"W DRODZE NA FRONT WSCHODNI" 17.03.2012 Giżycko

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

"W DRODZE NA FRONT WSCHODNI" 17.03.2012 Giżycko

Post autor: rudobrody79 »

Chciałbym serdecznie zaprosić na pierwszy organizowany dzięki współpracy z Giżyckim Centrum Kultury turniej WFB w Giżycku:

"W DRODZE NA FRONT WSCHODNI"


Miejsce: Sala w Giżyckim Centrum Kultury
Termin: 17.03.2012
Format: 2400 Single, 8 ed. euro
Scenariusze 3x battleline
Wjazd: 10zł dla graczy
Cattering: kawa, herbata poczęstunek na miejscu, pizzeria w odległości 30m,
Nagrody: okolicznościowe dyplomy ( o które się postaramy )
Sędzia: będzie
Stoły:72x48, tereny po obrysie


Rozkład:
9.00-9.30 zapisy (+ ewentualne ustawianie stołów )
9.30-12.30 1 bitwa
12.30-15.30 2 bitwa
15.30-18.30 3 bitwa

REGULAMIN:
-Zwykla budowa armii, max25% lord, max25% hero, min25% core, max50% special, max25% rare. Max 2 takie same rary, max 3 takie same specjale.
-Nie można wystawiać alternatywnych armii (z końca kodeksów, WD, itp.)
-Nie można wystawiać specjalnych bohaterów, ani imiennych czempionów itp.
-Obowiązują wszelkie FAQ-i wydane przez GW (chyba ze sa modyfikowane przez uscislenia sedziowskie)
-Sędzia ma zawsze rację
-Proxy w granicach przyzwoitości, każdy prox musi być wielkości odpowiadającej figurce którą zastępuję
- gramy 3 bitwy ( max 2h40min, liczba tur podana w scenariuszu)
- turniej zaliczany jest do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej
- gramy oczywiście na 8 ED , oraz wszystkie aktualne podręczniki armijne (nowe VC)
- gramy wg. wszystkich errat i uściśleń sędziowskich
- Rozpoczęcie takie jak opisano w scenariuszu
- SLOS by LS

Na turnieju obowiazuja nastepujace ograniczenia kompozycji armii:
Max 3 jednostki typu: skavenscy inzynierowie, eteryki, goblinscy szamani
Max 12 PD uzytych w rundzie magii
Bohaterom przysluguje look out sir (przy spelnionym limicie modeli) od nastepujacych czarow: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect, curse of the bad moon(waagh).

http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia.html


PUNKTACJA
- Generał oraz BSB 100 pkt
- Za inne sztandary 25 pkt
- Za zabicie czempionem bohatera w pojedynku 50 pkt

Nie ma wymogu grania pomalowana armia, podczas turnieju odbędzie sie jednak ocena hobbystyczna pod nastepujacymi kryteriami:

Jakość pomalowania
1 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
2 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
3 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)

Spójność armii
1 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
2 - raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
3 - armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię

Podstawki modeli i oddziałów
+1 - modele mają modelowane podstawki
+1 - oddziały mają traye
+1 - traye są modelowane

WYSYWIG
0 - rażące braki wysywigu na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
+1 - wysywig na większości armii (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach)
+1 - full wysywig na oddziałach
+1 - full wysywig na herosach (typ broni, tarcza, zbroje, łuki i kusze, także magiczne)

Przygotowanie do gry
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię/rozpiski
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
2 - pełne przygotowanie do gry


Ograniczenia ETC:

Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:

2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20"+ (not incl. war machines, characters and chariots).

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase. Including channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast spell (+ wizard level).
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as" items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD" or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from winds of magic, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase (unless army restrictions specify otherwise). Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be
stored).

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as" items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)" item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2
Bretonnia: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\any number of wizards using death & shadow magic\Cauldron of Blood\Hydra.
Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; 0-3 of anvil, miners & rangers (in any combination of them)
Daemons of Chaos: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Master of sorcery cannot be taken by Herald of Tzeentch.
The Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2500 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, Terradons and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A
maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction).
Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, greedyfist on death magic user counts as 1dd
Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans are 0-3 (max 3 of any kind of NG shaman); mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is removed for this army
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner;
Vampire Counts: (ograniczenia bazyliszkowe)Master of the black arts counts as +1pd ; Blaphemous Tome counts as +1pd ; Eteryki 0-3 (including heroes)
Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase
Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (2600 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD.

