pytania o magię
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: pytania o magię
i jest całkiem niezły do zdejmowania maszyn.
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
Zapytanie o lore of light - czar net of amyntok:
Czar wszedł, na oddział szarżuje terrorysta, cel nie zdaje paniki - musi zdać test S, żeby to wykonać?
Czar wszedł, cel robi S&S w odpowiedzi na szarżę w kolejnej fazie, nie zdaje - zmienia automatycznie reakcję na hold?
Cel robi flee na szarżę, nie daje testu, automatycznie zmienia na hold?
W regonie docelowym jest mag, który przechodzi w oddziale z jednej strony na drugą - jest konieczność testu?
Z regonu będącego celem wychodzi mag, kto robi testy, a w razie jego niezdania zbiera łomot?
W ogóle to jak wykonać testy wynikające z prób czarowania przeciwnika - on "fireball z dwóch kości", ja "test S albo nie możesz rzucić" - jeśli się nie uda test, to kości przepadają, czaru nie można rzucić, ale czarodziej czaruje dalej? Swoją drogą jak to się ma do czarów recastowanych?
Czar wszedł, na oddział szarżuje terrorysta, cel nie zdaje paniki - musi zdać test S, żeby to wykonać?
Czar wszedł, cel robi S&S w odpowiedzi na szarżę w kolejnej fazie, nie zdaje - zmienia automatycznie reakcję na hold?
Cel robi flee na szarżę, nie daje testu, automatycznie zmienia na hold?
W regonie docelowym jest mag, który przechodzi w oddziale z jednej strony na drugą - jest konieczność testu?
Z regonu będącego celem wychodzi mag, kto robi testy, a w razie jego niezdania zbiera łomot?
W ogóle to jak wykonać testy wynikające z prób czarowania przeciwnika - on "fireball z dwóch kości", ja "test S albo nie możesz rzucić" - jeśli się nie uda test, to kości przepadają, czaru nie można rzucić, ale czarodziej czaruje dalej? Swoją drogą jak to się ma do czarów recastowanych?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Dokładnie opisane w opisie czaru, "including fleeing".Myth pisze:Czar wszedł, na oddział szarżuje terrorysta, cel nie zdaje paniki - musi zdać test S, żeby to wykonać?
j.w. "or shoots (..) If the test is failed, the unit is unable to perform the desired action, remaining in place"Myth pisze:Czar wszedł, cel robi S&S w odpowiedzi na szarżę w kolejnej fazie, nie zdaje - zmienia automatycznie reakcję na hold?
j.w. "including fleeing (..) If the test is failed, the unit is unable to perform the desired action, remaining in place"Myth pisze:Cel robi flee na szarżę, nie daje testu, automatycznie zmienia na hold?
zdaje się, że obecnie takie przejście wymaga zrobienie reforma, a to oznacza ruch, co oznacza test (niech ktoś mnie poprawi, jeśli takie przemieszczenie postaci reforma nie wymaga).Myth pisze:W regonie docelowym jest mag, który przechodzi w oddziale z jednej strony na drugą - jest konieczność testu?
To w sumie ciekawe, moim zdaniem powinno być podobnie jak z czarami na oddziale i wychodzeniem z nich przez postać.Myth pisze:Z regonu będącego celem wychodzi mag, kto robi testy, a w razie jego niezdania zbiera łomot?
W opisie jest, że zawsze gdy próbuje zrobić to czy tamto i nie zda testu, to nie jest w stanie tej akcji wykonać, na moje siłą rzeczy kostek mocy nie zużyje, a recastować niech se próbuje, tyle, że znów test (chyba, że jakiś FAQ wyklarował iż dotyczy to całej fazy magii danego maga, tzn jeden test na rzucanie czarów w ogóle).Myth pisze:W ogóle to jak wykonać testy wynikające z prób czarowania przeciwnika - on "fireball z dwóch kości", ja "test S albo nie możesz rzucić" - jeśli się nie uda test, to kości przepadają, czaru nie można rzucić, ale czarodziej czaruje dalej? Swoją drogą jak to się ma do czarów recastowanych?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Dzięki Byro za cytaty, trochę rozwiewają, a tam, gdzie nie rozwiewają, chętnie bym posłuchał opinii jeszcze kogoś.
