8 ed. Dywagacje :)
Moderator: esgaroth
Re: 8 ed. Dywagacje :)
Jesli mozesz je obrobić by mało miejsca zajmowały to wrzuc tutaj. Omówimy je dla wszystkich?
ja kolejną bitkę toczę w czwartek
ja kolejną bitkę toczę w czwartek
1500 pkt przeciwko imperium
2400pkt przeciwko Darke elfom (bardzo fajny, czytelny batrep z diagramami)
przeciwko high elfom ( ze zdjęciami)
ewentualnym krytykom chciałem tylko przypomnieć, ze CDO nie jest forem graczy turniejowych, więc prosze miejcie to na uwadze czytając te battle reporty
2400pkt przeciwko Darke elfom (bardzo fajny, czytelny batrep z diagramami)
przeciwko high elfom ( ze zdjęciami)
ewentualnym krytykom chciałem tylko przypomnieć, ze CDO nie jest forem graczy turniejowych, więc prosze miejcie to na uwadze czytając te battle reporty
Odnośnie rozpiski CHD vs DE
Cory są zawsze problemem, herosi i ich złożenie troszkę inne niż u nas.
Interesuje mnie raczej dobór maszyn - tzn po części. Wydaje mi się że wystawiono mniej więcej to co się ma ?
Magma cannon jakoś rewelacyjne nie jest. deathroket ostro tnie piechotę - tzn lepiej niż mortar więc w sumie potrzeba jego wystawienia jest dla mnie względna... tzn testy są zawsze miłe i przyjemne, i ciężej zabić go dzięki dodatkowemu ogrowi...sam nie wiem. bez daemonsmitha w pobliżu wydaje mi się maszynka raczej problematyczna (szczególnie jak wypadnie misfire).
Cory są zawsze problemem, herosi i ich złożenie troszkę inne niż u nas.
Interesuje mnie raczej dobór maszyn - tzn po części. Wydaje mi się że wystawiono mniej więcej to co się ma ?
Magma cannon jakoś rewelacyjne nie jest. deathroket ostro tnie piechotę - tzn lepiej niż mortar więc w sumie potrzeba jego wystawienia jest dla mnie względna... tzn testy są zawsze miłe i przyjemne, i ciężej zabić go dzięki dodatkowemu ogrowi...sam nie wiem. bez daemonsmitha w pobliżu wydaje mi się maszynka raczej problematyczna (szczególnie jak wypadnie misfire).
Wczoraj pocisnąłem bitkę chadecja vs wampirki 2400
Armia wampirków:
1. lordzik + 2 kosteczki, insze pierdołki,
2. 2nekrosó w tym jeden na corpscarcie,
3. Wight lord bsb z 4+ward na ostrzał?
4. 30GG +1hit,
5. 4-5 kostek ghuli po ok 20.
6. 10batów.
vs chadecja
Mag lord 3 level:dispel,enchanted,preservation,potionik odwagi czy jak to tam przetłumaczyć (ITP+1atak),
łącznie 35HG łuczników w 3 oddziałach z muzykami
80HG w dwóch oddziałach,
Destroyer,
Rakietnica,
3Irondemony hellbound+scull
(tu się zastanawiałem czy nie potrzeba brać daemonsmitha czy też model lorda nie wystarczy - bo ma zasadę daemonsmitha...). Jakby co to trudno
Ładnie wszystko zbunkrowałem na zasadzie irondemon, 40HG, irondemon, 40hg, irondemon,destroyer Na tyłach rakietnica z lordem i poutykani łucznicy. Wiadomo łucznicy nic konkretnego nie zrobili - tzn jeden oddział zabił 18 ghuli (najpierw 2 razy spalili, trochę lepiej w strzelaniu poszło, a potem w walce to jakiś pogrom fartowny wyszedł - 4 zabiłem 11 atakami...)
Rakietnica tym razem splewiła po całości i nawet modelu w bitwie nie zabiła.
Oddział HG męczył się z batami...dostał w bok ghuli utrzymał się na stubbornie, ghule dostały potem w bok Irondemona - słitaśne to było
Ogólnie grę ustawił Iron demony.
