Jako, że ciężko z frekwencją w Babciach

Klub gier bitewnych MSWiA, Earthshaker oraz Stowarzyszenie Bazyliszek mają zaszczyt zaprosić was na turniej:
"Łatwe punkty do ligi"
Gramy na najnowsze Euro zasady.
Miejsce:
Warszawa, Gimnazjum nr 2 przy ulicy Narbutta 65/71
Data:
21.01.2012 (sobota)
Wejściówka:
15 zł od gracza
Format:
2400pts Euro
Dozwolone PROXY w ramach przyzwoitości.
-10 pkt karnych za nieodniesienie blatu
Zgłoszenia:
Prosze wysyłać na adres: legionowo.earthshaker@gmail.com . Za poprawne zgłoszenia do piątku 20.01.2012 2DP.
- Rozpiski w formacie html, txt.
- dane (imię, nazwisko, ksywka, id!)
Rozkład:
Zapisy: 9:00 - 9:30
I Bitwa 9:30 - 12:30
II Bitwa 12:30 - 15:30
III Bitwa 15:30 - 18:30
18:30 Zakończenie
Karniaki:
Za przedłużenie bitwy o 10 minut - punkt karny dla obu graczy. Za każde następne 5 minut 2 punkty karne dla obu graczy.
Stoły i mapki:
Stoły 72x48"
Cytuj:
ETC 2011 AR FINAL
KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
--------------------------------------------------------------
- gramy 3 bitwy (6 tur lub 3h)
- gramy na JAWNE rozpiski
- VLOS by LS
- Brak specjalnych bohaterów
- Dopuszczone wszystkie armie które dostały podręczniki do 8 edycji + chadecja FW (wymagany jest podręcznik oraz w granicach przyzwoitości liczba proxów ) (Również nowe VC)
- zasady 8 edycji + oficjalne FAQ + uściślenia LS + poniższe zasady dodatkowe
- Maksymalnie 3 takie same sloty core
- Maksymalnie 5 maszyn lub broni wykorzystujących template
- Maksymalnie 45 modeli strzelających na >= 20"(wyłączając maszyny, bohaterów i rydwany)
- Maksymalnie 40 modeli w oddziale
- Maksymalny koszt oddziału - 450 punktów
- Zakaz używania Folding Fortress
- Power Scroll dopuszczony na zasadach z erraty
- Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12
- Czarodziejka Dark Elfów może domyślnie wykorzystać maksymalnie 6 kostek powera do jednego czaru
- Nie ma wymogu pomalowanej armii
- Dopuszczone proxy - jednakże tylko odpowiedniego typu czyli (strzelająca) infantry za (strzelającą) infantry, cavalry za cavalry itp.(czyli zgodność typu, podstawek i wielkości)
--------------------------------------------------------------
MAGIA
--------------------------------------------------------------
- Poza wiatrami magii i channelingiem możliwe jest "wygenerowanie" lub dodanie do poola podczas fazy magii maksymalnie dwóch kości PD/DD
- Jeśli przedmiot/umiejętność generuje więcej niż 2 kości PD/DD to nadywżka jest tracona
- Niektóre przedmioty zabierają możliwe do wygenerowania kości PD/DD
- znajomość całego lore'a: 1PD w każdej turze
- każdy przedmiot automatycznie rozpraszający czar przeciwnika: 1DD w każdej turze
--------------------------------------------------------------
SCENARIUSZE
--------------------------------------------------------------
1.Bitwa -> Battleline
2.Bitwa -> B&G
3.Bitwa -> Battleline
--------------------------------------------------------------
ZASADY DODATKOWE DOTYCZĄCE ARMII
--------------------------------------------------------------
Beastmen: +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2200), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały bestii powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp.
