Początkujący.... (Pytania/Pomoc)
Ja bym polecił albo wojowników chaosu , albo ogry.
2 całkiem przyzwoite armie, ogry nowe są, więc nie musisz się martwić o nowy AB do nich.
Modeli nie masz dużo. Style gry na tych armiach są przeróżne dla każdego i jest w czym przebierać jeśli chodzi o jednostki.
2 całkiem przyzwoite armie, ogry nowe są, więc nie musisz się martwić o nowy AB do nich.
Modeli nie masz dużo. Style gry na tych armiach są przeróżne dla każdego i jest w czym przebierać jeśli chodzi o jednostki.
Od kiedy wojownicy chaosu są armią dystansową?
Z jednej strony armie "dystansowe" potęgują ilość modeli - np. Lizardmeni (im więcej modeli strzelających tym lepiej), z drugiej strony można wystawiać się na prawie samych maszynach krasiami - przynajmniej na turniejach bez stosownych ograniczeń.
Generalnie w ósmej edycji większość armii dystansowych ma całkiem sporo modeli, i przynajmniej 2 hordowe (2x30) oddziały, o ile nie gra się na spamie małych oddziałów (np. ww. Lizaki, Wood Elfy).
Osobiście przy wyborze sugerowałbym się wyglądem armii, później grą.
Moja sugestia - dokonaj jakiegoś wstępnego wyboru na podstawie doznań wizualnych/ rad kolegów/ własnych preferencji i przejdź się do sklepu/klubu WFB zapytaj czy ktoś nie użyczyłby Ci armii na próbny sparing i zobacz jak się armia zachowuje, jak walczą standardowe oddziały, jak sobie radzisz z magią, CC, Shootingiem etc. i w końcu będziesz wiedział czego ci brakuje a co jest na właściwym poziomie.
Np. szybka, elitarna, magiczna armia - High Elfy. Z drugiej strony: mało wytrzymała, droga, stosunkowo mało modeli, brak maszyn/potworów (poza bolcem/smokiem jako mount)
Z jednej strony armie "dystansowe" potęgują ilość modeli - np. Lizardmeni (im więcej modeli strzelających tym lepiej), z drugiej strony można wystawiać się na prawie samych maszynach krasiami - przynajmniej na turniejach bez stosownych ograniczeń.
Generalnie w ósmej edycji większość armii dystansowych ma całkiem sporo modeli, i przynajmniej 2 hordowe (2x30) oddziały, o ile nie gra się na spamie małych oddziałów (np. ww. Lizaki, Wood Elfy).
Osobiście przy wyborze sugerowałbym się wyglądem armii, później grą.
Moja sugestia - dokonaj jakiegoś wstępnego wyboru na podstawie doznań wizualnych/ rad kolegów/ własnych preferencji i przejdź się do sklepu/klubu WFB zapytaj czy ktoś nie użyczyłby Ci armii na próbny sparing i zobacz jak się armia zachowuje, jak walczą standardowe oddziały, jak sobie radzisz z magią, CC, Shootingiem etc. i w końcu będziesz wiedział czego ci brakuje a co jest na właściwym poziomie.
Np. szybka, elitarna, magiczna armia - High Elfy. Z drugiej strony: mało wytrzymała, droga, stosunkowo mało modeli, brak maszyn/potworów (poza bolcem/smokiem jako mount)
Szukam: zamienników do Silver Helmsów
Kontakt PM
Kontakt PM
-
- Plankton
- Posty: 4
Witam wszystkich.
Planuje wkrótce zacząć grać w WFB i standardowo stoję przed wyborem armii. Waham się pomiędzy DE, WoCH a Imperium. Kieruję się przede wszystkim wyglądem figurek, choć poczytałem też fluff.
Wiem mniej więcej o co chodzi w każdej armii - Woch = piechota + magia, Imperium ma wszystkiego po troche, a DE to glass cannon, ale prosiłbym o trochę głębsze zcharakteryzowanie stylu gry każdą armią. Niestety nie mam chwilowo czasu, żeby wybrać się do sklepu u mnie w mieście i potestować/popatrzeć.
Z góry dzięki.
Planuje wkrótce zacząć grać w WFB i standardowo stoję przed wyborem armii. Waham się pomiędzy DE, WoCH a Imperium. Kieruję się przede wszystkim wyglądem figurek, choć poczytałem też fluff.
Wiem mniej więcej o co chodzi w każdej armii - Woch = piechota + magia, Imperium ma wszystkiego po troche, a DE to glass cannon, ale prosiłbym o trochę głębsze zcharakteryzowanie stylu gry każdą armią. Niestety nie mam chwilowo czasu, żeby wybrać się do sklepu u mnie w mieście i potestować/popatrzeć.
