"A ja palę gumę, żuję faje..." Euro Wrocław 04.03.2012
"A ja palę gumę, żuję faje..." Euro Wrocław 04.03.2012
Wrocławski Klub "The Gamblers" zaprasza na turniej single 2400 punktów zasady Euro
>> MIEJSCE I CZAS
Bolter, Wrocław ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32
04.03.2012 NIEDZIELA!
start: godzina 9.00
koniec: godzina 18.00
>> SĘDZIOWANIE
Gamblersowa burza mózgów
>> DUKATY
wstęp: 10zł od osoby
nagrody: Zebrana pula + 50% od sklepu BOLTER
>> ZASADY NOWE EURO
----------------------------------------------
I. KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
----------------------------------------------
- gramy 3 bitwy ( 6 tur lub 3h)
- Brak specjalnych bohaterów
- Dopuszczone wszystkie armie które dostały podręczniki do 8 edycji
- zasady 8 edycji + oficjalne FAQ + uściślenia LS + poniższe zasady dodatkowe
- Maksymalnie 3 takie same sloty core
- Maksymalnie 5 maszyn lub broni wykorzystujących template
- Maksymalnie 45 modeli strzelających na >= 20"(wyłączając maszyny, bohaterów i rydwany)
- Maksymalnie 40 modeli w oddziale
- Maksymalny koszt oddziału - 450 punktów
- Zakaz używania Folding Fortress
- Power Scroll dopuszczony na zasadach z erraty
- Nie ma wymogu pomalowanej armii
- Dopuszczone proxy 20% punktów
- Gramy na Simple Line of Sight, szczegóły poniżej:
@ Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods.
----------------------------------------------
II. MAGIA
----------------------------------------------
- Możliwa ilość kości do wykorzystania w jednej turze magii - 12
- Możliwa ilość kości do wykorzystania podczas rzucania czaru - 5
- Poza wiatrami magii możliwe jest dodanie do poola z przedmiotów bądź channelowania podczas fazy magii maksymalnie dwóch kości PD/DD
- Jeśli suma kości z przedmiotów, umiejętność oraz channelingu przekracza limit 2 PD/DD to nadywżka jest tracona
- Niektóre przedmioty zabierają możliwe do wygenerowania kości PD/DD
- znajomość całego lore'a: 1PD w każdej turze
- każdy przedmiot automatycznie rozpraszający czar przeciwnika: 1DD w każdej turze
- Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12
----------------------------------------------
III. SCENARIUSZE
----------------------------------------------
1. Battleline
2. Battleline
3. Battleline
----------------------------------------------
IV. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE ARMII
----------------------------------------------
Beastmen: +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2600), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały bestii powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp. / ilość możliwych do wygenerowania w turze kości PD zwiększona jest do max 3
Bretonnia: brak restrykcji
Chaos Dwarves: who the f**k is Alice?
Dark Elves: Hydra 0-1 / Max. 35 repeater Crossbow w armii nie licząc rydwanów / Repeater Bolt Throwers 0-2 / Jednostki latające 0-3 / Max. 20 Shades / Pendant of khaeleth nie może być wziąty na Lorda / możliwość wzięcia do 2 z grupy: Pendant of khaeleth, Crown of command, czarodziejki z magią death lub shadow, Cauldron of Blood, Hydra
Dwarves: Każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 DD / Grudge Throwers 0-2 / Możliwość wygenerowania Max. +4 DD zamiast +2 DD / możliwość wzięcia do trzech z grupy: anvil, miners, rangers
Daemons of Chaos: Max. 28 modeli w oddziale / Flamery 0-1 / Wszystkie demoniczne gifty 0-1 / Bloodletters oraz Herald Khorne'a 0-3 / BSB może mieć albo sztandar albo gifty / Siren song nie może być wzięte na Heraldzie Slaanesha / Master of sorcery nie może być wzięte na Heraldzie Tzeentcha
Empire: Steam Tank liczy się jako maszyna do limitu / Steam Tank, Rocket battery oraz Engineer 0-1
High Elves: +100 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2500) / ilość możliwych do wygenerowania w turze kości PD zwiększona jest do max 3 / Vortex Shard liczy się jako +1DD / Book of Hoeth liczy się jako 2PD i 2DD / Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD
Lizardmen: Salamandry 0-1 / Scar-Veterans 0-2 / Terradons and Stegadons 0-2 / możliwość wzięcia w armii do 2 z grupy: Beclaming Cogitations, Focus of Mystery, Focused Rumination, Higher State of Consciusness / Beclaming Cogitations +2DD / Cupped hands of the Old Ones +2PD / Higher State of Consciusness liczy się jako 2 dyscypliny (zabiera 2 sloty ale koszt pozostaje bez zmian) / Crown of Command oraz Higher State of Consciousness nie mogą być wzięte na tym sammym modelu / możliwość wzięcia do 6 z grupy: Skinks Skirmishers, Chameleon skinks, Skink Cohorts (Cohorts zawierające kroxigora lub powyżej 20 modeli nie liczą sie do limitu)
Ogre Kingdoms: HellHeart +2DD/+1PD / greedyfist oraz magia death na tym samym modelu: +1DD
Orcs & Goblins: Night Goblin Shamans 0-3 / Mushroom dice NIE liczą się jako PD do limitu / nie ma ograniczenia na maksymalną ilość modeli w oddziale
Skaven: wszystkie modele ze slotu rare 0-1 / Gutter runners 0-2 oraz max 20 modeli w oddziale / Engineers 0-3 / można wciąść do 2 z grupy: doom rocket, brass orb, storm banner
Vampire Counts: (ograniczenia bazyliszkowe) Master of the black arts +1PD, Blaphemous Tome 1PD / Eteryki 0-3 (do limitu wliczani są bohaterowie)
Tomb Kings: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations liczy się jako 2PD oraz 2DD / Hierotitan dopuki żyje jest wart 1PD / Sphinxes 0-3 / +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2600), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały khemri powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp. / ilość możliwych do wygenerowania w turze kości PD zwiększona jest do max 3
Wood Elves: +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2600), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały w zielonych rajtuzach oraz patykach zamiast kończyn powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp / Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD / możliwość powtórzenia corów wzrasta do 4 / wyłącznie Glade Guards liczą się do limitu 45 modeli strzelających
Warriors of Chaos: Hellcannon 0-1 / Infernal Puppet liczy się jako +1PD oraz +2DD / Tendrils of Tzeench oraz Conjoined Homunculus liczą się jako +1PD
----------------------------------------------
V. PUNKTACJA
----------------------------------------------
- 25% lub mniej oddziału: 50% punktów
- uciekające oddziały po zakończeniu gry : 50% punktów
- progi co 150 punktów
- +3DP za wysłanie rozpiski do soboty 03.03 do 15:00 (termin nieprzekraczalny!)
- +2DP za posiadanie oryginalnego army booka oraz miarki i kostek
- warunkiem dopuszczenia do turnieju jest wysłanie rozpiski w dowolnej formie zawierającej koszt poszczególnych oddziałów przed turniejem LUB przyniesienie wydruku jako eksportu z ArmyBuidera!
----------------------------------------------
VI. USTALENIA DODATKOWE
----------------------------------------------
I. BYE
I.1 jeżeli NIE z winy gracza (np. nie może on zagrać bitwy z powodu nieparzystej ilości uczestników) dostaje wynik 15:5
BYE zawsze jest na najniższym stole
I.2 Kolejność przyznawania "bye"
- spóźnienie gracza ponad 15 minut od rozpoczęcia rundy
- na życzenie gracza
- nie klubowicz z nie wysłana rozpiską
- Gamblers z nie wysłaną rozpiską
- nie klubowicz, który wysłał rozpiskę
- Gamblers, który rozpiskę wysłał
II. DROP
Jest to sytuacja, gdy gracz zabiera się do domu, mimo trwania turnieju, wówczas dostaje:
- jeżeli powoduje, że przeciwnik zostaje bez paringu - 5:15
- jeżeli powoduje, że jest wciąż parzysta liczba graczy 10:10
III. WAŁY
Udowodniony wał, choćby nie rzutował na dalszą bitwę (tj. umyślne, celowe wprowadzanie przeciwnika w błąd) będzie weryfikowane na korzyść zwałowanego 20:0. Jeżeli sytuacja jest sporna, rozstrzyga sędzia. Podobnie ma się sytuacja ze zbyt szybkim zabieraniem kostek po rzucie bez możliwości zobaczenia wyników przez przeciwnika. Nagminne stosowanie powyższej techniki również będzie skutkowało wynikiem 20:0 dla przeciwnika.
