8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: Waldi »

White Lion pisze:dokładnie.

na stronie 6 Faq jest zapis:
Q: Do Breath Weapons benefit from any other special rules,
equipment or magic items? Or vice versa? (p67)
A: No to both questions.

na stronie 8 Fag:
Q: Do Stomps or Thunderstomps benefit from any other special
rules, equipment or magic items? Or vice versa? (p76)
A: No to both questions.


ani słowa o impactach.

Z tego wynika chyba że normalnie biją ze zmodyfikowaną siłą i specjalnymi zasadami ?
Tak - stąd zdaje się black coach miał (ma) killing blow z impactów ;)
lohost pisze:dokladnie tak:
jest na to prosty przyklad, jesli rzucisz birone na rydwan i smoka, to ile zada impaktow rydwan a ile zionie smok i ile zada stompow. na smoka poza profilowymi atakami(+1) nic sie nie zmieni(+ASF) a rydwan wyplaci o 1 impakt wiecej, co za tym idzie jest to normalny atak o losowej ilosci. stompy i zianie bez zmian.
No właśnie nie jestem pewien. Birona zwiększa cechę Atak o 1. Impakty nie wynikają z cechy, rydwany nie mają w profilu wpisanej ilości ataków, tylko zadają hity będące wynikiem zasady specjalnej.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

hmm ja też bym był raczej za tym że rydwanowi jeźdcy oraz zwierzaki dostaną +1A.
na ilość impactów to chyba nie działa bo to nie są ataki tylko autohity z określoną ilością w opisie danej jednostki.

choć moim zdaniem jak wejdzie birona to problem +1 impact jest nie tak bardzo istotny i swobodnie mogę na 4+ go za każdym razem rozstrzygać :)

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Mój błąd
Niedoczytałem i myślałem że chodzi o stompy :oops:
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Czy hero stojący na piechotę koło oddziału piechoty przekierowuje na 4+ takze rzeczy typu fireball i zwykłe strzelanie, czy tylko kule armatnie i klopy?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Czy Razorgor i DE Pegaz mają w szarży stompa z S+1, bo jak dla mnie to tak( działa mniej więcej - szarżuję mam +1 S w profilu wypłacam swoje ataki, przechodzimy do stompa i nadal mamy +1S, nadpisujemy profil a nie używamy zasady specjalnej.) Bo jak zwiększymy mu S np 0 z Besta to ma na pewno większą siłę.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4759
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

na stompy i T stompy nie dzialaja zadne dodatkowe zdolnosci, wiec wyplacasz z bazowa sila...
bylo w faqu
Obrazek
Highborn Elves Only!

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Wiem że było w faq, tylko jak dla mnie zapis tych zdolności omija faq

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4759
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

zdolnosc to zdolnosc, jedne daja boosta w charakterystykach inne daja specialne zasady
Obrazek
Highborn Elves Only!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Nie daje na pewno z szarży, imo z innych źródeł też nie.
Ostatnio zmieniony 1 lut 2012, o 19:51 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Oddział imperialnych halabardników (ws3) walczy z oddziałem maruderów (ws 4).
Imperialnemu graczowi poszczęściło się na czary i wyszły mu trzy:
- ws 10 na halabardników z lighta
- -1 do hita (dla przeciwnika który próbuje w nich uderzyć) na halabardników z lighta
- -1 do hita (gdy w coś biją) na maruderów z heavena


Czy minusy do hita się sumują?
Wtedy maruderzy trafiają na 7+ czyli rozumiem, że z automatu nie trafiają, tak?
Ostatnio zmieniony 1 lut 2012, o 20:46 przez Bizim, łącznie zmieniany 1 raz.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

6 zawsze trafia
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Andrzej pisze:6 zawsze trafia
Można znać źródło tej zasady?
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Bizim pisze:
Andrzej pisze:6 zawsze trafia
Można znać źródło tej zasady?
RB str. 1-120 :)

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

ha-ha

Ale ok już znalazłem rulebook str 50. ^^
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Grichalk pisze:Mam obiekcję an temat uściślenia odnośnie oddziałów z wieloma championami i przenoszeniem ran z nich.
FAQ do dwarfów jasno stwierdza, że należy stosować odnośnie nich wszystkie zasady championów, a więc trzeba deklarować ataki itp. RB mówi jasno, że rany z chempiona nie przechodzą na oddział. W momencie wbicia więcej niż 1 rany konkretnemu chempionowi, nadwyżka ran powinna przepadać, gdyż w przypadku przeniesienia ich na inny model, jest to przenoszenie ran na oddział (gdyż chempioni są częścią oddziału).

Porównywanie tego przypadku do kroxigorów/skinków jest niewłaściwe, gdyż w tym przypadku mamy do czynienia z modelami szeregowymi, a ich zasada o nie przenoszeniu ran na oddział nie obejmuje. Oddział z kilkoma chempionami należałoby przyrównać do oddziału z kilkoma herosami, których także obejmuje zasada o nie przenoszeniu nadwyżki ran na oddział, tak jak w przypadku chempionów.
Według tych zasad uściślenie to zmienia zasady gry a nie je uściśla. Dlatego też powinno być usunięte.
Ponawiam apel o usunięcie tego uściślenia.
Jeżeli LS chce bronić swojej decyzji, proszę aby poparło ją zasadami (a nie tylko "bo tak mi się widzi"), jak zrobiłem to ja.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Grichalk pisze: Ponawiam apel o usunięcie tego uściślenia.
Jeżeli LS chce bronić swojej decyzji, proszę aby poparło ją zasadami (a nie tylko "bo tak mi się widzi"), jak zrobiłem to ja.
Albo niech LS swoją pracę dzieli na dwa dokumenty:

1. Uściślenia - czyli rzeczy których rzeczywiście nie da się wywnioskować z RB i FAQ
oraz
2. Takmisiępodoba - gdzie będą opcjonalne zasady do WFB zmieniające te z RB.

wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Post autor: wertex »

Mam takie pytanie co do Flames of Phoenix. W opisie czaru jest: "jeśli na początku kolejnej fazy magii rzucającego zaklęcie nadal pozostaje w grze" - czyli od razu bo rzucie na wichry magii, przed jakimkolwiek rozpraszaniem?
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Tak, przeciwnik nie może tego rozproszyć przed hitami
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Post autor: wertex »

Od 3 lat byłem wałowany ;) Dzięki Andrzej
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Czy w sytuacji gdy szarzowalem pojedyncza postacia na oddzial wroga, wyzwalem bohatera w tym oddziale na pojedynek i ten pojedynek nie zostal rozstrzygniety w pierwszej rundzie walki. To czy moj przeciwnik moze w czasie swojej tury wykonac szarze inna jednostka na mojego bohatera? Czy bycie w pojedynku "wirtualnie" chroni mnie w tym przypadku przed byciem celem szarz przeciwnika?
Ponadto: w RB napisane jest, ze wyzwania do pojedynku rzuca sie na poczatku walki, ale po impactach. Jesli tym drugim szarzujacym oddzialem byly by rydwany (o ile mogly szarzowac), to jak to jest z kolejnymi rundami pojedynku. Dostane z impactow nawet jesli kontynuuje pojedynek?

Zablokowany