8 edycja- pytania 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Re: 8 edycja- pytania 2
Salamandra jako jednostka ma typ "War Beast" czy jak wolisz "Bojowe Zwierzę" i dlatego dostaje Swifstride.
nie mają tu znaczenia modele poganiaczy.
Cytat z zasady Swifstride ma zastosowanie wtedy gdy np. model z tą zasadą dołączy się do oddziału bez niej:
- WE Noble na koniku (ma Swifstride) dołączony do pieszych łuczników nie powoduje że dostają oni swifstride.
- Pieszy Vampir dołączony do wilków (mają Swifstride) nie pozwala jednostce na korzystanie z tej zasady bo Vampir "spowalnia".
nie mają tu znaczenia modele poganiaczy.
Cytat z zasady Swifstride ma zastosowanie wtedy gdy np. model z tą zasadą dołączy się do oddziału bez niej:
- WE Noble na koniku (ma Swifstride) dołączony do pieszych łuczników nie powoduje że dostają oni swifstride.
- Pieszy Vampir dołączony do wilków (mają Swifstride) nie pozwala jednostce na korzystanie z tej zasady bo Vampir "spowalnia".
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, o 14:05 przez White Lion, łącznie zmieniany 1 raz.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Na końcu podręcznika głównego (przed samymi czarami) masz tabelki z jednostkami armii.
Rzuć okiem na hydrę lub na salamandry.
W typie jednostki mają odpowiednio Monster i War Beast, a poganiacze mają "kreseczkę".
Jeżeli mieli by jakiś inny typ to cała jednostka stała by się Mixed Unit.
Jeśli nie mają to oznacza że cała jednostka jest takiego typu jak tam jest napisane.
Nie ma znaczenia na jakiej podstawce czy jakiej wielkości jest model. Liczy się jego typ napisany w podręczniku.
czy takie wyjaśnienie zadowala "bo" ?
p.s. dodatkowo współczynnik ruchu poganiaczy nie wpływa na ruch potworka (choć w obu powyższych przypadkach mają ten sam ruch):
Faq do RB
Q: When the models in a unit with the Monster and Handlers
special rule have different Movement Allowances, which one decides
how far the unit can move? (p73)
A: The monsters Movement Allowance is used.
Rzuć okiem na hydrę lub na salamandry.
W typie jednostki mają odpowiednio Monster i War Beast, a poganiacze mają "kreseczkę".
Jeżeli mieli by jakiś inny typ to cała jednostka stała by się Mixed Unit.
Jeśli nie mają to oznacza że cała jednostka jest takiego typu jak tam jest napisane.
Nie ma znaczenia na jakiej podstawce czy jakiej wielkości jest model. Liczy się jego typ napisany w podręczniku.
czy takie wyjaśnienie zadowala "bo" ?
p.s. dodatkowo współczynnik ruchu poganiaczy nie wpływa na ruch potworka (choć w obu powyższych przypadkach mają ten sam ruch):
Faq do RB
Q: When the models in a unit with the Monster and Handlers
special rule have different Movement Allowances, which one decides
how far the unit can move? (p73)
A: The monsters Movement Allowance is used.
Dzięki za odpowiedz.artael pisze:Podczas bitwy miałem sytuacje gdzie moje Crypt Horrory walczyły z Swordmasterami, W kontakcie były tylko dwa modele Swordmasterow i champion Crypt Horrorow. W chalangu zabiłem championa Smasterów. I czy teraz pozostali Swordmasterzy mogą atakować unit czy nie, gdyż są w kontakcie z championem CHorrorow który był w chalangu? I co w sytuacji gdy champion CHorrorow by zginął w chalangu, czy reszta Smasterów moze atakować unit CH czy nie?
A co w podobnej sytuacji kiedy zamiast championa Chorrorow w kontakcie z unitem jest zwykły model i ja wyzywam swoim championem chalanga. W podręczniku jest napisane że to przeciwnik powinien dostawić championa do mnie, tyle że mój champion nie jest w kontakcie z unitem wroga. Czy wtedy zmieniam miejscami mojego championa ze zwykłym Chorrorem i przeciwnik dostawia do mnie swojego championa Swordmasterow, i wtedy zachodzi sytuacja taka jaką opisałem na początku. Czy nic nie ruszam i zakładamy że championi są w kontakcie i robią chalanga, a unit bije się miedzy sobą.Afro pisze:Rozpatrujesz to normalnie po inicjatywie, jeśli champion żył jeszcze w momencie kiedy swordmasterzy w kontakcie z nim mogli uderzać, to nie mieli w co bić. Podejrzewam, że elfy inicjatywą wygrywały, więc najpewniej ataki przepadły.
Gdyby champion horrorow zginal, elfy i tak nie moglyby bic, bo maja taka sama inicjatywe jak champion.
Witam.
1.Czy zgodnie z zasadą maksymalizacji modeli walczących podczas szarzy, właściwe ustawienie jest modeli z opcji nr 1? Czy też z jakichkolwiek powodów może szarżujący ustawić się jak w opcji nr 2?