IV. Recydywa
Każdy, kto wielokrotnie będzie łamał zasady dostaje bana na turnieje do odwołania
VI. Zachowanie
Wiadomo jak to w bitwie bywa, czasem nadchodzi taka chwila która aż prosi się o soczysty bluzg. W związku z tym jedno przekleństwo na bitwę obędzie się bez konsekwencji ale każde następne będzie skutkowało otrzymaniem -1 DP karniaków
----------------------------------------------
VIII. LISTA ZGŁOSZONYCH
----------------------------------------------
Lista zgłoszonych:
1. Thomas BRE [R]
2. Uadzia WE [R]
3. Kocitz HE [R]
4. Wojtuś HE [R]
5. Morrok SK
6. Bałagan TK
7. Loko
8. Gollonka
9. Pluto (będziesz czy tylko trollujesz w temacie?)
10. Dymitr?
11. Maryś?
12. Rebe?
13. Kuyash?
14. Marcins?
15. Maciek?
Rozpiski wraz z numerem ID ze strony http://ranking.wfb-pol.org/players.php proszę wysyłać na adres: thomas_best@o2.pl
>> MIEJSCE I CZAS
Bolter, Wrocław ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32
04.03.2012 NIEDZIELA!
start: godzina 9.00
koniec: godzina 18.00
>> SĘDZIOWANIE
Gamblersowa burza mózgów
>> DUKATY
wstęp: 10zł od osoby
nagrody: Zebrana pula + 50% od sklepu BOLTER
>> ZASADY NOWE EURO
----------------------------------------------
I. KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
----------------------------------------------
- gramy 3 bitwy ( 6 tur lub 3h)
- Brak specjalnych bohaterów
- Dopuszczone wszystkie armie które dostały podręczniki do 8 edycji
- zasady 8 edycji + oficjalne FAQ + uściślenia LS + poniższe zasady dodatkowe
- Maksymalnie 3 takie same sloty core
- Maksymalnie 5 maszyn lub broni wykorzystujących template
- Maksymalnie 45 modeli strzelających na >= 20"(wyłączając maszyny, bohaterów i rydwany)
- Maksymalnie 40 modeli w oddziale
- Maksymalny koszt oddziału - 450 punktów
- Zakaz używania Folding Fortress
- Power Scroll dopuszczony na zasadach z erraty
- Nie ma wymogu pomalowanej armii
- Dopuszczone proxy 20% punktów
- Gramy na Simple Line of Sight, szczegóły poniżej:
@ Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods.
----------------------------------------------
II. MAGIA
----------------------------------------------
- Możliwa ilość kości do wykorzystania w jednej turze magii - 12
- Możliwa ilość kości do wykorzystania podczas rzucania czaru - 5
- Poza wiatrami magii możliwe jest dodanie do poola z przedmiotów bądź channelowania podczas fazy magii maksymalnie dwóch kości PD/DD
- Jeśli suma kości z przedmiotów, umiejętność oraz channelingu przekracza limit 2 PD/DD to nadywżka jest tracona
- Niektóre przedmioty zabierają możliwe do wygenerowania kości PD/DD
- znajomość całego lore'a: 1PD w każdej turze
- każdy przedmiot automatycznie rozpraszający czar przeciwnika: 1DD w każdej turze
- Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12
----------------------------------------------
III. SCENARIUSZE
----------------------------------------------
1. Battleline
2. Battleline
3. Battleline
----------------------------------------------
IV. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE ARMII
----------------------------------------------
Beastmen: +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2600), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały bestii powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp. / ilość możliwych do wygenerowania w turze kości PD zwiększona jest do max 3
Bretonnia: brak restrykcji
Chaos Dwarves: who the f**k is Alice?
