Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Sędziowski Rynsztok
Mam wrażenie że piszemy zupełnie o czymś innym .;/
Lidder ma chyba na myśli to, że model, którego szarża jest spalona nie jest już traktowany jako szarżujący i jako taki, nie może wejść w CC z wrogiem.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
No ja to rozumie ale to nie zmienia faktu że on piszę o "gruszkach" a ja o "pietruszkach". ;]
translacja dla laików: gruszki to WHFB a pietruszki to pietruszki.
NO to teraz już każdy wie o co chodzi
Jako, że na forum LS pisać nie wolno to ja tylko podpowiem, że w RB na str. 102 ostatnie zdanie wyjaśnia czy w przypadku pojedynku można w danej rundzie CC uderzać w charactera (nawet jeśli jego przeciwnik zginął) oraz w kogo tylko ten "pojedynkowicz" musi w rundzie gdy jest/był challenge zadeklarować wszystkie swoje ataki (niezależnie czy drugi character przeżył czy nie). Pozdrawiam.
Wiem, ale bardziej chodzi o sytuację pt. jazda bretki szarżuje w 5 hamców w linii, przyjmuje chalange od championa by nie tracić blessingu i go zabija jakimś tam herosem. Problemem jest czy ten champion leży tam nie wiadomo jak długo bo jest chalange czy nowy pamper wchodzi na jego miejsce i może być bity, bo ze tego herosa co wygrał chalange nie można już bić to wiadomo.
wchodzi nowy... RB 51... serio takie coś uściślamy?
-
- Oszukista
- Posty: 837
mam kwestię, którą uważam za wartą uściślenia, mianowicie działanie przedmiotu insignia of the quest z bretonni. Wording wygląda tak:
-czy ward z przedmiotu zostaje, jeśli bohater zostanie wyleczony (wydaje się że tak, nie ma ani słówka o tym, że miałby go z jakiegoś powodu tracić)
-czy zasada dotycząca śmierci przed otrzymaniem warda działa też na KB? (tu zdecydowanie nie mam pewności, ale można rzecz różnie interpretować)
i teraz 2 pytania:If the bearer is ever reduced to 1 Wound, then the Knignt instantly gains a 3+ Ward save. If the character suffers multiple wound that would kill him before he gains this Ward save ( eg. if he has more than one wound left and is hit by a cannon ball), he will be reduced to 1 Wound, then may attempt his 3+ Ward save to stay alive and nullify any furher wounds casued by the same hit
-czy ward z przedmiotu zostaje, jeśli bohater zostanie wyleczony (wydaje się że tak, nie ma ani słówka o tym, że miałby go z jakiegoś powodu tracić)
-czy zasada dotycząca śmierci przed otrzymaniem warda działa też na KB? (tu zdecydowanie nie mam pewności, ale można rzecz różnie interpretować)
Wydaje mi się że uściślenie:
Mixed units
Mixed units to jednostki, które zawierają modele o różnym troop type (typie oddziału).
Wyłączając siedzących w nich bohaterów. Modele wchodzące w skład takiego oddziału zachowują swój „bazowy” trop type.
Jest sprzeczne z FAQiem:
Q:Can you Stomp or Thunderstomp a unit of Skinks that
contains Kroxigor?(p94)
A:No,a mixed unit has the troop type of Unique.
Mixed units
Mixed units to jednostki, które zawierają modele o różnym troop type (typie oddziału).
Wyłączając siedzących w nich bohaterów. Modele wchodzące w skład takiego oddziału zachowują swój „bazowy” trop type.
Jest sprzeczne z FAQiem:
Q:Can you Stomp or Thunderstomp a unit of Skinks that
contains Kroxigor?(p94)
A:No,a mixed unit has the troop type of Unique.
uwzględnialiśmy FAQ. oddział jest unique, ale modele zachowują swój Troop Type.
troche dziwne, ze na takie jednostki stomp nie dziala.X.Maciek pisze:Q:Can you Stomp or Thunderstomp a unit of Skinks that
contains Kroxigor?(p94)
A:No,a mixed unit has the troop type of Unique.
jak sie ma taki unique unit (powiedzmy orki z dolaczonym kims na dziku) do uscislen LoS:
1: Infantry, War Beasts, War Machines, Unique bez zasady Large Target.
nie maja LT ale rozumiem, ze typ na dziku nie bedzie mial 1 w tabeli rozmiarow.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Przy najnowszych uściśleniach rozwiązano problem z Abomką. I teraz jak to ma w końcu wyglądać. Powiedzmy, że od flanki abomki zbliżył się oddział skinków na 1". Czy abomka może go zaszarżować? Jeśli tak to robiąc pivota styka się z nim bokiem. I teraz jak rozpatrujemy taką szarżę:
a) ustawiamy abomkę na boku skinków
b) robimy wirtualny pivot wjeżdżając w skinki od przodu, w razie potrzeby cofając abomkę?
W sytuacji gdyby z drugiej strony abomki był inny wrogi oddział lub impossible terrain to:
a) szarża niemożliwa, abomka może tylko pomknąć do przodu lub do tyłu
b) robimy taką kombinację ruchów (cofając oddział skinków lub przesuwając abomkę) by dostawić potwora
Proszę o pomoc
a) ustawiamy abomkę na boku skinków
b) robimy wirtualny pivot wjeżdżając w skinki od przodu, w razie potrzeby cofając abomkę?
W sytuacji gdyby z drugiej strony abomki był inny wrogi oddział lub impossible terrain to:
a) szarża niemożliwa, abomka może tylko pomknąć do przodu lub do tyłu
b) robimy taką kombinację ruchów (cofając oddział skinków lub przesuwając abomkę) by dostawić potwora
Proszę o pomoc
Robisz virtualnego pivota abomką, dostawiasz się do skinków.Waldi pisze:Przy najnowszych uściśleniach rozwiązano problem z Abomką. I teraz jak to ma w końcu wyglądać. Powiedzmy, że od flanki abomki zbliżył się oddział skinków na 1". Czy abomka może go zaszarżować? Jeśli tak to robiąc pivota styka się z nim bokiem. I teraz jak rozpatrujemy taką szarżę:
a) ustawiamy abomkę na boku skinków
b) robimy wirtualny pivot wjeżdżając w skinki od przodu, w razie potrzeby cofając abomkę?
W sytuacji gdyby z drugiej strony abomki był inny wrogi oddział lub impossible terrain to:
a) szarża niemożliwa, abomka może tylko pomknąć do przodu lub do tyłu
b) robimy taką kombinację ruchów (cofając oddział skinków lub przesuwając abomkę) by dostawić potwora
Proszę o pomoc
@up liczyłeś to? nie pamiętam jakich wymiarów jest podstawka, da radę się obrócić?