Szarża średnio 7ataków+2 i padało po 8 ghuli/GG, destroyer sobie rany nie wbił więc ostro rzeźbił GG. Tzn, z racji tego że mieli 7 WS trafiać średnio mu szło, ale średnia liczba ciosów z tego s4ognia, to 3 trupów no i thunderstomp... Ewidentnie bratu nie szło w rzutach GG na ranienie - wbiłem się w nich destroyerem (trochę zapomniałem że to oni) i cisnął po 4-5 ranień ale ward blokował średnio 3. Ghule za to rzeźbiły irondemony po 2 ranki an turę (rąbany poison!!!!!!!).
Ogólnie został jeden regiment z herosami itd który miał dostać szarżę, ale powiedziałem ze to juz nie ma sensu, gdy 3 Irondemony lecą i destroyer... po co kulać...a musieliśmy sie z klubu zwijać.
Wnioski:
1. rakietnica chociaż splewiła ewidentnie - nawet na rerollach - jednak przydatna rzecz.
2. Oddziały łuczników zostaną. zawsze to ma się regiment który ostrzela fasty, harpie, orły itd., a 59 punktów to i nie żal poświęcić.
3. Grube hobgobliny - ktossztandary i szeregi na zatrzymanie mieć musi..., z chęcią bym pozabierał po dwóch i dodał łucznikom sztandar co by mieli szansę przepchnąć czasem jakieś takie słabsze skirmishe no i na blood and glory punkty... bo 40GH przez przypadek panika i 20-0... słaby pomysł...
4. Destroyer się spisał, cisnął łącznie ok 9GG na turę...tracąc 3 rany. trzeba uważać w co się go pcha , ale jeśli irondemony mają zatrzymać piechotę, ktoś musi wziąć na klatę kawalerię, insze stworki. dzięki wysokiej inicjatywie oraz wue'sowi powinien sklepać hydre/abomę migusiem.
5. Irondemon - na piechotę miażdży dupę i tyle, dwa to już zagłada, trzy zabijają wszystko.
6.Magik lord, nic nie zrobił, 345 punktów warzywnych juz drugą bitkę w sumie... naprawdę się zastanawiam czy nie lepiej dwóch daemonsmithów - jeden z dispelem, drugi z kielichem - czasem cała turę magii wroga można wyłączyć.
Armia wampirków:
1. lordzik + 2 kosteczki, insze pierdołki,
2. 2nekrosó w tym jeden na corpscarcie,
3. Wight lord bsb z 4+ward na ostrzał?
4. 30GG +1hit,
5. 4-5 kostek ghuli po ok 20.
6. 10batów.
vs chadecja
Mag lord 3 level:dispel,enchanted,preservation,potionik odwagi czy jak to tam przetłumaczyć (ITP+1atak),
łącznie 35HG łuczników w 3 oddziałach z muzykami
80HG w dwóch oddziałach,
Destroyer,
Rakietnica,
3Irondemony hellbound+scull
(tu się zastanawiałem czy nie potrzeba brać daemonsmitha czy też model lorda nie wystarczy - bo ma zasadę daemonsmitha...). Jakby co to trudno
Ładnie wszystko zbunkrowałem na zasadzie irondemon, 40HG, irondemon, 40hg, irondemon,destroyer Na tyłach rakietnica z lordem i poutykani łucznicy. Wiadomo łucznicy nic konkretnego nie zrobili - tzn jeden oddział zabił 18 ghuli (najpierw 2 razy spalili, trochę lepiej w strzelaniu poszło, a potem w walce to jakiś pogrom fartowny wyszedł - 4 zabiłem 11 atakami...)
Rakietnica tym razem splewiła po całości i nawet modelu w bitwie nie zabiła.
Oddział HG męczył się z batami...dostał w bok ghuli utrzymał się na stubbornie, ghule dostały potem w bok Irondemona - słitaśne to było
Ogólnie grę ustawił Iron demony.
Szarża średnio 7ataków+2 i padało po 8 ghuli/GG, destroyer sobie rany nie wbił więc ostro rzeźbił GG. Tzn, z racji tego że mieli 7 WS trafiać średnio mu szło, ale średnia liczba ciosów z tego s4ognia, to 3 trupów no i thunderstomp... Ewidentnie bratu nie szło w rzutach GG na ranienie - wbiłem się w nich destroyerem (trochę zapomniałem że to oni) i cisnął po 4-5 ranień ale ward blokował średnio 3. Ghule za to rzeźbiły irondemony po 2 ranki an turę (rąbany poison!!!!!!!).
