EURO LIZZAKI
Moderator: Ziemko
Re: EURO LIZZAKI
No ok, czyli na turniejach z zasadami ETC briona działa 2x(M+2d6)?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
No w teorii powinna, ale niestety z powodu istnienia polskiego uściślenia, sędziowie sędziują po polsku.
Edit:
Shino mnie ubiegł.
Edit:
Shino mnie ubiegł.
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
No to trochę bez sensu, skoro ma to być trening przed ECT, gdyż zmienia to mocno poziom siły tej domeny... No, ale trudno, ważne żeby była jedna, znana wersja
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
-
- Mudżahedin
- Posty: 250
- Lokalizacja: Szybki Szpil
To nie jest bezsensu Andrzej...
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.
Bis dat qui cito dat.
niektore uscislenia etc zawsze byly inne i nie byly lepsze (patrz pivotowanie terek na oddzialami w 7 ed. czy tez gorki do ieba w 7 ed.)
Lepiej grac caly czas na te same uscislenia niz sie meczyc z tym, ze raz sie uzywa tych a raz innych
Lepiej grac caly czas na te same uscislenia niz sie meczyc z tym, ze raz sie uzywa tych a raz innych
-
- Warzywo
- Posty: 19
Jaka jest przewaga 2x Prawie gołego slana nad jednym wypakowanym po uszy (i nadal tańszym) ?
- ŁukaszŻelazek
- Mudżahedin
- Posty: 219
- Lokalizacja: Gdańsk
Zaletą dwóch jest to, że:
-masz więcej czarów do wyboru, większą elastyczność
-Slann sam z siebie jest bardzo wydajnym magiem, mając nawet niewiele kości powera możesz rzucić sporo czarów dzięki lvl4 i dodatkowym kostkom (Focused Rumination)
-Jak przyfarcisz w wiatrach magii to przeciwnik ma z deczka przesrane.
-jeden Slann jest zazwyczaj eteryczny, drugi z wardem 2+ więc nie martwisz się armatami i katapultami.
Wadą:
-dużo punktów wrzucasz w lordów i nie możesz im dać praktycznie nic żeby nie przekroczyć 25% (przyjmuję 2400)
-jeżeli się pomylisz i cokolwiek wpadnie (smok, pegazy, czy jakieś inne latacze z dużą ilością ataków) w któregoś ze Slannów to jest to ogromna strata.
-masz więcej czarów do wyboru, większą elastyczność
-Slann sam z siebie jest bardzo wydajnym magiem, mając nawet niewiele kości powera możesz rzucić sporo czarów dzięki lvl4 i dodatkowym kostkom (Focused Rumination)
-Jak przyfarcisz w wiatrach magii to przeciwnik ma z deczka przesrane.
-jeden Slann jest zazwyczaj eteryczny, drugi z wardem 2+ więc nie martwisz się armatami i katapultami.
Wadą:
-dużo punktów wrzucasz w lordów i nie możesz im dać praktycznie nic żeby nie przekroczyć 25% (przyjmuję 2400)
-jeżeli się pomylisz i cokolwiek wpadnie (smok, pegazy, czy jakieś inne latacze z dużą ilością ataków) w któregoś ze Slannów to jest to ogromna strata.
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.
Pewna kwestia mnie frapuje - jeśli na nowym drafcie euro eteryczność liczy się jako 2 disciplines i można wziąć max 2 disciplines z tych najbardziej przydatnych (Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness) na playera, to ogranicza to także w dużym stopniu użyteczność podwójnych slannów - gdy na jednego weźmiesz eteryczność, to drugi już nic użytecznego nie dostanie, więc focused rumination odpada jak masz już na którymś higher state of consciusness.. Jeśli więc zrezygnować z eteryczności na rzecz 2 innych dobrych disciplines'ów (np. becalming cogitation + rumination), to pozostaje kwestia zabezpieczenia slannów przed ostrzałem artyleryjskim - wypadałoby albo każdym biegać w jakimś oddziale, bądź na jednego wykupić divine plaque of protection - a wykupując z kolei warda na 2+ przed atakami zasięgowymi na któregoś slanna, nie będzie już pkt żeby mianować jedną z żab BSB, co także osłabia idee podwójnych slannów...ŁukaszŻelazek pisze:Zaletą dwóch jest to, że:
-masz więcej czarów do wyboru, większą elastyczność
-Slann sam z siebie jest bardzo wydajnym magiem, mając nawet niewiele kości powera możesz rzucić sporo czarów dzięki lvl4 i dodatkowym kostkom (Focused Rumination)
-Jak przyfarcisz w wiatrach magii to przeciwnik ma z deczka przesrane.
-jeden Slann jest zazwyczaj eteryczny, drugi z wardem 2+ więc nie martwisz się armatami i katapultami.
Wadą:
-dużo punktów wrzucasz w lordów i nie możesz im dać praktycznie nic żeby nie przekroczyć 25% (przyjmuję 2400)
-jeżeli się pomylisz i cokolwiek wpadnie (smok, pegazy, czy jakieś inne latacze z dużą ilością ataków) w któregoś ze Slannów to jest to ogromna strata.
