Skeleton Bowmens

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Skeleton Bowmens

Post autor: Paraszczak »

Przeglądałem tematy w TK i kilkakrotnie natknąłem się na stwierdzenie, że ów szkiele nie zawszetrafiają na 5+. Nie mam dostępu do TKAB więc proszę bardzo o 2 zdania wyjaśnienia w tej sprawie.

Chciałbym także spytać o 1wszy czar z Dark Lore u Dark Elfów. Konkretnie o jego dodatkową zasadę:

"(...)blah, blah, blah(...), D6S3 24" LOS(...), and a unit witch suffers any casaulties may do nothing in the next Shooting phase due to numbing coldness."

Jak zachowuje się wasza Klopka dotknięta tym czarem:

a) w Magic Phase, Liczka rzuca (udaną) inkantację dodatkowego strzału, Klopka strzela i traktujemy ją jako "odblokowaną" na fazę strzelania. Zupełnie jak w przypadku Misfire.

b) Licz ją odblokowuje. Ona nie strzela w MP ale strzela w SP

c) Klopka strzela normalnie w MP i nie strzela w SP.

pozdrawiam: Jakub Paraszczak

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

primo takiego slowa jak bowmens nie ma :> jest bowman i liczba mnoga od tego bowmen ;] :>

secundo. Szkielety maja zasade arrows of the asp. POzwala im ona strzelac zawsze na swoim bsie. Jednak uzywajac chociazby word of pain z dark magic mozna im ten bs obnizyc do 1 tak, ze trafiaja na 6. Z kolei gdyby jakims cudem dac mumii luk (jakis scenariusz albo cos takiego) to ona trafiala by na 3+ ze wgledu na wyzszy bs niz 2 :)

tertio co do samego pytania to TK jak zwykle przezwycieza wszystko

d) rzucamy dodatkowe strzelanie. Jako, ze na oddzial zostal rzucony czar o dzialaniu przeciwnym niz 1 z dark magic (chillwind to byl?) czar poprzedni zostaje automatycznie rozproszony i przestaje dzialac. Tak wiec katapulta moze strzelic w fazie czarnoksiestwa (urgency) jak i shootingu

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Shino pisze: d) rzucamy dodatkowe strzelanie. Jako, ze na oddzial zostal rzucony czar o dzialaniu przeciwnym niz 1 z dark magic (chillwind to byl?) czar poprzedni zostaje automatycznie rozproszony i przestaje dzialac. Tak wiec katapulta moze strzelic w fazie czarnoksiestwa (urgency) jak i shootingu
:shock: :shock:

Jakim cudem pozwolenie na strzelanie w fazie Magii, ma dzialanie przeciwne do zablokowanie strzelania w fazie Strzelania ?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nakaz strzelania -> zablokowanie strzelania.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

chyba raczej
pozwolenie na strzał w fazie MAGII =/= zakaz strzału w fazie STRZELANIA

IMO te dwie rzeczy nijak się nie znoszą

Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jose »

przenosze do kwestii zasad
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Charki pisze:chyba raczej
pozwolenie na strzał w fazie MAGII =/= zakaz strzału w fazie STRZELANIA

IMO te dwie rzeczy nijak się nie znoszą
poczytaj sobie jak to jest sformuowane w rb bo chyba nie czytales...

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

:oops: faktycznie, nie doczytalem w booku TK. W fazie strzelania może, ale w fazie magii nie moze strzelic ;]

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

W RULEBOOKU. Takiej bardzo grubej książce z wielkim złotym młotem na okładce.
W skrocie:
Jeżeli na jednostce jest czar powstrzymujący ją od czegoś (Dominion, Chillwind), to po rzuceniu na tą jednostkę czaru zmuszającym ją do czegoś (Urgency) czar działający poprzednio jest zdispelowany i nowy czar działa normalnie.
Jest to zaraz po wyjaśnieniu jak działają Magic Missile i RiP.

Awatar użytkownika
Splinter
Wałkarz
Posty: 72
Lokalizacja: Twierdza pod Mordheim

Post autor: Splinter »

Szkielety mają w zasadach napisane, iż strzelają zawsze bez modyfikatorów, ani dodatnich ani ujemnych.
Dobry Grey Seer stara utrzymać równowagę, harmonie i sprawiedliwość.
Równowaga jest gdy przed bitwą moja armia jest większa jak przeciwnika.
Harmonia jest gdy po bitwie moja armia jest większa jak przeciwnika.
Sprawiedliwość jest wtedy gdy wygrywam Ja.

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

Splinter pisze:Szkielety mają w zasadach napisane, iż strzelają zawsze bez modyfikatorów, ani dodatnich ani ujemnych.
dla ścisłości - w zasadach jest napisane, że strzelają bez modyfikatorów, czyli ignorują wszelkie plusy (np. Large Target) jak i minusy (np. daleki zasięg). ale nie znaczy to, że ignorują czary, przedmioty, whatever, które mogą wpłynąć na ich BS. czyli jakby spowodować, że mają BS 1, to będą trafiać tylko na 6.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

M.T. pisze:W RULEBOOKU. Takiej bardzo grubej książce z wielkim złotym młotem na okładce.
O ja, ale czad. Masz wielką złotą książke. Mistrzu naucz mnie z niej korzysta bym nie błądził w labiryncie zasad. :lol:


Nie wiem czy w w twojej złotym boku napisali, ale zasady z AB mają wyższośc nad tymi z RB. Więc może poczytaj sobie opis inkantacji :wink:

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

GreatTaurus pisze:
Splinter pisze:Szkielety mają w zasadach napisane, iż strzelają zawsze bez modyfikatorów, ani dodatnich ani ujemnych.
dla ścisłości - w zasadach jest napisane, że strzelają bez modyfikatorów, czyli ignorują wszelkie plusy (np. Large Target) jak i minusy (np. daleki zasięg). ale nie znaczy to, że ignorują czary, przedmioty, whatever, które mogą wpłynąć na ich BS. czyli jakby spowodować, że mają BS 1, to będą trafiać tylko na 6.

Dokładnie np Dark Magic - Word of Pain (ws/bs=1) i trafiają na 6+

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Charki pisze:
M.T. pisze:W RULEBOOKU. Takiej bardzo grubej książce z wielkim złotym młotem na okładce.
O ja, ale czad. Masz wielką złotą książke. Mistrzu naucz mnie z niej korzysta bym nie błądził w labiryncie zasad. :lol:


Nie wiem czy w w twojej złotym boku napisali, ale zasady z AB mają wyższośc nad tymi z RB. Więc może poczytaj sobie opis inkantacji :wink:

Książka ma czerwone brzegi, okładka jest szara, a na okładce tylko młot jest złoty.
Widzę, że znasz ją tylko z opowiadań, więc może najwyższy czas się z nią zapoznać.

Awatar użytkownika
Kerim
Master Convertor
Posty: 1193
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Kerim »

jak dzieci, naprawdę...

no to zacytujmy:
As this counts as aditional shooting phase, an incantation of RS successfully cast on a unit that could not shoot in its next shooting phase, due to a misfire or spell for example, may count this as that next shooting phase. In effect they cannot shoot in this magical shooting phase, but will be able to shoot in the regular shooting phase.

Nie ma tak miodowo, że naiwania 2 razy olewając czar, bo "zmuszający" to popychaczka a nie Righteous Smiting.

A teraz właściciel złotomłotej książki grzecznie przeprosi kolegę.

ODPOWIEDZ