Ogólnie został jeden regiment z herosami itd który miał dostać szarżę, ale powiedziałem ze to juz nie ma sensu, gdy 3 Irondemony lecą i destroyer... po co kulać...a musieliśmy sie z klubu zwijać.
Wnioski:
1. rakietnica chociaż splewiła ewidentnie - nawet na rerollach - jednak przydatna rzecz.
2. Oddziały łuczników zostaną. zawsze to ma się regiment który ostrzela fasty, harpie, orły itd., a 59 punktów to i nie żal poświęcić.
3. Grube hobgobliny - ktossztandary i szeregi na zatrzymanie mieć musi..., z chęcią bym pozabierał po dwóch i dodał łucznikom sztandar co by mieli szansę przepchnąć czasem jakieś takie słabsze skirmishe no i na blood and glory punkty... bo 40GH przez przypadek panika i 20-0... słaby pomysł...
4. Destroyer się spisał, cisnął łącznie ok 9GG na turę...tracąc 3 rany. trzeba uważać w co się go pcha , ale jeśli irondemony mają zatrzymać piechotę, ktoś musi wziąć na klatę kawalerię, insze stworki. dzięki wysokiej inicjatywie oraz wue'sowi powinien sklepać hydre/abomę migusiem.
5. Irondemon - na piechotę miażdży dupę i tyle, dwa to już zagłada, trzy zabijają wszystko.
6.Magik lord, nic nie zrobił, 345 punktów warzywnych juz drugą bitkę w sumie... naprawdę się zastanawiam czy nie lepiej dwóch daemonsmithów - jeden z dispelem, drugi z kielichem - czasem cała turę magii wroga można wyłączyć.
Z tego co widziałem i przeczytałem to na CDO wyrósł podobny temat jak u nas dotyczący ogólnie infernal guard oraz reszty jednostek. Macie więc w sumie jakieś przemyślenia. Chłopaki z CDo uważają podobnie, jak ja, że blundery to już raczej przeszłość. Cena samych fireglaivów jest taka co deathsrikera (mówiąc o 20 ludkach czyli np. 2x10). Wychodzi że myślą o dwurakach tudzież o samych wojownikach z tarczami i banerkiem AP i magią metalu dającą +1 hit (jak dobrze pamiętam) i chyba scal skin 5+ (to już gruby pomysł ).
Na kolejnej bitwie - za miast destroyerów biorę 2 Mortary i daemonsmitha do wsparcia.
Po sobotniej bitwie moze nie mam złego nastawienia do niszczycieli, ale taki placek s5 i dangerous testy na unit 30 GG to ciekawy pomysł.
W sumie to zauważyłem że brakuje trochę jednostki/ek które omiotły by śmietnik przeciwnika.
Zacząłem się zastanawiać nad BC. W tym momencie patrząc: tarcza + włócznia, ciężka zbroja, scal skin= 2+pancerz... tyle że w sumie ile wart jest oddział podstawowy? BC=3+ ludków? zważywszy że to model prawdopodobnie 40mm monster infantry to raczej 3+, a nie 5+?
Po sobotniej bitwie moze nie mam złego nastawienia do niszczycieli, ale taki placek s5 i dangerous testy na unit 30 GG to ciekawy pomysł.
W sumie to zauważyłem że brakuje trochę jednostki/ek które omiotły by śmietnik przeciwnika.
Zacząłem się zastanawiać nad BC. W tym momencie patrząc: tarcza + włócznia, ciężka zbroja, scal skin= 2+pancerz... tyle że w sumie ile wart jest oddział podstawowy? BC=3+ ludków? zważywszy że to model prawdopodobnie 40mm monster infantry to raczej 3+, a nie 5+?
Stomp stompem, czasem działa czasem nie .
Wydaje się więc - patrząc na insze tego typu jednostki, iz minimalna ilość ludków w oddziale to 3+.
Podstawowy więc oddział będzie wart -z muzykiem+ tarcze+włócznie- 155 punktów.
