Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: Andrzej »

Zarówno balisty jak i rydwany są akie sobie w 8 edycji, są przeszacowane punktowo.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Matysz
Mudżahedin
Posty: 215

Post autor: Matysz »

@vfn
Gram od 3 miesięcy, więc w swej potędze doświadczenia pozwolę sobie Ci poradzić :P
Sigłardzi ładnie wyglądają. Tylko. Ja ich jako włóczników używam. Gryf jest jeszcze ładniejszy. Na półce :P
Lepiej batalion, 40 piechoty corowej to obowiązek na 1000-1500 ptk gdzie 25% to właśnie cory muszą być.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Prawda jest taka, cory HE mają mega z dupy, ale łucznicy mogą przynajmniej stać z tyłu i wspierać WL, oraz nie oddawać łatwo punktów.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Mr.Jack
Wałkarz
Posty: 94

Post autor: Mr.Jack »

W przypadku strzału 20 łucznikami w canon np. imperialny, trafiamy przykładowo przy dalekim zasięgu na 4+ , trafiło 10 ... , następnie ?

- jest tak że na 5 i 6 ranimy obsługę a na 1,2,3,4 trafiamy w działo ?
- czy jak ?

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

nie rozdzielasz trafien, wszystko leci w maszyne, To7(czyli ranisz na 6), maszyna ma tyle ran ilu załogantów

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Mr.Jack pisze:W przypadku strzału 20 łucznikami w canon np. imperialny, trafiamy przykładowo przy dalekim zasięgu na 4+ , trafiło 10 ... , następnie ?

- jest tak że na 5 i 6 ranimy obsługę a na 1,2,3,4 trafiamy w działo ?
- czy jak ?
10 trafiło... następnie ranisz na 6+ (T armaty vs S łuku) - zdejmuje się jednego obsługanta za każdą ranę - armata ma tyle ran ilu ma załogantów.


A co do zakupów to nie polecam ani batalionów ani więcej IoB - lepiej kupić samych łuczników i WL - tyle na ile ma się pieniędzy (radze polować na okazje na allegro lub tu na forum)
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Oczywiście jak się dobrze rzuca to każdy oddział jest dobry - ale ostatnio mam porównanie z kusznikami DE-i łucznicy HE wypadają naprawdę żałośnie. Ja przekonałem się do oddziałów spermenów HE po 20 szt. Spisują się naprawdę przyzwoicie :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

Póki co najczęściej gram na lizzardmeny albo wampiry i tam łuczniczy nie za wiele robią (T4). Szkoda, że wam się sea guardy nie sprawdzają. Na papierze zawsze wydawały mi się bardzo uniwersalną piechotą poza tym mają super modele (o wiele lepsze niż zwykli włócznicy).

Balisty mówcie ze mimo alt strzału tez słabe? a szkoda bo klimat jest.

Z tego wynika, że w takiej małej bitwie (1000 pkt) głównie: łuki, WL/SM/PG i mag :D bo kawaleria to się chyba nie sprawdza 8ed?
A co z ellyrian reaver? Piątka przyda się na takie punkty?

Z góry dzięki :)

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

ER można wystawić z powodzeniem i bardzo ładnie uzupełniają orły- trzeba jednak umieć grać takimi fastami więc na początek nie polecam. DP jak najbardziej TAK. Doskonały oddział do omiatania śmieci ,flankowania etc. Są różne szkoły grania HE - większość woli wystawić oddział WL niż dwa oddziały DP. Faktem jest jednak ,że jeszcze nie zdarzyła mi się gra w której stwierdziłbym brak zastosowania dla DP - tak więc ja jestem ich fanem.SH - ich czas przeminą wraz z faktem jak znikli z corów- chodzą plotki ,że ma się to zmienić - sądzę ,że jeśli tak się stanie będzie to spora korzyść dla HE. Co do Speciali - to jedna WL są najbardziej uniwersalni. Stubborn pozwala na popełnianie małych błędów a 6-tka siły i +3 AS na strzelanie robią z nich naprawdę dobry oddział. Jeśli chodzi o balisty ja nie polecam - są po prostu za drogie. SW- to kolejny żałosny i bezużyteczny oddział HE - a szkoda po przydaliby się sensowni scouci. Podsumowując na 1000 pkt wziąłbym maga +bsb oddział łuczników +oddział WL i 5szt DP +orła albo dwa....
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mortipher
"Nie po to jadę"
Posty: 350
Lokalizacja: Będzin / Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Mortipher »

Asassello pisze:
Mr.Jack pisze:W przypadku strzału 20 łucznikami w canon np. imperialny, trafiamy przykładowo przy dalekim zasięgu na 4+ , trafiło 10 ... , następnie ?

