Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Bo grałem HE
Ok, macie:
Moja rozpa to co parę stron wcześniej, 3xdeath
1 bitwa vs WoCh
duży mag dyskowiec, bsb dyskowiec, mag nurgla, 2x25 warriorów, helka, 2xpsy
Helka nie zdała rampage i poleciała do przodu, dzięki czemu wpadłem w nią WL. Pomimo, że dostałe 2 rany z łuków nie dałem rady wbić jej 3 pozostałych. Dobre hity, 6 na stompa i 10 WL w piach. Kontra warriorów i WL w piach, choć udało im się jeszcze sprzątnąć helkę. Meanwhile jego duży mag ukardł sobie moją snajperkę na siłę i z ifki sprzątnął mi arcymaga w 2 turze :/
Moja 3 tura, sytuacja wygląda nieciekawie. Na szczęście dał sobie zaszarżoważ dużymi łukami w bsb i zbreakować. Ze snajperki udało mi się ściągnąć mu lorda i maga, a WL zagonili jednych warriorów. Trochę tych punktów udało mi się uzbierać.
17:3
2 bitwa vs WE Gremlina
duża czarka, lord z jakimś łukiem, bsb, mały mag, drycha, 3x8 driad, 3x15 łuków, 5 WR, treeman, 2xorzeł
Założyłem, że 2x10 łuków i orzeł zatrzymają 5 WR. Pomyliłem się jednak i w efekcie straciłem wszystkie łuki. WL starali się dojść do łuków, zostali jednak bezlitośnie wystrzelani. Niemniej jednak, udało mi się zesnajperkować dużego, małego maga, drychę i lorda, a drzewo dostało słoneczko na twarz. W 6 turze został mi oddział 2 WL z 4 herosami i było ciepło. Pokminiłem jednak trochę i tak ich ustawiłem, że mógł zabić tylko 2 WL albo małego maga. Tak też się stało.
11:9
3 bitwa vs WoCh Dymitra
Duży mag slanesha, mały nurgla, bsb na dysku, 16 chosenów, 2 shriny, 20 warriorów
Zacząłem i wykorzystałem ogromny błąd Dymitra. Wystawił maga z favorką w chosenach na 12 calu. Mag zebrał 4 snajperki na twarz i się złożył, a chyba nie muszę tłumaczyć, co oznacza strata favorki w 1 turze Następnie ściągnąłem ze snajperek jeszcze BSB.
No i byłaby piekna maska, tyle że wynikła dość nieprzyjemna akcja z ustawieniem łuków z herosami. Ustawiłem ich tak, żeby nic ich nie widziało, Dymitr się zgodził. Turę później stwierdził, że nic takiego nie pamięta i zaszarżował mnie 20 warriorami. Kosztowało mnie to stratę arcy, 2 magów, BSB i dużych łuków, jakieś 1300 punktów. Na szczęście potem zrobił kolejny błąd i wystawił się chosenami z dużym magiem bez warda na szarże 22 WL. Zabiłem lorda i społowiłem chosenów, zostało 3 Potem jeszcze jakiś tam shrine padł.
11:9
Drugi dzień jutro, bo wróciłem do domu o 1 w nocy i do 5 uczyłem się na egzamin i jestem nieco zmęczony. Dobranoc
Ok, macie:
Moja rozpa to co parę stron wcześniej, 3xdeath
1 bitwa vs WoCh
duży mag dyskowiec, bsb dyskowiec, mag nurgla, 2x25 warriorów, helka, 2xpsy
Helka nie zdała rampage i poleciała do przodu, dzięki czemu wpadłem w nią WL. Pomimo, że dostałe 2 rany z łuków nie dałem rady wbić jej 3 pozostałych. Dobre hity, 6 na stompa i 10 WL w piach. Kontra warriorów i WL w piach, choć udało im się jeszcze sprzątnąć helkę. Meanwhile jego duży mag ukardł sobie moją snajperkę na siłę i z ifki sprzątnął mi arcymaga w 2 turze :/
Moja 3 tura, sytuacja wygląda nieciekawie. Na szczęście dał sobie zaszarżoważ dużymi łukami w bsb i zbreakować. Ze snajperki udało mi się ściągnąć mu lorda i maga, a WL zagonili jednych warriorów. Trochę tych punktów udało mi się uzbierać.
