ETC 2012

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Re: ETC 2012

Post autor: Dymitr »

pojechali z tymi CHD dość ostro. chyba chodziło o to:
dopuszczamy grajcie...tylko nic nie złożycie, co by ręce i nogi miało:P
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

A widzieliście Imperium - to jest dopiero cięcie ^^

Btw jak ktos zarzuca, że "niejasno napisane" to przypominam że le rey proponował, żebyśmy jeszcze poczekali TYDZIEŃ aż ktoś to ładnie opisze i doda komenty tłumaczące - więc tylko na nasze życzenie mamy formę bardzo wstępną redakcyjną - jak już dostaliśmy czego chcieliśmy to nie narzekajmy ; )

Co do cięć w machinach - kto tu myślał o monstertruckach ; ) Po tym drafcie smocze złożenie DE i potworkowe np Bestii dostało kopa, imo fajnie ; ) Natomiast choseni z favorem i shrinem też będą mieli warda to jest takie se de facto. W pierwszym rzucie mają już na to spore szanse z samą favorką. Mogli po prostu zbanować marki tęczy na tych unitach i już ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Guldur pisze:draft to jakas pomyłka jest
szereg nieuzasadnionych restrykcji w imię "niewiadomoczego"

nie bardzo rozumiem np. czemu dwarfom ogranicza sie maszyny do 4 (w ramach tego ograniczenie jest liczone i kowadło i żyros)
Proste. W ósmej edycji wszelkie strzelanie nie BS-owe jest mega do przodu, czyli dwarfy cisną. Komplet katapulta, katapulta, organki, armata i kowadło to jedyne słuszne rozwiązanie, bo optymalne. Moim zdaniem trochę za silne, zwłaszcza przy nowych zasadach LoS.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Srsly może by tak dało się nie liczyć żyrosa i flame cannona jako maszyn? Nie gniotą jaj, swoje kosztują, a są praktycznie niewystawialne przez limit 4 maszyn (przy pięciu też z resztą). :roll:
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

Dmitrij popieram Cie co do chadeków...

Udało mi sie cos złożyć ale to nie to samo co było na 1 Draft

O wiele ciężej będzie cokolwiek ugrać sensownego
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

pomocy!
Plewa
Posty: 9

Post autor: pomocy! »

dokładnie tak. Jak nie masz warriorów/chosenów/rycerzy tęczy możesz miec dwa shriny +favorke

Powaznie uważacie, że choseny teraz znikną? IMO bedzie ich więcej po prostu:)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Będą mieli teraz mark khorna i ward na 4+.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

pomocy!
Plewa
Posty: 9

Post autor: pomocy! »

pfff... z marką Khorna będą mega z dupy. zwłaszcza, że mark jest droższy niż tęczowy o kolejnego chosena. Będzie ich coraz mniej w unicie

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Swoją droga mogli zrobic generalne ograniczenie działo w armii 0-1 widac że powoli powoli do tego zmierzają ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Zatrzymajcie swoje wywody jak teraz będzie wyglądać meta, bo zaraz znajdzie się banda specjalistów i ten temat zamieni się w poradnie dydaktyczną.

Jestem wielce niezadowolony z pracy AR. Nie znam tam wszystkich, opierdol więc zbierze Shino! ;) Nie wiem co zrobił, a czego nie. Oceniam teraz efekt pracy całego AR, a nie 4 oszołomów i Shino (bądź innej kombinacji).
Pomijam nieprzemyślany totalnie MoS, w kontekście giftów 0-1. Mam tylko nadzieję, że powody, które el rey obiecał wyłożyć się pojawią. Shino, proszę, abyś tego dopilnował. Największą porażką jest: 4 kostki na czary z domen shadow i death oraz 4 maszyny. Przy SLoS i obecnych ograniczeniach fazy strzelania spodziewam się (używam takiego zwrotu, bo nie jestem je***ym specjalistą) kolejnych cięć na kombat, który teraz został miejscami uwolniony. To w jaki sposób ETC ingeruje, po prostu mnie obrzydza. Pierdzielenie(na TWF), że ETC to comp dla turniejów drużynowych ma prawo bytu w ugandzie, gdzie grają 1 turniej przed ETC i jadą na hura. Dotknie to nas, Polaków. Piszę oczywistości, ale ktoś musi wysłuchać moich "żalów" ;) Turniej singlowy nie może tak wyglądać! Jednak, będzie. Nie mam zamiaru postulować o jakąś zmianę czy coś. Smuci mnie po prostu ta przykra konsekwencja.