Chaos Dwarfs: dopuszczone
Iron Deamon counts as war machine; Chalice of Blood and Darkness counts as +2PD; Hellcannon is 0-1 choice

Dodatkowo, ponieważ wystawienie armii chadecji wymaga pewnego trudu, a gracze nie do końca mogą znać jej zasady obowiązkowe jest przesłanie zdjęcia armii jaką zamierza się zagrać oraz posiadanie przy sobie wydrukowanych zasad.
Organizatorzy zastrzegają sobie zdjęcie ze stołu śmiecio-armii.


II. Scoring

Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.

In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.

0-20 Victory-Points per game


Victory points to Battle points per game:

0 - 150 Victory-Points difference - 10:10
151 - 300 - 11:9
301 - 450 - 12:8
451 - 600 - 13:7
601 - 750 - 14:6
751 - 900 - 15:5
901 - 1050 – 16:4
1051 - 1200 - 17:3
1201 - 1350 - 18:2
1351 - 1500 - 19:1
1500+ - 20/0

III. Scenarios

Pitched battle scenario (battleline)

IV. Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).

- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
-When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
terrain or units, other than interfering woods.

Proszę zgłaszać swoje rozpiski na adres:
mkgb.polnocne.rubieze@wp.pl w formacie html lub txt.
jak ktos będzie zglaszał rozpiskę z polskimi nazwami to musi dopisac co okeslony przedmiot robi.
Za nie przysłanie zgłoszenia razem z rozpiska do dnia 14.03.2012 do godz.23.59 5 punktów karnych!


Zgłoszeni:
1. Bela16 - WoCh
2. Cichy - DE
3. KondziO - TK
4. Rob - Emp
5. Siena - Emp
6. Norb - WoCh
7. Snipa - ?
8. Prezes - ?
9. Zabło - ?
10. Lohost - ?
11. Bajc - DW
12.Rudobrody79 - WoCH
Ostatnio zmieniony 14 mar 2012, o 09:46 przez rudobrody79, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

Chciałbym serdecznie zaprosić na pierwszy organizowany dzięki współpracy z Giżyckim Centrum Kultury turniej WFB w Giżycku
( W ramach odświeżenia tematu )

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

małe odnowienie tematu !!!

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

Ponawiam zaproszenie !!!
......zaktualizowana lista graczy......

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

Miałem przyjechać, ale niestety mam ustawiony grafik w pracy. W sumie żałuje ładne miasto.

Może następnym razem.

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

wielka szkoda !!!
szykuje się przednie spotkanie
http://www.miscast.fora.pl/warhammer,3/ ... html#41713

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

Duże podziękowania dla wszystkich, za to że zaszczyciliście nas swoją obecnością !!!

Wielkie Dzięki !!! Bez Was nie byłoby tego przemiłego spotkania !!!

Miejsce Imiê i nazwisko Armia Miasto Punkty
1 Karol Bajno - bajc df pisz 50
2 Robert Tykocki - rob emp pisz 45
3 Pawel Rajca - snipa vc ol 45
4 Filip Weka de ol 40
5 Rafal Piotrowski -cichy de giz 39
6 Pawel Prusaczyk - lohost de olsztyn 38
7 Norbert Kaleta - norb woch ol 32
8 Łukasz Dziki - rudobrody79 woch giz 28
9 Agnieszka Kasperek - aga df ol 27
10 Jacek Rzasa we ol 23
11 Pawel Sienkiewicz - siena emp pisz 22
12 Łukasz Zablocki df ol 18
13 Oskar Belka - bela woch giz 13
14 Konrad Schroder - kondzio tk giz 0

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

przedstawiam poniżej zdjęcia z turnieju w wykonaniu pani redaktor z gazety giżyckiej, w ktorej ukazał się mały artykuł o naszym turnieju.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziękuję jeszcze raz wszystkim uczestnikom !!!

ODPOWIEDZ