Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Moderator: misha
Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Trzymaj Wampira w oddziale.
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.
Zamiast pierścionka lepiej już wziąć nekromantę z Dispell Scrollem, a generała trzymać w innym oddziale za gwardią.
Masz ochronę magiczną w postaci scrola oraz kostek. A przeciwnik albo walnie w badziewny klocek 20 szieletów/ghuli albo w gwardię.
Wykorzystaj swoją magię i rzucając np. klątwę pomniejsz pulę kości wroga (jeśli wejdzie będzie musiał dispelować używając kostki mocy).
Jeśli mag jest w małym oddziale skorzystaj z szybkich jednostek jak np. varghulf i zajmij go jak najszybciej walką.
Na pewno sposobów jest wiele innych, to tylko takie moje pomysły na szybko.
<edit>
Przepraszam za wprowadzenie w błąd z tymi dwoma scrolami.
Masz ochronę magiczną w postaci scrola oraz kostek. A przeciwnik albo walnie w badziewny klocek 20 szieletów/ghuli albo w gwardię.
Wykorzystaj swoją magię i rzucając np. klątwę pomniejsz pulę kości wroga (jeśli wejdzie będzie musiał dispelować używając kostki mocy).
Jeśli mag jest w małym oddziale skorzystaj z szybkich jednostek jak np. varghulf i zajmij go jak najszybciej walką.
Na pewno sposobów jest wiele innych, to tylko takie moje pomysły na szybko.
<edit>
Przepraszam za wprowadzenie w błąd z tymi dwoma scrolami.
Ostatnio zmieniony 8 lis 2011, o 13:23 przez Izwor, łącznie zmieniany 3 razy.
No dispel scrol jak kazdy magic item nie moze byc dublowany.
Takie pytanka jeszcże mam po ostatniej walce,
1. Czy sztandar dajacy oddzialo plonace ataki sprawia ze ich ataki sa traktowane jako magiczne ? ( np. Przeciwko eterykom) czy daje tylko tyle ze rani podwojnie jednostki wrazliwe na ogien.
2. Jak jest z czarem ( wracajac do piekielne wrota - opisany kilka postow wyzej ) czy jezeli wssysa nim oddzial z bohaterem to przepadaja i oddzial i bohater ? Czy musi zadeklarowac co wciaga i czy w tym wypadku moze wskazac bohatera w oddziale ?
3. Czy jednostka zaszarzowana od flanki moze w kolejnej tuze walki wrecz odwrorci sie przodem do jednostki ktora dala jej flanke ? ( po zdaniu testu ld pomniejszonego o przegrana w cr, lub normalnego o ile zdala test ld )
A teraz takie pytanko czysto taktyczne:
4. Jak zabłokowac skutecznie lub jak zniszczyc oddzial chosenow z wardem na 3+ i kosmiczna iloscia atakow ? Ostatnio udalo mi sie ich wymanewrowac gwardia i zadac flanke ale to sie juz pewno nie uda drugi raz,
5. Jest sens wiazania ich walka z eterykami i jak najskuteczniej.
Takie pytanka jeszcże mam po ostatniej walce,
1. Czy sztandar dajacy oddzialo plonace ataki sprawia ze ich ataki sa traktowane jako magiczne ? ( np. Przeciwko eterykom) czy daje tylko tyle ze rani podwojnie jednostki wrazliwe na ogien.
2. Jak jest z czarem ( wracajac do piekielne wrota - opisany kilka postow wyzej ) czy jezeli wssysa nim oddzial z bohaterem to przepadaja i oddzial i bohater ? Czy musi zadeklarowac co wciaga i czy w tym wypadku moze wskazac bohatera w oddziale ?
3. Czy jednostka zaszarzowana od flanki moze w kolejnej tuze walki wrecz odwrorci sie przodem do jednostki ktora dala jej flanke ? ( po zdaniu testu ld pomniejszonego o przegrana w cr, lub normalnego o ile zdala test ld )
A teraz takie pytanko czysto taktyczne:
4. Jak zabłokowac skutecznie lub jak zniszczyc oddzial chosenow z wardem na 3+ i kosmiczna iloscia atakow ? Ostatnio udalo mi sie ich wymanewrowac gwardia i zadac flanke ale to sie juz pewno nie uda drugi raz,
5. Jest sens wiazania ich walka z eterykami i jak najskuteczniej.
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
1. Tak, sztandar wampirów - Banner of Hellfire daje magiczne i płonące ataki. Same flaming attacks nie są jednak magicznymi atakami.
2. Czar wymierzony jest w jednostkę - bohater w oddziale tworzy jedną jednostkę a więc schodzi zarówno bohater jak i oddział.
