pytania o magię

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Re: pytania o magię

Post autor: Morsereg »

misha pisze:
Andrzej pisze:Jak ma 3 magów z pitą, to owszem
e ale czar nie zostal rzucony, mag nie mogl go probowac rzucic bo nie zdal testu.
niby co broni graczowi zdawac test az zda i bedzie mogl rzucic czar?
bedac pechowym elfem za 5 razem moglbym zdac test i rzucic czar ale 4x obrywa oddzial rany za siatkę.
rownie dobrze mozesz mowic o zdawaniu testu do skutku by moc sie ruszac.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Wrzuci ktoś może pełny opis tego czaru?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Na życzenie, poproszę piwo na Mackach za pisanie:P
Net of Amyntok is a hex with a range of 24". The target unit must pass a Strength test every time it moves (included moving as a charger, fleeing, pursuing, moving compulsorily, etc.) or shoots or casts spells until the start of the caster's next Magic phase. If the test is passed, the target acts normally. If the test is failed, the unit is unable to perform the desired action, remaining in place and taking D6 Strength 4 hit from the net's barbs of light. The Wizard can choose to extend the range of this spell to 48". If he does so, the casting value is increased to 13+.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Z tym czarowaniem mogę zaznaczyć, że rulebook nie wyróżnia czystej akcji "czarowanie", za to mówi o "attempt to cast a spell", i dalej, że "the wizard chooses a spell and a target", więc moim zdaniem to jest akcja, a nie deklaracja "mag x chce czarować".
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Jeżeli pozwolimy rzucać za każdy czar, to równie dobrze mogę powiedzieć "chce iść 2 cale w przód" i kulnąć, w ten sposób podzielić nasz ruch na mniejsze odcinki i kulać je osobno.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

kudłaty pisze:Jeżeli pozwolimy rzucać za każdy czar, to równie dobrze mogę powiedzieć "chce iść 2 cale w przód" i kulnąć, w ten sposób podzielić nasz ruch na mniejsze odcinki i kulać je osobno.
Zniszczyłeś mnie teraz :D Możliwość używania maga w fazie magii to nie akcja. Ruch jednostki to co innego, bo wykonujesz go raz. Ruszasz, kończysz, ruszasz następną jednostkę.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Lidder pisze:
kudłaty pisze:Jeżeli pozwolimy rzucać za każdy czar, to równie dobrze mogę powiedzieć "chce iść 2 cale w przód" i kulnąć, w ten sposób podzielić nasz ruch na mniejsze odcinki i kulać je osobno.
Zniszczyłeś mnie teraz :D Możliwość używania maga w fazie magii to nie akcja. Ruch jednostki to co innego, bo wykonujesz go raz. Ruszasz, kończysz, ruszasz następną jednostkę.
moze przyklad kudlatego nie byl najlepszy ale mozna by probowac zrobic test przed szarzowaniem jesli sie nie uda to zawsze jeszcze mozna probowac w compulsory (moze nic tam sie nie robi ale faza jest ;) ) oraz przed ruchem - testuje sie do skutku, w koncu kiedys sie musi udac. :D
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jednostka rusza się raz, jeśli jej się nie uda to znaczy, że się nie rusza.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Tam jest "casts spells", czyli rzucanie czarów w liczbie mnogiej. Wnioskowałbym z tego, że oblany test nie pozwala czarować w tej turze w ogóle, bo przecież gdyby tyczyło to każdego czaru z osobna to wystarczyłoby "spell". Nadal nie wiem co wtedy, jak musisz uciekać i oblejesz test. Przecież musisz uciekać...

Maciek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak oblejesz przy flee z szarży czy breaku to stoisz jak ta pała i czekasz czy szarżujący/goniący do ciebie dojedzie i zje?
chyba, ze nalezy rozdzielic flee po deklaracji szarzy i flee po breaku to wowczas w 1 przypadku stoisz i po prostu nie mozesz dac flee, w 2 przypadku jestes zjadany automatycznie jesli ktos cie goni :P
ale to może ktoś bardziej kompetentny by zinterpretował :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

mlepkows pisze:Tam jest "casts spells", czyli rzucanie czarów w liczbie mnogiej. Wnioskowałbym z tego, że oblany test nie pozwala czarować w tej turze w ogóle, bo przecież gdyby tyczyło to każdego czaru z osobna to wystarczyłoby "spell".
Czyli jak rzucasz jeden czar to nie testujesz :D
misha pisze:ale to może ktoś bardziej kompetentny by zinterpretował :)
Jest git. Jednostka ma możliwość zadeklarowania reakcji (nie tak jak w przypadku powiedzmy random move czy overrun), a to, że jest to tylko i wyłącznie flee to już inna sprawa :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ok, czyli jednostka i tak jest traktowana jak uciekająca, ale nie może się ruszyć bo zadeklarowała flee lub niezdała break'a.
correct me if i'm wrong :P
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

misha pisze:ok, czyli jednostka i tak jest traktowana jak uciekająca, ale nie może się ruszyć bo zadeklarowała flee lub niezdała break'a.
correct me if i'm wrong :P
Jak nie zdałeś break to nie znaczy, że decydujesz się na ucieczkę. Jak nie zdasz break to nie musisz testować, ergo zawsze uciekasz. Jak deklarujesz flee to sprawdzasz czy możesz.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Lidder pisze:Jednostka rusza się raz, jeśli jej się nie uda to znaczy, że się nie rusza.
Ale czemu moves to od razu wszystkie manewry i chodzenie prosto, natomiast casts spells to każdy czar osobno. Chyba trzeba by się na jedną opcję zdecydować. Już pomijam że ten czar przy wielokrotnych rzutach może niesamowite obrażenia czynić.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