Dark Elves: Hydra 0-1 / Max. 35 repeater Crossbow w armii nie licząc rydwanów / Repeater Bolt Throwers 0-2 / Jednostki latające 0-3 / Max. 20 Shades / Pendant of khaeleth nie może być wziąty na Lorda / możliwość wzięcia do 2 z grupy: Pendant of khaeleth, Crown of command, czarodziejki z magią death lub shadow, Cauldron of Blood, Hydra
Dwarves: Każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 DD / Grudge Throwers 0-2 / Możliwość wygenerowania Max. +4 DD zamiast +2 DD / możliwość wzięcia do trzech z grupy: anvil, miners, rangers
Daemons of Chaos: Max. 28 modeli w oddziale / Flamery 0-1 / Wszystkie demoniczne gifty 0-1 / Bloodletters oraz Herald Khorne'a 0-3 / BSB może mieć albo sztandar albo gifty / Siren song nie może być wzięte na Heraldzie Slaanesha / Master of sorcery nie może być wzięte na Heraldzie Tzeentcha
Empire: Steam Tank liczy się jako maszyna do limitu / Steam Tank, Rocket battery oraz Engineer 0-1
High Elves: +100 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2500) / ilość możliwych do wygenerowania w turze kości PD zwiększona jest do max 3 / Vortex Shard liczy się jako +1DD / Book of Hoeth liczy się jako 2PD i 2DD / Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD
Lizardmen: Salamandry 0-1 / Scar-Veterans 0-2 / Terradons and Stegadons 0-2 / możliwość wzięcia w armii do 2 z grupy: Beclaming Cogitations, Focus of Mystery, Focused Rumination, Higher State of Consciusness / Beclaming Cogitations +2DD / Cupped hands of the Old Ones +2PD / Higher State of Consciusness liczy się jako 2 dyscypliny (zabiera 2 sloty ale koszt pozostaje bez zmian) / Crown of Command oraz Higher State of Consciousness nie mogą być wzięte na tym sammym modelu / możliwość wzięcia do 6 z grupy: Skinks Skirmishers, Chameleon skinks, Skink Cohorts (Cohorts zawierające kroxigora lub powyżej 20 modeli nie liczą sie do limitu)
Ogre Kingdoms: HellHeart +2DD/+1PD / greedyfist oraz magia death na tym samym modelu: +1DD
Orcs & Goblins: Night Goblin Shamans 0-3 / Mushroom dice NIE liczą się jako PD do limitu / nie ma ograniczenia na maksymalną ilość modeli w oddziale
Skaven: wszystkie modele ze slotu rare 0-1 / Gutter runners 0-2 oraz max 20 modeli w oddziale / Engineers 0-3 / można wciąść do 2 z grupy: doom rocket, brass orb, storm banner
Vampire Counts: (ograniczenia bazyliszkowe) Master of the black arts +1PD, Blaphemous Tome 1PD / Eteryki 0-3 (do limitu wliczani są bohaterowie)
Tomb Kings: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations liczy się jako 2PD oraz 2DD / Hierotitan dopuki żyje jest wart 1PD / Sphinxes 0-3 / +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2600), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały khemri powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp. / ilość możliwych do wygenerowania w turze kości PD zwiększona jest do max 3
Wood Elves: +200 punktów na poziomie tworzenia rozpiski (w sumie 2600), ponadto suma punktów uzyskana za oddziały w zielonych rajtuzach oraz patykach zamiast kończyn powinna być zmniejszona o 10% nie licząc sztandarów, generała itp / Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD / możliwość powtórzenia corów wzrasta do 4 / wyłącznie Glade Guards liczą się do limitu 45 modeli strzelających
Warriors of Chaos: Hellcannon 0-1 / Infernal Puppet liczy się jako +1PD oraz +2DD / Tendrils of Tzeench oraz Conjoined Homunculus liczą się jako +1PD
----------------------------------------------
V. PUNKTACJA
----------------------------------------------
- 25% lub mniej oddziału: 50% punktów
- uciekające oddziały po zakończeniu gry : 50% punktów
- progi co 150 punktów
- +3DP za wysłanie rozpiski do soboty 03.03 do 15:00 (termin nieprzekraczalny!)
