8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: Rince »

Hmm, to ja pojde jeszcze dalej.

Ostatnio bardzo modne sa wirtualne piwoty o wlasne jednostki w momencie wyszarzowywania z unitu. Chodzi o odginanie takiego bohatera w unicie, np orlem "cal od". Teraz pytanie, czy jezeli bohaterowie z drugiego szeregu moga wyszarzowywac z unitu, to czy tez moga wirtualnie piwotowac? To sa juz kwestie zakrawajace o absurd, bo idac tym tropem, taki bohater z drugiego szeregu ma znacznie wieksze pole manewru, a raczej wheela, niz ten z pierwszego, ktorego jednak taki orzel ogranicza.

A tak de facto, takie wirtualne piwoty powinny zostac zakazane.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ja widze problem że np. unit w kresce nie widzi czegoś, ale hero w czwartym szeregu za FCG już widzi - i czy wtedy może wyszarzowac, wirtualny pivot tez sie przy tym pojawia fakt
Czym jest "hit" (na potrzeby przedmiotów takich jak np. Charmed Shield)
Trafieniem nie są:
- testy statystyk usuwające model automatycznie (czyli nie np. Mork wants ya!)
- efekty modyfikujące statystyki,
- efekty wpływające na zmiany ogólnego stanu jednostki - narzucenie jakiejś zasady, ruchu 12
itp. (chyba, że wiąże się z nimi otrzymanie obrażeń)
Trafieniem są:
- uderzenia oparte na statystykach WS/BS
- uderzenie trafiające na określonym rzucie kostką
- uderzenia automatyczne, zadające obrażenia z konkretną siłą (np. organ gun, działa i
katapulty, większość czarów typu magic missle i direct damage) lub raniące na określonym
rzucie kostką
- uderzenia wykonane na podstawie określenia różnicy w statystykach (głównie snajperki z
Deatha, ale również np. The Spirit Sword), a także automatyczne uderzenia zadające
automatyczne obrażenia (snajperka Nurgle z WoCH).
Generalnie chodzi mi o to czy snajperka na LD zadaje hity, a jeżeli tak to ile. Kudłaty pamiętam mówił, że nie natomiast chciałbym sie jeszcze dopytać pod katem uscislenia (snajperka na LD nie jest wymieniona osobno a tez w pewien sposób porównuje sie statystyki)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ilość ran, jaką otrzymujesz ze snajperki, traktuj jako ilość hitów.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Qc-Rat pisze:Ja widze problem że np. unit w kresce nie widzi czegoś, ale hero w czwartym szeregu za FCG już widzi - i czy wtedy może wyszarzowac, wirtualny pivot tez sie przy tym pojawia fakt
1.A czy przypadkiem zasięgu widzenia nie mierzy się od pierwszego modelu ?
Więc skoro pierwszy model widzi to reszta też
Ale skoro pierwszemu modelowi zasłania "orzeł" to nie można wyszarżować ?
Jeśli można wyszarżować pomijając "wyszarżowanie z pierwszego" z drugiego/trzeciego/czwartego/etc szeregu to blokowanie takim "orłem" przestaje mieć jakikolwiek sens bo ci z tyłu zawsze będą widzieć i zawsze będą mogli wyszarżować.

2. Czyli co Król na tarczy w oddziale hammerów nie może mieć FCG ? Bo musiałby stać z tyłu ?
Czyli wystawienie króla na tarczy może być tylko w gołych hammera aby miało sens ? To 90% kransoludów wałuje bo zawsze widzę u nich muzyka dla swift reforma a czasami nawet banner aby zwiększyć CR.

3.
A Lamentation od Despair - Bound Spell. Power Lv 3. One Use Only.
Any model on the board may be targeted. The targeted model must pass a Leadership test, or else suffer D3 automatic wounds that cannot be saved or Ward Saves and cannot be regenerated
Przerzut BSB działa ?
I czy jeśli model w jakikolwiek sposób miałby obniżoną LD to zdaje na obniżonej ?
Np. Banner demonów -2LD, obniżanie LD z deatha (możliwe tylko w przypadku parówki bo WE nie mają takich bajerów jeszcze :mrgreen: - jest tylko Wraithstone ale jest niegrywalny/za drogi = bezużyteczny)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Lidder pisze:Ilość ran, jaką otrzymujesz ze snajperki, traktuj jako ilość hitów.
To może zapytam inaczej, czy ranę od 0 z detha można odbić charmed shieldem, bo mi się wydaje że nie?

Luck

1 w momencie szarży hero staje się oddzielnym oddziałem i powinno się brać jego widoczność

2 gracze krasi wałują ale nie jest to jakiś mega wał bo hero jest ustawiany w 2 szeregu i tylko za pomocą make waya król na tarczy wbija się do pierwszego szeregu(w większości przypadków 20 mm do tyłu nie robi żadnej różnicy).

