Nasze Rozpiski

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Re: Nasze Rozpiski

Post autor: Glegut »

Raczej zostawię Seala, żeby mieć pewniejszą antymagię. Jak chciałeś zrobić z 3 Nulli Warda 2+ ? To jest wtedy MR (3), czyli ward 4+.

P.S. Czy MR działa na snajperki ?
Z kociołka wrzucasz ward na 5+ a MR kumuluję ci się z wardem dzieki temu masz Ward na magie 2+

i tak działa na snajperki.



Nie ma czegoś takiego, jak ustawienie optimum. Gwardia równie dobrze może być w formacji 14x6, 1x20, 10x10 jak i 7x7x6. Zależy od przeciwnika i sytuacji na polu bitwy. Dla gracza krasnoludów, woch czy bretki faktycznie ustawienie 7x7x6 jest optymalne, choć pewnie preferowałby 5x4
wiadomo ze czesto to ustawienie sie zmienia w zaleznosci od przeciwnika. Chodzilo mi tutaj o czołówki z hordami (zarówno na wiekszych jak i mniejszych podstawkach)

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Rince - mnie na loakalu zabronili korzystania ze stubbornu assasina!!! Przeważnie wiesz co mówisz więc ucieszyłem się czytająć twój tekst - jak to więc jest?

Ja na małym magu proponował bm jednak Death - pociski z Fajera każdy Ci wpuści - a snajperka ma znaczenie psychologiczne - raczej będą próbowali ją blokować - no i zawsze możesz dostać mistrzowski czar -1S ,-1T lub - 3ld...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Wydaje mi sie, ze nie mozna posilkowac sie uscisleniami z 7ed. Assassin to unit, ktory w 12 calach ma stubborn od kotla. Siedzi w warriorach, wiec calosc dostaje zasade. Ja w tym przypadku watpliwosci nie mam, ale mozemy to przedyskutowac na ls.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

"Siedzi w oddziale" znaczy, jest odkryty, czy tak? Bo myślałem nad uczynieniem korsarzy mniej skłonnymi do ucieczki, tylko przeszkadza miękkość Zabójcy.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Wydaje mi sie, ze nie mozna posilkowac sie uscisleniami z 7ed.
Bo?
Siedzi w warriorach, wiec calosc dostaje zasade.
Ale oddział nigdy nie może korzystać z ld assassina. Skoro w 7 ed. z tego powodu potrzebowało to uściślenia, to w 8 też. Niewiele się w tych kwestiach w zasadach zmieniło.
Ja w tym przypadku watpliwosci nie mam
Z black dragon egg też nie miałeś ;)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

-Wow, super duper, Jankielu, ale zdaje sie, ze sprawa jajka przeszla wynikiem 3-2, wiec oczywista nie byla, tak? Co wiecej, jakby glosowanie na nowego czlonka zakonczylo sie wczesniej, wynik bylby inny. Dosyc uznaniowe, nie sadzisz? Eot.

-Nie mozna, bo gramy wedlug zasad podrecznika z 8 edycji.

-Co ma wspolnego liderka ze stubbornem z kotla, gdzie przy zasadach assassyna jest jasno napisane, ze z jego liderki korzystac nie mozna. Czy to wyklucza inne zdolnosci? Nie? I wiele sie w tych kwestiach zmienilo, bo pojecie "unitu" nabralo kilku nowych znaczen.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

No, ja też bym się skłaniał do posiadania stubborna z assassina na odziale, ale jednocześnie braku możliwości korzystania z jego Ld przy rzucaniu na tenże stubborn

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

No, ja też bym się skłaniał do posiadania stubborna z assassina na odziale, ale jednocześnie braku możliwości korzystania z jego Ld przy rzucaniu na tenże stubborn
Mnie to przekonuje. Ale i tak sądzę, że warto byłoby to przedyskutować. Choćby, żeby uniknąć akcji na masterze, kiedy w ostatniej bitwie na pierwszym stole przyjmujesz przeciwnika na warriorów z assassinem, po czym przychodzi sędzia i mówi, że sorry, ale nie masz stubborna. Nie interesuje mnie, Rince, czy mamy rację, czy nie mamy. Również moim zdaniem assassin daje oddziałowi stubborn, jeżeli jest w 12" od kotła. Jedyne, co mnie interesuje to to, żeby uniknąć przykrych niespodzianek na turniejach. Wiem, że LS w poprzedniej edycji zrobiła takie durne uściślenie, mimo, że nie było ku temu w moim odczuciu podstaw. Czemu w tej edycji nie mogliby uznać tak samo?
Jankielu, ale zdaje sie, ze sprawa jajka przeszla wynikiem 3-2, wiec oczywista nie byla, tak?
No właśnie, więc daruj sobie stwierdzenia, że coś jest "oczywiste"
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