- +2DP za posiadanie oryginalnego army booka oraz miarki i kostek
- warunkiem dopuszczenia do turnieju jest wysłanie rozpiski w dowolnej formie zawierającej koszt poszczególnych oddziałów przed turniejem LUB przyniesienie wydruku jako eksportu z ArmyBuidera!
----------------------------------------------
VI. USTALENIA DODATKOWE
----------------------------------------------
I. BYE
I.1 jeżeli NIE z winy gracza (np. nie może on zagrać bitwy z powodu nieparzystej ilości uczestników) dostaje wynik 15:5
BYE zawsze jest na najniższym stole
I.2 Kolejność przyznawania "bye"
- spóźnienie gracza ponad 15 minut od rozpoczęcia rundy
- na życzenie gracza
- nie klubowicz z nie wysłana rozpiską
- Gamblers z nie wysłaną rozpiską
- nie klubowicz, który wysłał rozpiskę
- Gamblers, który rozpiskę wysłał
II. DROP
Jest to sytuacja, gdy gracz zabiera się do domu, mimo trwania turnieju, wówczas dostaje:
- jeżeli powoduje, że przeciwnik zostaje bez paringu - 5:15
- jeżeli powoduje, że jest wciąż parzysta liczba graczy 10:10
III. WAŁY
Udowodniony wał, choćby nie rzutował na dalszą bitwę (tj. umyślne, celowe wprowadzanie przeciwnika w błąd) będzie weryfikowane na korzyść zwałowanego 20:0. Jeżeli sytuacja jest sporna, rozstrzyga sędzia. Podobnie ma się sytuacja ze zbyt szybkim zabieraniem kostek po rzucie bez możliwości zobaczenia wyników przez przeciwnika. Nagminne stosowanie powyższej techniki również będzie skutkowało wynikiem 20:0 dla przeciwnika.
IV. Recydywa
Każdy, kto wielokrotnie będzie łamał zasady dostaje bana na turnieje do odwołania
VI. Zachowanie
Wiadomo jak to w bitwie bywa, czasem nadchodzi taka chwila która aż prosi się o soczysty bluzg. W związku z tym jedno przekleństwo na bitwę obędzie się bez konsekwencji ale każde następne będzie skutkowało otrzymaniem -1 DP karniaków
----------------------------------------------
VIII. LISTA ZGŁOSZONYCH
----------------------------------------------
Lista zgłoszonych:
1. Thomas BRE [R]
2. Uadzia WE [R]
3. Kocitz HE [R]
4. Wojtuś HE [R]
5. Morrok SK
6. Bałagan TK
7. Loko
8. Gollonka
9. Pluto (będziesz czy tylko trollujesz w temacie?)
10. Dymitr?
11. Maryś?
12. Rebe?
13. Kuyash?
14. Marcins?
15. Maciek?
Rozpiski wraz z numerem ID ze strony http://ranking.wfb-pol.org/players.php proszę wysyłać na adres: thomas_best@o2.pl
Ostatnio zmieniony 1 mar 2012, o 23:51 przez Thomas, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprawdźcie poprawność ograniczeń armii, np. w tych dla lizardmenów wychodzi, że zwykłe skinki w skirmishu nie liczą się do limitu skinków (zwykły babol przy tłumaczeniu zasad z euro).
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
czy tym razem organizator bawi się z nami?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Zapisz mnie. I dwie sprawy. Czy tylko mi się wydaje, czy jest wyraźnie napisane wybierz do 6 z grupy: Kameleon skinks, skinks cohort (cohorty powyżej 20 modeli lub zawierające kroxigora nie liczą się do limitu).
Nic tu nie ma o żadnych zwykłych skinkach. Czyli na luzie można mieć 9 oddziałów skinków. Right?
Nic tu nie ma o żadnych zwykłych skinkach. Czyli na luzie można mieć 9 oddziałów skinków. Right?
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
Dzięki Termi, w życiu bym na to nie wpadł. Hmm... czekaj, nie. To nie może być prawda! A jednak. Wiem co napisałem!
Tak termi wiem o tym. wiem też że są dwa corowe rodzaje skinków. Tak więc ciągle pytanie pozostaje w mocy.
Tak termi wiem o tym. wiem też że są dwa corowe rodzaje skinków. Tak więc ciągle pytanie pozostaje w mocy.
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?