Nowicjusz - czym grać?
Moderator: Gremlin
Nowicjusz - czym grać?
Hej Jakiś czas temu kupiłem trochę WE, lecz głównie w celach kolekcjonerskich.
Teraz zdecydowałem się na rozpoczęcie przygody z Battlem.
Jest to dla mnie zupełnie nowy system, niemniej grałem już w inne, m.in. 40k, Warmaster.
Wiem, że Leśne to nie jest najlepsza armia dla początkujących, ale postanowiłem spróbować.
W chwili obecnej posiadam następujące modele:
-Highborn na smoku
-Czarodziejka
-Bohater na koniu
-18 Glade Guards
-12 Driad
-10 Wardancerów
-4 Warhawk Riders
-8 Wild Riders
-1 Treeman
Moje pytanie brzmi - czym grać, w jakich konfiguracjach, jakie stosować taktyki, co ewentualnie dokupić? Na początek planuję złożyć rozpiskę na 1k punktów. Jeśli to ważne, kilka pierwszych bitew rozegram przeciwko krasnoludom, ew. lizakom.
Drugie pytanie - posiadam 15 staroedycyjnych Spearmanów. Czy w obecnej edycji mogą się oni do czegoś przydać?
Dzięki za odpowiedź
Teraz zdecydowałem się na rozpoczęcie przygody z Battlem.
Jest to dla mnie zupełnie nowy system, niemniej grałem już w inne, m.in. 40k, Warmaster.
Wiem, że Leśne to nie jest najlepsza armia dla początkujących, ale postanowiłem spróbować.
W chwili obecnej posiadam następujące modele:
-Highborn na smoku
-Czarodziejka
-Bohater na koniu
-18 Glade Guards
-12 Driad
-10 Wardancerów
-4 Warhawk Riders
-8 Wild Riders
-1 Treeman
Moje pytanie brzmi - czym grać, w jakich konfiguracjach, jakie stosować taktyki, co ewentualnie dokupić? Na początek planuję złożyć rozpiskę na 1k punktów. Jeśli to ważne, kilka pierwszych bitew rozegram przeciwko krasnoludom, ew. lizakom.
Drugie pytanie - posiadam 15 staroedycyjnych Spearmanów. Czy w obecnej edycji mogą się oni do czegoś przydać?
Dzięki za odpowiedź
witaj,
na poczatek zapoznaj sie z:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=17&t=4136
a następnie sprawdz, czy nie ma podobnego tematu dla poczatkujących - o popatrz ! jest!
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=17&t=14378
zdraviam
na poczatek zapoznaj sie z:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=17&t=4136
a następnie sprawdz, czy nie ma podobnego tematu dla poczatkujących - o popatrz ! jest!
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=17&t=14378
zdraviam
xYz
@ Korhill
Zdecydowanie radzę sugerować się dopiero tymi rozpiskami, które zamieszczono pod koniec 2010 i później. Wcześniejsze są jeszcze na poprzednią edycję.
Zdecydowanie radzę sugerować się dopiero tymi rozpiskami, które zamieszczono pod koniec 2010 i później. Wcześniejsze są jeszcze na poprzednią edycję.
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Większość rozpisek jest na 2k+ punktów...na poczatek zapoznaj sie z:
viewtopic.php?f=17&t=4136
Wiesz, tylko wcale nie jest tak łatwo przeczytać 90 stron tematua następnie sprawdz, czy nie ma podobnego tematu dla poczatkujących - o popatrz ! jest!
viewtopic.php?f=17&t=14378
Poza tym, tak jak pisałem, jestem początkujący, nie ogarniam jeszcze wszystkich skrótów, itp.
Póki co chcę złożyć rozpiskę na 1k punktów z tego, co mam, pograć trochę, wgryźć się w system i oswoić się z nim - rozpiskę do "rozegrania się", która nie byłaby totalnym crapem.
Następnie, kiedy będę miał już o nim jakieś pojęcie, dokupić potrzebne figurki.