17:3
2 bitwa vs WE Gremlina
duża czarka, lord z jakimś łukiem, bsb, mały mag, drycha, 3x8 driad, 3x15 łuków, 5 WR, treeman, 2xorzeł
Założyłem, że 2x10 łuków i orzeł zatrzymają 5 WR. Pomyliłem się jednak i w efekcie straciłem wszystkie łuki. WL starali się dojść do łuków, zostali jednak bezlitośnie wystrzelani. Niemniej jednak, udało mi się zesnajperkować dużego, małego maga, drychę i lorda, a drzewo dostało słoneczko na twarz. W 6 turze został mi oddział 2 WL z 4 herosami i było ciepło. Pokminiłem jednak trochę i tak ich ustawiłem, że mógł zabić tylko 2 WL albo małego maga. Tak też się stało.
11:9
3 bitwa vs WoCh Dymitra
Duży mag slanesha, mały nurgla, bsb na dysku, 16 chosenów, 2 shriny, 20 warriorów
Zacząłem i wykorzystałem ogromny błąd Dymitra. Wystawił maga z favorką w chosenach na 12 calu. Mag zebrał 4 snajperki na twarz i się złożył, a chyba nie muszę tłumaczyć, co oznacza strata favorki w 1 turze Następnie ściągnąłem ze snajperek jeszcze BSB.
No i byłaby piekna maska, tyle że wynikła dość nieprzyjemna akcja z ustawieniem łuków z herosami. Ustawiłem ich tak, żeby nic ich nie widziało, Dymitr się zgodził. Turę później stwierdził, że nic takiego nie pamięta i zaszarżował mnie 20 warriorami. Kosztowało mnie to stratę arcy, 2 magów, BSB i dużych łuków, jakieś 1300 punktów. Na szczęście potem zrobił kolejny błąd i wystawił się chosenami z dużym magiem bez warda na szarże 22 WL. Zabiłem lorda i społowiłem chosenów, zostało 3 Potem jeszcze jakiś tam shrine padł.
11:9
Drugi dzień jutro, bo wróciłem do domu o 1 w nocy i do 5 uczyłem się na egzamin i jestem nieco zmęczony. Dobranoc
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
To jest toporna armia od toporników (WL)
A tak poważne Andrzej postanowiłeś skończyć z HE?
A tak poważne Andrzej postanowiłeś skończyć z HE?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, o 20:26 przez PiotrB, łącznie zmieniany 1 raz.
I tu tkwi pies pogrzebany Andrzej
Może w tym leży problem
Nie wierze że z tej armii nie da się wycisnąć nic oprócz spamu WL i łuków
IMO masz skrzywienie z 7 ed. kiedy to była jedyna słuszna działająca rozpa
Może w tym leży problem
Nie wierze że z tej armii nie da się wycisnąć nic oprócz spamu WL i łuków
IMO masz skrzywienie z 7 ed. kiedy to była jedyna słuszna działająca rozpa
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
Tak, mam zamiar odpuścić HE turniejowo na jakiś czas, chyba że masakrycznie skroją liz w nowym AR, coś typu albo skinki albo slanPiotrB pisze: A tak poważne Andrzej postanowiłeś skończyć z HE?
Myślę o tych Lizakach głównie pod kątem dmp, na którym są o wiele lepszą armią niż HE. Nie ma armii, tak jak Imp czy krasie na HE, które ownowałyby je całkowicie na poziomie rozpiski.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Bo taki jest obecnie metagame.Andrzej pisze:Myślę o tych Lizakach głównie pod kątem dmp, na którym są o wiele lepszą armią niż HE. Nie ma armii, tak jak Imp czy krasie na HE, które ownowałyby je całkowicie na poziomie rozpiski.
Jakoś niedawno jest taki wysyp tych Lizaków na masterach - na początku edycji mało kto tym grał (a jak już to na klocach saurusów).
Ja się okaże, że z lizakami jest za ciężko to ludzie przebudują swoje rozpiski, tak żeby były mniej "toporne" - bo to takie mają problemy z lizakami. Zacznie pojawiać się kawaleria, magowie z fireballami, itp. Wtedy lizaki nie będą miały już tak łatwo
I tak miałem zmienić armię, chciałem coś szybkiego i mobilnego. Pod uwagę brałem Lizaki, WE i bretkę. Na jakimś turnieju wygałem 2 pudełka skinków i wybór sam się dokonał. Nie jest to samograj, trzeba przy Lizakach sporo kminić. Ale możliwości mają o wiele większe od HE
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
oj tam, oj tam.
Dla Andrzeja jest ważne, że nie będzie musiał grać na 2-3 klockach elitarnej piechoty, bo to wg niego jest "toporne".
Natomiast teraz lizaki mają tylko jeden build, który jako tako się sprawdza, czyli spam skinków i salek. Zobaczymy jak to przytną.
Dla Andrzeja jest ważne, że nie będzie musiał grać na 2-3 klockach elitarnej piechoty, bo to wg niego jest "toporne".
