperium?
Jak wykorzystywać Altara? jako blokera przytrzymujacego oddział?
co z flegantami?
pewnie padną różne odpowiedzi - nie ma jednej złotej rady jak grać Imperium i pewnie ktoś powie, że to wcale nie taka standardowa rozpiska bo np. nie ma czołgu ale dziekuje za wszystkie odpowiedzi!
Załóżmy, że gram dość standardową rozpiską typu: archlector, zmazik 4 z lightem, maly tak samo ( i tutaj dodadkowe pytanie czy w wyniku losowania czarow moga sie one zdublowac u tych dwoch magow? podobnie furmanka tez moze rzucic jeden czar na ture jako bound spell, wiec czy w teorii moglbym podjac probe rzucenia 3 razy tego samego czaru w jednej turze?) BSB, 2 pokaźne oddziały halabardnikow z detachmentami dla odginania, z 30 GS z detaczem, dwie armaty i rakietnica. Czy w ogóle iść do przodu czy czekac na przeciwnika? czym można niszczyć jego śmiecie? jak chronić maszyny prócz orba - może oddział kuszoli nieopodal co by odstraszyli takich night runnersow - bo prócz lataczy i taki typ jednostek moze im zaszkodzic.
jaki sztandar dajecie BSB? Ten z przerzutem testów od Imperium?
Jak wykorzystywać Altara? jako blokera przytrzymujacego oddział?
co z flegantami?
pewnie padną różne odpowiedzi - nie ma jednej złotej rady jak grać Imperium i pewnie ktoś powie, że to wcale nie taka standardowa rozpiska bo np. nie ma czołgu ale dziekuje za wszystkie odpowiedzi!
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Markuene pisze:Wiem, że to pytanie zbyt generalne i zapewne bardzo trudno udzielić na nie odpowiedz jednak muszę je zadać bo przymierzam się do gry tą armią - jak grać Imperium?
Załóżmy, że gram dość standardową rozpiską typu: archlector, zmazik 4 z lightem, maly tak samo ( i tutaj dodadkowe pytanie czy w wyniku losowania czarow moga sie one zdublowac u tych dwoch magow? podobnie furmanka tez moze rzucic jeden czar na ture jako bound spell, wiec czy w teorii moglbym podjac probe rzucenia 3 razy tego samego czaru w jednej turze?) BSB, 2 pokaźne oddziały halabardnikow z detachmentami dla odginania, z 30 GS z detaczem, dwie armaty i rakietnica. Czy w ogóle iść do przodu czy czekac na przeciwnika? czym można niszczyć jego śmiecie? jak chronić maszyny prócz orba - może oddział kuszoli nieopodal co by odstraszyli takich night runnersow - bo prócz lataczy i taki typ jednostek moze im zaszkodzic.
jaki sztandar dajecie BSB? Ten z przerzutem testów od Imperium?
Jak wykorzystywać Altara? jako blokera przytrzymujacego oddział?
co z flegantami?
pewnie padną różne odpowiedzi - nie ma jednej złotej rady jak grać Imperium i pewnie ktoś powie, że to wcale nie taka standardowa rozpiska bo np. nie ma czołgu ale dziekuje za wszystkie odpowiedzi!
Czarów nie można dublować, prócz sygnaturki. W praktyce z War Altara można podjąć próbę rzucenia tego samego czaru. Jeden czar z maga i taki sam z furmanki np dwa banishmenty. Pamiętaj tylko, że z furmanki rzucamy jedynie czary niemodyfikowane.
Ja nie daję zazwyczaj magicznego sztandaru dla BSB. Czasami ten, z płąnącymi atakmi. Imperialny sztandar jest za drogi, jak na swoje możliwości.
War Altar wykorzystywany jest do czarowania, dawania LD na 18 cali, sporadycznie rzucam go do walki, zazwyczaj atak z flanki.
Natomiast flagelanci to doskonała jednostka szturmowa, która potrafi mocno przylać i zablokować na turę lub dwie mocną jednostkę przeciwnika.
Do ogarniania śmieci pegazy i magiczne pociski. Małe oddziały kuszników mi się nie sprawdzają.
podstawowa sprawa z maszynkami wygląda tak, że na mniejsze punkty musisz mieć 2 cannony, na większe (2800 dla przykładu) przydatne jest jeszcze jedno; jeśli inwestujesz w "obszarowe" maszynki to również musisz mieć przynajmniej 2 a najlepiej 3;
co do Altara dość często go wrzucam w combaty z niewygodnymi przeciwnikami, ale tak, aby byli w unitach jacyś herosi, np. czołzeny, jakaś kawa; doskonały bloker ale musisz uważać bardzo na maszyny lub pitki
BSB przydatny i musi być w centrum armii, Imperium jest bardzo płochliwe, stąd bonus w postaci Altara i jego LD
jeśli planujesz grać na 3 hordach (nieważne jakich) to jest to armia stricte kontrująca; musisz zmusić przeciwnika do podejścia, np. maszynami; jeśli ograniczysz się tylko do cannonów to możesz atakować ale jest to dość trudne w Imperium, bo musisz zgrać wszystkie elementy (BSB, Generał, zasięgi czarów) tak aby wszystko było w swoim zasięgu i nie "rozjechało" się po stole, bo bardzo łatwo jednostki Imperialne zniszczyć, gdy są bez wsparcia
co do wychodzenia night runnersów i innych stworków; oddział Free Company, tzw. do trzymania magów, w liczbie 15-17 bardzo ładnie może zablokować możliwość wyjścia na maszyny; wystarczy ustawić ich w kresce na krańcu stołu, maszyny przed nimi, a Pegaz, Furmanka, 2 hordy mogą śmiało osłonić boki; dodatkowy bonus Pegaza jest taki, że widzi inne jednostki nad swoją piechotą i łatwo może wyszarżować takich night runnersów; po prostu musisz mieć ciasno ustawioną armię tak aby nawet latacze miały problem z ustawieniem się jeśli przelecą nad hordami; nie wiem jak inni, ja gram w ten sposób,
co do Altara dość często go wrzucam w combaty z niewygodnymi przeciwnikami, ale tak, aby byli w unitach jacyś herosi, np. czołzeny, jakaś kawa; doskonały bloker ale musisz uważać bardzo na maszyny lub pitki
BSB przydatny i musi być w centrum armii, Imperium jest bardzo płochliwe, stąd bonus w postaci Altara i jego LD
jeśli planujesz grać na 3 hordach (nieważne jakich) to jest to armia stricte kontrująca; musisz zmusić przeciwnika do podejścia, np. maszynami; jeśli ograniczysz się tylko do cannonów to możesz atakować ale jest to dość trudne w Imperium, bo musisz zgrać wszystkie elementy (BSB, Generał, zasięgi czarów) tak aby wszystko było w swoim zasięgu i nie "rozjechało" się po stole, bo bardzo łatwo jednostki Imperialne zniszczyć, gdy są bez wsparcia
co do wychodzenia night runnersów i innych stworków; oddział Free Company, tzw. do trzymania magów, w liczbie 15-17 bardzo ładnie może zablokować możliwość wyjścia na maszyny; wystarczy ustawić ich w kresce na krańcu stołu, maszyny przed nimi, a Pegaz, Furmanka, 2 hordy mogą śmiało osłonić boki; dodatkowy bonus Pegaza jest taki, że widzi inne jednostki nad swoją piechotą i łatwo może wyszarżować takich night runnersów; po prostu musisz mieć ciasno ustawioną armię tak aby nawet latacze miały problem z ustawieniem się jeśli przelecą nad hordami; nie wiem jak inni, ja gram w ten sposób,
dzieki za odpowiedzi, mam jeszcze kilka pytań.
1.dzisiaj grajac przeciw skavenom wyrzuciłem z altara dwiema kośćmi parę 6 - IF. RB mówi dwojako - jeśli rzucanie bounda to naturalna zdolność jednostki to nic sie nie dzieje - bez rzutu na nieudane rzucenie czaru, natomiast jeśli rzuca się bounda z przedmiotu - jakim chyba jest złoty gryf - to przedmiot zostaje zniszczony. grając wybrałem drugą wersję, dobrze zrobiłem?
2. errata nakazuje ignorowac wpis o mistrzu balistyki. w wykasowanym opisie było napisane, że inżynier może się dołączyc do obsługi machin dajac im 1 rerolla - dotyczyło to tylko działa i moździerza. po skasowaniu tego wpisu dalej mozna rerollowac i dodatkowo inżynier moze dolaczyc do obslugi hellstorma i rakietnicy?
3. strzały z machin wojennych są płonącymi atakami?
4. skavenski dzwon nie ma inicjatywy, znaczy to, że możnaby go zdjąć pitka? (troche nie ten dział, ale i tak sprobuje)
1.dzisiaj grajac przeciw skavenom wyrzuciłem z altara dwiema kośćmi parę 6 - IF. RB mówi dwojako - jeśli rzucanie bounda to naturalna zdolność jednostki to nic sie nie dzieje - bez rzutu na nieudane rzucenie czaru, natomiast jeśli rzuca się bounda z przedmiotu - jakim chyba jest złoty gryf - to przedmiot zostaje zniszczony. grając wybrałem drugą wersję, dobrze zrobiłem?
2. errata nakazuje ignorowac wpis o mistrzu balistyki. w wykasowanym opisie było napisane, że inżynier może się dołączyc do obsługi machin dajac im 1 rerolla - dotyczyło to tylko działa i moździerza. po skasowaniu tego wpisu dalej mozna rerollowac i dodatkowo inżynier moze dolaczyc do obslugi hellstorma i rakietnicy?
3. strzały z machin wojennych są płonącymi atakami?
4. skavenski dzwon nie ma inicjatywy, znaczy to, że możnaby go zdjąć pitka? (troche nie ten dział, ale i tak sprobuje)
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
1.błąd, w erracie do Imperium jest wyraźnie napisane, że to Lektor rzuca; jesli straciłbyś lektora w jakikolwiek sposób, to Altar nie może nic rzucać; Arcyś posiada Innate Ability, czy jakoś tak to się wabi
2.Inżynier już poprzednio nie mógł dołączać do tych maszyn; nasz magister może "rozdać" jeden przerzut artylerki lub scaterki na turę, dowolnej maszynie w zasięgu 3".
3.nie są płonącymi same z siebie
4. nie mam pojęcia, chyba zdaje na I szaraka jak rydwan, ale to tylko moje domysły (kocioł DE ma zapis że jest machiną, stąd oblewa z automatu)
2.Inżynier już poprzednio nie mógł dołączać do tych maszyn; nasz magister może "rozdać" jeden przerzut artylerki lub scaterki na turę, dowolnej maszynie w zasięgu 3".
3.nie są płonącymi same z siebie
4. nie mam pojęcia, chyba zdaje na I szaraka jak rydwan, ale to tylko moje domysły (kocioł DE ma zapis że jest machiną, stąd oblewa z automatu)
jeszcze raz dzieki za odpowiedzi. w sprawie dzwonu zapytam gdzie indziej. w Imperium brakuje mi generalnie jednej rzeczy- czegoś co może mocno uderzyć - jakoś nie moge się przekonać do czołgu - bo grajac moimi innymi armiami - HE i VC miałem WL, SM no i GG z drakenhofem, tutaj zostaja GS, no ale nie można miec wszystkiego. Za to duzą frajdą jest patrzec jak moździerze i działo uderzaja w jednostki wroga. tutaj musze sprobowac rakietnicy - na papierze wyglada ciekawie.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1