Z tego, co wyczytałem na forum i w innych poradnikach, doszedłem do wniosku, że dobre będą:
-2x 10 Glade Guards (dwóch mogę zaproxować)
-12 Dryads
-Treeman
W niedalekiej przyszłości będę grał przeciwko krasnalom, tak więc:
1) Czy opłaca się na nie brać Spellsingerkę? Jeśli nie, to jakiego/jakich innych bohaterów proponujecie?
2) Resztę punktów dopakować Wardancerami, Wild Riderami czy może Warhawk Riderami?
3) Gdzie opłaca się dokupić Czempiona, Muzyka czy Standard Bearera i jakie są korzyści z takiego zakupu (posiadam armybooka - jeśli znajdują się w nim opisy ich funkcji, to proszę o odnośnik - natomiast rulebooka zamierzam dopiero zamówić - w tym przypadku prosiłbym o wyjaśnienie tej dość podstawowej kwestii).
Dzięki za pomoc.
Generalnie treemany i małe suki z Lore of Loren nie lubią krasnoludów. Spróbuj może taką funową rozpiskę robioną bez zwracania uwagi na polskie uściślenia i standardy, a za to jako tako pod krasnoludy i na twoich modelach:
Zdecydowanie przeczytaj RB zanim zaczniesz graćL&H:
Noble @ 148 Pts
Eternal Kindred; Great weapon
Armour of Destiny [50]
Elven Steed [12]
Core:
2x10 Glade Guard + Musician @ 2x126 Pts
10 Dryads @ 120 Pts
Special:
10 Wardancers @ 180 Pts
3 Warhawk Riders @ 120 Pts
5 Wild Riders + Musician @ 90 Pts
Total army cost: 1000
Total models in army: 49
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Cóż oznacza dopisek "bez zwracania uwagi na polskie uściślenia i standardy"?funową rozpiskę robioną bez zwracania uwagi na polskie uściślenia i standardy
Jest to legalna rozpiska?
Może można w niej coś zmienić, skoro nie spełnia standardów?
Tak, od tego chyba zacznęZdecydowanie przeczytaj RB zanim zaczniesz grać
No cóż. W Polsce na turniejach gramy na pewien zbiór dodatkowych zasad stworzonych przez LS (kilku wybranych przez nas do tego sędziów). Nazywają się uściśleniami, bo właśnie w tym celu zostały stworzone. Jednak w warunkach domowych nie są za bardzo potrzebne, bo tam dużo zależy od dogadania się. Rozpiska jest legalna. Tylko, że niektóre rzeczy (konkretnie eternal kindred) działają ciut inaczej na uściśleniach. Co do standardów. To są wood elfy i standardy są tu mało widoczne, ale w normalnych warunkach w rozpisce na pewno znalazłyby się orzełki, sztandarowy z hail of doom arrows i mała sucz ze scrollem. Tylko, że ty nie masz orzełków i bohatera na piechotę a mała czarka na krasie jest średnio przydatna.
Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Hmmm troszkę nekromancji ale co tam. Planuję pobawić się WE i teraz pytanie od absolutnego noobka do Was, co na dzisiejsze standardy ma sens? Format to 1-1.6k mam 24 driady oraz 24 GG, wiem że te jednostki to podstawa w Naszej armii ale co dalej? Nie chcę wydawać niepotrzebnie kasy na jednostki absolutnie niegrywalne....Popatrzyłem na rozpiski nieco się różnią a standardowy format to 2.4k. WE zostały wybrane dzięki walce partyzanckiej co stanowi miłą odskocznię od krasi, którymi grywam teraz.
Na pewno orzeł – jest tani i zawsze znajdzie się dla niego dobry cel w bitwie
Na małe punkty treemen jest świetny – przy słabszej magii i mniejszej ilości maszyn jest bardzo trudny do ubicia, na większe w wielu paringach dalej jest nieoceniony.
Później to już zależy od stylu gry – wildzi, tancerze.
Do tego bohaterowie, na koniach, orłach, piechotę.
Na małe punkty treemen jest świetny – przy słabszej magii i mniejszej ilości maszyn jest bardzo trudny do ubicia, na większe w wielu paringach dalej jest nieoceniony.
Później to już zależy od stylu gry – wildzi, tancerze.
Do tego bohaterowie, na koniach, orłach, piechotę.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Spellsingerkę na 100% nabędę bo ładny model podobnie tego niby druida, rozumiem że GG i Driad starczy a teraz musze dokupić orzełki i bohaterów na nich oraz treemana. Zastanawiałem się czy można zrobić armię monokrzaczastą ( same driady treekiny i treeman) bądź armię opartą na samych szyszkojadach. Hmmmm co z kawalerią i dancerami są ażtak słabi? Poczytałem trochę i dancerzy wydają się być bardzo ciekawą jednostką ale piekielnie drogą i każdy błąd jest kosztowny.
Driad na pewno na te punkty o których piszesz wystarczy, łuczników – zależy od rozpiski, tak ze 30 mogłoby być…
Glade Ridersi są teraz niezbyt grywalni – głównie ze względu na relacje kosztu do wytrzymałości – zbyt łakomy kąsek dla magii/ostrzału.
Wild ridersi są bardzo fajni, tylko nieco drożsi od gladów ale znacznie bardziej wytrzymali (choć dalej chaos knightami nie są:) i z niezłym wygarem w CC.
Tancerze są fajni, podobnie jak glade ridersi bardzo mało wytrzymali – nie można z nich robić głównej siły uderzeniowej (przynajmniej na małe punkty), choć są grywalni. Najczęściej jednak robi się z nich oddział trzymający magów/bsb – ponieważ są mobilni (przed każdą regularną piechotą a i nie jedną kawalerią mogą umiejętnie prowadzeni uciec), poradzą sobie z kowbojami czy harpiami w CC.
Co do możliwości grania samymi drzewami – jeżeli mówimy o grach towarzyskich to nie ma problemu z żadną rozpiską, w grach turniejowych niestety byłoby to zbyt mało uniwersalne.
Glade Ridersi są teraz niezbyt grywalni – głównie ze względu na relacje kosztu do wytrzymałości – zbyt łakomy kąsek dla magii/ostrzału.
Wild ridersi są bardzo fajni, tylko nieco drożsi od gladów ale znacznie bardziej wytrzymali (choć dalej chaos knightami nie są:) i z niezłym wygarem w CC.
Tancerze są fajni, podobnie jak glade ridersi bardzo mało wytrzymali – nie można z nich robić głównej siły uderzeniowej (przynajmniej na małe punkty), choć są grywalni. Najczęściej jednak robi się z nich oddział trzymający magów/bsb – ponieważ są mobilni (przed każdą regularną piechotą a i nie jedną kawalerią mogą umiejętnie prowadzeni uciec), poradzą sobie z kowbojami czy harpiami w CC.
Co do możliwości grania samymi drzewami – jeżeli mówimy o grach towarzyskich to nie ma problemu z żadną rozpiską, w grach turniejowych niestety byłoby to zbyt mało uniwersalne.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
To chyba odpowiedni dział aby zadać to pytanie. Dziewcze moje zakochała się w ptaszkach od WE także kupiłem jej pare figurek do pomalowania (a może złapie bakcyla i będę miał prywatnego malarza w domu ) mamy już zatem 3 orzełki troszkę driad, 13 Wardancerów oraz Glade Ridersów w pogłowiu liczącym 8. Pytanie teraz co przydałoby się dokupić aby dobić w rozpisce do ok 2k. Gramy obecnie ze znajomymi kampanię i może rezygnując z obecnej armii polatałbym WE, jednak absolutnie nie znam się na ich taktyce ( no może za wyjątkiem strzelaj i nie daj dojść przeciwnikowi do siebie ). Jeśli chodzi o jednostki to jak stosowani są wardancerzy (na kogo ich napuszczacie), czy opłaca się wystawiać scoutów/waywatcherów, co z Glade Ridersami jakoś nie widzę ich w rozpiskach podobnie z treekinami. Dodatkowo widzę często lorda/hero z GW hmmmm atakuje on wtedy jako ostatni a z jego niską obroną to chyba nie jest najlepszy pomysł pomimo, że może nieźle sieknąć...