@Kudłaty, bo podręcznik rozróżnia ruch i jego części składowe, natomiast nie mówi nic o czymś takim przy magii. Żeby czarować, czarodziej wybiera czar, deklaruje kości i próbuje. Zresztą, w opisie czaru jest wyraźnie "cast spells", a nie samo "magic" czy whatever ;-)

Ogólnie to ten czar jest problematyczny, widzę :-P
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Tak, czar jest dobry na klocki z magami. Wymusza wyjście (które jest problematyczne) lub kłopotliwą fazę magii (która jest jeszcze gorsza). Jak Myth opisał, ruch to pojęcie dla wszystkich manewrów, natomiast rzucanie czaru też jest jasno opisane (nie każę przecież rzucać za wybór czaru, wybór celu, wybór ilości kostek :P ). Różnica jest taka, że faza magii może być bardziej skomplikowana niż faza ruchu. Czaruje 1. mag potem 2. mag, a potem znów 1. Każda z tych akcji jest próbą rzucania czarów i każdą IMO trzeba traktować osobno bo tak też jest to rozumiane w RB.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

So true ;-) Czyli śmierć klockom z magami ;-)

To skoro już jesteśmy w tym momencie, to po lekturze rulebooka muszę przyznać, że kości nie przepadają, bo czarodziej najpierw wybiera naraz czar i jego cel (i to tu jest moment testu), a potem dopiero by go rzucał. Ale i tak dalej w moim rozumieniu (tak jak z omawianym wcześniej ruchem, którego nie można podzielić na kilka kawałków) tenże czarodziej nie może już podjąć drugiej próby rzucenia tegoż czaru, bo "a wizard can cast a spell only once per turn". Za to jak pisał Lidder - rzucając kolejny czar, znów testuje, bo to znowu jest akcja danej figurki.

Ten czar coraz bardziej mi się podoba, w porównaniu z nim flame cage z lore of fire to pryszcz :-D
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

dzięki Lidder

@Myth,
a czy czarodziej rzucił czar? turlałeś kostki? nie, więc nie rzuciłeś czaru, nie mogłeś tego nawet zrobić, zatem - to odniesienie "a wizard can cast a spell only once per turn" nie ma miejsca.

mag nie zdał testu i nawet nie próbował rzucić czaru więc jak chcesz mu zabronić czarować ponownie?
czar imo nie jest problematyczny tylko imo zaczynamy za dużo kombinować i szukać 2 dna albo dopasować sobie interpretację do własnych oczekiwań.

:-) miłego
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

@Misha, to co piszę nie jest naciągane:

str. 31 małego rulebooka:

"each wizard can only ATTEMPT to cast each spell once per turn"

Nie wymaga komentarza, prawda?

I kolejny paragraf:
"to cast a spell, a Wizard NOMINATES one of his spells to cast, and DECLARES the target of the spell [...]"

Na tej podstawie twierdzę, że nie istnieje coś takiego jak "mag x próbuje czarować - test - ups, niezdany, mag nie czaruje", tylko jest tak "fireball w skinki - test - niezdany, nie możesz rzucić fireballa, ale możesz podjąć próbę innych czarów, bo nie straciłeś koncentracji". Drugi cytat mówi, że czarodziej właśnie podjąć próbę rzucenia czaru, a pierwszy dodaje, że drugi raz próby podjąć już nie może. Co w tym naciąganego?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

imo
If the test is failed, the unit is unable to perform the desired action
opis czaru wskazuje, że póki nie zdasz testu nie możesz wykonać akcji, nie możesz rzucić czaru
"each wizard can only ATTEMPT to cast each spell once per turn"
czarodziej nie zdal testu, nie doszedl do tego momentu akcji
to cast a spell, a Wizard NOMINATES one of his spells to cast, and DECLARES the target of the spell [...]
j.w. nie doszedles tu bo nawet nie mogles tego zrobic, oberwałeś D6.
można zaczać mega dyskusję nad tym co w angielskiej literaturze klasycznej znaczy attempt tylko po co :)

próba rzucenia czaru wedle RB to rzucenie kostkami i oczekiwanie odpowiedniej wartości na kostkach czy czar wszedl czy nie i to jest ATTEMPT (próba bo czar może nie wyjść), i tak możesz zrobić tylko raz dla danego czaru, chyba, że opis w AB mówi inaczej.
po niezdanej siatce nie turlasz kostkami, nie bylo próby rzucania czaru więc ta interpretacja jest naciągana moim zdaniem grubo

mówisz "rzucam XX czar na oddział YY" nie zdajesz testu, nie możesz próbować rzucić kostkami? gdzie tu widzisz "attempt to cast each spell once per turn" próby nie było
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Zablokowany