VC 2400 ETC

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: VC 2400 ETC

Post autor: Daw »

Kurcze - siedzę w robocie i wypluliście kolejnych kilka postów przez 15 min zanim znalazłem czas by odpisać... :)
JaceK pisze:Ja też generalnie myślałem właśnie o 6-kach. Coś ala Fiendy.
Tylko nie wiem po co ten champion...
Trzymane za Zombiasami, ale blisko generała = LoS do przodu i możliwość szarżowania nad Zombiasami, hard cover i LD generalskie. Ew. latanie dupą do przodu :)
I robienie z tych dup garażu :)
Jakoś mnie to nie przekonuje. Rince ew. podpuścił opcję by raczej jako oddział do Kontry ale nigdy do hth na pierwszej linii... najgorsze to jest połączenie frenzy ze słabym leczeniem... to chyba najbardziej boli...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

JaceK pisze:Tylko nie wiem po co ten champion...
Do wbijania się wężykiem :D

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Jak dla mnie niedocenienie tego oddziału jest wielkim błędem. Macie oddział za około 424 punkty, praktycznie nie do zatrzymania w HtH. To jest całkiem sporo (bo 27) woundów, z T4 i skirmishem, do których strzela się raz i to na coverze. Jak już pisał rince, odgiąć tego nie ma jak, zpociskować też raczej słabo. I owszem niby słabo wskrzeszalne, ale chyba żadko kiedy im to bedzie potrzebne. Obecnie jest niewiele jednostek, na które ten unit nie chce szarżować. Bo według mojej szybkiej matematyki wychodzi mi, że WL, Choseni. I? Do tego jakiś buff z magii i jak się ktoś uprze to z corps cartem można im dać ASF, a wtedy to już z dupy jesień średniowiecza. (Tak wiem, że to mało prawdopodobna sytuacja) Dodatkowo fakt, że nie jest to jedyna jednostka do cc w armii, a ty jako jej generał masz jeszcze trzy 5 psów, trzy 2 batów, trzy 1 hostów i wszystkim odginasz. Po czym nawet jak to stracisz to nie jest to ciągle tragedia, bo masz w całkiem fajnej rozpisce barba 11 Crypt Horrorów i pare innych rzeczy. A chempion wyjątkowo z dupy.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Heh, z tym skirmishem to niezłe jaja. Taki duży oddział o jakim mówicie sporo miejsca będzie zajmował na stole.

Generalnie fajnie, że ma potencjał. Oby jak najwięcej rzeczy miało potencjał, dopóki są sensownie wycenione. Wtedy rozpy będą ciekawsze i bardziej zróżnicowane. A wszystko i tak się nie zmieści w rozpisce więc jest spoko.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Golonka pisze:Obecnie jest niewiele jednostek, na które ten unit nie chce szarżować. Bo według mojej szybkiej matematyki wychodzi mi, że WL, Choseni. I?
10 Crypt Horrorów? Szarża na Crypt Horrorów to ewidentna wtopa...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Otoz to.

Przykladowo - vs DE. Zakladajac, ze nie bedzie pendanta w nowym euro, hydra zaczyna walke tracac 2.5 rany, czyli zionie z sila 2-3 i ginie w nastepnej turze. Oprocz tego nie mam jak zatrzymac tego unitu, chyba, ze korsarzami, ktorzy najpierw wyplaca te swoje 50s3 z hejtem, czyli spadnie 4ech. W odwecie ptaszki zabijaja 9 korsarzykow ( z wardem ), traca frenzy i dostaja ture magii na ryj. Tylko, ze sytuacji kiedy korsarze wejda z nimi w combat zwyczajnie nie bedzie, a reszty armiii w ogole sie nie boja.

Dwarfy - Startuja w jednym szeregu, czekaja az jeden z 9-10 ruchowego smiecia zdejmie organy i wylatuja na cala armie. Horde hammcow rozkrecaja w 2-3 tury walki, etc, etc.

Z lizaczkami chyba tez maja supcio. Skirmish zalatwia kwestie posionow, wiec zdaje sie, ze maja po prostu 5 tur szarz z redirectem po skinach/terkach/salkach, etc. Do tego zaganiajace baty i psy z 9tka ruchu. Wydaje mi sie, ze lizaczki beda mialy z tym dosc ciezko.

Dobra, nie bardzo chce mi sie dalej rozpisywac.

Na pewno slabe sa na Chaos, ale czy na cos jeszcze?

Z ktora horda dostaja baty? Ciezko moze byc z demonetkami, dopoki zyje ASFgiver. Ale np takie bloodki to raczej splywaja dosc szybko. Ja naprawde nie bardzo dostrzegam slabych strony tego unitu.