Dodam kolejne pytania - w jednostce siedzi mag, próbuje czarować, nie zdaje testu S. Hity dostaje mag czy oddział? A co, jeśli mag próbował w fazie ruchu wyjść z oddziału i nie zdał S?
Oraz kolejne - przyjmijmy, że udało mu się wyjść, na czym teraz ciąży hex - na jednostce, na bohaterze, na obu, wybiera gracz, który czar rzucił, wybiera gracz, którego tura się toczy?
Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi
Dodam kolejne pytania - w jednostce siedzi mag, próbuje czarować, nie zdaje testu S. Hity dostaje mag czy oddział? A co, jeśli mag próbował w fazie ruchu wyjść z oddziału i nie zdał S?
Oraz kolejne - przyjmijmy, że udało mu się wyjść, na czym teraz ciąży hex - na jednostce, na bohaterze, na obu, wybiera gracz, który czar rzucił, wybiera gracz, którego tura się toczy?
Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi

www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Udało mi się znaleźć drobne wyjaśnienie co do ruchu postaci w oddziale.
Co więcej:
Więc reform niekoniecznie, ale i tak ruch.Q: Can characters change position inside a unit as part of a
normal move?(p97)
A: Yes, as long as they end up in the rank closest to the front of
the unit that has a space in. It is also worth remembering that
even if only the character moves the whole unit will count as
moving that turn. Having a belligerent officer barge his way
through the unit is not conducive to a good round of shootin
Co więcej:
Q: If a character tries to leave a unit that is affected by the Net of
Amyntok (or another similar spell or ability such as a Fulminating
Flame Cage) including if he tries to charge out of it, is he required to
take a Strength test? Also, if the test is failed, will any resulting
damage hit only the character? (Reference)
A: Yes to both question. Though it is worth noting that a test is
not required if he leaves without moving, through the Smoke
and Mirrors lore attribute for example.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2011, o 16:06 przez Byro, łącznie zmieniany 1 raz.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Według mnie mag wykonuje test siły, jeżeli go zda to czaruje w tej fazie normalnie a jak nie zda to nie czaruje wcale.Byro pisze:W opisie jest, że zawsze gdy próbuje zrobić to czy tamto i nie zda testu, to nie jest w stanie tej akcji wykonać, na moje siłą rzeczy kostek mocy nie zużyje, a recastować niech se próbuje, tyle, że znów test (chyba, że jakiś FAQ wyklarował iż dotyczy to całej fazy magii danego maga, tzn jeden test na rzucanie czarów w ogóle).Myth pisze:W ogóle to jak wykonać testy wynikające z prób czarowania przeciwnika - on "fireball z dwóch kości", ja "test S albo nie możesz rzucić" - jeśli się nie uda test, to kości przepadają, czaru nie można rzucić, ale czarodziej czaruje dalej? Swoją drogą jak to się ma do czarów recastowanych?

@Byro, dzięki za cytat, to wyjaśnia co i jak z herosem opuszczającym jednostkę.
A hex utrzyma się na obu, czy tylko na bohaterze, albo na oddziale?
A hex utrzyma się na obu, czy tylko na bohaterze, albo na oddziale?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
W RB jest info, że gdy bohater jest w oddziale, na którym jest czar, to jego czar też dotyczy tak długo, jak w jednostce pozostaje. Podobnie, jeśli na nim był czar, który może też działać na jednostkę, to w momencie wejścia do oddziału zaczyna on oddziaływać też na oddział tak długo jak postać w nim siedzi.
