Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
Re: Pytania co do 8ed VC
@ bojek: tak
@ morti: mam to samo pytanie
jeszcze 1 mam pytanie czy w tej edycji banshee i mortis engine mogą robić stand and shoot jako reakcję na szarżę?
@ morti: mam to samo pytanie
jeszcze 1 mam pytanie czy w tej edycji banshee i mortis engine mogą robić stand and shoot jako reakcję na szarżę?
nie, nie mogą robić S&S nie jest to napisane a to special shooting attack a nie shooting weapon, takim sam opis mają terrorgheisty przecież
w opisie czaru 6 jest za każdy rank, nie jest sprecyzowane jakiej wielkości ten rank ma być, zatem character solo jest rankiem sam dla siebie, mimo, że monstery czy rydwany nie biegają w rankach (poza TK) to również, wg mnie idzie D6, bo jest to pojedynczy model.
opis nie wyklucza ranienia pojedynczych modeli, bo byłoby to napisane, że coś co nie ma szeregów nie jest ranione, także w maszyny czy inne pojedyncze modele naturalnie samo D6 by wchodziło.
w opisie czaru 6 jest za każdy rank, nie jest sprecyzowane jakiej wielkości ten rank ma być, zatem character solo jest rankiem sam dla siebie, mimo, że monstery czy rydwany nie biegają w rankach (poza TK) to również, wg mnie idzie D6, bo jest to pojedynczy model.
opis nie wyklucza ranienia pojedynczych modeli, bo byłoby to napisane, że coś co nie ma szeregów nie jest ranione, także w maszyny czy inne pojedyncze modele naturalnie samo D6 by wchodziło.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
misha na bazyliszku liderr zasedziowal mi ze pojedynczy model nie ma szeregow. to samo skirmish.
napisalem do shino zeby to uscislili ale sie nie odezwal
turniej przed bazylem i barb i shino w tej kwestii twierdzili ze na kowboja to dziala a na skirmish rowniez nie.
napisalem do shino zeby to uscislili ale sie nie odezwal
turniej przed bazylem i barb i shino w tej kwestii twierdzili ze na kowboja to dziala a na skirmish rowniez nie.


w zbiórce po bazyliszku była jakaś dyskusja na ten temat. Podejrzewam, że za niedługo dowiemy się jak się skończyła.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
skirmish nie ma rankow na potrzeby bonusu, a nie że w ogóle nie ma ranków
poza tym opis nie mówi jak dużo ma być modeli w ranku, więc na dobrą sprawę jak taki template przejdzie przez kreskę 10 modeli to wg RAW szeregi są 1 modelowe co daje 10D6 obrażeń...
w RB jest opis, że pojedyncze modele traktowane są pod każdym względem jak unit, nie tworzą szeregów od razu, ale jak np zostanie pojedynczy model np champion z oddziału to znaczy, ze nie dostanie ran? bo jest 1 model? bzdura moim zdaniem
poza tym opis czaru nie kwestionuje obrażeń pojedynczym modelom, a to moim zdaniem byłoby w opisie gdyby było wykluczone, zbyt ważna kwestia by to pomijać.
chcą to niech uściślają, narazie do debatują nad Slos w EURO
i podwójnym ruchem, moim zdaniem powinno zostać jak wyżej.
poza tym opis nie mówi jak dużo ma być modeli w ranku, więc na dobrą sprawę jak taki template przejdzie przez kreskę 10 modeli to wg RAW szeregi są 1 modelowe co daje 10D6 obrażeń...
w RB jest opis, że pojedyncze modele traktowane są pod każdym względem jak unit, nie tworzą szeregów od razu, ale jak np zostanie pojedynczy model np champion z oddziału to znaczy, ze nie dostanie ran? bo jest 1 model? bzdura moim zdaniem
poza tym opis czaru nie kwestionuje obrażeń pojedynczym modelom, a to moim zdaniem byłoby w opisie gdyby było wykluczone, zbyt ważna kwestia by to pomijać.
chcą to niech uściślają, narazie do debatują nad Slos w EURO