Z góry dzięki.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów
Kontakt PM
Kontakt PM
glass canon = wytaczasz olbrzymi dmg ale jak cie dopadną to jest po zabawie.
Andrzej niekoniecznie np może być ad carry z dużą ilością hp i sporą przeżywalnością np. gp itd. chyba, że chodzi ci RANGE ad carry =]
edit:
Drogi kolego hmmmm każda z tych armii dość istotnie się od siebie różni więc może byś przybliżył jaki styl walki ci się podoba skoro już znasz fluff a wybór padł na te figurki ze względu na wygląd. chcesz silną magie? wszechstronność? kawalerie? "mroczność" hordowość?
Andrzej niekoniecznie np może być ad carry z dużą ilością hp i sporą przeżywalnością np. gp itd. chyba, że chodzi ci RANGE ad carry =]
edit:
Drogi kolego hmmmm każda z tych armii dość istotnie się od siebie różni więc może byś przybliżył jaki styl walki ci się podoba skoro już znasz fluff a wybór padł na te figurki ze względu na wygląd. chcesz silną magie? wszechstronność? kawalerie? "mroczność" hordowość?
-
- Plankton
- Posty: 4
Hmm, silna magia nie jest koniecznie wymagana. Dla mnie magia jest od "pierdolnięcia" i wsparcia, które równie dobrze, może być zastąpione solidną artylerią. Zresztą nigdy w grach nie przykładałem dużej wagi do magii. Miły dodatek, ale jakaś mega mocna być nie musi. Kawaleria już bardziej, bo jej ilość/jakość raczej będzie wpływać na dostępne taktyki.Vraith pisze: Drogi kolego hmmmm każda z tych armii dość istotnie się od siebie różni więc może byś przybliżył jaki styl walki ci się podoba skoro już znasz fluff a wybór padł na te figurki ze względu na wygląd. chcesz silną magie? wszechstronność? kawalerie? "mroczność" hordowość?
Wydaje mi się, że największe znaczenie będzie miała chba wszechstronność. Najlepiej, żeby dało się zrobić rozpiski, które w ramach jednej armii będą pozwały na różne style gry. Nie chciałbym musieć ograniczać się ciągle do tej samej taktyki. Imperium ma chyba najwięcej różnych jednostek, choc nie mam pewności jak to jest w przypadku WoCH i DE. Fajnie by było jakby standardowo używane odziały dawało się wykorzystywać na różne sposoby, tak żeby zawsze była możliwość zaskoczenia przeciwnika w jakiś sposób.
Armie gdzei trzeba wystawiać dużo/mało modeli raczej nie są dla mnie. Wolałbym raczej coś uśrednionego.
Z takim nickiem to Ty nie masz wyjscia, musisz grac HE na hordach swordmasterow
Z tego, co piszesz, to WoCh odpada, jeden styl gry i 1-2 sluszne rozpy. Imperium jest najwszechstronniejsze z tego, ale DE tez mozna kombinowac. Popatrz na figsy, pozycz/pograj na proxach i wtedy wybierz.
Z tego, co piszesz, to WoCh odpada, jeden styl gry i 1-2 sluszne rozpy. Imperium jest najwszechstronniejsze z tego, ale DE tez mozna kombinowac. Popatrz na figsy, pozycz/pograj na proxach i wtedy wybierz.
Hmmm z tego co piszesz to poleciłbym raczej DE, chyba że lubisz klimatyczne armie imperium i nimi chciałbyś grać. Obie te armie mają kawalerie oraz możliwość budowania rozpy na kilka sposobów. Najlepiej przejdź się do sklepu/klubu aby popatrzeć jak inni grają tymi armiami ewentualnie poproś aby dali ci zagrać jedną bitwę (nauczysz się podstawowych zasad). Obie te armie są popularne wśród graczy (no może DE troszkę bardziej) więc nie ma też problemu z ewentualnym zakupem używanych bądź w razie zmiany upodobań sprzedażą figurek.
W gruncie rzeczy liczy się sam wygląd i klimat figurek więc możesz poczytać w odpowiednich działach o proponowanych rozpiskach a następnie obejrzeć te figurki i wtedy zadecyduj.
W gruncie rzeczy liczy się sam wygląd i klimat figurek więc możesz poczytać w odpowiednich działach o proponowanych rozpiskach a następnie obejrzeć te figurki i wtedy zadecyduj.
-
- Plankton
- Posty: 4
Chyba będę musiał, bo jak poprzeglądałem dziś galerie na forum to jednak WoCH z wyglądu leży mi najbardziej. I w sumie do nich ciągnie
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
tyłko właśnie w WoCHu wszechstronność nie istnieje - jeden styl jedna rozpa i rzeź totalna