Początkujący generał
Moderator: Hoax
Re: Początkujący generał
Właśnie że supporty zza dzwonu i furmanki są wypłacane.
Co do wystawienia to często gram gołymi monkami wystawionymi w hordzie. Z Plague Bannerem w hordzie mają 51 ataków przerzutami trafień i zranień. Bardzo konkretne pieprznięcie.
Co do wystawienia to często gram gołymi monkami wystawionymi w hordzie. Z Plague Bannerem w hordzie mają 51 ataków przerzutami trafień i zranień. Bardzo konkretne pieprznięcie.
Naturalnym wrogiem skavenów są ludzie... i orki... i elfy... a także chaos... i oczywiście najgorszy wróg czyli inni skaveni.
Terk jako że nie wszystkie kwestie zostały poruszone to napisze od siebie żeby do dzwonu brać clanraty, (są różne szkoły ale zazwyczaj dzwon jest głównym celem przeciwnika bo kosztuje sporo i na dodatek nieźle może namieszać z magii/dzwonienia) tak więc jak wepchasz tam sztormy to możesz jeszcze więcej pts stracić, ale jak pisałem wyżej niektórzy biorą sztormy bo próbują zwiększyć przeżywalność bo mogą się z czymś pobić i mają armor. Ale jak dla mnie jest to jednak różnica punktów 40 szturmowców a 40 clanów niby niewielka ale guttersi za to wejdą prawie. Wybór raczej należy w tej kwestii do ciebie.
Na podstawie jakiego przepisu wypłacasz ataki zza dzwonu/furmanki?
A model can make a supporting attack if it is directly behind a friendly model that is itself fighting an enemy in base contact
Naturalnym wrogiem skavenów są ludzie... i orki... i elfy... a także chaos... i oczywiście najgorszy wróg czyli inni skaveni.
Czyli wnioskuję, że ataki wypłacane z dzwonu/furmany są takie same niezależnie od tego, czy to horda, czy nie (w sposób jaki opisałem wcześniej), a co do supportowania zza dzwonu jak widzę jest pewna wątpliwość.Prosiłbym, abyście wyrażali swoje opinie nawet, jak ktoś wcześniej wypowiedział się już na dany temat. Zdaję sobie sprawę, że nie ma jedynego słusznego sposobu na grę, dlatego właśnie pytam jak Wy gracie.
Jeszcze pytanie co do modeli, czy jeśli użyję Night Runnerów, jako Gutter Runnerów, to czy przeciwnik będzie miał jakieś ale czy raczej nie bardzo? Modele są podobne, a Gutter Runnerów ciężko dostać. Lepiej po prostu wystawiać Night Runnerów jako Gutter runnerów, czy konwertować ich z clanratów zmieniając im ręce, dokładając jakieś elementy do pancerza i malując na ciemno?
Jeszcze pytanie co do modeli, czy jeśli użyję Night Runnerów, jako Gutter Runnerów, to czy przeciwnik będzie miał jakieś ale czy raczej nie bardzo? Modele są podobne, a Gutter Runnerów ciężko dostać. Lepiej po prostu wystawiać Night Runnerów jako Gutter runnerów, czy konwertować ich z clanratów zmieniając im ręce, dokładając jakieś elementy do pancerza i malując na ciemno?
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Jest - grać wg. zasad, zarówno ducha jak i litery.że nie ma jedynego słusznego sposobu na grę
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

Myślę że jak ich ładnie pomalujesz dasz szpony i gwiazdki i namalujesz truciznę na nich to się nikt nie przyczepi. Ja korzystam z n runnersów jako guttersów a są paskudnie pomalowani bo były to moje pierwsze figurki i ludzie się nie czepiają. A jak chcesz się pobawić /sprawia ci to przyjemność/ chcesz być oryginalny to konwertuj.
Też wystawiam NR jako GR i nikt mi jeszcze nic nie powiedział
Model bezpośrednio stojący za dzwonem atakuje normalnie ale jego kolega stojący zaraz obok niego tylko, że mając przed sobą zwykle modele już nie?

Czyli wg ciebie dzwon/furmana zajmująca wg booka miejsce na 15 modeli w 5 szeregach po 3 i kalkująca ten schemat do premii za szeregi upoważnia do supportów... CiekaweGnatozuj pisze:Na podstawie jakiego przepisu wypłacasz ataki zza dzwonu/furmanki?A model can make a supporting attack if it is directly behind a friendly model that is itself fighting an enemy in base contact