Jedyna kwestia, która może być wątpliwa, to sytuacja, że bohater jest w oddziale w trakcie rzucania czaru, chce z niego wyjść, na kim czar siedzi. Moim zdaniem zostanie na oddziale, ponieważ czar rzucany jest na oddział, którego częścią jest postać, ale w momencie wyjścia już jego częścią nie jest, zaś czar rzucony był na oddział, a nie poszczególne jego modele. Ale to taka nieco luźna interpretacja.
Jedyna kwestia, która może być wątpliwa, to sytuacja, że bohater jest w oddziale w trakcie rzucania czaru, chce z niego wyjść, na kim czar siedzi. Moim zdaniem zostanie na oddziale, ponieważ czar rzucany jest na oddział, którego częścią jest postać, ale w momencie wyjścia już jego częścią nie jest, zaś czar rzucony był na oddział, a nie poszczególne jego modele. Ale to taka nieco luźna interpretacja.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
z uscislen
Czary Remains in Play a wchodzenie/wychodzenie do oddziałów. Czary te są „przyklejone” do pierwotnego celu czaru i rozszerzają swój efekt, jeśli cel ten dołącza do innych modeli – jednak przy rozłączaniu zawsze pozostają na pierwotnej ofierze. Jeśli czar został rzucony na oddział złożony z samych bohaterów, którzy następnie opuszczają oddział - czar zostaje na tym spośród bohaterów, który pozostaje jako ostatni w oddziale (nie może się już odłączyć).
Hex/Augument a wchodzenie/wychodzenie do oddziałów. Jeśli bohater opuszcza oddział, efekty z tego rodzaju czarów traktowane są dokładnie tak, jak czary Remains in Play
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Super, pozostaje kwestia tego:
Dzięki za wszystkie cytaty i argumenty.jak wykonać testy wynikające z prób czarowania przeciwnika - on "fireball z dwóch kości", ja "test S albo nie możesz rzucić" - jeśli się nie uda test, to kości przepadają, czaru nie można rzucić, ale czarodziej czaruje dalej? Swoją drogą jak to się ma do czarów recastowanych?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
jak nie zdasz testu to nie mozesz wykonac akcji, czyli nawet nie sprobowales rzucic czaru i kosci stoja, oddzial obrywa rany
mag nie stracil koncentracji, po prostu nie mogl rzucic czaru, opis nie zabrania ponownego czarowania, ale za kazdym razem musisz zadawac test
FAQ nic nie zmienia, czyli mozna probowac rzucac ten sam lub inne czary razem z testowaniem S
chyba ze ktos ma inna wersje i cytaty?
mag nie stracil koncentracji, po prostu nie mogl rzucic czaru, opis nie zabrania ponownego czarowania, ale za kazdym razem musisz zadawac test
FAQ nic nie zmienia, czyli mozna probowac rzucac ten sam lub inne czary razem z testowaniem S
chyba ze ktos ma inna wersje i cytaty?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
A skąd bierzesz stwierdzenie, że kości nie przepadają, i że mag może jeszcze raz podjąć próbę rzucenia tego samego czaru (oczywiście nie mówię teraz o recaście)? Bo wygląda to trochę na IMO.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
OK, czyli już tak na koniec - może mieć mejsce sytuacja, kiedy przeciwnik mówi "pita w slanna" 3x w fazie, bo oblał testy?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Nie, nie wynika. Rzucasz przy każdej akcji. Kudłaty nie dopisał tylko, że warto mówić jaką akcję się wykonuje.X.Maciek pisze:Z tego co Kudłaty napisał to wynika że rzuca się tylko jeden test za całą fazę magii.
e ale czar nie zostal rzucony, mag nie mogl go probowac rzucic bo nie zdal testu.Andrzej pisze:Jak ma 3 magów z pitą, to owszem
niby co broni graczowi zdawac test az zda i bedzie mogl rzucic czar?
bedac pechowym elfem za 5 razem moglbym zdac test i rzucic czar ale 4x obrywa oddzial rany za siatkę.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A