3. Tak
4. Zablokować to ciężko, bo jeśli czempion będzie miał magiczne ataki to eteryki tu też nic nie pomogą. Najlepiej odginać to jakimś śmieciem i ściągać z czaru (szóstka z metalu niezbędna ). Odpowiednio przetrzebione można próbować dobijać gwardią lub odpowiednio licznymi ghulami.
5. j/w
2. Czar wymierzony jest w jednostkę - bohater w oddziale tworzy jedną jednostkę a więc schodzi zarówno bohater jak i oddział.
3. Tak
4. Zablokować to ciężko, bo jeśli czempion będzie miał magiczne ataki to eteryki tu też nic nie pomogą. Najlepiej odginać to jakimś śmieciem i ściągać z czaru (szóstka z metalu niezbędna ). Odpowiednio przetrzebione można próbować dobijać gwardią lub odpowiednio licznymi ghulami.
5. j/w
Kilka pytan o bsb.
1. Choragiew drakenhofu daje regenke, czyli to regenka rulebookowa na 4+ tak ?
2. Dajac wight kinga z bsb n ma juz punktow na itemy dla niego, czyli moze zginac w walce wrecz np. Od innego odzialu z hero/lordem napierdalaczem, jak nim grac zeby go oszczedzic ?? Bo mozna zrobic tak, ze nie przyjmie pojedynku i pojdzie do ostatniego szeregu prawda ??
1. Choragiew drakenhofu daje regenke, czyli to regenka rulebookowa na 4+ tak ?
2. Dajac wight kinga z bsb n ma juz punktow na itemy dla niego, czyli moze zginac w walce wrecz np. Od innego odzialu z hero/lordem napierdalaczem, jak nim grac zeby go oszczedzic ?? Bo mozna zrobic tak, ze nie przyjmie pojedynku i pojdzie do ostatniego szeregu prawda ??
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
1. Tak
2. Zawsze warto pojedynek przyjąć czempionem którego przecież można wskrzesić w nadchodzącej turze magii. Można oczywiście odmówić pojedynku i wtedy oczywiście King idzie do ostatniego szeregu (jeśli może). Jeśli niesie Drakenhofa wiadomo, że magicznych przedmiotów nieść nie może ale warto zamiast GW dać mu tarczę. T5, save na 4+ i ward z parry save na 6+ , 3 rany sprawiają że coś tam mu się uda przeżyć
2. Zawsze warto pojedynek przyjąć czempionem którego przecież można wskrzesić w nadchodzącej turze magii. Można oczywiście odmówić pojedynku i wtedy oczywiście King idzie do ostatniego szeregu (jeśli może). Jeśli niesie Drakenhofa wiadomo, że magicznych przedmiotów nieść nie może ale warto zamiast GW dać mu tarczę. T5, save na 4+ i ward z parry save na 6+ , 3 rany sprawiają że coś tam mu się uda przeżyć
Witam
Ponownie z garstka pytan .
A oto one:
1:
Uploaded with ImageShack.us
Sytuacja jest nastepujaca: w oddzial "4" szarzuje bohater "2" i zwyjkly oddzial "3" po 1 turze pojawiaja sie zombie "1" i chca szarzowac na falnke, czy musza atakowac boahtera czy moga szarzowac oddzial ?? ( inaczej czy 1 moze szarzowac 2 czy 3 czy wedle uznania )
2: Pytania odnosnie pojedynkow.
a) jaki jest sens pojedynkow ?, bo z tego co rozumiem jesli oddzialy sie stykaja to i tak mozna deklarowac w kogo ida atak, wiec w pojedynku wali lord na lorda a bez pojedynku moze walnac lord nalorda + kilku piechurow (stykajacych sie i wspierajacych)
b)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Czy w takim pzypadku lordowie (zakladamy ze ich podstawki stykaja sie kantem) moga bic po sobie bez pojedynku ??
c) Jesli na oddzial z bohaterem atakuje pojedynczy bohater to wystarczy ze bedzie walil po innym bohaterze czy musi/moze wyzwac go na pojedynek
d) No i pytanie wynikajace z "c" czy wogule pojedynczy bohater moze wyzywac na pojedynek postac z oddzialu ?
3: I takie jeszcze pytanie
Uploaded with ImageShack.us
Czy jesli oddzial "1" rozgromil oddzial "2" w pierwszej turze, to czy moze wykonac najezdzanie tylko w lini prostej dalej czy moze lekko skrecic zeby zlapac bohatera stojacego za oddzialem tak jak na schemacie ??
Ponownie z garstka pytan .