Natomiast teraz lizaki mają tylko jeden build, który jako tako się sprawdza, czyli spam skinków i salek. Zobaczymy jak to przytną.
Hmm, od kiedy pamiętam lizaki zawsze opierały się na spamie skinków Tak czy inaczej, nawet jak nie będzie się dało wypchać corów samymi skinkami, to saurusy są wciąż solidną piechotą. Salki na pewno będzie mozna mieć przynajmniej 1x3, więcej nie trzeba. Jak by nie pocieli slana, to wciąż będzie mocny, kowboje tak samo.
Btw, rozważano opcje dania HE wymogu min 400 pkt w corach zamiast 600
Btw, rozważano opcje dania HE wymogu min 400 pkt w corach zamiast 600
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
200 pkt więcej na WLAndrzej pisze:Btw, rozważano opcje dania HE wymogu min 400 pkt w corach zamiast 600
konkretnych przecieków brak, ale draft ma być już wydany pod koniec stycznia.
Wstępna propozycja:
Empire: 3 cannons or Steam Tank. Steam Tank with T7.
High Elves: Book of Hoeth and Banner of Sorcery or Book of Hoeth and Banner of World Dragon or 400 points as a minimum for Core units.
Wood Elves: Wand of the Wych Elm or Divination Orb. 2600 pts.
DE: Pendant of Khaleth or Crown of Command
Dwarfs: Anvil and Rangers or Anvil and Miners.
Warriors: Infernal Puppet or Lore of Tzeentch
VC: new book.
DoC: maximum of 5 Fiends. Maximum of 20 models/unit.
Skaven: Screaming Bell or Doomrocket. Max of 15 Gutter Runners/army.
Bretonnia: Heroic Killing Blows or Crown of Command.
Lizardmen: Ethereal or Crown of Command. Bane Head or Lore of Death(?).Max 2 units of Chameleons.
Beasts of Chaos: Nothing.2600 pts.
TKs: max 8 chariots, max of 3 units with EBtSands rule.2600 pts. OR No restrictions at all except Special characters with BRBs line of sight system only for Shooting phase (2400 pts).
O&G: Max 5 chariots.2600 pts.
Ogre Kingdoms: Hellheart or Runemaw Banner. Max of 500 pts for a unit.
greedy fist plus death magic OR double ironblasters
General restrictions:
Max of 3 Flyers/army.
Mindrazor:max of St6 with AP rule or St7.
Only one L3/L4 per army
Empire: 3 cannons or Steam Tank. Steam Tank with T7.
High Elves: Book of Hoeth and Banner of Sorcery or Book of Hoeth and Banner of World Dragon or 400 points as a minimum for Core units.
Wood Elves: Wand of the Wych Elm or Divination Orb. 2600 pts.
DE: Pendant of Khaleth or Crown of Command
Dwarfs: Anvil and Rangers or Anvil and Miners.
Warriors: Infernal Puppet or Lore of Tzeentch
VC: new book.
DoC: maximum of 5 Fiends. Maximum of 20 models/unit.
Skaven: Screaming Bell or Doomrocket. Max of 15 Gutter Runners/army.
Bretonnia: Heroic Killing Blows or Crown of Command.
Lizardmen: Ethereal or Crown of Command. Bane Head or Lore of Death(?).Max 2 units of Chameleons.
Beasts of Chaos: Nothing.2600 pts.
TKs: max 8 chariots, max of 3 units with EBtSands rule.2600 pts. OR No restrictions at all except Special characters with BRBs line of sight system only for Shooting phase (2400 pts).
O&G: Max 5 chariots.2600 pts.
Ogre Kingdoms: Hellheart or Runemaw Banner. Max of 500 pts for a unit.
greedy fist plus death magic OR double ironblasters
General restrictions:
Max of 3 Flyers/army.
Mindrazor:max of St6 with AP rule or St7.
Only one L3/L4 per army
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Widzałem to, nie rozumiem czemu chcą nam zbanować jedyny sensowny przedmiot do Power Dice'ów.
BoH przy tym ile zżera kości jest bardzo pocięty, BoTWD jakoś nie widziałem tego zbyt wiele na turniejach.
Ale mogą uciąć Banner Smoka za 400 ptsw CORACH ;p
BoH przy tym ile zżera kości jest bardzo pocięty, BoTWD jakoś nie widziałem tego zbyt wiele na turniejach.
Ale mogą uciąć Banner Smoka za 400 ptsw CORACH ;p
Szukam: zamienników do Silver Helmsów
Kontakt PM
Kontakt PM
Widzę, że nie czaisz o co biega. W tej wersji BoH nie zabiera żadnych kości, możesz mieć BoH i d3 z BoS
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.