- jest tak że na 5 i 6 ranimy obsługę a na 1,2,3,4 trafiamy w działo ?
- czy jak ?
10 trafiło... następnie ranisz na 6+ (T armaty vs S łuku) - zdejmuje się jednego obsługanta za każdą ranę - armata ma tyle ran ilu ma załogantów.
jeśli obsługa ma pancerz to z niego korzysta?
Czy rany wchodzą na maszynę?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

vfn pisze:Póki co najczęściej gram na lizzardmeny albo wampiry i tam łuczniczy nie za wiele robią (T4). Szkoda, że wam się sea guardy nie sprawdzają. Na papierze zawsze wydawały mi się bardzo uniwersalną piechotą poza tym mają super modele (o wiele lepsze niż zwykli włócznicy).
Łucznicy na Lizaki są super, moja ulubiona jednostka. Najlepsze są 10 łuczników, przez 2 tury strzelają a potem szarżują na te biedne skinki a nawet salki (po wcześniejszym ostrzale). Bardzo dobrze ogarniają ten cały śmietnik.
Saurysy to już trzeba WL rozwalać.

Na wampiry też można całkiem efektywnie je wykorzystać. Tak na serio to łuki są słabe na WoCh i często na bretkę (choć mi wiele razy heroicznie przegoniły pegazy).


@up tak, savy są normalne. Obecnie nie ma takiego podziału na maszynę i obsługę jak w 7 ed.
Na strzelanie War Machine ma tyle ran co członków załogi, save jak załoga i T jak maszyna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Ja ostatni turniej zagrałem na 2x 14 LSG, zarówno w testach, jak i samym turnieju wypadli nieźle (2 miejsce) - zasady Stratega. Wszystko zależy od pomysłu na grę. Jako support i strażnicy bolców sprawdzają się dobrze, choć i tak są drodzy punktowo :mrgreen:, ale można od czasu do czasu na nich pograć.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No ok, ale te same funkcje mogą pełnić tańsi łucznicy, z większym zasięgiem strzału i jednakowymi zdolnościami bojowymi :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

Jednakowych zdolności bojowych to oni jednak nie mają. Łucznicy są bez sava (6+ po wykupieniu zbroi ale to drogie) i bez włóczni a zawsze to dwa szeregi atakujące z przerzutem hita (przecież przed kombatem można się zreformować w klocek o większej liczbie szeregów niż to np 2x15 do strzelania). Zasięg się faktycznie bardzo przydaje :)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A po cholerę im włócznie w liczbie 14? :roll:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

No nie wiesz? 4 supermocne ataki s3 wiecej... jesli jakims cudem zaden nie spadnie od niczego wczesniej.

Wszystkie cory HE sa przeszacowane, oddawac mi SH w core... 25 na polce siedzi i czeka na lepsze czasy.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ustawisz ich po 7 i nie ma różnicy :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

To wjedź 14 łuków w 14 LSG i zobaczysz czy nie ma różnicy :wink:
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Za 14 LSG mam 15 łuczników. Walka będzie bardzo wyrównana, łuczników będzie 1 więcej, LSG będą mieli As 6+. A gdyby postawić ich na patelni, to łucznicy z łatwością by wygrali :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Masz 16, ale ja mam 5+ AS ;), z czego max. uderzy 14, więc ataków wypłacają po równo, ale przeżywalność LSG większa, a łuki stoją bez steadfasta ;). Uber jednostka wszem i wobec wiadomo, że to nie jest, ale mówić że łuki walczą tak jak LSG, to tak jakby powiedzieć że LSG strzelają jak łuki :mrgreen:
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Zablokowany