Nasi selekcjonerzy mają już co poniektórych na oku. Widzą też jakie armie odstają, w jedną bądź drugą stronę, w Draft2. Pewnie teraz myślą co ma mniejsze szanse jechać, a co większe. Dobrze, to ich zajęcie. Jeśli można, chciałbym prosić o ranking armii wg. selekcjonerów. Nie wnikam kogo macie na myśli w armii X, ani, że np. nie ma kto jechać giętymi Chadekami ;) Chciałbym znać Waszą obiektywną opinię, co chcielibyście mieć w drużynie (i tak to się nie pokryje z rzeczywistością, bo do tego dochodzą umiejętności graczy i optymalne złożenie 8 armii).

Pzdr,
L.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Furion pisze: Proste. W ósmej edycji wszelkie strzelanie nie BS-owe jest mega do przodu, czyli dwarfy cisną. Komplet katapulta, katapulta, organki, armata i kowadło to jedyne słuszne rozwiązanie, bo optymalne. Moim zdaniem trochę za silne, zwłaszcza przy nowych zasadach LoS.

pozdrawiam
Furion
Jasne. Dodatkowo Dwarfy przecież ciskają pitki i słoneczka, i mają mega boosty w CC, dlatego trzeba przyciąć im maszyny, bo są OPE.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

po pierwszym drafcie byłem mega zaskoczony ostrością restrykcji - teraz to już mi się trochę śmiać chce jak na to patrzę ...niedługo powstanie nowa gra Warhammer ETC... bo ze zwykłym batllem nie za bardzo ma to coś wspólnego...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Ok wyszedł draft #2 wszystko fajnie pięknie.
Jest nawet lepszy od poprzedniego.
Cięcia i poluzowania wydają się być bardziej sensowne.

Ale co z tym pierdzielonym SLOS ?
Bo sorry draft nie boli tak mocno jak z dupy wziętę Heavy Covery przy które niektóre armie mają pod górkę.
Tak samo strzelanie przez skirmish - skirmish z bazy według RB daje -1 a ze SLOSA wynika -2 - poroniony pomysł.
Bo to czy dana armia ma coś zbanowane czy nie to akurat można przeżyć, spróbować złożyć coś innego i jakoś grać ale głupotę Heavy/Soft coverów za "kawałek podstawki", która powoduje, że unit długi na 5-10 cali zasłonięty przez "kuper ptoka" ma dostać Heavy Covera ?
Więc patrząc racjonalnie to takie WE, które mocno opierają się na strzelaniu lekko nie mają kiedy większość trzeba trafiać na 6+ (zasięg i heavy cover :mrgreen: )

To lepiej mi się grało na 2400 ale starym VLOS
Proste. W ósmej edycji wszelkie strzelanie nie BS-owe jest mega do przodu, czyli dwarfy cisną. Komplet katapulta, katapulta, organki, armata i kowadło to jedyne słuszne rozwiązanie, bo optymalne. Moim zdaniem trochę za silne, zwłaszcza przy nowych zasadach LoS.
... no comment.
Jasne. Dodatkowo Dwarfy przecież ciskają pitki i słoneczka, i mają mega boosty w CC, dlatego trzeba przyciąć im maszyny, bo są OPE.
+1
swieta_barbara pisze:
Jankiel pisze:Wiesz, mam większą przyjemność z grania przez cały rok bez ograniczeń, niż z tego, że reprezentacja Polski ma wysokie miejsce. Nie jestem aż takim altruistą.
Cos za cos, do wyboru sa tak jakby 3 opcje:
- gramy bez ograniczen (chyba wariant niegrywalny, ale wsadzilem gwoli scislosci)
- gramy z polskimi ograniczeniami turniejowymi
- gramy z troche gorszymi, ale wciaz niezlymi ograniczeniami euro

