2400 na luźny comp

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jasif
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3016

2400 na luźny comp

Post autor: Jasif »

Cześć.
Wybieram się na turniej do Bristolu 4 marca i myślę nad rozpiską.
Zanim skomentujecie, to warto wziąć pod uwagę, że gramy na scenariusze (niestety) ; ME (z rezerwami...), B&G, Battleline.
Najśmieszniejsze jest to, jak Angole rozstrzygają B&G :
Game 2: Blood & Glory*
*For this mission use VPs as a victory condition as per usual. The first person to
break the other person’s army as per the Blood & Glory rules earns an extra
500 VPs.
Czyli ogólnie rzecz biorąc, nie dość, że nie opłaca się wygrywać w 1/2/3 turze, bo za 500 punktów to duże zwycięstwo nie będzie, to jeszcze łamiąc przeciwnika, można przegrać. Na temat bezmyślności brytyjskiego battla mógłbym napisać obszerny artykuł, nieważne.

Druga sprawa : comp.
*Apart from Winds of Magic dice an army may only add 2 Power Dice or Dispel Dice to its magic dice
pool in each magic phase (apart from the exceptions below). This includes channelling, so for
example if you channel one dice you can only add one more. Any dice added to the pool, regardless
of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities
to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on)
count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored). If
a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the
dice is removed from the opponent’s pool and then discarded. Any additional dice are lost and cannot
be used. The controlling player chooses which dice are discarded if there is a need to distinguish.
Tutaj standard. Idziemy dalej :
* Non warmachine shooting is limited to 90 shots per army - count the number of shots, not models.
So for example Dark Elf Warriors with repeater crossbows count as 2 shots. Ranked (non-skirmisher)
infantry with missile weapons with a range of 20" or less are excluded from this restriction. (see note
(i) for additional clarification)

(i) Any model with a fixed maximum amount of shots (read: shooting attacks) counts that
maximum towards the shot cap (i.e blowpipes = 2, RXB = 2, lifetaker = 3) but those
with a random/variable number (treeman, razordon, Hail of doom arrow, flamers, etc)
count as 1, excluding any ranked (non-skimirisher) infantry with missile weapons with a
range of 12” or less from this as per this rulespack.
(ii) Units with that utilise a ranged template or attack (such salamanders) count as 1 shot. Units
with the Breath weapon special rule do not count as a “shot”.
(iii) Do not count the possibility of Tomb Kings being able to fire twice against this shot limit.
For example a Skeleton Bowmen counts as 1 shot, despite the possibly that with magic
he could fire twice.
No i ograniczenia dla samych jaszczurek :
Lizardmen
*Salamanders 0 – 3 models per army.
*Higher State of Consciousness and the Crown of Command may not be taken on the same model.
*Scar Veterans are 0 – 2 models per army.
*Skink Cohorts are 0 – 3 units per army. Cohorts containing Kroxigor do not count towards the cap.
*Only two of the following may be taken per army – Beclaming Cogitation, Cube of Darkness, Dispel
Scroll, Cupped Hands.
Przechodząc do rzeczy :


1 Slann Mage-Priest @ 510.0 Pts
Lore of Death; Battle Standard
# Focused Rumination [0.0]
# Higher State of Consciousness [0.0]
# Becalming Cogitation [0.0]
# Soul of Stone [0.0]
Obsidian Amulet [30.0]
Bane Head [15.0]
Plaque of Tepok [15.0]

1 Saurus Scar-Veteran @ 160.0 Pts
Light Armour
Burning Blade of Chotec [20.0]
Charmed Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
Cold One @ [0.0] Pts

1 Saurus Scar-Veteran @ 166.0 Pts
Great Weapon; Light Armour
Dragonhelm [10.0]
Glyph Necklace [30.0]
Venom of Firefly Frog [10.0]
Cold One @ [0.0] Pts

2 Salamander Hunting Packs @ 150.0 Pts

1 Salamander Hunting Packs @ 75.0 Pts

1 Razordon Hunting Packs @ 75.0 Pts


2 x 10 Chameleon Skinks @ 120.0 Pts

6 Kroxigors @ 330.0 Pts

3 x 10 Skinks @ 64.0 Pts
Javelin; Shield; Standard; Musician

2 x 10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe

29 Saurus Warriors @ 360.0 Pts
Shield; Standard; Musician
Champion @ [12.0] Pts

Models in Army: 121


Total Army Cost: 2398.0

Liczba strzałów :
20 Skirmishers = 40
20 Kameleonów = 40
3 Salki = 3
1 Razor = 1
_______________________
Razem : 84

Kilka wyjaśnień :
- Brytole grają na tajne rozpiski (dlatego chciałem wcisnąć Feedback Scrolla, ale dodatkowy czar zdaje się ważniejszy, chociaż chętnie zmienię zdanie, jeśli mnie ktoś przekona)
- Nie, nie wierzę w skuteczność Razordonów. Uważam natomiast, że jest fajną odginaczką, kosztuje tylko 5 punktów więcej niż oddział skinków, nie zapycha mi limitu strzelania, może uszczuplić jakieś fasty na farcie, ma te 2 ataki z siłą 5, generalnie daje radę jako śmieć.
-Nie, nie zbiję Salek w 1 oddział. Grałem trochę tą formacją (2-1)[ograniczenie 0-3 modele Salek jest standardowym ograniczeniem w UK] i jest skuteczniejsza, zawsze to 2 paniki, a nie jedna, pojedyncza Salka może robić za odginaczkę w ostateczności, dwa cele ostrzału/magowania, mniej punktów w jednym miejscu, generalnie większa elastyczność.
-W pierwotnej wersji miałem jeszcze Skink Kapłana z CoD i 2 oddziały terków zamiast Kroxów, ale brakuje w tej rozpie kontry na cięższe rzeczy, stąd Kroxy.
-Myślę, czy nie rozbić kameleonów na 3 x 6, wywalić Razora i za zaoszczędzone punkty wrzucić gołego kapłana z 2 lvl, albo 1lvl + CoD. Tracę jedną odginaczkę (Razora), ale zyskuję 1 więcej kameleony i sygnaturkę z heavena (-4 do ld to już opcja więcej niż syta [D&D + Iceshard Blizzard])
-Zastanawia mnie, czy te kohorty ze sztandarami to dobry pomysł. Zasadniczo na B&G wtedy nie mam auto-killa jak mi Slann wybuchnie/zginie, ale z drugiej strony, 200 punktów stoi przy krawędzi i stara się nie spanikować i przetrwać. Nie czarujmy się, jak mi Slann wybuchnie, to i tak ch*j z expa, więc może lepiej na przykład dać sztandar tylko 1 oddziałowi (na wypadek, gdyby Saurusy odjebały jakąś krzywą akcję), a resztę zostawić gołą? Wtedy przynajmniej mógłbym cięższe rzeczy odginać w nieskończoność i skinki by się spłaciły. Wtedy Slann mógłby się chować przed ostrzałem/czarami, albo po prostu być obstawiony kohortami, żeby nie przyjąć jakichś bohaterów do buzi.

Czekam na konstruktywną krytykę.
pzdr
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 296
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

Nie kusi cię żeby zamiast dodatkowych kostek wziąć cały lore? Wtedy nawet ten feedback mógłbyś zmieścić. Myślę że te kostki, aż tak bardzo ci się nie przydadzą(dorobisz 1-2 kości na turę), z deatha też masz szanse jakieś kości wyłuskać.

Awatar użytkownika
Madessi
Wałkarz
Posty: 92
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Madessi »

Mi się podoba, można jeszcze pomyśleć nad zmianami kosmetycznymi u Slanna (@up) ale tak to jest gitara. :)

ODPOWIEDZ