Skaveny Euro, nie testowane.

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
deathstar massacre
Warzywo
Posty: 19

Skaveny Euro, nie testowane.

Post autor: deathstar massacre »

Na euro nie da się wystawić szczurów fajnie strzelających.
Trochę kminiłem i wyszło mi coś takiego:

Grey Seer @ 475.0 Pts
General; Magic Level 4
Skalm [30.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Screaming Bell @ [200.0] Pts

Chieftain @ 117.0 Pts
Halberd; Battle Standard
Armour of Silvered Steel [45.0]

Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

Warlock Engineer @ 15.0 Pts

Warlock Engineer @ 15.0 Pts

40 Clanrats @ 237.0 Pts
Light Armour; Standard; Musician
Weapon Team @ [65.0] Pts
Poisoned Wind Mortar

16 Night Runners @ 172.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars; Tunnel Team
Tunnel Team @ [60.0] Pts
Warp-Grinder

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

5 Gutter Runners @ 65.0 Pts
2ndWeapon; Sling; Throwing Stars

5 Gutter Runners @ 65.0 Pts
2ndWeapon; Sling; Throwing Stars

6 Giant Rats @ 26.0 Pts
Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour

6 Giant Rats @ 26.0 Pts
Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour

6 Giant Rats @ 26.0 Pts
Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour

5 Poisoned Wind Globadiers @ 115.0 Pts
Poison Wind Globe; Heavy Armour; Poisoned Wind Mortar
Poisoned Wind Mortar Team @ [65.0] Pts
Poisoned Wind Mortar

20 Plague Monks @ 145.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Musician

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

1 Doomwheel @ 150.0 Pts

1 Plague Claw Catapult @ 100.0 Pts

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts

Models in Army: 236
Total Army Cost: 2400.0

Niestety małe monki, ale nie ma pkt na większe... Sporo odginaczek, jakieś tam strzelanie jest, czymś powalczyć też można.
Night runnerzy i gutter runnerzy omiatają parki maszynowo strzeleckie. Chciałbym więcej strzelania ale nic się nie mieści ;/.
Nastawiam się na grę defensywną, dużo blokowania i strzelamy do oporu. Będę starał się unikać kombatów z jakimiś lepiej walczącymi unitami.

Generalnie jestem otwarty na wszelkie sugestie, zmiany w rozpisce, nie ograniczają mnie modele bo prawie żadnych jeszcze nie mam, chce złożyć rozpiskę wg. której będę mógł kupował modele.
Czy dzwon w takiej rozpisce będzie dawał rade ? (słyszałem że dobry jest tylko w ofensach).

Awatar użytkownika
Solo
Falubaz
Posty: 1330

Post autor: Solo »

Super rozpa +1

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Fajna ale baaaaaaaardzo dużo braków.

Y U no use storm banner?
Y U no use poison on gutter runners?
Y U no use dispell scroll?
Y U no use any champions?
Obrazek

deathstar massacre
Warzywo
Posty: 19

Post autor: deathstar massacre »

Ciężko cokolwiek zmieścić.
Poisony na gutterach wychodzą bardzo drogo w stosunku so tego co mi dają (imho). Gutterzy z poisonami to 90 pkt za oddział, ktory najprawdopodobniej strzeli raz moze dwa i moze zje w kombacie jakąś maszynę a następnie zostanie zabity. Do spelnienia swojej roli wystarcza slingi. Poisony to (imho) over kill.

Sztormowka utrudnia tez moje strzelanie, prawda ? Jezeli tak to nie wiem czy jest takim must havem.

Co do championów i scrolla zgodze się , masz moze pomysł jak znaleźć na nie pkt ?

Awatar użytkownika
Solo
Falubaz
Posty: 1330

Post autor: Solo »

mam pomysł wywal :
Armour of Silvered Steel [45.0]

16 Night Runners @ 172.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars; Tunnel Team
Tunnel Team @ [60.0] Pts
Warp-Grinder

6 Giant Rats @ 26.0 Pts
Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour

6 Giant Rats @ 26.0 Pts
Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour

20 Plague Monks @ 145.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Musician

1 Plague Claw Catapult @ 100.0 Pts

w ten prosty sposob zaoszczędziwszy 514 pkt
:)

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Plagmonki bym jednak zostawił i dopakował do 30.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Minimalne giant raty to podstawa, takie 5+1 za 23 punkty wspaniale wkurza przeciwnika, tego się nie pozbywaj.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Tak jak Myth mówi.
Obrazek

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Jak już zacząłem, to może konkretniej i wyczerpująco:

W ogóle to jeśli już chcesz tych night runnerów, to może lepiej zrobić ich takich minimalnych, bez proc. 130 za oddział, dzięki warp-grinderowi połakomią się na chyba każdą maszynę poza niektórymi od chaos dwarfów, działem ogrów i helką z WoChu. Mogą też ładnie omiatać jakieś oddziały strzelców WE czy HE (ale oczywiście najlepiej od boku). Tutaj znajdziesz 40 pkt, wejdzie scroll.

Mnisi w takiej liczbie to kiepska sprawa. Nie planujesz w nich trzymać herosów, więc powinni raczej pójść do walki, a wtedy potrzeba ich więcej i najlepiej plague banner. Tylko pytanie skąd na to wziąć punkty.

Pancerz na BSB jest bez sensu, u mnie zawsze stał przy dzwonie w ten sposób, że nic go nie tknęło w walce.

Tak jak pisał kalesoner, clanraci muszą mieć championa, bez niego z domu nie wychodź, chyba, że lubisz brać challenge smoków i innych samobójców seerem...

Poison na gutterach to praktycznie must have, pomyśl tak: oba oddziały wychodzą zza krawędzi, wypalają 20 pocisków w maszynę, prawie zawsze taka z 3 załogantami bez pancerza ginie, a oddziały stoją na pozycjach do szarż na kolejne w swojej kolejnej turze. Bez poisona proce nie mają sensu, zastanów się w co chciałbyś nimi strzelać i policz co z tego wyjdzie.

Giant raty jak już pisałem - 5+1. Jeśli chcesz dodatkowy atak, to postaw packmastera w 1 szeregu (ma bicz liczący się jako ahw), a jeśli odciągnąć oddział z frenzy - to z tyłu, rany nie przechodzą ze szczurów na chłopka.

Globadierzy... Wzięci raczej dla mortara, bo sami... Pograłem nimi trochę, zawsze robili tylko za odginaczkę - w kluczowej turze wybiegali do przodu, rzucali dla śmiechu kulki i ginęli np. pod kopytami kawalerii.

Rary to kwestia gustu, niestety euro tnie je w bezsensowny sposób, ale to nie temat na taką dyskusję. Nie spodziewaj się niestety wiele po katapulcie, na papierze ładnie wygląda możliwość zaniżenia T przeciwnika i walnięcia dużym plackiem, w praktyce - jak już wejdzie czar, to się będziesz bał strzelić, żeby nie trafić w swoich. Ale czasem jakiś nierozgarnięty przeciwnik postawi na flance coś, co można spanikować (albo jest to imperialna kawaleria, która ginie od tego gazu bardzo szybko), wtedy zdarzają się epickie salwy.

W każdym razie skaveni na te ograniczenia nie złożą ani czystego ofensu, ani defensu - nie ma dużo/dobrych oddziałów do walki, ani mocnego strzelania. Będziesz kombinować między blokowaniem przeciwnika, odciąganiem sił gdzieś od dzwonu a uderzaniem w jeden punkt wrogiej armii naraz kilkoma oddziałami. Na dodatek armia jest cholernie ociężała, te wielkie kloce ładnie wyglądają prąc do przodu (i są nawet wtedy w miarę szybkie), ale już manewry na boki... Szybko też stwierdzisz, że w większości przypadków wcale nie chcesz szybko wejść w walkę, tylko unikać jej najdłużej jak się da.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Solo
Falubaz
Posty: 1330