W scenariuszu 1 i 2 ewidentnie repa dostaje po pupie. Scenariusz 3 to kompromis pomiedzy checia bycia dumnym ze swojej narodowej reprezentacji, a przyjemnoscia z gry.
Poza tym wydaje mi sie, ze polskie ograniczenia tez nie sa jakies nadzwyczajne (vide dyskutowane tutaj ograniczenia postulowane przez Debka - ot, z mojego punktu widzenia 3 oddzialy lataczy max w kazdej armii to bylby podstawowy warunek).
To, ze nikt sie na ich temat nie wypowiada to wynik tego, ze nie wejda one w zycie, wiec nie ma sensu ich nawet krytykowac.
Ogólnie to byłby nie najgorszy pomysł :-.

Usiąść, przemyśleć, przerobić to na polskie realia aby miało ręce i nogi.
Stworzyć własne ograniczenia - dość podobne do tych aby też reprezentacja mogła sobie pograć.
Bo prawdą jest, że niepotrzebnie się tylko wszyscy wkurwiamy chorymi przycięciami czy ograniczeniami wymyślonymi przez chorą ekipę z AR, która najwidoczniej ma gdzieś jakiś kompleks (w tym przypadku maszyn, demonów i magii shadow/death)
Zamiast bawić się w przesuwanie figurek to czekamy na Draft #1, Draft#2 ... i niepotrzebnie się wkurwiamy.

Oczywiście granie na gołe zasady RB jest chore i nierealne dla niektórych armii.

Powinniśmy wspólnymi siłami stworzyć własne ograniczenia - mocno podobne do ETC aby był kompromis i cieszyć grą na naszych zasadach a nie dać sobie narzucić jakiegoś chorego systemu zza granicy.
99% graczy tylko kibicuje reprezentacji a wolałaby pograć na czymś bardziej normalnym niż ETC by AR.com

PiotrB pisze:niedługo powstanie nowa gra Warhammer ETC... bo ze zwykłym batllem nie za bardzo ma to coś wspólnego...
Już powstała.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

No akurat slos został już przegłosowany i na 80% zostanie aż do euro. Oczywiste jest to, że teraz gracze CHD, DE, Krasi, WoCh, pewnie DoCh i może OK będą niezadowoleni, ale chyba lepiej, żeby był większy balans w imię paru strat. Niestety kilka cięć jest za ogólnych i niektóre z nich godzą w całkowicie nie przegięte buildy. Dla przykładu:
- 50 chłopów, szkieletów, gnoblarów czy spearmenów
- pok na czarodziejkach, czy lordzie na smoku (bez stubborna)
- flame cannon, żyros, balisty
- strzelcy z move or fire
- gifty takie jak armour of khorne
Do tego parę cięć jest przesadzonych jak np to z shadowem.

Generalnie draft zmierza w dobrą stronę, ale dalej jest parę niedociągnięć.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Guldur
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Guldur »

Draft nie zmierza w dobrą stronę.

Najpierw stworzono coś (tu slos), po czym stwierodzono "nieeee, maszyny mają z tym za łatow". Zamiast więc leczyć przyczyny (tu np. slos), postanowiono zająć się skutkami (np. maszyny).
Tak jak Lidder napisał - po tych ograniczeniach nagle się okaże, że coś jest za silnie - wtedy zamiast znieść poprzednie ograniczenia, dołoży się nowe. I tak w kółko.