2. Czy w przypadku bohatera o innej wielkości podstawki niż oddział, nie będącej wielokrotnością podstawki oddziałowej, gdy atak następuje od boku, walczy sam bohater (1), czy też dostawiamy modele do boku (2). I czy to jak przedstawiłem na rysunku jest słuszne, czy też należy tak to przestawić by wszystkie modele były w zwartym ścisku.
3. Analogicznie do pytania nr2. Czy poprawna kanapka wygląda tak, czy też sami bohaterowie walczą.
Z góry dzięki za odpowiedzi, zwłaszcza jeśli to już było poruszane, bądź odpowiedzi są łatwe do odnalezienia, a ja ich nie znam.
Brygu.
1.Czy zgodnie z zasadą maksymalizacji modeli walczących podczas szarzy, właściwe ustawienie jest modeli z opcji nr 1? Czy też z jakichkolwiek powodów może szarżujący ustawić się jak w opcji nr 2?
2. Czy w przypadku bohatera o innej wielkości podstawki niż oddział, nie będącej wielokrotnością podstawki oddziałowej, gdy atak następuje od boku, walczy sam bohater (1), czy też dostawiamy modele do boku (2). I czy to jak przedstawiłem na rysunku jest słuszne, czy też należy tak to przestawić by wszystkie modele były w zwartym ścisku.
3. Analogicznie do pytania nr2. Czy poprawna kanapka wygląda tak, czy też sami bohaterowie walczą.
Z góry dzięki za odpowiedzi, zwłaszcza jeśli to już było poruszane, bądź odpowiedzi są łatwe do odnalezienia, a ja ich nie znam.
Brygu.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
1. Rozumiem że ten fioletowy kwadracik to jest jakaś postać dołączona do czerwonych kwadracików która ma inną podstawkę i dlatego stoi z boku?
Jeżeli tak to wybieram opcję 1.
Modele z dalszych szeregów też walczą, a więc dotyczy ich maksymalizacja modeli walczących.
2. Wybieram opcję drugą tylko nie ma potrzeby przestawiania modeli. One mogą być dostawione "wirtualnie".
Nie mam teraz booka ale gdzieś w dziale szarż jest opisany akapit "fighting across the gasp" czy coś w tym stylu.
Tam jest to opisane.
3. tak jak w opcji nr 2.
Rysunek poprawny.
Jeżeli tak to wybieram opcję 1.
Modele z dalszych szeregów też walczą, a więc dotyczy ich maksymalizacja modeli walczących.
2. Wybieram opcję drugą tylko nie ma potrzeby przestawiania modeli. One mogą być dostawione "wirtualnie".
Nie mam teraz booka ale gdzieś w dziale szarż jest opisany akapit "fighting across the gasp" czy coś w tym stylu.
Tam jest to opisane.
3. tak jak w opcji nr 2.
Rysunek poprawny.
Nieprawda. Modeli z dalszych szeregów nie dotyczy zasada maksymalizacji. Obie opcje są poprawne.White Lion pisze:1. Rozumiem że ten fioletowy kwadracik to jest jakaś postać dołączona do czerwonych kwadracików która ma inną podstawkę i dlatego stoi z boku?
Jeżeli tak to wybieram opcję 1.
Modele z dalszych szeregów też walczą, a więc dotyczy ich maksymalizacja modeli walczących.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
pamiętajcie, że szarżę można wykonać z wheelem więc w pierwszym wypadku obydwa warianty są poprawne bo są możliwe do wykonania
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
rb str 20:
"..you must bring as many models into base contact with the enemy as possible, from both sides!.."
hmm macie rację.
dziwne.
zawsze myślałem że maksymalizacja dotyczy modeli walczących a nie w base contact...
"..you must bring as many models into base contact with the enemy as possible, from both sides!.."
hmm macie rację.
dziwne.
zawsze myślałem że maksymalizacja dotyczy modeli walczących a nie w base contact...
Na masterze sędziują, że tylko b2b się liczy i faktycznie tak wynika z zasad jeśli się wczytać
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Jeśli ustawię się według przykładu 1 to jak robi się Make Way'a ?Brygu pisze:Witam.
1.Czy zgodnie z zasadą maksymalizacji modeli walczących podczas szarzy, właściwe ustawienie jest modeli z opcji nr 1? Czy też z jakichkolwiek powodów może szarżujący ustawić się jak w opcji nr 2?
-Czy jest wykonalny ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Rozumiem, to jest jeszcze odp dla Brygu.Andrzej pisze:Mozesz ich dostawić jak chcesz. 1 i 2 są prawidłowe.
@Luc
Angielski RB s.100 Pierwszy akapit, ostatnie zdanie.
Only characters whose footprint is compatible with the unit's rank and file can do this.
Imperialny
W booku jest zapis ze mag z tym kijkiem może użyć kostkę więcej niż pozwala mu na to lvl
Domyślam się że w erracie zmieniono to ze może użyć max 7 kości zamiast 6 do rzucenia czaru
W booku jest zapis ze mag z tym kijkiem może użyć kostkę więcej niż pozwala mu na to lvl
Domyślam się że w erracie zmieniono to ze może użyć max 7 kości zamiast 6 do rzucenia czaru
Mówi się trudno i idzie się dalej ...