Gramy na 1k, 1.6k i 2k zazwyczaj także czy istnieje jeden słuszny roadzaj rozpisek czy można się pobawić?
Gramy na 1k, 1.6k i 2k zazwyczaj także czy istnieje jeden słuszny roadzaj rozpisek czy można się pobawić?
Na pewno podstawę armii czyli łuki – na 2000 ze 30 by się przydało, driad powinno być minimum 16 (2x8). Przydałoby się drzewo, no i bohaterowie – BSB (tu najlepiej coś zrobić samemu bo oryginalny model jest bardzo trudny do dostania i naprawdę nietani…
Wayów opłaca się wystawiać, tylko trzeba na nich uważać i nie przeceniać ich możliwości
Co do taktyki – jak się okazuje znasz ją całkiem nieźle;), największy problem to kwestia realizacji…:)
Tancerze powinni walczyć z bohaterami przeciwnika, ewentualnie kawalerią od flanki, czy lekką piechotą w kanapce (oczywiście wszystko musi najpierw przyjąć swoje strzały)
Skauci są niestety zupełnie nie grywalni – za drodzy a słabsi od zwykłych łuków, to samo glade ridersi – bardzo łatwo spadają a koszt punktowy to rozbój w biały dzień. Treekiny fajnie wyglądają na papierze, nawet da się nimi pograć ale jest dość sporo mocnych na nie jednostek/czarów.
W WE nie ma jednej słusznej rozpiski – z jednostek których nie wymieniłeś grywalni są jeszcze wildzi, osobiście bawię się czasem też warhawkami.
Wayów opłaca się wystawiać, tylko trzeba na nich uważać i nie przeceniać ich możliwości
Co do taktyki – jak się okazuje znasz ją całkiem nieźle;), największy problem to kwestia realizacji…:)
Tancerze powinni walczyć z bohaterami przeciwnika, ewentualnie kawalerią od flanki, czy lekką piechotą w kanapce (oczywiście wszystko musi najpierw przyjąć swoje strzały)
Skauci są niestety zupełnie nie grywalni – za drodzy a słabsi od zwykłych łuków, to samo glade ridersi – bardzo łatwo spadają a koszt punktowy to rozbój w biały dzień. Treekiny fajnie wyglądają na papierze, nawet da się nimi pograć ale jest dość sporo mocnych na nie jednostek/czarów.
W WE nie ma jednej słusznej rozpiski – z jednostek których nie wymieniłeś grywalni są jeszcze wildzi, osobiście bawię się czasem też warhawkami.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Dzięki za info.
Jeśli chodzi o wardancerów to jak mają polować na bohaterów? Stojąoni zazwyczaj w dużych klockach piechoty a nie są oni zbyt wytrzymali niestety. Rozumiem, że idealna sytuacja to trzymacie klocka driadami (uprzednio zmiękczonymi łukami) i dostawienie na bok dancerów - koncepcja słuszna jednak jak sam wspomniałeś ciężka do wykonania. I jeszcze z Noblem to moje pytanie dla mnie na kowboja się nie nadaje bo zbyt mięciutki a widzę, że w rozpiskach jest więc jakie zastosowanie? warhawki oczywiście będą u mnie stosowane bo to ptaszki, które dziewcze moje wielbi. hawk ridersi wydają sie być ciekawi bardzo tak samo jak przerośnięty orzełek jako odginaczka bądź zjadacz działek.
Jeśli chodzi o wardancerów to jak mają polować na bohaterów? Stojąoni zazwyczaj w dużych klockach piechoty a nie są oni zbyt wytrzymali niestety. Rozumiem, że idealna sytuacja to trzymacie klocka driadami (uprzednio zmiękczonymi łukami) i dostawienie na bok dancerów - koncepcja słuszna jednak jak sam wspomniałeś ciężka do wykonania. I jeszcze z Noblem to moje pytanie dla mnie na kowboja się nie nadaje bo zbyt mięciutki a widzę, że w rozpiskach jest więc jakie zastosowanie? warhawki oczywiście będą u mnie stosowane bo to ptaszki, które dziewcze moje wielbi. hawk ridersi wydają sie być ciekawi bardzo tak samo jak przerośnięty orzełek jako odginaczka bądź zjadacz działek.