3 normalny test ld (zasady i modyfikatory jak przy rzucie na swift reform/ marsz)

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Luc pisze:2. Czyli co Król na tarczy w oddziale hammerów nie może mieć FCG ? Bo musiałby stać z tyłu ?
Czyli wystawienie króla na tarczy może być tylko w gołych hammera aby miało sens ? To 90% kransoludów wałuje bo zawsze widzę u nich muzyka dla swift reforma a czasami nawet banner aby zwiększyć CR.
FCG to trzy modele, lord tarczownik to dwa. w sumie daja piec czyli jeden szerego. wiec wszyscy stoja w pierwszym. gdzie tu wal?
jesli zas chodzi ci o ustawienie w "kresce", z lordem na przedzie to tez do konca wal nie jest. dzieki temu oszczedza sie na czasie - przestawiajac tarczownika z zasady make way do pierwszego szeregu. on i tak tam wyladuje bo taka jest jego rola.
tez dzieki temu, figurki nie sa macane zbyt wiele razy ;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Jak działa Phas Protection vs Doom Rocket, salki katapy i tego typu rzeczy?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Wyraźnie napisane w opisie czaru. Shooting atacks that do not use BS must roll 4+ before shooting/firing or the shoot is lost.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No ok, tyle że tutaj nie wybierasz caelu, tylko punkt z którego scateruje klopa lub dolatuje Doom Rocket, więc mam wątpliwości, czy działa to na tego typu ataki.

Nie wiesz, nie pisz. FAQ GW. Lidder


Nie wiesz, pytaj. Andrzej
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, o 18:49 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

Morsereg pisze:
FCG to trzy modele, lord tarczownik to dwa. w sumie daja piec czyli jeden szerego. wiec wszyscy stoja w pierwszym. gdzie tu wal?
jesli zas chodzi ci o ustawienie w "kresce", z lordem na przedzie to tez do konca wal nie jest. dzieki temu oszczedza sie na czasie - przestawiajac tarczownika z zasady make way do pierwszego szeregu. on i tak tam wyladuje bo taka jest jego rola.
tez dzieki temu, figurki nie sa macane zbyt wiele razy ;)
A to nie jest tak, że heros musi mieć taką samą podstawkę jak zwykłe wojsko by móc skorzystać z make a way?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Musi mieć taką jak reszta lub kila złączonych razem podstawek reszty.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

ok rozumiem
a co oznacza zapis na str 98
there's no room
"If a character cannot be placed within the unit, or beside front rank, then he cannot attempt to join that unit"
co to w praktyce oznacza bo spotkałem się z interpretacją że podczas wstawiania bochaterów do odziału podczas deploymentu muszą być w 1 szeregu

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

To się odnosi do bohaterów o innej wielkości podstawki niż jednostka do której się dołączają (np. ork 25mm, do goblinów 20mm). Takiego bohatera musisz dokleić obok jednostki do której się dołącza w 1 linii. W sytuacji w której jednostka do której się chcesz dołączyć stoi np. między dwoma innymi i między nimi po dołączeniu takiej postaci przekroczyłbyś 1" odstępu to nie możesz się wtedy dołączyć.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Hej,

Pytanie odnośnie upgradu Mortis Engine (VC) vs Infernal Puppet (WoCh)
A socrecer with an Infernal Puppet may opt to modify any rolls on the Miscast table made by any Wizard on the battlefield by up to D3. For instance an enemy Wizard miscasts and the Puppet's owner rolls a 2 on his D3, allowing the Chaos player to add or substract up to 2 from the miscast result the enemy Wizard rolled
Mortis Engine, Upgrade: Blaphemous Tome:
All Wizards (friend or foe) within 12” of one or more models with a Blasphemous Tome gain a +2 to their castng result when casting spells from the Lore of the Vampires. If any Wizard miscasts within 12” of one or more models with a Blasphemous Tome upgrade, he must roll twice on the Miscast table. The miscasting player’s opponent chooses which result applies.
opis Infernala sugetuje możliwość zmiany każdego rzutu o D3, tylko czy jest to 1 rzut D3 stosowany do obu wyników czy D3 za każdy wynik, a może jakiś sędzia uważa, że wybieramy najpierw efekt i dopiero modyfikujemy o D3

dzięki
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

A to nie będzie tak, że najpierw działa opis mortisu, czyli kulamy 2x na tabelkę, przeciwnik wybiera wynik i potem dopiero robi z tym co mu się podoba?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie wiem pytam się :) opis puppeta mówi 'any rolls'
miło by było jakby się jakiś sędzia wypowiedział. WoCh to dosyć popularna armia ostatnio :) więc paring całkiem prawdopodobny
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

:D :D :D :D :mrgreen:
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :roll:


:D - oddział
:mrgreen: - bohater
:roll: - orzeł

odległość między oddziałem i orłem to 1 cal

oddział z bohaterem wykonuje swift reform, ustawiając się tak

:D
:D :arrow: :arrow: :roll:
:D
:D
:mrgreen:

następnie bohater wychodzi z oddziału do przodu - pytanie ile cali może się on poruszyć? i skąd mierzymy te cale - czy z miejsca gdzie był na początku czy po swift reformie.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

0" ;)

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

i o to chodziło :)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Captain Kocoń
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Captain Kocoń »

Czy w sytuacji opisanej powyżej kowboj może w ogole wyjść z oddziału?
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.

Zablokowany