ETC 2012

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Klops
Falubaz
Posty: 1062

Re: ETC 2012

Post autor: Klops »

jak dla mnie powinno się dodać słonko które jest o wiele gorsze od pitki (ale słonko nie jest uniwersalne), podobnie do chosenów działają knighci.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9571
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Cap z goblinów był zdjęty, żeby je 'odblokować' i żeby nie było kloca savage w każdej rozpie jako jedynej słusznej opcji. Jak pojawi się znów cap 50 czy 60 modeli, to nadal to będzie gówno i ludzie przestaną to wystawiać. 70-80 sztuk to dopiero jest realna siła, ale kosztuje to 300 pts, więc za darmo nie jest. Dodatkowo ma 4 mova, 5ld i animozję. Po prostu game breaking..
Wystawiałem takie mega oddziały w kilku ostatnich bitwach, żeby je sprawdzić. Są dobre, ale z jednym zastrzeżeniem. Są dobre jak na O&G. Templaty i czary takie jak dwellersy/flamesy/plaga zabijają po 30 modeli. A w kombacie spadają garściami. A jak zabraknie ld generała to cały kloc spada od byle gówna.

Zresztą obcinanie O&G, armii która robi aktualnie chyba najgorsze wyniki w kraju (obok WE?), to jakieś nieporozumienie.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

My point is, że globalne ograniczenia są do dupy. Np: Cięcie slavów poprzez globalne rozwiązania ogranicza gobliny, men at armsów, piechote empire itd... A wystarczy ograniczyć slavów.
Dębek pisze:Lista przegięć oraz idiotyzmów w WFB IMO:
- choseni z 3+ wardem
- 2xhydra
- slavy
- spam elektryków
- spam eteryków
- siren song
- death+bane head
- death+greedy fist
- spam harpii w DE
- spam skinków
- 2xsalamandry
- sztormówa
- eterycznosć+CoC
- POK+CoC
- Master of Sorcery na Bzyku
- 2xczołg
- brzytwa
- dwellersy
- 13stka
- infernal gateway
Innych osobiscie nie znam. :mrgreen:
- 2x abomka
- słonko
- knighci z 3+ wardem
- brak limitu kostek na czar u DE
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Poniżej "siła" strzelania w zależności od jednostek. Uwzględniam CAP na strzelców oraz 450 pkt. na pojedynczy unit. Nie liczyłem plujek :D Natomiast w DE liczyłem zwykłe kusze, bo wiadomo, że Shady będą nieco lepsze.
Unit, number of wounds (long range and move, long range, short range and move, short range) (against T3):
* Leadbelchers (20 models): 15,56 15,56 23,33 23,33
* Glade Guards (45 models): 11,25 11,25 20,00 20,00
* Dark Elves (45 models): 7,50 15,00 15,00 22,50
* Dark Elves (35 models): 5,83 11,67 11,67 17,50
* Elves (45 models): 7,50 11,25 11,25 15,00
* Handgunners (45 models): -,- 10,00 -,- 15,00
* Thunderers (45 models): -,- 15,00 -,- 20,00

Unit, number of wounds (long range and move, long range, short range and move, short range) (against T4):
* Leadbelchers (20 models): 11,67 11,67 17,50 17,50
* Glade Guards (45 models): 7,50 7,50 15,00 15,00
* Dark Elves (45 models): 5,00 10,00 10,00 15,00
* Dark Elves (35 models): 3,89 7,78 7,78 11,67
* Elves (45 models): 5,00 7,50 7,50 10,00
* Handgunners (45 models): -,- 7,50 -,- 11,25
* Thunderers (45 models): -,- 11,25 -,- 15,00

Unit, number of wounds (long range and move, long range, short range and move, short range) (against T5):
* Leadbelchers (20 models): 7,78 7,78 11,67 11,67
* Glade Guards (45 models): 3,75 3,75 10,00 10,00
* Dark Elves (45 models): 2,50 5,00 5,00 7,50
* Dark Elves (35 models): 1,94 3,89 3,89 5,83
* Elves (45 models): 2,50 3,75 3,75 5,00
* Handgunners (45 models): -,- 5,00 -,- 7,50
* Thunderers (45 models): -,- 7,5 -,- 10,00
Jak widać na obecne zasady DE są co najwyżej przeciętne, a nawet jakby im CAP przywrócić normalny tak jak innym, to też szału nie robią. Oczywiste jest, że najlepiej sobie radzą jak się nie ruszają.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Scimi, ale to zestawienie w realiach turniejowych wypada słabo - nie wystawia się takich ilości leadbelcherów, praktycznie w ogóle się ich nie wystawia, bo brakuje dla nich miejsca.