Ciężko tancerzami złapać mobilnych bohaterów, ale zdarza się, no i szachować ich mogą. Klocki piechoty mają to do siebie że mogą topnieć z ostrzału;). Driady mogą zatrzymać wszystko, tylko muszą być w lesie (skirmish ma stubborn w lesie).
Noble na orzełku jest twardy – ma 4T, 3W, save może mieć na 3+/4+, do tego jakiś ward – jak na naszą armię to wychodzi niezły koks;). Wystawiany z dwurakiem ma wygar którego brakuje reszcie armii.
Noble na orzełku jest twardy – ma 4T, 3W, save może mieć na 3+/4+, do tego jakiś ward – jak na naszą armię to wychodzi niezły koks;). Wystawiany z dwurakiem ma wygar którego brakuje reszcie armii.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Na 1k raczej mały mag, do tego BSB z hodą
Na 1,6 i 2k mieści się zarówno duży mag jak i BSB z hodą i kowboj.
Co do driad – ciężko znaleźć miejsce na stole dla więcej niż 3 oddziałów (jest sporo rzeczy z którymi mają problem - kowboje, ciężkie kawalerie, monsterous infrantry&cavalery...
Magia beast to nie tylko sygnaturka na driady. Klątwa, mały pocisk czy włócznia są bardzo fajnymi czarami, a na deser boostowanie bohaterów…
Na 1,6 i 2k mieści się zarówno duży mag jak i BSB z hodą i kowboj.
Co do driad – ciężko znaleźć miejsce na stole dla więcej niż 3 oddziałów (jest sporo rzeczy z którymi mają problem - kowboje, ciężkie kawalerie, monsterous infrantry&cavalery...
Magia beast to nie tylko sygnaturka na driady. Klątwa, mały pocisk czy włócznia są bardzo fajnymi czarami, a na deser boostowanie bohaterów…
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Ok w chwili obecnej jestem w posiadaniu:
36 Driad
1 x Great Eagle
21 x Wardancer
1 x Spellweaver
1 x Noble with Bow
6 x Treekin
1 x Treeman
59 GG
12 x Glade Riders i
3x Warhawk Riders
Domyślam się, że coś sensownego z tego można wykluć (oczywiście będzie też drobne przemeblowanie i cześć powędruje na sprzedaż ) natomiast co to będzie dopiero się zastanawiam
Na szybko pytanie co do konwertowania. Da radę w jakiś sensowny sposób przerobić Glade Ridersów na Wildów?
36 Driad
1 x Great Eagle
21 x Wardancer
1 x Spellweaver
1 x Noble with Bow
6 x Treekin
1 x Treeman
59 GG
12 x Glade Riders i
3x Warhawk Riders
Domyślam się, że coś sensownego z tego można wykluć (oczywiście będzie też drobne przemeblowanie i cześć powędruje na sprzedaż ) natomiast co to będzie dopiero się zastanawiam
Na szybko pytanie co do konwertowania. Da radę w jakiś sensowny sposób przerobić Glade Ridersów na Wildów?
6 x Treekin <- możesz spalić w piecu albo trzymać na półeczce do klimatu
1 orzeł jeszcze by się przydał albo możesz te orły od warhawk riderow używać tymczasowo tylko nie pamiętam czy takie same podstawki mają .
1 magiczka więcej
1 Noble albo lord by się przydał
i w sumie masz wszystko co dendrofile potrzebują
1 orzeł jeszcze by się przydał albo możesz te orły od warhawk riderow używać tymczasowo tylko nie pamiętam czy takie same podstawki mają .
1 magiczka więcej
1 Noble albo lord by się przydał
i w sumie masz wszystko co dendrofile potrzebują
Ciąć byle pociąć ,to jak pie.... bedąc impotentem . Niby można, ale po co ?