pytania o magię

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Re: pytania o magię

Post autor: Waldi »

If they are not dispelled immediately when they are cast, remains in play spells can be dispelled at any point during a subsequent Magic phase, using dispel dice as normal, or dice from the power pool as if they were dispel dice if it is your turn.

str. 36 małego podręcznika

Jak nie dispelujesz od razu to możesz to zrobić dopiero w następnej fazie magii.

Awatar użytkownika
ŻuŻu
Warzywo
Posty: 18

Post autor: ŻuŻu »

Dzięki.
"Po co ginąć w walce za idee, skoro można zginąć w walce przeciwko idei?"

Marek Krewski

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

Odporność na magię działa również na magiczne ataki z przedmiotów lub eterycznych jednostek?
Nie, tylko na czary zadające obrażenia (ale nie te zabijające od razu, jak np. dwellers below czy pit of shades).
Obrażenia z miscasta zaliczają się do tego?

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Q: Is damage caused by a miscast counted as a spell? Can a model
with Magic Resistance add it to its ward save against it? Is any
damage caused counted as being caused by the Wizard? (p34)
A: No to all questions.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Duinhir
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Gdańsk - Oliwa
Kontakt:

Post autor: Duinhir »

Dziękuję :)

Nie jestem na bieżąco z faq'ami

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 559

Post autor: Cylindryk »

Dwa pytania:
1. Ta zasada specjalna magii Śmierci, że za każdą zabitą ranę na 5+ dostaje się kostkę magii. Czy dzięki tej zasadzie mogę, przy dobrych rzutach właściwie czarować bez przerwy?
Przykład: wygenerowałem 8 kostek magii, 6 użyłem, mam dwie. Zabiłem czarem w pierun dużo modeli, dostałem 8 kostek, więc mam 10. Niestety pojawił się głos sprzeciwu, że nie mogę tyle dostać bo przekroczę limit 12 kości... którego nie przekraczam, bo ten limit obowiązuje w "danym momencie", przynajmniej tak mi wynika z RB.

Jeżeli dobrze rozumiem, wygląda to mniej-więcej tak:
Na początku fazy mam 0 kości. Rzucam 5 i 3, co daje mi +8 kości.
Używam 6 kostek, czyli -6 do puli.
Dzięki atrybutowi dostaję 8 kostek, czyli +8, czyli w sumie mam teraz 10.
Zapis z RB, z referencji, mówi że "Zarówno pula Mocy, jak Rozproszenia nie może przekraczać 12 kostek".
Jeszcze zapis ze strony 30:
"Pula kostek Mocy gracza rzucającego nie może w żadnym momencie fazy przekroczyć 12 kostek (...)".
I w sumie pytanie brzmi: w żadnym momencie czyli w tym konkretnym czy sumarycznie? Jeżeli sumarycznie to trochę atrybut Śmierci nie ma sensu...

EDIT: Dobra, znalazłem odpowiedź w FAQ-u...
Q: Can I use more than 12 power or dispel dice in a phase
even though the pool is limited to 12? (p30)
A: Yes. While the pool can never contain more than 12 power
or dispel dice at any one time, some abilities can generate more
dice part way through a Magic phase.
2. Czy czar numer 4 z domeny Śmierci (Zagłada i Mrok) obniżający o 3 LD celu się kumuluje? W sensie czy jak rzucę dwukrotnie ten czar na dany unit w ciągu dwóch faz magii to będzie mieć on -6 do LD?

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

1. Niby można czarować bez przerwy, ale na turniejach z reguły jest ograniczenie użycia 12 kostek magii na turę. Ale to turniejowo tak ;)

2. Jeśli ten sam czarodziej zechciałby ponownie rzucić ten czar, automatycznie przestaje działać poprzedni. Jeśli oddział oberwałby dwa razy od różnych źródeł, to by się skumulowało.