Brawo. Dobrze zrozumiałeś.
I co ma rozmiar dzwonka do supportów? Zechcesz wkleić jakiś link do zasad które jasno stwierdzają że skoro model zajmuje trzy szeregi to nie można zza niego atakować?
Czy jeśli wstawisz do regimentu wojowników chaosu kawalerzystę to gość z trzeciego szeregu za kawalerzystą nie będzie mógł wypłacić supporta bo koledzy z boku też nie mogą?
W myśl tej zasady dokładnie tak.Model bezpośrednio stojący za dzwonem atakuje normalnie
I co ma rozmiar dzwonka do supportów? Zechcesz wkleić jakiś link do zasad które jasno stwierdzają że skoro model zajmuje trzy szeregi to nie można zza niego atakować?
Czy jeśli wstawisz do regimentu wojowników chaosu kawalerzystę to gość z trzeciego szeregu za kawalerzystą nie będzie mógł wypłacić supporta bo koledzy z boku też nie mogą?
Naturalnym wrogiem skavenów są ludzie... i orki... i elfy... a także chaos... i oczywiście najgorszy wróg czyli inni skaveni.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Mam pytanie do Abomy i jej braku Immune to Psychology.
Czy krasnoludzkie runy:
- Master Rune of Chalenge
- Master Rune of Dismay
jakoś na nią działają?
Rune of Chalenge działa w ten sposób że krasnal wskazuje dowolny model/unit który jest w stanie go zaszarżować i ten model/unit ma do wyboru: szarżować albo uciekać.
Rune of Dismay działa w ten sposób że w turze w której krasnal go odpali (przeciwnika oczywiście) wszystkie jednostki które chciały by zaszarżować przeciwnika muszą zdać Ld albo nie będą mogły zaszarżować.
Oczywiście oba runy nie działają na jednostki IMTP.
Czy z racji Random Movement Aboma jest na powyższe odporna bo ona nie szarżuje tylko przypadkiem wjeżdża w oddział?
Czy też oba powyższe runy na nią działają jak na każdy normalny oddział?
Czy krasnoludzkie runy:
- Master Rune of Chalenge
- Master Rune of Dismay
jakoś na nią działają?
Rune of Chalenge działa w ten sposób że krasnal wskazuje dowolny model/unit który jest w stanie go zaszarżować i ten model/unit ma do wyboru: szarżować albo uciekać.
Rune of Dismay działa w ten sposób że w turze w której krasnal go odpali (przeciwnika oczywiście) wszystkie jednostki które chciały by zaszarżować przeciwnika muszą zdać Ld albo nie będą mogły zaszarżować.
Oczywiście oba runy nie działają na jednostki IMTP.
Czy z racji Random Movement Aboma jest na powyższe odporna bo ona nie szarżuje tylko przypadkiem wjeżdża w oddział?
Czy też oba powyższe runy na nią działają jak na każdy normalny oddział?
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Aboma nie deklaruje szarży tylko porusza sie w fazie ruchów przymusowych, z tej racji nie masz opcji zadeklarowania szarży więc runki nie działają a co za tym idzie wysyłasz sobie abomkę tam gdzie ci sie podoba 

Przy najnowszych uściśleniach rozwiązano problem z Abomką. I teraz jak to ma w końcu wyglądać. Powiedzmy, że od flanki abomki zbliżył się oddział skinków na 1". Czy abomka może go zaszarżować? Jeśli tak to robiąc pivota styka się z nim bokiem. I teraz jak rozpatrujemy taką szarżę:
a) ustawiamy abomkę na boku skinków
b) robimy wirtualny pivot wjeżdżając w skinki od przodu, w razie potrzeby cofając abomkę?
W sytuacji gdyby z drugiej strony abomki był inny wrogi oddział lub impossible terrain to:
a) szarża niemożliwa, abomka może tylko pomknąć do przodu lub do tyłu
b) robimy taką kombinację ruchów (cofając oddział skinków lub przesuwając abomkę) by dostawić potwora
Proszę o pomoc
a) ustawiamy abomkę na boku skinków
b) robimy wirtualny pivot wjeżdżając w skinki od przodu, w razie potrzeby cofając abomkę?
W sytuacji gdyby z drugiej strony abomki był inny wrogi oddział lub impossible terrain to:
a) szarża niemożliwa, abomka może tylko pomknąć do przodu lub do tyłu
b) robimy taką kombinację ruchów (cofając oddział skinków lub przesuwając abomkę) by dostawić potwora
Proszę o pomoc

Globadierzy są bardzo ciekawą odpowiedzią na sfinksy, choć oczywiście mało kto ich wystawia turniejowo. A sfinksy mają bodajże AS 5+ i I3 (załoga), więc cracks call też nie jest taką wspaniałą odpowiedzią.
A co do magii, to połączenie cascet (zadający obrażenia zależne od Twojej LD), tytan (+d3 PD na fazę) i kilku magów jest mocne. TK często opierają się na magii light, gdzie małe licze służą do rzucania D6S4 i wzmocnienia banishmentu dużego licza do S7-8, a taki czar bez problemu niszczy np. piec.
A co do magii, to połączenie cascet (zadający obrażenia zależne od Twojej LD), tytan (+d3 PD na fazę) i kilku magów jest mocne. TK często opierają się na magii light, gdzie małe licze służą do rzucania D6S4 i wzmocnienia banishmentu dużego licza do S7-8, a taki czar bez problemu niszczy np. piec.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.