Post autor: Solo »

w skrócie zmień armie :D

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

@Myth- Właśnie wg mnie tera skaveny muszą mocno iść w ofens, co da się zrobić. Nie dośc, ze hordowo to z pierdolnięciem.

deathstar massacre
Warzywo
Posty: 19

Post autor: deathstar massacre »

Ok, zbroja wypada wchodzi scroll.
Golbadierzy byli wzięci tylko dla mortara, night runnersi bo wydali się fajną opcją dopakowania corów.
Widzę że jesteście do nich nastawieni negatywnie, wylecieli z rozpy razem z golbadierami, zostali zastąpieni 1x20 clanratami z PWM + Dopakowaniem monków. Mam również poisony na gutterach, chociaż nie jestem do nich jakoś super przekonany.

Po zmianach wygląda to tak:

Grey Seer @ 500.0 Pts
General; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Skalm [30.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Screaming Bell @ [200.0] Pts

Chieftain @ 74.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shield; Battle Standard

Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

Warlock Engineer @ 15.0 Pts
Warlock Engineer @ 15.0 Pts

5 Giant Rats @ 23.0 Pts
Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour

5 Giant Rats @ 23.0 Pts
Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour

5 Giant Rats @ 23.0 Pts
Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

20 Clanrats @ 145.0 Pts
Light Armour
Weapon Team @ [65.0] Pts
Poisoned Wind Mortar

39+1 Clanrats @ 245.0 Pts
Light Armour; Standard; Musician
Clawleader @ [8.0] Pts
Weapon Team @ [65.0] Pts
Poisoned Wind Mortar

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

30 Plague Monks @ 255.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard; Musician
Plague Banner [30.0]

1 Plague Claw Catapult @ 100.0 Pts

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts

1 Doomwheel @ 150.0 Pts

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

Models in Army: 241
Total Army Cost: 2399.0


Rozpiska wygląda na bardziej stabilną ale trochę mniej trikaśną (ze względu na brak night runnerów i golbadierów)
Tak jak pisałem wcześniej , odpowiada mi; blokowanie, odginanie , zastawianie a w tym czasie:

a) rozstrzeliwanie oddziałów
b) magowanie
c) przygotowanie szarż taktycznych (typu monki+abomka)

Mimo że katapka jest chyba naszym najsłabszym rarem, to jednak nie jest aż tak słaba żeby jej nie brać wogóle, euro tnie 2x latarkę więc jakoś muszę się ratować.
Są armie na które sprawdzi się bardzo słabo itd. ale są takie na które będzie kapitalna.

Co sądzicie o aktualnej wersji rozpiski ?

PS. Armii nie zmienię !

Terk
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45

Post autor: Terk »

Ja mam dodatkowo pytanie odnośnie giant ratów. Czy faktycznie tak dobrze się sprawdzają? Dla większości rzeczy będzie to tylko przedłużenie szarży i dodatkowe testy paniki dla nas. Nie lepiej od razu blokować klocki przeciwnika niewolnikami i do nich strzelać?

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

A co sądzicie o czymś takim 3 regony do walki + kupa slave

Skaven Army

1 Grey Seer @ 530.0 Pts
General; Magic Level 4
Fencer's Blades [35.0]
Skalm [30.0]
Dispel Scroll [25.0]

1 Screaming Bell @ [200.0] Pts

1 Rat Ogre Bell Ringer @ [0.0] Pts

1 Chieftain @ 102.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Sword of Might [20.0]
Dragonhelm [10.0]

1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]

39 Stormvermin @ 305.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician

1 Fangleader @ [10.0] Pts

39 Stormvermin @ 355.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Storm Banner [50.0]

1 Fangleader @ [10.0] Pts

39 Plague Monks @ 335.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard; Musician
Plague Banner [30.0]

1 Bringer-of-the-Word @ [10.0] Pts

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts
Warp Lightning Cannon Misfires

3 Warp Crew @ [0.0] Pts

5 Gutter Runners @ 60.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars

5 Gutter Runners @ 60.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars


Models in Army: 256


Total Army Cost: 2398.0
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

ODPOWIEDZ