Bretonnia: brak restrykcji
Chaos Dwarves: Iron Demon liczy się jako maszyna do limitu
Dark Elves: Hydra 0-1 / Max. 35 repeater Crossbow w armii / Repeater Bolt Throwers 0-2 / Jednostki latające 0-3 / Max. 20 Shades / Dreadlord na pegazie nie może mieć na wyposażeniu Crown of Command
Dwarves: Każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 DD / Grudge Throwers 0-2 / Możliwość wygenerowania Max. +4 DD zamiast +2 DD
Daemons of Chaos: Max. 28 modeli w oddziale / Flamery 0-1 / Wszystkie demoniczne gifty 0-1 / Bloodletters oraz Herald Khorne'a 0-3 / BSB może mieć albo sztandar albo gifty / Lord of Change liczy się jako 1 PD
Empire: Steam Tank liczy się jako maszyna do limitu / Steam Tank, Rocket battery oraz Engineer 0-1
High Elves: Max. 500 punktów oraz do 40 modeli w oddziale / Vortex Shard liczy się jako +1DD / Book of Hoeth liczy się jako 2PD i 2DD / Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD
Lizardmen: Salamanders 0-1 / Terradons oraz Stegadons 0-2 / Beclaming Cogitations liczy się jako +2DD / Cupped hands liczy się jako +2PD
Ogre Kingdoms: Hellheart +1DD, niedopuszczone Ogre Rhinox Cavalry wg Experimental Rules z FW
Orcs & Goblins: Night Goblin Shamans 0-3
Skaven: wszystkie modele ze slotu rare 0-1 / Gutter runners 0-2 / Engineers 0-3
Tomb Kings: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations liczy się jako 2PD oraz 2DD / Hierotitan dopuki żyje jest wart 1PD / Sphinxes 0-3
Wood Elves: Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD, +100 punktów bez redukcji strat
Warriors of Chaos: Hellcannon 0-1 / Infernal Puppet liczy się jako +1PD oraz +2DD / Tendrils of Tzeench oraz Conjoined Homunculus liczą się jako +1PD / Favour of the Gods nie może być zabrany na czempionie tęczowych chosenuff
VC: Eteryczne unity 0-3
--------------------------------------------------------------
PUNKTACJA W TURNIEJU
--------------------------------------------------------------
Max. w turnieju można zdobyć 62DP (2DP za Zgłoszenie oraz 60DP z bitew)
Virtual Line of Sight
Size chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines, Unique without the Large Target rule
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, O&G Manglers
3: Monsters, all Large Targets
Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.
Line of sight and war machines:
Catapults (and similar) can place their template so that the center is over any one unit that is at least partially visible to them.
Cannons can choose any point between themselves and a visible target when firing. Over- or under-guessing to shoot at units the cannon does not have line of sight to is not allowed
Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely.
Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests.
Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins.
Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.
Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be: larger than, equal to, or one size smaller than both the target unit and the shooting model.
Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.
Bazyliszki:
Zasady:
1. Każdy gracz może wybrać jednego Bazyliszka, który będzie towarzyszył jego armii przez okres trwania turnieju.
2. Bazyliszek jest na stałe przypisane do danego gracza i musi być uwzględniony w rozpisce.
3. Jeśli gracz zdecyduje się na wystawienie Bazyliszka musi posiadać odpowiedni pomalowany model. (Oczywiście dozwolone Proxy)
4. Bazyliszki są warte 100 punktów. Na potrzeby składania rozpiski Bazyliszki warte są 0 punktów.
5. Bazyliszki traktowane są jako bohaterowie i wystawieni są razem z bohaterami.
6. Bazyliszki nie mogą dołączać do oddziałów.
7. Bazyliszki nie mają zasad modeli, które imitują, poza tymi, które podano w ich opisie.
8. Na Bazyliszki można normalnie rzucać czary i atrybuty domen.
9. Bazyliszek nie może być generałem.
10. Bazyliszki mają lookout na 4+ od jednostek o tym samym troop typie
Wujek
Reprezentowany przez model Bretonnian Palladin on Warhorse
Cavalry 25x50
Wujek
M4 WS5 BS3 S4 T4 W2 I5 A3 Ld8 Sv 1+ Wsv 5+
Heavy armour, Shield, Lance
I jego dzielny rumak Tęga Kopara
M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 Ld5
Special Rulz:
Stary wyga – Wujek to stary battlowy wyjadacz, może przechytrzyć przeciwnika i skorzystać przed bitwą z zasady vanguard
"Palę tylko na turniejach" – Flaming attacks
Żelazna Nawałnica – wujkowy rumak Tęga Kopara jest najtwardszym koniem we wsi, co daje +2 do pancerza zamiast normalnego +1
Brokuł
Reprezentowany przez model Fiend of Slaanesh (najlepiej z warzywnymi elementami!)
Monstrous Beast 40x40
Brokuł
M10 WS4 BS0 S4 T4 W3 I6 A4 Ld7 Wsv 4+
Special Rulz:
Daemonic
Armour Piercing
Soporfic Musk
Stomp
Fioletowy kapello - ward save 4+
Powrót Grzybiarza - Brokuł znów spóźnił się na pole bitwy... Wystawiany jest na dowolnej krawędzi, adekwatnie do zasad Miners, na wyniku 4+ w drugiej turze, na 3+ w trzeciej, na 2+ w czwartej, w piątej wystawiany jest automatycznie
Żuke
Reprezentowany przez model Troll (grrrrrrruby troll)
Monstrous Infantry 40x40
Żuke
M6 WS3 BS3 S5 T4 W3 I3 A3 Ld8
Special Rulz:
Nie wierze w twoją japę - Żuka drażnią niespodziewane zwroty akcji, ale nigdy nie daje za wygraną. Żuke posiada zasadę Stubborn.
Stomp
Magical Troll Vomit
Mutant Regeneration 4+
Will of the Gods
Favor of the Gods
Szczurek i Jaszczurek
Reprezentowani przez modele Skaven Asassin i Skink Brave
Infantry 20x20
Traktowani jako oddział złożony z dwóch bohaterów. Nie mogą się rozłączać i nie można do nich dołączać innych bohaterów.
Szczurek
M6 WS5 BS4 S4 T4 W2 I6 A3 LD7 Wsv 5+
Additional Hand Weapon, Gwiazdki z nieba – range 12”, 3x multiple shot, S4 i magical attacks
Jaszczurek
M6 WS4 BS5 S4 T3 W2 I6 A3 Ld7 Wsv 5+
Dzida Dyda – oszczep z +1S i magical attacks
Special Rulz:
Scout
Skirmish
Poisoned Attacks
Nauki Sun Tzu - jak byli młodzi, Szczurek i Jaszczurek trafili razem na naukę do mistrza Sun Tzu. Po jego treningu żaden przeciwnik nie jest w stanie ich zaskoczyć! Mają przerzuty trafień i zranień przeciw innym Bazyliszkom
Łysaty
Reprezentowany przez model Dwarf Thane (obowiazkowo lysy)
Infantry 20x20
Łysaty
M3 WS6 BS4 S4 T5 W2 I3 A3 Ld9 Sv2+
Gromril Armour, Rune of Stone, Shield
Special Rulz:
Straszliwa broda - straszliwy zarost Łysatego uniemożliwia jego przeciwnikom w walce wręcz korzystanie z zasady steadfast
"Nie ma szmaty!!!" - Łysaty wyłącza efekt działania wszystkich BSB w zasięgu 6"
Assus
Reprezentowany przez model Vampire Count
Infantry 20x20
Assus
M6 WS6 BS4 S5 T4 W2 I6 A4 Ld7
Special Rulz:
Vampire
Undead
Etheral
Na ojro samolotem - Assus potrafi latać
Mistrz Areny - Assus musi co turę wyzywać na pojedynek. Jeśli walczy w pojedynku, może przerzucić nieudane rzuty na trafienie i zranienie
Barbie
Reprezentowany przez model Dark Elf Sorceress (moze byc jakakolwiek babka tak naprawde, byle z cycem i z kusza)
Infantry 20x20
Barbie
M5 WS6 BS6 S4 T2 W2 I7 A3 Ld9
Special Rulz:
Dżaga – Barbie channeluje tak, jakby była magiem
Xbarossa – repeater crossbow z S4, zasadą sniper i magical attacks
"Robię wynik" – za każdego bohatera zabitego przez Barbie, gracz kontrolujący otrzymuje +25pts
Coachu
Reprezentowany przez model Tomb Prince on Chariot
Chariot 50x100
Coachu
M4 WS5 BS3 S4 T5 W3 I3 A3 Ld9 Sv4+
Heavy Armour, Flail
Chariot
M0 WS0 BS0 S4 T4 W3 I0 AD6 Ld0 Sv5+
Skeletal Steed [2]
M8 WS2 BS0 S3 T3 W1 I2 A1 Ld5
Special Rulz:
Nehekarian Undead
Flammable
The Cure
My Will be done
Prezes - armia w której jest Coachu dostaje +1 do rzutu na zaczynanie
Ognista Maszyna - Coachu i jego rydwan mają 2+ ward save na ogień