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
jestem za interpretacją że jeden model to jeden rank, bez skrajności już takich jak to wirek duszków który ssie wroga przelatuje sobie spokojnie po rydwanie lub kowboju, a za to zdziesiątkował oddział który jest przed nim i ma dajmy z 5szeregów pełnych...absurd
paragraf light troops
mają zawsze zero rank, i podane są sytuacje bonus, steadfast oraz na rozproszenie rank bonusu przeciwnika.
ale legalność formacji wymaga ranków jak każdego innego unitu
paragraf skirmishers and charging
mój wniosek - skirmish ma ranki jako formacja bo musi je mieć by się legalnie ustawiać i poruszać, ale nie ma rank w poszczególnych sytuacjach wypisanych w paragrafie light troops.
absolutny bezsens jeśli tak to interpretować jak sugerujesz, ale możemy sobie gdybać co GW miało na myśli
PS. innym wydaje mi się absurdalnym przykładem byłoby strzelanie z bolca w skirmish, masz karę -1 do trafiania, a na dodatek skoro oddział nie ma rank, to tylko 1 model może zginać?
mają zawsze zero rank, i podane są sytuacje bonus, steadfast oraz na rozproszenie rank bonusu przeciwnika.
ale legalność formacji wymaga ranków jak każdego innego unitu
paragraf skirmishers and charging
słowo rank występuje w opisie dosyć częstothe number of ranks, files and the formation's facing do not alter as the skirmishers tighten up (...) if the front rank has an even number of models (...)
mój wniosek - skirmish ma ranki jako formacja bo musi je mieć by się legalnie ustawiać i poruszać, ale nie ma rank w poszczególnych sytuacjach wypisanych w paragrafie light troops.
absolutny bezsens jeśli tak to interpretować jak sugerujesz, ale możemy sobie gdybać co GW miało na myśli

PS. innym wydaje mi się absurdalnym przykładem byłoby strzelanie z bolca w skirmish, masz karę -1 do trafiania, a na dodatek skoro oddział nie ma rank, to tylko 1 model może zginać?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Wg. Opisu "Forming Units" jest wyraźnie napisane
"In addition, all models in the unit must be arranged in formation that consists of one or more horizontal lines, called ranks""
Idziemy dalej. :
"As far as oissuble there must be the same number of models in each rank. Where this is possible it must be the rear rank that has fewer models".
W zasadach o "shirmishers":
W "Skirmish formation" jest wyraźnie napisane:
"Skirmishers are deployed in a "lose" formation, where the moddels are not placed in base contact, but are positioned roughly 1/2" apart The models in the unit must still face the same direction and unit will still have front, two flaks and rear."
A więc niczym się nie różni między normalnym oddziałem gdzie modele są ściśle do siebie przylegający. Idąc dalej:
Skirmishers and charging:
"The numbers od ranks, files and formation's facing do not alter as skirmishers tighten up""
Więc jeśli ranki się nie zmianiają to chyba istnieją przy skirmisherach? I osobiście uważam, że Barb z Shino ostro nagięli (może na swoje potrzeby) zasady, że 6-tka wampirza zadaje pojedyńczemu modelowi hity... Skirmishers prędzej powinni dostawać baty z szóstki niż pojedyńczy model. I nie potrzebuję Liddera czy Barba do tego by zacząć myśleć i znaleźć w podręczniku odpowiednie zapiski które uzasadniają to co przed chwilą powiedziałem. Nara!

"In addition, all models in the unit must be arranged in formation that consists of one or more horizontal lines, called ranks""
Idziemy dalej. :
"As far as oissuble there must be the same number of models in each rank. Where this is possible it must be the rear rank that has fewer models".
W zasadach o "shirmishers":
W "Skirmish formation" jest wyraźnie napisane:
"Skirmishers are deployed in a "lose" formation, where the moddels are not placed in base contact, but are positioned roughly 1/2" apart The models in the unit must still face the same direction and unit will still have front, two flaks and rear."
A więc niczym się nie różni między normalnym oddziałem gdzie modele są ściśle do siebie przylegający. Idąc dalej:
Skirmishers and charging:
"The numbers od ranks, files and formation's facing do not alter as skirmishers tighten up""
Więc jeśli ranki się nie zmianiają to chyba istnieją przy skirmisherach? I osobiście uważam, że Barb z Shino ostro nagięli (może na swoje potrzeby) zasady, że 6-tka wampirza zadaje pojedyńczemu modelowi hity... Skirmishers prędzej powinni dostawać baty z szóstki niż pojedyńczy model. I nie potrzebuję Liddera czy Barba do tego by zacząć myśleć i znaleźć w podręczniku odpowiednie zapiski które uzasadniają to co przed chwilą powiedziałem. Nara!
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart




Shino pisze:albo przeczytaj jeszcze raz zasady skirmishow...skirmish nie ma rankow na potrzeby bonusu, a nie że w ogóle nie ma ranków
Jak dla mnie '6' z wampirów działa na skirmish, gdyż tylko w CC mają zero rzędów.FAQ GW pisze:Page 77 – Skirmishers, Light Troops
Change “[...]zero ranks[...]” to “[...]zero ranks in
combat[...]”
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5



dzięki Debelial, ej kurcze panowie sędziowe FAQ - powinno być liberum veto na takie sędziowanie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Debelial... mają rzędy... tylko na potrzeby CC nie wliczają się i tak jakby mieli ich zero ale naczelna zasada głosi, że każdy unit jest ustawiony w ranki.... dodatkowo ma front, tył i dwie flanki czyli jest oddziałem który pomimo tego, że ma po 5 modeli w szeregu nie wliczają się ona na potrzeby CC ale samo ustawienie oddziału definiuje, że każdy oddział ma szeregi czyli ranki./ To takie sprostowaniedebelial pisze:Shino pisze:albo przeczytaj jeszcze raz zasady skirmishow...skirmish nie ma rankow na potrzeby bonusu, a nie że w ogóle nie ma rankówJak dla mnie '6' z wampirów działa na skirmish, gdyż tylko w CC mają zero rzędów.FAQ GW pisze:Page 77 – Skirmishers, Light Troops
Change “[...]zero ranks[...]” to “[...]zero ranks in
combat[...]”

Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart




poczytaj sobie o implikacji. bo tam bylo maja zero rankow wiec i wymienione.paragraf light troops
mają zawsze zero rank, i podane są sytuacje bonus, steadfast oraz na rozproszenie rank bonusu przeciwnika.
ale legalność formacji wymaga ranków jak każdego innego unitu
nie pamietalem o tym faqu to sprawia, ze trzeba sprawe przemyslec... zreszta chyba nie tylko ja nie pamietalem tego faqadebelial pisze:Shino pisze:albo przeczytaj jeszcze raz zasady skirmishow...skirmish nie ma rankow na potrzeby bonusu, a nie że w ogóle nie ma rankówJak dla mnie '6' z wampirów działa na skirmish, gdyż tylko w CC mają zero rzędów.FAQ GW pisze:Page 77 – Skirmishers, Light Troops
Change “[...]zero ranks[...]” to “[...]zero ranks in
combat[...]”

mam pytanko:
NA ZASADY EURO
Black perapt kosztuje 1PD + do tego mortis +1PD w takim razie nie moge już przenosić kostek do powera?
moim zdaniem to by było idotyczne, ale na ostatnim turnieju jak się kłuciłem to, tak na prawde nie miałem żędnych argumentów z RB/AB/ETC RULES
NA ZASADY EURO
Black perapt kosztuje 1PD + do tego mortis +1PD w takim razie nie moge już przenosić kostek do powera?
moim zdaniem to by było idotyczne, ale na ostatnim turnieju jak się kłuciłem to, tak na prawde nie miałem żędnych argumentów z RB/AB/ETC RULES
chyba przez "Ó"kłuciłem
tak by wynikało, lekko bez sensu, bo i tak periapt pozwalałby na przeniesienie 2 kostek, więc 1 zjada ci sam przedmiot a 2 móglbyś dodać, ale i tak nic innego nie wsadzisz do rozpy ,
a w ogóle to jest już jakaś wersja ostateczna ograniczeń VC na EURO? bo BoB widzę jest jeszcze na bazyliszkowych
gdzie to można odszukać, jest jakiś temat na forum z tym?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
A co to jest kłUtnia i żędne argumenty?JarekK pisze:mam pytanko:
NA ZASADY EURO
Black perapt kosztuje 1PD + do tego mortis +1PD w takim razie nie moge już przenosić kostek do powera?
moim zdaniem to by było idotyczne, ale na ostatnim turnieju jak się kłuciłem to, tak na prawde nie miałem żędnych argumentów z RB/AB/ETC RULES
Na jakie wy tam zasady Euro gracie? W tych na które gramy nic nie ma o black periapcie. Może jakieś specjalne?

Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart



