Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Qba
Chuck Norris
Posty: 509
Lokalizacja: Lewa Flanka - Mielec

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Qba »

Kolega szykuje się do bitwy ze mną i zadał parę pytań. Chciałbym się upewnić by nie było dodatkowych spinek podczas gry.
Kilka pytań dotyczących interakcji ze Skavenami:

1. Jak Banshee/Terrorgheist strzela w Furmankę albo w Dzwon to jak się określa co dostało?
a)- losujemy 1-5 maszynka, 6 postać i całe rany wchodzą tylko w to co jest wylosowane (tak jest w zasadach co do shooting ataków w dzwon)?
b)- czy sprawdzamy na najwyższej Ld ile jest ran, a następnie gracz Skaveński rodziela je pomiędzy maszynką a postacią tak jak zwykłe shooting ataki ?

Moim zdaniem wersja a)

2. Czy przeciw krzykowi Banshee lub TG szczury mogą używać premii za szeregi do Ld ?
a)- nie ponieważ ten atak nie jest testem Ld a zgodnie z opisem zasady SiN u szczórów dodają bonus tylko do testów Ld
b)- mogą bo pomimo że nie ma słowa test w opisie tych ataków to i tak w domyśle łączą się z Ld więc..

Dodam jeszcze że faq GW do VC do poprzedniego podręcznika jasno określał że mogą ale ten faq teraz nie obowiązuję więc
moim zdaniem nie mogą, a więc wersja a)

3. Czy Storm Banner działa w jakikolwiek sposób na krzyki w/w jednostek (w opisie baner działa na shooting attacks)?
a)- działa ponieważ pomimo opisu "special attack" to i tak krzyk jest w fazie strzelania więc się liczy.
b)- nie działa ponieważ krzyk jest "special attack" więc może się liczyć do ranged ataków ale nie do shooting ataków

moim zdaniem wersja b)
W pierwszym pytaniu - zgadzam się a.
2 - imo powinna być odpowiedź b ale..
3. tu się zgadzam z kolegą raczej - b.
Jak to jest Panowie?

kufel007
Mudżahedin
Posty: 256

Post autor: kufel007 »

2. Nie dodają, bo to nie test Ld (wyraźnie jest napisane w booku szczurów)
3. IMHO blokuje na 4+ ponieważ nie używa BS a na 100% jest to shooting attack (ma zasięg, jest w shooting phase, wymaga LOS)
Kupię:
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Wood Elves

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

co do Storma to niestety ale chyba jednak nie działa.

Jest różnica w battlu pomiędzy atakiem "ranged", a atakiem "shooting".

Wszystkie ataki "shooting" to ataki "ranged" ale tylko te "ranged" które w opisie mają "shooting" są atakami strzeleckimi.

Za to szczury mogą używać Ld generała przeciwko krzykowi :)

Mam za to inne pytanie:

Czy dzwon lub furmanka mogą atakować na budynek ?
a jeśli tak to za ile modeli się liczą?

- teoretycznie napisane jest przy opisie walki w budynku że tylko MI, MC, MB oraz M liczą się jako więcej niż 1 model,
- w uściśleniach dochodzi do tego ograniczenie CH
- w opisie kawalerii też są specjalne zasady co do walki o budynek
- dzwon i furmanka mają typy "uniqe"
- tereny i przeszkody traktują jak Chariot na potrzeby ruchu według erraty GW,
- w walce na potrzeby ustalania rank bonusu liczą się jako 15 modeli

Nie mam pojęcia która opcja jest poprawna:
a) furmanka i dzwon to uniqe i liczą się jako tylko 1 model w walce z budynkiem :)
b) furmanka i dzwon to chariot na potrzeby terenów a więc liczą się jako 3 modele
c) furmanka i dzwon na potrzeby rank bonusu w walce liczą się jako 15 modeli więc nie mogą atakować na dom

W przypadku dzwonu może nie ma to większego znaczenia ale w przypadku ilości ataków furmanki to ma dość duże.

help :)

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Storm banner blokuje zarówno Doomrocketa jak i brass orba
Obrazek

Awatar użytkownika
Solo
Falubaz
Posty: 1330

Post autor: Solo »

tak

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

White Lion pisze:co do Storma to niestety ale chyba jednak nie działa.

Jest różnica w battlu pomiędzy atakiem "ranged", a atakiem "shooting".

Wszystkie ataki "shooting" to ataki "ranged" ale tylko te "ranged" które w opisie mają "shooting" są atakami strzeleckimi.

Za to szczury mogą używać Ld generała przeciwko krzykowi :)

Mam za to inne pytanie:

Czy dzwon lub furmanka mogą atakować na budynek ?
a jeśli tak to za ile modeli się liczą?