w podobnej sytuacji są thundzi... bardzo rzadko widuję też handgunnersów w takich ilościach...

siła indywidualna jednostki to jedno, ale ważniejsze jest to jak się to komponuje z resztą armii.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

nie liczyłeś armourów a obecnie lata popularne + i AP dużo daje, poza tym kto widział 20 leadów (860), 45 gladów (540), HE łuki (495), i nie licząc że Kusze jako jedyne mają Light armour.

Jeżeli chodzi o corowe strzelanie to GG, kusze a potem długo nic (HE nie mają za bardzo wyboru). Inną historią są skinki które ciężko zabić a dość dobrze im to plucie idzie

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Czyli ograniczenie jest dobre. DE na 35 kuszach wypadają bardzo podobnie jak pozostałe elfy. Nie licząc AP (co w przypadku np. bretki ma diametralną różnicę).
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Tak własnie powstają tzw, badania "na zlecenie". Prowadzą Ledzi za 860 pkt - niewystwialni w takiej ilosci bo w przeciwieństwie do całej konkurencji idą ze specjali. To bardzo istotny czynnik, zwlaszcza, że przy DE, nie wiedzieć czemu pominąłes jednak shadów, ktorzy przy zdjęciu limitu kosz pojawia się w wielu rozpach w sile 3 unitów. Do tego nie uwzgledniłes wielu unitów strzelców, którzy mogli by podniesć pozycję DE. Łuczników z brety, Łuczników TK, Łucznikow orkowych itd...
Żeby była jasnosć, IMO ogólne limity: maszyn, pestek, jednostek danego typu, modeli w unicie, kosztu oddziału uważam za durne i przyczyniające się do powstawania rozp klonów, ale Twoje zestawienie jest, jak to mówił klasyk, tendencyjne. :wink:
Porównując kuszników i handgunnersów warto też pamiętac, że nie strzelaja po ruchu - a to bardzo dużo zmienia.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, o 12:43 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Oj, zdaję sobie sprawę, że to wszystko uproszczenia - po prostu porównałem potencjalne mozliwości, a że ktoś nie wystawia tego czy owego. Poza tym nie uwzględniłem coverów, strzelania w skirmish itd. - wielu rzeczy. Uważam i tak, że Leady i GG mają dobre strzelanie, głównie przez to, że czy po ruchu czy nie, strzelają tak samo - daje to przy okazji większy potencjalny zasięg, ale no takie są ich zasady.
Obecny limit na Shadów jest 20 sztuk - może powinien być niższy przy zniesieniu specjalnego capa na kusze w ogóle (nawet niech bohaterowie i rydwany się do limitu liczą) - tak przynajmniej uważam, choć akoś specjalnie często 2 x 10 Shadów i tak nie widziałem aktualnie.

Osobiście uważam, że powinno się po prostu część armii zostawić jak jest, część lekko ograniczyć, no i tym najbardziej "pokrzywdzonym przez los" dać jakieś dopakowanie - to tyle w temacie uściśleń. Globalne są bez sensu, bo ścinają też te armie którym chcemy pomóc.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Dlatego moim zdaniem nalezałoby się zastanowić co tak naprawdę służy ograniczaniu realnych przegięć, a co nie.
IMO nalezałoby zostawić:
- limit 12 kostek na fazę magii
- limit 5 kostek na czar
- lookout na dwellersy/13stkę/infernala efekt 11-12
- poza wiatrami magii max +2 dodatkowe kostki do casta/dispela niezależnie od zródła ich generowania

Ograniczenia armijne:
Woch - ban na favorkę
DE - ban na POK+CoC, Harpie 0-3, hydra 0-1
Lizz - ban na feedback/death+banehead, ban na eterycznosć+CoC, salki 0-1, corowe skinki 0-4
Skavy - abomka 0-1, elektrycy 0-3, slavy 0-3 i max 40 w unicie
Demony - ban na siren song, MoS na bzyku wybiera 2 czary z lora, furie 0-3
Vampiry - eteryki 0-3
Ogry - ban na death+greedy fist
Empire - czołg 0-1
HE - ban na BoH+BoS
Obrazek
Obrazek

