Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rogal
Mudżahedin
Posty: 307

Re: Pytania co do 8ed VC

Post autor: Rogal »

tak , poświęcasz d3 kostek , losujesz czar który wchodzi ale z najmniejszym cast value jaki jest podany . jeśli nie ma zasięgu do nikogo albo nie spełniasz jakichś wymagań (np Los) czar nie wchodzi .Nie nie jest 1 use only .

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Też mam pytanie do książki, co jeśli w jednej turze rzucę jakiś czar remains in play, a w kolejnej znowu wylosuję ten sam czar?
Czy jest to traktowane jako rzucenie tego samego czaru, z tego samego źródła, a więc poprzedni się kończy? Nie jest to podane dla bound spelli w rulebooku, zwłaszcza losowych. Jeśli tak to czy mogę zrezygnować z jego ponownego rzucenia, co mogło by być dla mnie nie korzystne? No i ostatnia kwestia, czy mogę mieć z tej książki 2 remains in playe, w grze jednocześnie?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Ciekawe :) Opis nie mówi, że jest to traktowane jako Bound Spell ani że czar jest rzucony przez posiadacza tego przedmiotu (źródłem czaru jest książka). Skoro nie ma ograniczeń w opisie to moim zdaniem wording pozwala na rzucenie dowolnego czaru w następnej turze nawet jeśli to ponownie ten sam RiP na ten sam czy inny cel.
Ale pewnie znajdą się inne opinie. Ciekawe jak na masterze by to zasędziowano.

Nie możesz zrezygnować z rzucenia czaru. Jeśli potencjalny cel spełnia warunki rzucenia czaru to wchodzi i tyle - ciąg przyczynowo skutkowy 8)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Hmm, zawsze myślałem, że jak chcesz rzucić RiP który jest już w grze, to tamten nie rozprasza się automatycznie, tylko albo go rozproszysz, albo tego RiPa rzucić nie możesz. Tak więc jeśli to coś z książki musi być rzucone, to wychodziło by na to, że mogą być 2 takie same RiPy na stole. No ale gram od niedawna i mogę się mylić :P
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

No dla mnie też jest to niejednoznaczne, jest to chyba pierwszy item tego rodzaju i jak dla mnie na razie niedoceniany, niezaleźnie czy można dublować ripy. Ale czekam aż się wypowiedzą bardziej doświadczeni gracze.

Awatar użytkownika
Nazroth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Kontakt:

Post autor: Nazroth »

Item nie jest głupi, ale idiotycznie napisany.
Arcane Item
At the beginning of the bearer’s Magic phase, the bearer may choose to sacrifice D3 power dice from the pool. If he does so roll a D6 on the following chart. Assuming there is a viable target for the indicated spell, that spell is automatically cast at its minimum casting value, requiring no power dice. A dispel attempt can be made as normal. If you do not have the requisite number of a dice to sacrifice, then you lose what dice you have and the book has no effect this turn.
Obczajcie, że beginning of the bearer’s Magic phase to początek fazy magii. Bo w tej facie nie ma podziału na każdego z magów. Zasady nie mówią o "2. Cast" step, tylko początku fazy. Jakie są tego konsekwencje?

1) W puli magii nie ma jeszcze kości magii... bo to przed rzutem na ilość power & dispell dice.
2) W teorii skoro to przed tym, to rzucasz ile z puli musisz poświęcić, a że to przed wygenerowaniem puli to robisz małą matematykę np: Rzucam 2x6, mam 12 kości, channell +1 kość, Black Periapt +2 kości i The Cursed Book -D3 kości dajmy na to -3. Zostaje mi 12 kości w puli, a książka czar rzuca.

Brzmi to głupio, ale Item brake'uje mechanikę gry bo dzieje się w chwili przed pierwszym krokiem fazy magii.

Można to tak zostawić, albo podjąć decyzję, że to w chwili pierwszej aktywacji danego maga - czyli:
A)
- Początek fazy magii,
- Rzut na ilość kości w puli,
- Wybór Castera (wspomnianego w zasadzie książki)
- Wybór czy poświęcasz kości,
- "Tak" = rzut na D3 i odjęcie kości z potencjalnej puli,
- "Tak" = losujesz czar...