- teoretycznie napisane jest przy opisie walki w budynku że tylko MI, MC, MB oraz M liczą się jako więcej niż 1 model,
- w uściśleniach dochodzi do tego ograniczenie CH
- w opisie kawalerii też są specjalne zasady co do walki o budynek
- dzwon i furmanka mają typy "uniqe"
- tereny i przeszkody traktują jak Chariot na potrzeby ruchu według erraty GW,
- w walce na potrzeby ustalania rank bonusu liczą się jako 15 modeli

Nie mam pojęcia która opcja jest poprawna:
a) furmanka i dzwon to uniqe i liczą się jako tylko 1 model w walce z budynkiem :)
b) furmanka i dzwon to chariot na potrzeby terenów a więc liczą się jako 3 modele
c) furmanka i dzwon na potrzeby rank bonusu w walce liczą się jako 15 modeli więc nie mogą atakować na dom

W przypadku dzwonu może nie ma to większego znaczenia ale w przypadku ilości ataków furmanki to ma dość duże.

help :)
Dzwon i furmanka traktują teren jak chariot, więc analogicznie do chariotów = nie mogą atakowaćani zajmować.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Solo SS pisze:tak
Udzielałem odpowiedzi a raczej poprawiałem White Liona ale dzięki Solo za poparcie 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

szeszej pisze:...

Gówno prawda... Sorry, ale jak czytam niektóre wywody, to się zastanawiam czy gracie szczurami cz po prostu spamujecie.

Primo: dzwon i furmana mają w zasadach jasno napisane, że mogą assaultować domek, ale go nie zajmują.
Secundo: typ Unique wg RAW jest równy 1 modelowi. Dlatego najlepiej się domawiać z przeciwnikiem lub sędziami za ile dany Unique powinien być liczony na zdrowy rozsądek (podobnie z salkami)

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

ok dzięki.

macie oczywiście rację z tym chariotem, nie doczytałem.


Jednak będę trochę namolny jeśli chodzi o sztormówkę i proszę o cierpliwość.

1. Rozróżniamy 2 odrębne pojęcia w Battlu - "Shooting Attack" oraz "Ranged Attacks". Różne bronie i różne zdolności w swoim opisie dają możliwość przeprowadzania lub chronią przed powyższymi atakami.
@Lidder
"...Rozróżniamy dwa typy ataków: ranged i base-to-base. Ataki typu base-to-base to ataki, które mogą zostać wykonane tylko i wyłącznie w base-to-base (masło maślane, ale to najlepsza definicja) np. stomp, close combat attack, impact hits. Ataki typu ranged to wszystki pozostałe, dzielą się dodatkowo na shooting attacks."
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... ck#p843930
- to na potwierdzenie

2. W 7ed w faq był zapis, który mówił że wszystko co strzela w fazie strzelania to Shooting Attack. Teraz tego niema,
@Shino:
"...faq mowiacy o tym, ze wszystko w fazie strzelania jest shootingiem zniknal z 7 ed"
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... ck#p877562
- tak więc nie wszystkie zdolności które ranią w fazie strzelania to Shooting Attack

3. W uściśleniach sędziowskich jest zapis:
Ranged attacks – jak to rozumieć?
„Ranged attacks” rozumiemy jako wszystkie ataki (strzelanie, magia itd), które posiadają w
opisie zasięg większy niż base-to-base (lub mają nieograniczony/specjalny zasięg / wzornik).
Nawet, jeśli atak ten wykonany jest w styku z wrogiem (np. krzyk Banshee), traktowany jest
on jako „ranged attack”. Breath weapons używane w walce wręcz nie są traktowane jako
ataki zasięgowe.
- dla mnie wynika z tego, że Ranged Attack nie koniecznie musi być Shooting Attack

W faq do EURO jest zapis który ew. może to potwierdzać:
Are shooting attacks the same as ranged attacks? Are ranged attacks shooting attacks?
A. Every shooting attack is a ranged attack, but not every ranged attack is a shooting attack.

4. W erracie GW do podręcznika głównego jest zapis:
When hits, other than from shooting and close combat attacks, are
inflicted upon a unit how are these hits resolved? (p42)
A: As per the ‘Resolving Unusual Attacks’ box. Note that all
hits resolved in this way will count as shooting attacks for
working out who is hit.
- tak więc Unusual Attacks to kolejny rodzaj Ranged Attack, który nie jest Shooting Attack

5. Krzyk dodatkowo jest określony w swojej zasadzie jako "Special Attack". Moim zdaniem bliżej mu do uznania go za "Unusual" lub po prostu "Ranged" niż za Shooting Attack.

