1800 Dwarfs

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Loghaire Bloodstone
Plewa
Posty: 9

1800 Dwarfs

Post autor: Loghaire Bloodstone »

Runemith (General)
Runa Uderzania
Runa Kamienia
2x Rozpraszacz
Shield
=137 pkt

Thane
BSB
Wielka Runa Gromrilu
Runa Oporu
Runa rozłamu
Runa Ognia
=165 pkt

Master Engineer
Runa Szczęścia
Runa Kamienia
Great Weapon
Brace of Pistols
=105 pkt

Core Units:
25 Warriors
Shields
Full Command Group
=270 pkt

25 Longbeards
Great Weapons
Full Command Group
Szmata z Runa Bitwy
=375 pkt

18 Thunderers
Shields
Full Command Group
=295 pkt

Special Units:
Grudge Thrower
Engineer + Brace of Pistols
2x Runa Penetracji
Runa Celności
=175 pkt

Dwarf Cannon
Engineer + Brace of Pistols
Runa Kucia
Runa Przeładowania
= 155 pkt

Rare Units:
Organ Gun
=120 pkt


Razem 1796 pkt :D

Ewentualnie zamiast Master Engineera i ewentualnie jakichś run można wystawić 2 Bolce z Małymi inżynierami z Brace of Pistols za 130 pkt obie :) A także zamiast Thundów 18 Kuszników z GW.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Tytułem wstępu, do tego działu ludzie wrzucają do oceny armie turniejowe, armie do gier towarzyskich zazwyczaj poddaje się ocenie na podforach poświęconych poszczególnym armiom (np tutaj).

Zakładając jednak, że planujesz wystawić powyższe na jakiś bliżej nieokreślony turniej w formacie 1800 pkt open, to armia sprawia kruche wrażenie.

Oddziały po 20+ chłopa z niską inicjatywą (lub bronią dwuręczną) zbyt szybko w 8 edycji WFB tracą potencjał uderzeniowy, stąd tak bardzo popularne wśród krasnoludów są hordy (30-40 modeli w oddziale).

Park maszynowy masz drogi ale nieliczny, na dodatek nie bardzo masz czym go chronić. Innymi słowy pomimo zainwestowania sporej ilości punktów w artylerię, ma ona małe szanse się spłacić w regularnym środowisku turniejowym, stanowiąc jednocześnie stosunkowo łatwe punkty do zdobycia.

Master Inżynier ma sens w przypadku co najmniej dwóch katapult i to zazwyczaj z minimalnym wyposażeniem - w Twoim przypadku kosztuje prawie tyle co drugi Organ Gun a robi zdecydowanie mniej. Na dodatek trzeba go niańczyć jakimś oddziałem, bo byle co go odstrzeli lub zaszarżuje.

Wreszcie Thunderers - to jedna z mniej przydatnych jednostek w tej edycji. Masz zazwyczaj jedną, dwie tury strzelania i potem dylemat - zwinąć szeregi czy strzelać dalej. Pomimo ładnego na papierze wyglądu te 18 strzałów nie jest wstanie pokonać w zasadzie niczego o podobnym koszcie punktowym, a wiele tańszych oddziałów może sobie z nimi poradzić. Podstawowy problem to move or fire. Kolejny to brak argumentów w walce wręcz.

To najbardziej oczywiste uwagi pod adresem Twojej armii, zakładając oczywiście, że to turniejowa rozpiska.

Pozdrawiam
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Slaine Mac Roth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109

Post autor: Slaine Mac Roth »

ME jest tu całkowicie zbędny.
Quarrellers sprawdzą sie lepiej od Thunderersów w wiekszości przypadków, mają wiekszy promien działania i z dwurakami maja szansę zadac jakis cios w starciu wręcz.
Wojownicy z tarczami nie sa zbyt efektywni jako "anvil unit", prędzej długobrodzi.
Zamiast długobrodych z dwurakami mógłbys wstawic młociarzy, którzy sa po prostu lepsi.
RS nie musi miec runicznej broni.

Za zaoszczędzona punkty, zwiększ liczebność regimentów.

Awatar użytkownika
Loghaire Bloodstone
Plewa
Posty: 9

Post autor: Loghaire Bloodstone »

Tak, to jest turniejowa rozpiska.

Jeśli chodzi o małe oddziały to nie raz takimi grałem i źle na tym nie wychodziłem, zakładam że ewentualne kloce jakie do mnie dojdą bo obstrzałach będą mocno przetrzebione. Zresztą tak jak mówię, nie wychodziłem na tym źle. Druga sprawa, między 25 a 30 nie ma aż tak kolosalnej różnicy.

Jeśli chodzi o park maszynowy i ME to fakt, masz rację i tak jak napisałem pod rozpiską mogę go wymienić dajmy na to na 2 bolce, albo na Tana nie BSBka który broniłby tych machin które są (Co radzisz?)

Thundzi drodzy i tak dalej, fakt, ale:
1. To tylko turniej
2. To tylko gra
3. To tylko zabawa :)
4. Thundzi są pomalowani, Kuszole nie ;)

Idę na turniej sobie pograć, a wygranie jest sprawą drugorzędną :)

Ah, a młociarzy mam tylko 15 póki co, więc nie będę ich wystawiał :)

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Jak chcesz grać na thunderersach to zwiększ ich liczebność do 20, i rozbij ich na 2 oddziały (będziesz mógł strzelać naraz w więcej celów), daj warriorom wielkie bronie, i faktycznie zwiekszyć liczebność obu klocków do walki do 30 i ustawiaj ich w hordzie, powinieneś mieć na to punkty jak wywalisz mistrza inżyniera i przytniesz troche bohaterów :D

ODPOWIEDZ