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 559

Post autor: Cylindryk »

1. Strzelam, że jakaś mądra głowa doszła do wniosku, że mag wart 1/4 armii nie może zabić 1/4 armii przeciwnika? :/
2. Znalazłem, faktycznie, drugi taki sam czar z tego samego gostka anuluje pierwszy... no nic, dobrze, że w sumie nie miało to znaczenia.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Cylindryk pisze:1. Strzelam, że jakaś mądra głowa doszła do wniosku, że mag wart 1/4 armii nie może zabić 1/4 armii przeciwnika? :/
Czemu miał by nie móc. Mnie się często zdarza, że Arcymag kosztujący 360pkt potrafi zdobyć równowartość swojej wartości punktowej 1 czarem, a przecież pomaga dispellować przeciwnika i wspomaga armię, więc sporo osób powie ci, że naprawdę potrafi więcej.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

1. Strzelam, że jakaś mądra głowa doszła do wniosku, że mag wart 1/4 armii nie może zabić 1/4 armii przeciwnika? :/
Jak przez całą grę to ok. Ale jak robi to jednym-dwoma czarami, to coś tu jest nieco nie tak, nie :P ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 559

Post autor: Cylindryk »

Czy ja wiem... mi tam pasuje, że robi taką sieczkę, dlatego go daję. ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Cylindryk pisze:1. Strzelam, że jakaś mądra głowa doszła do wniosku, że mag wart 1/4 armii nie może zabić 1/4 armii przeciwnika? :/
zle. jakas madra glowa doszla do wniosku, ze 6 tur gry to nie dlatego, ze gw reklamuje gre jako dluga i wymagajaca i zeby sie nie konczyla po turze nr 3.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Gra w zasadzie nigdy nie kończy się w 3 turze, w 6 jak już :wink: . No dobra, pomijając Blood&Glory :mrgreen:, w tym scenariuszu się czasami dziwne rzeczy dzieją :wink: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Pytanie o skitterleap skaveński:
The spell can be used on a friendly infantry character within 12", even if engaged in close combat. This includes the caster (unless it is a Vermin Lord, for he is a monster). The model can immediately be placed anywhere on the battlefield, but must be placed at least 1" away from enemy models.
Nie ma nic w obecnej erracie na stronie GW dodatkowego.

1) Czy można teleportować tym czarem postacie z oddziału z dzwonem? Jest do tego coś w erracie, ale może ktoś mnie oświeci jakimś argumentem na tak:
Q. Can I join characters to the units with the Screaming
Bell/Plague Furnace? (p43 & p48)
A. At deployment, characters can be deployed in the pushing
unit and will become Unbreakable, but cannot leave the unit as
long as the Bell/Furnace is still there. Once the game is started,
no characters can join the unit. In addition, with the Plague
Furnace only characters that belong to Clan Pestilens may join
the unit.
2) Czy cytowanym czarem można teleportować postać do swojego innego oddziału? I czy można go wstawić do oddziału z dzwonem? Gdzieś słyszałem, że to niby nie jest "voluntary movement", bo postać nie wchodzi, a jest "wrzucana" do oddziału pchającego dzwon.

3) Czy można wymienionym czarem teleportować postać do oddziału zaangażowanego w walkę od flanki w taki sposób, że bohater staje w pierwszym szeregu na przeciwnej flance (w ten sposób spełniając warunek cala od jednostki przeciwnika)?

Oczywiście podanie źródła/zasady na poparcie odpowiedzi jest wskazane ;-)
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1) nie. Jest napisane wprost. Zeby cos wyjac/wlozyc z oddzialu musisz wystawic to w deployu.

Mozesz uzyc skitterleapa po to zeby przemiescic model w oddziale z dzwonem.

2) mozna go wteleportowac do oddzialu. Nie do oddzialu z dzwonem (patrz wyzej). NIe ma tam nic o volountary movement (bylo w poprzedniej edycji. Teraz sie faq zmienil)

3) Tu zasedziowalbym, ze tak. Oczywiscie trzeba umiescic bohatera w 1 szeregu (wg. zasad umieszczania bohaterow) co utrudnia takie zagranie.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Dzięki serdeczne, Shino.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Myth pisze:Dzięki serdeczne, Shino.
Czyli wszystko tak jak mówiłem 8)
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Stachu
Kradziej
Posty: 929

Post autor: Stachu »

nie,bo Shino wyraźnie pisze, że nie można teleportować herosa z oddziału z dzwonem

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Stachu pisze:nie,bo Shino wyraźnie pisze, że nie można teleportować herosa z oddziału z dzwonem
Nigdy nie można było :roll:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Czy z Amber Spear'a można zadeklarować strzał przez konkretny model w oddziale docelowym? Tak żeby np. wymusić look out'a na bohaterze (albo od razu go trafić jak nie ma look out'a)?

Zablokowany