Dreaded 13th a "Look out, Sir!" na EURO
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Dreaded 13th a "Look out, Sir!" na EURO
Poproszę o wiążącą wykładnię zasady euro:
"Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12"
Moje pytanie:
1. Czy bohaterowie według tej zasady to też czempioni oddziału?
2. Czy w przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie 1., kiedy czempion zda look outa, a wynik na kościach jest wyższy od liczby modeli w oddziale, to zabijam te modele, jednak z unitu zostaje sam czemion i tym samym nie tworzę nowego oddziału?
3. J.w., czempion zdaje LOS, ale staje 1" od nowego unitu clanratów stworzonych z jego towarzyszy?
Paradoksalnie nie jest to oczywista oczywistość bo na dwóch masterach zasądzono mi dwie różne opcje, raz, że LOS'a ma czemion, raz, że go jednak nie ma.
Proszę zatem LS, aby dokonała wiążącej interpretacji, aby na turniejach nie odbywało się to losowo i w zależności od sędziego... To zbyt ważna kwestia, aby ją pozostawiać dowolnej interpretacji. Na naszym pod-forum również nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
pozdro
Pacek
"Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12"
Moje pytanie:
1. Czy bohaterowie według tej zasady to też czempioni oddziału?
2. Czy w przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie 1., kiedy czempion zda look outa, a wynik na kościach jest wyższy od liczby modeli w oddziale, to zabijam te modele, jednak z unitu zostaje sam czemion i tym samym nie tworzę nowego oddziału?
3. J.w., czempion zdaje LOS, ale staje 1" od nowego unitu clanratów stworzonych z jego towarzyszy?
Paradoksalnie nie jest to oczywista oczywistość bo na dwóch masterach zasądzono mi dwie różne opcje, raz, że LOS'a ma czemion, raz, że go jednak nie ma.
Proszę zatem LS, aby dokonała wiążącej interpretacji, aby na turniejach nie odbywało się to losowo i w zależności od sędziego... To zbyt ważna kwestia, aby ją pozostawiać dowolnej interpretacji. Na naszym pod-forum również nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
pozdro
Pacek
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..
Czyli mamy unit 12 chłopa+ czempion.
Rzucam 15 na liczbę trafień.
Czempion zdaje LOS ALE mimo to
l
V
Cały oddział idzie do piachu i tworzę nowy unit szczurów.
Correcto?
Rzucam 15 na liczbę trafień.
Czempion zdaje LOS ALE mimo to
l
V
Cały oddział idzie do piachu i tworzę nowy unit szczurów.
Correcto?
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..
Ciekawe, że w myśl zasad czempioni nie są bohaterami (czy też w ogóle postaciami). Fajny też chochoł wyszedł z zasady Los od efektu 11-12 Gatewaya. W FAQ do ETC wyszło, że np Slann stojący w 3" od skinków dostaje Los na ten efekt, w rezultacie czego spada 1 skinek z oddziału. Natomiast w rulebooku jest wyraźnie napisane, że LoS w 3" przysługuje wyłącznie na ataki strzeleckie (a więc nie na efekty czarów).
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
hmm odkąd w erracie pojawił się zapisek o przysługiwaniu Lookouta na każdą templatkę - też na czarową to zniknął zapis w Uściśleniach.
Tak więc lookout przeciw 13tce i gatewayowi chyba nie przysługuje ? bo na jakiej podstawie miałby ?
w końcu to nie są templatki.
Tylko na niektórych turniejach nadal pozojawia się zapis w zasadach dodatkowych że Lookout przysługuje przy czarach automatycznie zabijających model i tu wymienione są powyższe.
Na tych turniejach na których jest ten zapisek to po prostu przysługuje i tyle.
przynajmniej ja to tak rozumiem.
Tak więc lookout przeciw 13tce i gatewayowi chyba nie przysługuje ? bo na jakiej podstawie miałby ?
w końcu to nie są templatki.
Tylko na niektórych turniejach nadal pozojawia się zapis w zasadach dodatkowych że Lookout przysługuje przy czarach automatycznie zabijających model i tu wymienione są powyższe.
Na tych turniejach na których jest ten zapisek to po prostu przysługuje i tyle.
przynajmniej ja to tak rozumiem.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Q: Does the ‘Look Out Sir!’ special rule apply against all spells
that use templates? (p93)
A: Yes
errata do podręcznika głównego v 1.5, strona 8.
Tylko mnie chodzi o to że jakby na to nie patrzeć to ani Gateway ani 13tka nie są templatkami więc na podstawie ogólnych zasad nie ma od nich Lookouta.
Tylko jeśli w zasadach danego turnieju jest wyszczególnione to że od nich jednak jest
p.s. właśnie przeczytałem tytuł tego tematu
chodzi o zasady w EURO.
Tak więc:
- Rulebook pozwala na lookout od czarów.
- errata GW do rulebooka zmienia tez zapis i pozwala na lookout od wszystkich templatek (a więc nie od Gatewaya)
- zasady EURO ew. dopiski na turniejach dodają zasadę Lookout od 4-5 czarów które autmatycznie zabijają (i tu Gateway)
wsio

that use templates? (p93)
A: Yes
errata do podręcznika głównego v 1.5, strona 8.
Tylko mnie chodzi o to że jakby na to nie patrzeć to ani Gateway ani 13tka nie są templatkami więc na podstawie ogólnych zasad nie ma od nich Lookouta.
Tylko jeśli w zasadach danego turnieju jest wyszczególnione to że od nich jednak jest

p.s. właśnie przeczytałem tytuł tego tematu

Tak więc:
- Rulebook pozwala na lookout od czarów.
- errata GW do rulebooka zmienia tez zapis i pozwala na lookout od wszystkich templatek (a więc nie od Gatewaya)
- zasady EURO ew. dopiski na turniejach dodają zasadę Lookout od 4-5 czarów które autmatycznie zabijają (i tu Gateway)
wsio

Errata dotyczy str. 93 (właściwie nie wiem dlaczego, przecież tam jest akurat wyraźnie napisane o templatkach). Natomiast na str. 97 jest napisane tylko i wyłącznie o atakach strzeleckich.White Lion pisze:Q: Does the ‘Look Out Sir!’ special rule apply against all spells
that use templates? (p93)
A: Yes
Mi to wsio ryba jak się gra. Tylko to taka nieścisłość, o którą łatwo się potknąć.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
cóż po to to uściślenie bo bez niego nie było wiadomo czy czarowe też.
Oczywyście GW zamiast nie podawać strony albo podać obie to podało tylko jedną ale dla mnie jest to jednak jednoznaczne.
Nadal podkreślam że na gatewaya nie ma wpływu.
Oczywyście GW zamiast nie podawać strony albo podać obie to podało tylko jedną ale dla mnie jest to jednak jednoznaczne.
Nadal podkreślam że na gatewaya nie ma wpływu.