Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: wychwa »

Mam wrażenie że piszemy zupełnie o czymś innym .;/

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Lidder ma chyba na myśli to, że model, którego szarża jest spalona nie jest już traktowany jako szarżujący i jako taki, nie może wejść w CC z wrogiem.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

No ja to rozumie ale to nie zmienia faktu że on piszę o "gruszkach" a ja o "pietruszkach". ;]

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

translacja dla laików: gruszki to WHFB a pietruszki to pietruszki.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

NO to teraz już każdy wie o co chodzi :)

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Jako, że na forum LS pisać nie wolno to ja tylko podpowiem, że w RB na str. 102 ostatnie zdanie wyjaśnia czy w przypadku pojedynku można w danej rundzie CC uderzać w charactera (nawet jeśli jego przeciwnik zginął) oraz w kogo tylko ten "pojedynkowicz" musi w rundzie gdy jest/był challenge zadeklarować wszystkie swoje ataki (niezależnie czy drugi character przeżył czy nie). :) Pozdrawiam.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Wiem, ale bardziej chodzi o sytuację pt. jazda bretki szarżuje w 5 hamców w linii, przyjmuje chalange od championa by nie tracić blessingu i go zabija jakimś tam herosem. Problemem jest czy ten champion leży tam nie wiadomo jak długo bo jest chalange czy nowy pamper wchodzi na jego miejsce i może być bity, bo ze tego herosa co wygrał chalange nie można już bić to wiadomo.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

wchodzi nowy... RB 51... serio takie coś uściślamy?

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

mam kwestię, którą uważam za wartą uściślenia, mianowicie działanie przedmiotu insignia of the quest z bretonni. Wording wygląda tak:
If the bearer is ever reduced to 1 Wound, then the Knignt instantly gains a 3+ Ward save. If the character suffers multiple wound that would kill him before he gains this Ward save ( eg. if he has more than one wound left and is hit by a cannon ball), he will be reduced to 1 Wound, then may attempt his 3+ Ward save to stay alive and nullify any furher wounds casued by the same hit
i teraz 2 pytania:
-czy ward z przedmiotu zostaje, jeśli bohater zostanie wyleczony (wydaje się że tak, nie ma ani słówka o tym, że miałby go z jakiegoś powodu tracić)
-czy zasada dotycząca śmierci przed otrzymaniem warda działa też na KB? (tu zdecydowanie nie mam pewności, ale można rzecz różnie interpretować)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

a co w tym do uscislania? przeciez wszystko jest jasno opisane

a) nie ma nic o leczeniu bohatera. wiec zostaje ward 3+
b) nie ma nic o killed outright tlyko o multiple wooundach. KB takim atakiem nie jest wiec nie dziala tu ward

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Wydaje mi się że uściślenie:

Mixed units
Mixed units to jednostki, które zawierają modele o różnym troop type (typie oddziału).
Wyłączając siedzących w nich bohaterów. Modele wchodzące w skład takiego oddziału zachowują swój „bazowy” trop type.

Jest sprzeczne z FAQiem:

Q:Can you Stomp or Thunderstomp a unit of Skinks that
contains Kroxigor?(p94)
A:No,a mixed unit has the troop type of Unique.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Przy kolejnych zmianach postaramy się uwzględnić, aczkolwiek nie widzę zastosowania dla tego uściślenia, lepiej je po prostu wykreślić.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

uscislenie jest jak najbardziej ok. Oddzial ma troop type unique, lecz modele juz maja swoje troop typy wiec mozna je np. skillingblowowac. Dzialaja na nie zdolnosci dzialajace na konkretne typy modeli w oddziale

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

uwzględnialiśmy FAQ. oddział jest unique, ale modele zachowują swój Troop Type.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

X.Maciek pisze:Q:Can you Stomp or Thunderstomp a unit of Skinks that
contains Kroxigor?(p94)
A:No,a mixed unit has the troop type of Unique.
troche dziwne, ze na takie jednostki stomp nie dziala.

jak sie ma taki unique unit (powiedzmy orki z dolaczonym kims na dziku) do uscislen LoS:
1: Infantry, War Beasts, War Machines, Unique bez zasady Large Target.

nie maja LT ale rozumiem, ze typ na dziku nie bedzie mial 1 w tabeli rozmiarow.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Przy najnowszych uściśleniach rozwiązano problem z Abomką. I teraz jak to ma w końcu wyglądać. Powiedzmy, że od flanki abomki zbliżył się oddział skinków na 1". Czy abomka może go zaszarżować? Jeśli tak to robiąc pivota styka się z nim bokiem. I teraz jak rozpatrujemy taką szarżę:
a) ustawiamy abomkę na boku skinków
b) robimy wirtualny pivot wjeżdżając w skinki od przodu, w razie potrzeby cofając abomkę?
W sytuacji gdyby z drugiej strony abomki był inny wrogi oddział lub impossible terrain to:
a) szarża niemożliwa, abomka może tylko pomknąć do przodu lub do tyłu
b) robimy taką kombinację ruchów (cofając oddział skinków lub przesuwając abomkę) by dostawić potwora
Proszę o pomoc :)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

żadne z powyższych

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Czyli w takim razie się nic nie zmieniło :)

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Waldi pisze:Przy najnowszych uściśleniach rozwiązano problem z Abomką. I teraz jak to ma w końcu wyglądać. Powiedzmy, że od flanki abomki zbliżył się oddział skinków na 1". Czy abomka może go zaszarżować? Jeśli tak to robiąc pivota styka się z nim bokiem. I teraz jak rozpatrujemy taką szarżę:
a) ustawiamy abomkę na boku skinków
b) robimy wirtualny pivot wjeżdżając w skinki od przodu, w razie potrzeby cofając abomkę?
W sytuacji gdyby z drugiej strony abomki był inny wrogi oddział lub impossible terrain to:
a) szarża niemożliwa, abomka może tylko pomknąć do przodu lub do tyłu
b) robimy taką kombinację ruchów (cofając oddział skinków lub przesuwając abomkę) by dostawić potwora
Proszę o pomoc :)
Robisz virtualnego pivota abomką, dostawiasz się do skinków.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@up liczyłeś to? nie pamiętam jakich wymiarów jest podstawka, da radę się obrócić?

Zablokowany