Następną kwestią która warto poruszyć jest to, iż channeling obecnie wlicza się do limitu dodatkowych 2 pd/ 2 dd na turę, co także kopie multiple magów, bo jeśli masz na slannie focused rumination, to schannelingowanie kości mocy już w gruncie rzeczy Ci nic nie daje, bo po prostu zmniejszy to wydajność dorzutu ruminationa w tejże turze, lub biorąc pod uwagę posiadanie becalming cogitationa, to nie możesz już w ogóle schannelingować żadnego dispell dice'a.
Chyba chodzi o to że można mieć max 2 dyscypliny z listy, a eteryczność liczy się po prostu jako 2 dyscypliny, czyli slann może mieć max 3 dyscypliny. Ale nadal można mieć eteryka i zabieranie szóstek. Przynajmniej ja to tak rozumiem.
Jeśli rozumieć ograniczenie tak jak napisał X.Maciek to fakt, że nie byłoby to takie złe, chociaż według mnie owa restrykcja byłaby bezcelowa - kto chciaby brać na slannie 4 disciples'y, jeśli 2 miałby wziąć z listy tych najlepszych (Beclaming Cogitation\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness), to 2 pozostałe musiałby wybrać z reszty disciples'ów, gdzie jedyną dobrą opcją jest przerzut na tabelkę miscastów z Soul of Stone (mr3 to nieopłacalna inwestycja - w zupełności wystarczają talizmany dające mr1 lub 2, a jeśli ktoś jest burżujem to może sobie wziąć nawet talizman z mr3, bo i tak zapłaci mniej pkt niż za czwartą disciples; terror i regenka to były opcje do rozważenia na realia 7 ed., teraz to relikty minionych czasów).X.Maciek pisze:Chyba chodzi o to że można mieć max 2 dyscypliny z listy, a eteryczność liczy się po prostu jako 2 dyscypliny, czyli slann może mieć max 3 dyscypliny. Ale nadal można mieć eteryka i zabieranie szóstek. Przynajmniej ja to tak rozumiem.
Tak więc po co komu byłoby ograniczenie w taki sposób eteryczności liczonej jako 2 sloty, że slann nie będzie mógł wziąć jakże kuszących opcji terroru, regeneracji lub przepłaconego mr3?
nie mieści się przerzut miscasta albo cognatation
dwa slanny, jeden z cognatation, drugi z focusem opłacają się o tyle, że płacisz 225 punktów (goły slann po odjęciu punktów za darmową moc) za 4 poziomowego maga z wardem 4+ i pięcioma ranami.
dwa slanny, jeden z cognatation, drugi z focusem opłacają się o tyle, że płacisz 225 punktów (goły slann po odjęciu punktów za darmową moc) za 4 poziomowego maga z wardem 4+ i pięcioma ranami.
Ok. Oto moja rozpiska, którą będę ogrywał do DMP i EURO (jadę z Łotyszami).
Slann Mage-Priest @ 330.0 Pts
General; 1 Discipline; Magic Level 4; Lore of Death; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]
Plaque of Tepok [15.0]
# Focused Rumination [0.0]
Saurus Oldblood on Cold One@ 267.0 Pts
Great Weapon
Glitering Scales [25.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Venom of Firefly Frog [10.0]
Saurus Scar-Veteran on Cold One@ 161.0 Pts
Great Weapon; Light Armour
Dragonhelm [10.0]
Amulet of Itzl [30.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
Saurus Scar-Veteran on Cold One @ 160.0 Pts
Light Armour
Sword of Might [20.0]
Charmed Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
Skink Priest @ 140.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Cube of Darkness [40.0]
Skink Priest @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25.0]
24 Skinks, FCG @ 307.0 Pts
3 Kroxigors @ [165.0] Pts
30 Skinks, Standard, Musician @ 164.0 Pts
24 Skinks, FCG @ 142.0 Pts
5 Chameleon Skinks, Champion @ 66.0 Pts
5 Chameleon Skinks, Champion @ 66.0 Pts
5 Chameleon Skinks, Champion @ 66.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
Models in Army: 109
Total Army Cost: 2399.0
Dlaczego taka dziwna rozpiska? Otóż ta armia ma walczyć. Kameleony i terki pełnią tylko funkcję odginaczek i mają zabijać wszelkie fasty, orły czy harpie. Salki też sprawdzają mi się ostatnio coraz mniej. Myślałem nawet nad wyrzuceniem jednej, oddziału kameleonów i terek i wrzuceniem stegadona ale chyba nie byłaby to zmiana na lepsze.
Z magi death chyba nigdy nie zrezygnuję. Co prawda nie rzucam już snajperek tak często jak kiedyś, ale obniżanie S i T, Doom and darkness i słoneczko to także świetne czary. Wrzuciłem dwóch shamanów przede wszystkim dla dwóch dispell scrolli ale zauważyłem, że zerówka z heavena też przydaje się prawie w każdej turze. Oldblood z resztą kowbojów wbija się w głowne oddziały przeciwnika, które później nękam słoneczkami i dopycham kohorty dla statica. Kohorta z kroxami to odkrycie roku. Zwłaszcza z boofami. Naprawdę polecam przetestowac ten oddział. Spokojnie można pchać ten oddział w 20 white lionów czy hordy bladków. Po kilku turach walki zostają najczęściej same kroxy;]
Tą armią nie nabijam punktów w magii i strzelaniu. Smoki, hydry czy hordy kroję w combacie.