Oddział jest twardy - 5T, 2+ pancerz, w sumie 6 ran, jest to taki odpowiednik cenowy 6 rycerzy imperialnych tyle że ich jest o wiele prościej klepnąć. Za tą samą cenę mamy 10 HG wolf ridersów z muzolami itp. tyle że ich efektywność jest rzecz jasna znacznie słabsza.
Za 165 punktów mamy też Firebornów. Mniejszy zasięg szarzy, możliwość "spalenia się" przynajmniej 2 razy nie napawa optymizmem Ale z drugiej strony mamy 4+ward, niezłamywalność, s4 hity, -1do ranienia...
Z tych 3 jednostek "na obstawę" chyba jednak najlepiej wychodzą centaury...?
Wydaje się więc - patrząc na insze tego typu jednostki, iz minimalna ilość ludków w oddziale to 3+.
Podstawowy więc oddział będzie wart -z muzykiem+ tarcze+włócznie- 155 punktów.
Oddział jest twardy - 5T, 2+ pancerz, w sumie 6 ran, jest to taki odpowiednik cenowy 6 rycerzy imperialnych tyle że ich jest o wiele prościej klepnąć. Za tą samą cenę mamy 10 HG wolf ridersów z muzolami itp. tyle że ich efektywność jest rzecz jasna znacznie słabsza.
Za 165 punktów mamy też Firebornów. Mniejszy zasięg szarzy, możliwość "spalenia się" przynajmniej 2 razy nie napawa optymizmem Ale z drugiej strony mamy 4+ward, niezłamywalność, s4 hity, -1do ranienia...
Z tych 3 jednostek "na obstawę" chyba jednak najlepiej wychodzą centaury...?
Zajrzawszy do booka potwierdzam:BOGINS pisze:Stomp stompem, czasem działa czasem nie .
Wydaje się więc - patrząc na insze tego typu jednostki, iz minimalna ilość ludków w oddziale to 3+.
Unit size 3+
Troop type Monstrous Beast
Więc to odpowiednik ogrów 3 szt to w sumie 6A z 4/6 (z dwurakami) i 9W na T5....
Raczej jaggernautów:PRuszkol pisze:Zajrzawszy do booka potwierdzam:BOGINS pisze:Stomp stompem, czasem działa czasem nie .
Wydaje się więc - patrząc na insze tego typu jednostki, iz minimalna ilość ludków w oddziale to 3+.
Unit size 3+
Troop type Monstrous Beast
Więc to odpowiednik ogrów 3 szt to w sumie 6A z 4/6 (z dwurakami) i 9W na T5....
Ogry mają monster infantry
Mi się zdaje czy na strategiconie były chaos dwarfy....?
Miejsce Nazwiska Armia Armia Punkty
1 Kalafior Kudłaty DF LIZ 80
2 Marcin Lipiński Paweł Gąsiewski WOC DOC 71
3 Maryś Dymitr DOC CHD 70
4 Rince Duke DF DE 68
5 Golonka Domino TK LIZ 67
6 Endriu Endriu Solo SK DE 65
7 Manfred Dastor OK EMP 64
8 Śmiechu Darek Polit DOC VC 61
9 Paweł Paszek Piotr Głomski EMP WE 61
10 Piotr Fąfara Andrzej Bełz WOC DOC 60
11 Marcin Salomon Marek Bąk DOC OK 59
12 Pancur Laik WE DF 57
13 Denis Seweryn Patryk Misiak WOC CHD 57
14 Maciej Młyński Marek Szaitis VC DOC 57
15 Bartosz Miszon . WOC OK 56
16 Justyna Kubiak Jerzy Brzozowski HE LIZ 53
17 Szymon Ficoń Irek Słodczyk DF HE 53
18 Wojtuś Orcus DF HE 51
19 Szmajson Robson HE EMP 51
20 Fisch Szwentas HE LIZ 51
21 Malin Krzysztof Kawczyński WOC DOC 48
22 Ziemowit Żywiołowski Andrzej Orliński DF LIZ 47
23 Suchy Loki WOC DOC 46
24 Thomas Pluto EMP BRE 45
25 Zdzichu Szczurek LIZ EMP 44