Trubas
Falubaz
Posty: 1293
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trubas »

Dębek pisze:Dlatego moim zdaniem nalezałoby się zastanowić co tak naprawdę służy ograniczaniu realnych przegięć, a co nie.
IMO nalezałoby zostawić:
- limit 12 kostek na fazę magii
- limit 5 kostek na czar
- lookout na dwellersy/13stkę/infernala efekt 11-12
- poza wiatrami magii max +2 dodatkowe kostki do casta/dispela niezależnie od zródła ich generowania

Ograniczenia armijne:
Woch - ban na favorkę
DE - ban na POK+CoC, Harpie 0-3, hydra 0-1
Lizz - ban na feedback/death+banehead, ban na eterycznosć+CoC, salki 0-1, corowe skinki 0-4
Skavy - abomka 0-1, elektrycy 0-3, slavy 0-3 i max 40 w unicie
Demony - ban na siren song, MoS na bzyku wybiera 2 czary z lora, furie 0-3
Vampiry - eteryki 0-3
Ogry - ban na death+greedy fist
Empire - czołg 0-1
HE - ban na BoH+BoS
Zajebiste.
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:

Zawsze chciałem być w Nemezis :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ale hate na demony :D widzę, że AR team przekonał Cię do tego, że MoS jest TAK gięty na bzyku, że trzeba go banować. Twój pomysł ma sens gdyby nie było tego: "gifts 0-1" ;)

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Lidder pisze:Ale hate na demony :D widzę, że AR team przekonał Cię do tego, że MoS jest TAK gięty na bzyku, że trzeba go banować. Twój pomysł ma sens gdyby nie było tego: "gifts 0-1" ;)
A gdzie ja napisałem gifts 0-1?
MoS jest gięty. O powodach nie chce mi się nawet pisać.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8782
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

dorzuciłbym jeszcze WLC 0-1

90 pkt które zmienia gre.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Doom Rocket kosztuje 30 i też zmienia grę :wink:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Aż dziwi mnie Scimi że w twoim zestawieniu nie pojawili się w imperium outriderzy, pewnie wygraliby konkurencję z zapasem i jeszcze bardziej potwierdzili, że te kusze DE takie biedne.

Co do limitów to fascynuje mnie hate na banehead i deatha, który to combos jest fajny do momentu kiedy ktoś nad tym chwilę nie pomyśli, bo w praktyce jest to 15pkt i zablokowanie enchanted itemu na slanie za dodatkową 1 ranę na wybranym herosie(więcej tylko przeciwko ogrom i lordom którzy się leczą). Nie jest to słaby zestaw ale jest mocno przeceniany przez ludzi. Znacznie mocniejszy był w 7 edycji kiedy to zabijał 0-wką z metalu jakiegoś kowboja, a jakoś wtedy nie podlegał restrykcją.

Nie mniej ogólne spostrzeżenie że globalne limity bardzo często ograniczają totalnie dziwne opcje jest jak najbardziej słuszne, aczkolwiek patrząc na 0-2 stedzie może gdzieś jest sens, którego my malutcy nie ogarniamy.

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Favour of the Gods kosztuje 5 punktów, a od niej zależy cała armia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Lidder pisze:Ale hate na demony :D widzę, że AR team przekonał Cię do tego, że MoS jest TAK gięty na bzyku, że trzeba go banować. Twój pomysł ma sens gdyby nie było tego: "gifts 0-1" ;)
Przecież Dębek napisał, że się wybiera a nie losuje :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Lipti pisze:
Lidder pisze:Ale hate na demony :D widzę, że AR team przekonał Cię do tego, że MoS jest TAK gięty na bzyku, że trzeba go banować. Twój pomysł ma sens gdyby nie było tego: "gifts 0-1" ;)
Przecież Dębek napisał, że się wybiera a nie losuje :mrgreen:
Wciąż mi mało. :D

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Pomysł Dębka na AR zajebisty. Brakuje mi tylko capu punktowego na oddziały i jakiegoś limitu corów i artylerii, ale i tak jest mega. 8)
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

ODPOWIEDZ