Slann Mage-Priest @ 330.0 Pts
General; 1 Discipline; Magic Level 4; Lore of Death; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]
Plaque of Tepok [15.0]
# Focused Rumination [0.0]
Saurus Oldblood on Cold One@ 267.0 Pts
Great Weapon
Glitering Scales [25.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Venom of Firefly Frog [10.0]
Saurus Scar-Veteran on Cold One@ 161.0 Pts
Great Weapon; Light Armour
Dragonhelm [10.0]
Amulet of Itzl [30.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
Saurus Scar-Veteran on Cold One @ 160.0 Pts
Light Armour
Sword of Might [20.0]
Charmed Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
Skink Priest @ 140.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Cube of Darkness [40.0]
Skink Priest @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25.0]
24 Skinks, FCG @ 307.0 Pts
3 Kroxigors @ [165.0] Pts
30 Skinks, Standard, Musician @ 164.0 Pts
24 Skinks, FCG @ 142.0 Pts
5 Chameleon Skinks, Champion @ 66.0 Pts
5 Chameleon Skinks, Champion @ 66.0 Pts
5 Chameleon Skinks, Champion @ 66.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
Models in Army: 109
Total Army Cost: 2399.0
Dlaczego taka dziwna rozpiska? Otóż ta armia ma walczyć. Kameleony i terki pełnią tylko funkcję odginaczek i mają zabijać wszelkie fasty, orły czy harpie. Salki też sprawdzają mi się ostatnio coraz mniej. Myślałem nawet nad wyrzuceniem jednej, oddziału kameleonów i terek i wrzuceniem stegadona ale chyba nie byłaby to zmiana na lepsze.
Z magi death chyba nigdy nie zrezygnuję. Co prawda nie rzucam już snajperek tak często jak kiedyś, ale obniżanie S i T, Doom and darkness i słoneczko to także świetne czary. Wrzuciłem dwóch shamanów przede wszystkim dla dwóch dispell scrolli ale zauważyłem, że zerówka z heavena też przydaje się prawie w każdej turze. Oldblood z resztą kowbojów wbija się w głowne oddziały przeciwnika, które później nękam słoneczkami i dopycham kohorty dla statica. Kohorta z kroxami to odkrycie roku. Zwłaszcza z boofami. Naprawdę polecam przetestowac ten oddział. Spokojnie można pchać ten oddział w 20 white lionów czy hordy bladków. Po kilku turach walki zostają najczęściej same kroxy;]
Tą armią nie nabijam punktów w magii i strzelaniu. Smoki, hydry czy hordy kroję w combacie.
Bardzo w porządku rozpiska, i widzę że bez dogadywania się dochodzimy do bardzo podobnych wniosków Szczególnie kwestia magii jest ciekawa - heaven daje naprawdę dużo możliwości, tylko nie zawsze trzeba sę napalać na thunderbolta, a np. wziąć przerzuty. Co do salek to mam takie same odczucia, u mnie w rozpie już teraz biegają tylko dwie - jeśli uda się wpakować combo D&D i strzał, to i tak liczę na panikę, a nie na zadane straty.
Co do złożenia armii: za salkę i kilka skinków zawsze możesz mieć trzeci oddział terradonów, bo wydaje mi się, że jeden stegadon raczej wiosny nie czyni. Potrzebne by były tak ze 3, tak jak grał Kocoń na DMŚ (ancient, engine i zwykły). W ogóle trzy oddziały terków dają sporą przewagę np. przy mirrorach. Nie brakuje Ci skinków w skirmishu? Bo jakoś dalej nie mogę się bez nich obyć, a czasem mam co do nich mieszane uczucia.
BTW, skasowałeś CO spod herosów przy edycji rozpiski
Co do złożenia armii: za salkę i kilka skinków zawsze możesz mieć trzeci oddział terradonów, bo wydaje mi się, że jeden stegadon raczej wiosny nie czyni. Potrzebne by były tak ze 3, tak jak grał Kocoń na DMŚ (ancient, engine i zwykły). W ogóle trzy oddziały terków dają sporą przewagę np. przy mirrorach. Nie brakuje Ci skinków w skirmishu? Bo jakoś dalej nie mogę się bez nich obyć, a czasem mam co do nich mieszane uczucia.
BTW, skasowałeś CO spod herosów przy edycji rozpiski
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
albo siła 6 i Trinket ShardGolonka pisze:Ciekawa rozpiska, ja bym tylko wrzucił na lorda Other Trinket shard
albo siła 7 i zatrute ataki
To drugie moim zdaniem lepsze.
Moją rozpiską gra już sporo osób;] Bo jest naprawdę mocna i gra się nią przyjemnie.