26 Marcin Telego Burgund DF SK 44
27 Michał Kawczyński Jarek Ciszak DOC VC 43
28 Szaranczak Gniewko BRE WE 43
29 Loko Nebiros TK WOCH 42
30 Trubas . HE OG 42
31 Krzysztof Derejski Szymon Łężniak DOC DE 42
32 Sebastian Remlein Marcin Przybylski DOC WOC 42
33 Łukasz Pasierbek Łukasz Paw DE SK 40
34 Konrad Jankowski Łukasz Zabicki VC DOC 38
35 Jacek Nowotny Marcin Dorobek LIZ DF 37
36 Kuman Maćko OG BOC 37
37 Piotr Gorka Łukasz Morawiec BRE DOCH 34
38 Aron Panda DOC OG 31
39 Stasiu Krzysztof Wijas WOC CHD 28
40 Handelek Izabela Remisz DE VC 25
Miejsce Nazwiska Armia Armia Punkty
1 Kalafior Kudłaty DF LIZ 80
2 Marcin Lipiński Paweł Gąsiewski WOC DOC 71
3 Maryś Dymitr DOC CHD 70
4 Rince Duke DF DE 68
5 Golonka Domino TK LIZ 67
6 Endriu Endriu Solo SK DE 65
7 Manfred Dastor OK EMP 64
8 Śmiechu Darek Polit DOC VC 61
9 Paweł Paszek Piotr Głomski EMP WE 61
10 Piotr Fąfara Andrzej Bełz WOC DOC 60
11 Marcin Salomon Marek Bąk DOC OK 59
12 Pancur Laik WE DF 57
13 Denis Seweryn Patryk Misiak WOC CHD 57
14 Maciej Młyński Marek Szaitis VC DOC 57
15 Bartosz Miszon . WOC OK 56
16 Justyna Kubiak Jerzy Brzozowski HE LIZ 53
17 Szymon Ficoń Irek Słodczyk DF HE 53
18 Wojtuś Orcus DF HE 51
19 Szmajson Robson HE EMP 51
20 Fisch Szwentas HE LIZ 51
21 Malin Krzysztof Kawczyński WOC DOC 48
22 Ziemowit Żywiołowski Andrzej Orliński DF LIZ 47
23 Suchy Loki WOC DOC 46
24 Thomas Pluto EMP BRE 45
25 Zdzichu Szczurek LIZ EMP 44
26 Marcin Telego Burgund DF SK 44
27 Michał Kawczyński Jarek Ciszak DOC VC 43
28 Szaranczak Gniewko BRE WE 43
29 Loko Nebiros TK WOCH 42
30 Trubas . HE OG 42
31 Krzysztof Derejski Szymon Łężniak DOC DE 42
32 Sebastian Remlein Marcin Przybylski DOC WOC 42
33 Łukasz Pasierbek Łukasz Paw DE SK 40
34 Konrad Jankowski Łukasz Zabicki VC DOC 38
35 Jacek Nowotny Marcin Dorobek LIZ DF 37
36 Kuman Maćko OG BOC 37
37 Piotr Gorka Łukasz Morawiec BRE DOCH 34
38 Aron Panda DOC OG 31
39 Stasiu Krzysztof Wijas WOC CHD 28
40 Handelek Izabela Remisz DE VC 25
Z tego co wiem to jeszcze Indy.
Welcome to the Tower of Rising Sun.
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454
Panowie, może powinniśmy jakiś list juz napisać do LS w sprawie naszej armii. Według mnie powinniśmy jak najszybciej zatwierdzić naszą armię. Chyba wszyscy się w tej kwestii zgadzamy?
Nijor może byś skrobnął list otwarty do LS?
Pamiętam że na ten temat rozmawialiśmy.
Nijor może byś skrobnął list otwarty do LS?
Pamiętam że na ten temat rozmawialiśmy.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2011, o 14:07 przez BOGINS, łącznie zmieniany 1 raz.
Debelial posiada własnego Tamurkhana i ma się tym zająć. Z tego co wiem wszystko jest już załatwiane ale jak chcesz Nijlor to możesz cosik skrobnąć.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2011, o 14:09 przez Karlito, łącznie zmieniany 1 raz.
Welcome to the Tower of Rising Sun.
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454