P.S

Kolata, ale co z tego, ze beda zajmowac miejsce? Szeroki front dla nieodginalnych modeli z lataniem to fajna rzecz, nie?
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

JW. Lizaki mają totalnie w dupę. Jedynym sensownym ruchem jest wrzucenie w tego kowboja. Z savem na 3 z przerzutem to dopiero co 9 rana wchodzi, czyli potrzeba średnio 36 ataków na zadanie rany a 72 na śmierć. Co daje mi jakies 7 tur walki mniej więcej. Chyba, że stracą szybko franzy, obniżę im siłę czy cokolwiek, ale w drugą stronę działa to podobnie, w sensie, rzuci przerzuty ranienia i jestem w dupie bo schodze nawet statystycznie w 3 tury CC.Vargheisty szczególnie w dużym unicie mają sporo do przodu z Lizakami, a jak latają w 5 to jest w sumie śmiech. Pomijając fakt, że od głupich terek które przelecą tracą parę ran, to jeszcze javeliny itp zabijają ten oddział. Głównym problemem jednak dla lizaków są trzy oddziały spirit hostów, trzy oddziały piesków, trzy oddziały batów i trzy hordy zombiech, które rozpierniczaja moje skirmishe itp. Nie ma łatwo. Ja opcje na wygranie widzę w zdjęciu bohaterów, co nie jest trudne do zrobienia. I w rozsypaniu się armii z 5 LD. Poza tym, vargheisty mają pewien problem, czesto będą spierniczały poza mapkę w wyniku overruna. Ciągle jest to mocny oddział.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3367
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Prawda - zapomnialem ze sa Vampirami wiec 2 rany na czar.

Jak dla mnie Varghaisty maja przeogromny potencjał tylko trzeba sie nauczyc nimi grac.
poza tym maja 4I wiec wszelkie pitki i slonca nie bola az tak jak w przypadku horrorów, a zaowazcie ze na obecnych turniejach co 3 armia ma deatha.

Co do Vampira lorda - nie zrobie go klepaczem, bo za około 60 pkt mam 2 horrory, które lepiej sie lecza i sa wstanie przemielic oddział.

A teraz troszke kalkulacji odnosnie Lorda:

standardowy wynik na wiatry wynosi 7, przy MoBA jest on powiekszony o +/-2,3, czyli mamy powiedzmy 10 kosci magii na 6 przeciwnika - chaneli nie licze bo w jednej turze moge założyć ze trafi sie i mi i przeciwnikowi.

Teraz sama magia:
mały necro z 2 kostek IoN na 6+ nie wychodzi tylko przy 2x1 przy kazdym inny zucie wynik jest obiecujacy od 7+
Do zdispelowania tego musisz uzyc 2 kostek - o ile chcesz.
mały Vampir z pomoca D3 uzywajac 2 kostek mam podobna sytuacje, z ta roznica ze minimalny wynik bedacy skuteczny to juz 8+
Do dipsela rowniez musiz uzyc 2 kostek

jezeli wpusciles oba to juz mamy wesolo poleczone jednostki a stosunek kosci wynosi 6:6

No i czas na duzego Vampira
Z 3 kostek moze swobodnie turlac IoN na 12+ - no wiadomo ze moga pasc 3x1 ale to jest strasznie niewielki %
Biorac pod uwage statystyczne turlanie:
1 kostka: ???????????
2 kostki: 7
3 kostki: 10

czyli przy wyniku 10 mamy wyturlana inwokacje w 12" na wyniku 17+
ile kostek zuzyjesz?? 4-5??

no i pozostaje ci 1-2 kostki na zbicie RoFD zucanego w tym wypadku na 3 kostkach.

Tak wiec leczenie tej armii jest w mega wygiete. Co z tego ze zdispelujesz duzego maga, a jak mali magowie nadrobia za niego.
Obecne leczenie jest lepsze niz poprzednie.

A no i bym zapomnial o najwazniejszym - Curse od Years. teraz wchodzi na 12+ wiec uda rzucenie jej powoduje ze w swojej fazie magii musisz poswiecic min 3 kostki na jej zbicie inaczej bedzie muka, a zucenie jej dla Vampira Lorda jest generalnie zutem na 2 kostkach majac +6 do CV.