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Tą metodą działają od lat w Danii i to się wbrew pozorom bardzo dobrze sprawdza. W pewnym momencie doszli do punktu, w którym nie trzeba było już nic ciąć. Dzięki temu powstały świetne ograniczenia GF14. :wink: Wprowadzały naprawdę porządny balans i mam nadzieję, że AR pójdzie w tym kierunku. Niestety największą wadą GF14 były bardzo słabe scenariusze, ale je akurat można sobie odpuścić.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

PiotrB pisze:po pierwszym drafcie byłem mega zaskoczony ostrością restrykcji - teraz to już mi się trochę śmiać chce jak na to patrzę ...niedługo powstanie nowa gra Warhammer ETC... bo ze zwykłym batllem nie za bardzo ma to coś wspólnego...
To oczywiście prawda..i co z tego?!.

GW promuje Warhammer jako domową grę dla dzieci i klimaciarzy w zwiazku z tym podreczniki są pełne niedoróbek, przegięć i niedopracowanych combosów. I dlatego ludze chcący grać na turniejach, na zasadach w miarę równych szans, muszą sobie wymyślić jakieś ograniczenia. Organizatorzy piszący te ograniczenia są równie podatni na błędy jak twórcy podręczników i nigdy nie będzie tak, że wszyscy są zadowoleni. I trzeba z tym żyć. Przynajmniej sie starają.

Jak ci się nie podoba, to nie idziesz na turniej, tylko grasz z kumplem w domu, kumpel wystawia 4 oddziały eteryczne i 4 eterycznych herosów, a tym mu za to 5 magicznych broni i się bawicie kto kogo przechytrzy. Albo 8 maszyn, bo przecież sie zmieści. Nikt ci nie zmienia RAW zasad.

Po prostu jak chcesz grać na 8 maszyn albo rzucanie Pitki na 12 kościach, to musisz sobie znaleźć graczy którzy będą z tobą na takie zasady grać. A jak gracze na turniejach na takie zasady grać nie za bardzo chcą bo preferują raczej równe szanse, to po co się tam pchasz? Nikt nie zabrania gać w domu, albo samemu organizować turniejów RAW turbo mega-open.

Tak, Warhammer turniejowy różni się od fluffowego domowego, i bardzo dobrze!
Powinniśmy wspólnymi siłami stworzyć własne ograniczenia - mocno podobne do ETC aby był kompromis i cieszyć grą na naszych zasadach a nie dać sobie narzucić jakiegoś chorego systemu zza granicy.
99% graczy tylko kibicuje reprezentacji a wolałaby pograć na czymś bardziej normalnym niż ETC by AR.com
W zasadzie to uważam, że każde miasto powinno mieć własne ograniczenia. A jak w mieście są różne kluby, to po co brać jakiś chory system ogólnopolski, albo chory system innego klubu, skoro możemy grać na czymś bardziej "normalnym", zdrowym, NASZYM!. Oczywiście mocno podobne do ETC, żeby był kompromis, no ale przecież nie może być tak, że będziemy grać jakimś cudzym systemem! Skandal!. :mrgreen: :D
Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, o 13:28 przez Maciek P., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8708
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Chyba warhammer w czystej postaci mógłby być fajny na 10k na stronę :)

Draft jest w porządku, kolejny acz niewielki ukłon w stronę smoków :)

I tak będzie się na tym grało więc narzekania są stratą sił. Za miesiąc każdy się przystosuje i będzie ogólne zadowolenie :P
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Entombet
Chuck Norris
Posty: 503

Post autor: Entombet »

No tak ale idac dalej tym tropem, dajmy wszystkim te same jednostki o tych samych statach i "niech wygraja kostki". Przyciecia przycieciami tylko to co tu jest proponowana spowoduje ze na stole beda rozpiski na to samo kopyto bo wszystkie inne rozwiazania zostaly wykastrowane.

eddie
Chuck Norris
Posty: 406
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: eddie »

Trudno oceniac draft odrazu po jego przeczytaniu i nie zagraniu nawet 1 bitwy , ale zastanawia mnie fakt banu na stuborniazy slana i lorda de hero ktorzy trzymaja odzialy w nieskonczonosc
A zostawnie lorda wochu z korona i 3+ wardem ktory nie jest wcale mniej wytrzymalszy od lorda de.

ODPOWIEDZ