W obecnym rozumieniu zasady to wygląda inaczej:
B)
- Początek fazy magii,
- Wybór czy poświęcasz kości,
- "Tak" = rzut na D3 i odjęcie kości z potencjalnej puli,
- "tak" = losujesz czar...
- Rzut na ilość kości w puli,

Może się to skończyć tak, że zdecyduję się poświęcić kości, po czym wypadnie "3", a ja rzucę 2K6 2x1 i skończę z 2, czyli de facto na -1 kości...

No jest to ewidentny bug w zasadach i domniemam, że powinny one działać jak wersja A, czyli nie do końca zgodnie z zapisem zasad The Cursed Book.


Wiecie - rzuciłem tylko na to okiem i na pewno jest coś o czym nie wiem, dlatego poprawcie mnie, jeśli się mylę...

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Wydaje mi się że to zbyt daleko idące założenia, nie ma co popadać w paranoję po ostatnich rozkminach co to jest model :) W rulebooku jest napisane, że faza magii zaczyna się od rzutu na winds of magic, zresztą jak masz poświęcić jakieś kości magii to musisz je mieć, gdyby to miała być decyzja w ciemno to chyba by to rozwinęli jakoś. Co do -1 kości magi to na pewno nie, bo pisze że jak nie masz wymaganej ilości to tracisz tyle co masz a książka nie działa.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, o 17:41 przez hypnotic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No nie do końca Nazroth, bo z dyskusji na temat Vortex Shard w dziale High Elves dowiedziałem się, że jeśli coś ma miejsce "At the begining of the Magic Phase" to dzieje się już po rzucie na Wiatry Magii. Zostało to FAQowane albo jest w Uściśleniach gdzieś podobno.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Nazroth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Kontakt:

Post autor: Nazroth »

No właśnie o tym pisałem - mogę nie być na bieżąco. W WFB grałem ok 5 bitew po przerwie od 5 edycji wzwyż. Podforum VC to jedyne, gdzie się udzielam i to jedyne zasady (+RB), które czytam ambitnie:P... dzięki za info.

Władca Nie-śmierci
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Władca Nie-śmierci »

jakie ma staty lord nekromanta

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Już miałem odesłać cie na stronę GW ale widzę że te pierdoły nie uzupełniły jeszcze statystyk :). Gwiazdka oznacza że nie jestem pewny danej charakterystyki.

WS3, BS3*, S3, T4, W3, A1*, Ld8
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

Do tego ruch 4 i inicjatywa 3. Tak atak 1

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

ataki 1 a czy bs jest ważny ?;D

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Syraf pisze:ataki 1 a czy bs jest ważny ?;D
BS dla necrosa nie ma żadnego znaczenia :)

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Może w nowej edycji będzie mu można łuk kupić ;).
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

vargeisty latają normalnie w unicie, nie w skirmishu tak jak pegazy? trzeba tym wheelować :mrgreen: ?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Latają w Skirmishu zgodnie z zasadą Fly. Jeśli cokolwiek ma Fly i posiada więcej niż 1 model w jednostce, to jest też Skirmishem, co w sumie jest imho żałosne, że jak są 3 latające Vargheisty to strzelanie do nich ma karę -1 do trafienia, a pojedynczy Orzeł już nie ma tego, no ale Brytyjczykom widać łatwiej trafić gdy jest 1 model a nie 3 :P
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Bastor
Chuck Norris
Posty: 451

Post autor: Bastor »

@Azurix

Ale to ma swoje logiczne uzasadnienie:
Jak brytol widzi jeden cel - to ma pewność w co strzela. I celuje pewnie...

Ale jak ma trzy potencjalne cele - to ma dylemat "w którego strzelać" i się gubi... Ręka drży... oczy rozbiegane... :twisted:
Stąd sensowne zastosowanie "-1 to hit" odzwierciedlające te dramaty :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Podwys
Oszukista
Posty: 839
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Podwys »

Jak sie ma Death Shriek jesli chodzi o tanka?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Bastor pisze:@Azurix

Ale to ma swoje logiczne uzasadnienie:
Jak brytol widzi jeden cel - to ma pewność w co strzela. I celuje pewnie...

Ale jak ma trzy potencjalne cele - to ma dylemat "w którego strzelać" i się gubi... Ręka drży... oczy rozbiegane... :twisted:
Stąd sensowne zastosowanie "-1 to hit" odzwierciedlające te dramaty :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ale w ostatniego żywego vargheista delej jest -1 do hita :P

ODPOWIEDZ