Owszem wiem ze to ładnie wyglada na papierku, a na turniejach zwykle jest inaczej, ale z pewnych zalozen trzeba wyjsc.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Śmiechu parę obliczeń wykonałeś chyba na zbyt szybko :D
Z MoBA masz średnio dodatkoych 1.5 kości. Rozumiem, że liczysz wszystko z mortisem? Czyli jednak chcesz wywalić sobie maga? Idąc dalej może jestem dziwny, ale nie podejmę prawie nigdy ryzyka rzucania czaru na trzech kostkach, kiedy ma mi wypaść 10 na nich. Wszystko się zbyt łatwo może spierniczyć. Leczenie owszem jest bardzo mocne. Ale istnieje możliwośc sytuacji, w której po prostu nie zdążysz dowskrzeszać odpowiedniej ilości ziutków. Dlatego jest bardzo przydatne wzięcie możliwosci wskrzeszania ponad stan "tworów nocy" :wink:
Black peripat jest jak dla mnie jedną z najfajniejszych opcji na każde prawie punkty, często się zdarza, że nie masz jak uzyć kości dispella, a dodatkowe dwie kości w fazie magii przy obecnych już średnich 7 to i tak mega mocna opcja.
Mi osobiście się strasznie podoba książka. Ot taki bound spell.
I pamiętajmy otym co pisał Andrzej. Prawie na pewno MoBA będzie kosztować z dwie kostki. itp.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3367
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Czekam z utesknieniem na ograniczenia ETC dla nowych VC, bo pozwola one na lepsze dobranie itemow.

Łukasz - jezeli chcesz miscasta to go dostaniesz - ja bede sie cieszył jak Enginem podlece do maga przeciwnika i to on bedzie mial miscasta :twisted: - bo to wszystko dziala w obie strony.

Co do samych miscastow - czy naprawde az tak czesto sie trafiaja na 4-3 kosciach??

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Smiechu pisze: Co do samych miscastow - czy naprawde az tak czesto sie trafiaja na 4-3 kosciach??
Slann Golonki pisze: TAK!
Laik pisze: Hehehehehehehehe
Barbarossa pisze: Hahahahahahahahahaha
Dymitj pisze: Hihihihihihihihihihi
Fish pisze: Dont even ask
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Jeśli dobrze się orientuję to na 3 kościach masz trochę poniżej 9 %.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Śmiechu, nie pamiętam dokładnego opisu wskrzeszania, ale nie jest przypadkiem tak, że najpierw musisz wyleczyć cały oddział (do stanu początkowego) zanim przejdziesz do następnego?? jeżeli tak, to jest to dość spory bat przy wskrzeszaniu, a z Banischmenta mogę bardzo ładnie sponiewierać te wampióry, zablokować pegazordem :wink: to z moich zapatrywań na temat nowych VC-tów;
na pewno pierwszym celem będzie silnik aby wyłączyć te boostowanie wskrzeszania, bez tego zaczyna być trochę przyjemniej w tym paringu; największym problemem będzie spam zombiaków wskrzeszonych w trakcie bitwy, prawdopodobnie ludzie przerzucą się na spam tego ścierwa bo po prostu potrafią nakryć przeciwnika czapkami, jak chińczycy :?
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

Zgadza się, a na 2 jeszcze mniej, ale kiedyś liczyłem ile średnio popychaczek na 2 kościach rzuca się na jednego mastera - licząc na bitwę 30 czarów na 2 kosciach, to na turniej juz wychodzi około 150 - i teraz policz sobie ile razy statystycznei wypadają Ci te 2 x 6 - a jeżeli musisz rzucić juz 2 razy na tego miscasta to prawdopodobieństwo że Ci ten lord wybuchnie albo sie zważywi jest baaardzo wysokie. W tym przypadku nawet ten przerzut miscasta niewiele daje...

Jeżeli Wy tu rozważanie rzuty na 3 kościach to sobie odpowiednio zwiększ % szans na tego bardzo niepożądanego miscasta...

Sam mortis wydaje się baardzo fajny, ale do tego dolicz losowy zasięg regenki - co jeżeli w decydujacej turze zabraknie Ci tego cala? A jednak koszt 240 pkt to nie mało - prawie tyle co 6 vargheistów o których niewątpliwych plusach pisali już moi przedmówcy

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3367
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

#helion# pisze:Śmiechu, nie pamiętam dokładnego opisu wskrzeszania, ale nie jest przypadkiem tak, że najpierw musisz wyleczyć cały oddział (do stanu początkowego) zanim przejdziesz do następnego??

W IoN jest napisane że działa na wszystkie Unity w 6-12-18"

A co do silnika - jest ryzyko jest zabawa - równie dobrze możesz wystawiac silnik bez tej jakże obrzuconej błotem opcji +2 do CV zyskujac 20 pkt.

ODPOWIEDZ