______________________________________________________
Jeżeli to możliwe to prosiłbym o jakieś uzasadnienie tego że Sztormówka działa na Krzyk.
Z tego co widzę działa też na Anvila.
Czy mam rozumieć że Sztormówka działa na absolutnie wszystkie efekty raniące które odpalają się w fazie strzelania i mają większy zasięg niż Base to Base?

Być może zostało to gdzieś uściślone lub któryś z sędziów tak orzekł ale mimo szczerych chęci nie udało mi się do tego dokopać i dlatego proszę o podstawę do takiej interpretacji sztormówki.

Dzięki :)

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Morrok pisze:
szeszej pisze:...

Gówno prawda... Sorry, ale jak czytam niektóre wywody, to się zastanawiam czy gracie szczurami cz po prostu spamujecie.

Primo: dzwon i furmana mają w zasadach jasno napisane, że mogą assaultować domek, ale go nie zajmują.
Secundo: typ Unique wg RAW jest równy 1 modelowi. Dlatego najlepiej się domawiać z przeciwnikiem lub sędziami za ile dany Unique powinien być liczony na zdrowy rozsądek (podobnie z salkami)

hmm ja się dałem przekonać bo w faq do Sk jest napisane że

Page 43 – Difficult Terrain and Obstacles.
Change the header to “Terrain”. Change the rule to “The
Screaming Bell treats terrain in the same manner as a Chariot.”

więc wychodzi na to że jednak jak Chariot.

a w opisie Unique jednostek w RB jest napisane że własne zasady takich jednostek określają szczegułowe ich działanie.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Morrok pisze:
szeszej pisze:...

Gówno prawda... Sorry, ale jak czytam niektóre wywody, to się zastanawiam czy gracie szczurami cz po prostu spamujecie.

Primo: dzwon i furmana mają w zasadach jasno napisane, że mogą assaultować domek, ale go nie zajmują.
Secundo: typ Unique wg RAW jest równy 1 modelowi. Dlatego najlepiej się domawiać z przeciwnikiem lub sędziami za ile dany Unique powinien być liczony na zdrowy rozsądek (podobnie z salkami)
Gówno prawda... Sorry, ale jak czytam niektóre wywody, to się zastanawiam czy gracie szczyrami czy po prostu spamujecie.

Primo: Erraty warto czytać.
Secundo: Warto czytać erraty ZANIM się zacznie być niemiłym dla innych forumowiczów.

White Lion - co do sztormówy zgadzam się w 100% i sądzę, że trzeba by pogonić LS, żeby uściślić co blokuje sztormówa. Strzelanie BSowe i WM wiadomo, ale czy kowadło też skoro jest traktowane jako WM? A może tylko hity z kowadła blokuje? W opisie Doomrocketa i Brass Orba nie ma nic o tym, że jest to shooting attack, ale przyjęło się, że są blokowane. A co z oparami z Pieca etc.? Dużo pytań, zero odpowiedzi ;)

Awatar użytkownika
B0BER
Mudżahedin
Posty: 316

Post autor: B0BER »

szybkie pytanie/ Czy jesli dzwoni sie w dzwon to uzywa sie kostek wygenerowanych w fazie magii czy calkiem osobnych?

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

osobnych
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
B0BER
Mudżahedin
Posty: 316

Post autor: B0BER »

A punkty liczy się za dzwon osobno i za grey seera ? Czy jak seer padnie , a dzwon stoi to liczą sie jako niezabite?

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Trzeba zabić i to i to, aby były jakiekolwiek punkty.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Urtrax pisze:Czy jak seer padnie , a dzwon stoi to liczą sie jako niezabite?
Przeciwnika dostaje tylko 100 punktów za zabicie generała.
Obrazek

Gibon

Post autor: Gibon »

szeszej pisze:Trzeba zabić i to i to, aby były jakiekolwiek punkty.
lub
Voodoo pisze:Przeciwnika dostaje tylko 100 punktów za zabicie generała.

To w końcu: Seer ginie i przeciwnik dostaje 100 pkt za zabicie generała, czy żeby liczyć punkty za zabicie generała trzeba zabić i seera i dzwon?

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

jeżeli przeciwnik zabije Ci samego seera to dostaje tylko 100 pkt za zabicie generała.

Żeby mieć jakiekolwiek inne pkt z tego modelu trzeba zabic i seera i bella
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Gibon

Post autor: Gibon »

Denis pisze:jeżeli przeciwnik zabije Ci samego seera to dostaje tylko 100 pkt za zabicie generała.

Żeby mieć jakiekolwiek inne pkt z tego modelu trzeba zabic i seera i bella

Jeśli chodzi o priesta i fure to działa to w ten sam sposób?

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Tak

ODPOWIEDZ