A oto one:
1:
Uploaded with ImageShack.us
Sytuacja jest nastepujaca: w oddzial "4" szarzuje bohater "2" i zwyjkly oddzial "3" po 1 turze pojawiaja sie zombie "1" i chca szarzowac na falnke, czy musza atakowac boahtera czy moga szarzowac oddzial ?? ( inaczej czy 1 moze szarzowac 2 czy 3 czy wedle uznania )
2: Pytania odnosnie pojedynkow.
a) jaki jest sens pojedynkow ?, bo z tego co rozumiem jesli oddzialy sie stykaja to i tak mozna deklarowac w kogo ida atak, wiec w pojedynku wali lord na lorda a bez pojedynku moze walnac lord nalorda + kilku piechurow (stykajacych sie i wspierajacych)
b)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Czy w takim pzypadku lordowie (zakladamy ze ich podstawki stykaja sie kantem) moga bic po sobie bez pojedynku ??
c) Jesli na oddzial z bohaterem atakuje pojedynczy bohater to wystarczy ze bedzie walil po innym bohaterze czy musi/moze wyzwac go na pojedynek
d) No i pytanie wynikajace z "c" czy wogule pojedynczy bohater moze wyzywac na pojedynek postac z oddzialu ?
3: I takie jeszcze pytanie
Uploaded with ImageShack.us
Czy jesli oddzial "1" rozgromil oddzial "2" w pierwszej turze, to czy moze wykonac najezdzanie tylko w lini prostej dalej czy moze lekko skrecic zeby zlapac bohatera stojacego za oddzialem tak jak na schemacie ??
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
no wieć tak:
przy pierwszym rysunku oddział może deklarować szarże w każdy oddział wroga który widzi i który jest w zasięgu jego M+12"
przy drugim
sens pojedynków jest taki żęby wyłączyć tego lorda i żęby on nie bił po twoim oddziale
jak szarżuje 1 bohater na oddział to on dalej jest charakterem więc może wyzwać czempiona/herosa/lorda z szarżowanego oddziału na pojedynek
przy trzecim
overrun musi być po prostej lini!!!
przy pierwszym rysunku oddział może deklarować szarże w każdy oddział wroga który widzi i który jest w zasięgu jego M+12"
przy drugim
sens pojedynków jest taki żęby wyłączyć tego lorda i żęby on nie bił po twoim oddziale
jak szarżuje 1 bohater na oddział to on dalej jest charakterem więc może wyzwać czempiona/herosa/lorda z szarżowanego oddziału na pojedynek
przy trzecim
overrun musi być po prostej lini!!!
Witam
Kolejne pytanko na czym poega blokowanie szarzy eterykami ??, np. Rozumiem wykrecanie klockow psami w chaosie ale jak blokowac szarze przy np. Jednym wrigcie latajacym po polu bitwy ?
Ogolnie bardzo ciezko mi grac z chaosem, klocen chosenow, klocek wariorow i ciezko sie przez to przebic .
Kolejne pytanko na czym poega blokowanie szarzy eterykami ??, np. Rozumiem wykrecanie klockow psami w chaosie ale jak blokowac szarze przy np. Jednym wrigcie latajacym po polu bitwy ?
Ogolnie bardzo ciezko mi grac z chaosem, klocen chosenow, klocek wariorow i ciezko sie przez to przebic .
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
Grasz przeciw Imperium, widzisz czołg, który może beztrosko przejechać się po Twoich szkieletach. Aby temu zapobiec bezczelnie szarżujesz w niego jakimś eterykiem, czołg nie ma magicznych ataków więc nie może w żaden sposób zranić ducha (czy innego wraitha). No i stoją tak sobie to końca walki.Yanczi pisze:Witam
Kolejne pytanko na czym poega blokowanie szarzy eterykami ??, np. Rozumiem wykrecanie klockow psami w chaosie ale jak blokowac szarze przy np. Jednym wrigcie latajacym po polu bitwy ?
Ogolnie bardzo ciezko mi grac z chaosem, klocen chosenow, klocek wariorow i ciezko sie przez to przebic .
Na chaos eterycy nie są tacy fajni bo popularni rycerze mają magiczne bronie więc rozjadą eteryków w 1 turze. Z kolei klocki są tak twarde, że nawet bez magicznych ataków mogą zjechać z CR eteryków (że nie wspomnę o mobilnych herosach).
1 modelem szarżę możesz odgiąć jak oddziałem
ustaw front pod odpowiednim kątem i jak ktoś chce overrun'a to robi po twojemu, ale to droga zabawa
Upiór 60ptk, taki elektryk u Skavenów 15 to jest dopiero tania odginaczka hehe
Hydra DE też nie ma magicznych ataków, stajesz i trzymasz ją X tur, a jak jesteś od tyłu albo coś wbiłeś szy szarżowałeś to wygrywasz o 1-2.
Jak WoCh ma duże oddziały to mu klątwy rzucaj jak używasz Necro albo magii metalu (choć jest mniej uniwersalna) Choseni z wardem się obronią, ale zwykłe worki już może mniej, no i to RiP, strata kości do dispela w swojej turze.
WoCh jest mało mobilny nie strzela za dużo więc może 2 Terrorgheisty i krzyczysz po kolesiach. Próbuj i kmiń. Daj znać jak coś ci będzie się sprawdzało.
Pozdro
ustaw front pod odpowiednim kątem i jak ktoś chce overrun'a to robi po twojemu, ale to droga zabawa
Upiór 60ptk, taki elektryk u Skavenów 15 to jest dopiero tania odginaczka hehe
Hydra DE też nie ma magicznych ataków, stajesz i trzymasz ją X tur, a jak jesteś od tyłu albo coś wbiłeś szy szarżowałeś to wygrywasz o 1-2.
Jak WoCh ma duże oddziały to mu klątwy rzucaj jak używasz Necro albo magii metalu (choć jest mniej uniwersalna) Choseni z wardem się obronią, ale zwykłe worki już może mniej, no i to RiP, strata kości do dispela w swojej turze.
WoCh jest mało mobilny nie strzela za dużo więc może 2 Terrorgheisty i krzyczysz po kolesiach. Próbuj i kmiń. Daj znać jak coś ci będzie się sprawdzało.
Pozdro
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Rzeczywiście, jestem nowy i mam pytanie.
Lord Wampirów, gdy jest osobno, bez oddziału, po przegranej walce zachowuje się tak samo, znaczy dostaje rany i ucieka, jeśli nie zda testu odwagi?
Wydaje mi się to trochę nierealne, a na ostatniej grze mieliśmy zagwozdkę...
Lord Wampirów, gdy jest osobno, bez oddziału, po przegranej walce zachowuje się tak samo, znaczy dostaje rany i ucieka, jeśli nie zda testu odwagi?
Wydaje mi się to trochę nierealne, a na ostatniej grze mieliśmy zagwozdkę...
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Nie, jak na umarlaka przystało sypie się po przegranej walce .
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
wskazówka, zobacz czy lord vampirów posiada zasadę undead, oraz opis zasad specjalnych VC z około 40str AB, tam gdzie generał, marszowanie, BSB itp
następnie możesz przeczytać w RB głównym zasady specjalne - unstable i powinno być wszystko do kupy złożone
następnie możesz przeczytać w RB głównym zasady specjalne - unstable i powinno być wszystko do kupy złożone
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Witam,
Jestem całkiem nowy i zielony jeśli chodzi o Warhammera. Zamierzam zbierać armię VC i zastanawiam się nad batalionem. Ciekawi mnie jednak, czym się różnią, o ile w ogóle, nowe modele figurek od starego batalionu. W sklepach online widzę boxy zawierające:
20 Skeleton Warriors (including Champion, Standard Bearer and Musician),
10 Ghouls (including Champion),
20 Zombies (including Standard Bearer and Musician) and
1 Corpse Cart.
Natomiast nowe boxy zawierają taki zestaw:
20 Skeleton Warriors
20 Crypt Ghouls
10 Dire Wolves
1 Corpse Cart
Co lepiej kupić? Który box jest lepszy (siłowo i jeśli chodzi o jakość figurek). Znalazłem sklep gdzie stary box kosztuje 208 pln a nowy w sklepach kosztuje ponad 250pln. Można zatem w tej cenie kupić stary box i dokupić extra box Dire Wolves i mieć większą armię.
Proszę o radę.
Dzięki.
Jestem całkiem nowy i zielony jeśli chodzi o Warhammera. Zamierzam zbierać armię VC i zastanawiam się nad batalionem. Ciekawi mnie jednak, czym się różnią, o ile w ogóle, nowe modele figurek od starego batalionu. W sklepach online widzę boxy zawierające:
20 Skeleton Warriors (including Champion, Standard Bearer and Musician),
10 Ghouls (including Champion),
20 Zombies (including Standard Bearer and Musician) and
1 Corpse Cart.
Natomiast nowe boxy zawierają taki zestaw:
20 Skeleton Warriors
20 Crypt Ghouls
10 Dire Wolves
1 Corpse Cart
Co lepiej kupić? Który box jest lepszy (siłowo i jeśli chodzi o jakość figurek). Znalazłem sklep gdzie stary box kosztuje 208 pln a nowy w sklepach kosztuje ponad 250pln. Można zatem w tej cenie kupić stary box i dokupić extra box Dire Wolves i mieć większą armię.
Proszę o radę.
Dzięki.