A czy cytat z Rulebooka nie roziązuje sprawy?:
If stubborn character joins a unit, that unit is stubborn whilst he remains amongst its ranks
A zasady Assassyna mówią że jest on charakterem z wyłączeniem tego że daje LD oddziałowi i że nie może być generałem (czyli cala reszta zasad obowiązuje).
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Jankielu, ale zdaje sie, ze sprawa jajka przeszla wynikiem 3-2, wiec oczywista nie byla, tak?
No właśnie, więc daruj sobie stwierdzenia, że coś jest "oczywiste"[/quote]

Bo? Dla mnie jest to oczywiste. W tamtym przypadku nie bylo. Daj spokoj.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Dla mnie rozwiązuje, ale czułbym się pewniej, gdyby to było klepnięte. To nie jest jakaś głupotka, na tej zasadzie można opierać całą rozpiskę. Naprawdę głupio się dowiedzieć na turnieju (np. na DMP), że zdaniem sędziów stubborn z assassina nie działa na oddział.
Tak samo fajnie jest wiedzieć, czy jajko działa na eteryki, czy nie, a nie wykłócać się o to dopiero po wykonaniu szarży na hexwraithy za którymi stoi generał. Tak?

Edit. - sprawdziłem dokładnie, to chyba nawet nie LS ustaliła, tylko wyszło w FAQ do DE z 7 edycji
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

W sumie to fajnie, jakby to przeszło. Wtedy assassyni staliby się częściej widywani z rozpiskach :)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Własnie doczytałem w FAQ, ze steed of shadows z płaszcza assassin może rzucić tylko na siebie. Więc jako wsparcie smoka odpada :(
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Panowie gramy w batla, zasady ani są oczywiste, ani logiczne ;)

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

można by się też zastanowić nad tym czy assassin musi być ujawniony żeby tegoż stubborna dawać, w końcu w oddziale formalnie się znajduje 8)

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

jeśli "formalnie" się znajduje to można by też go wyzwać na pojedynek kiedy byłby ukryty ;)

ale dawanie determinacji wydaje się jak najbardziej słuszne. (jak jest odkryty oczywiście)

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Jankiel pisze:Własnie doczytałem w FAQ, ze steed of shadows z płaszcza assassin może rzucić tylko na siebie. Więc jako wsparcie smoka odpada :(
Daj link do tego FAQa, pl00x!

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

Za jakieś 2 godzinki zamierzam grać z demonami format euro
co byście poradzili do gry z nimi + ewentualnie uwagi do tej rozpiski.
thx.

Unnamed2400 Pts - Dark Elves Army

1 Dreadlord @ 279.0 Pts
sdc, shield, whip of agony, armour of destiny, dawnstone, cold one

1 Master @ 217.0 Pts
pok, dragonhelm, potion of foolhardiness, dark pegasus, ha, sdc, gw, bsb

1 Supreme Sorceress @ 285.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Dark Magic
Focus familliar [25.0]

1 Death Hag @ 200.0 Pts
Poison Attacks; Cauldron of Blood; Frenzy; 2ndWeapon;
Cauldron of Blood @ [110.0] Pts

1 Dark Elf Assassin @ 146.0 Pts
2ndWeapon [6.0]
Manbane [25.0]
Rune of Khaine [25.0]

33 Dark Elf Warriors FCG @ 213.0 Pts

20 Dark Elf Repeater Crossbowmen FCG @ 220.0 Pts

15 Dark Elf Repeater Crossbowmen FCG @ 170.0 Pts

35 Witch Elves FCG @ 375.0 Pts

20 Black Guard FCG @ 295.0 Pts

Models in Army: 123


Total Army Cost: 2400.0

Mag do warriorów, assasin do warriorów (do ochrony maga) albo gwardii/witchek.
mógłbym wsadzić Lorda na pegaza, ale musiałbym odjąć coś ze specjali np 2 witchki.
z corami jestem na styk.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Dla mnie Lord na jaszczurce jesli nie masz knightów jest bez sensu bo nie masz LoSa, masz M7 i stupidity. Wsadz go na pegaza. Gdzie jeste hydra ?! Imo Dark magic nie jest najlepszy na demony. Lepiej daj fire.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

oak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166

Post autor: oak »

Soulferin pisze:Dla mnie Lord na jaszczurce jesli nie masz knightów jest bez sensu bo nie masz LoSa, masz M7 i stupidity. Wsadz go na pegaza. Gdzie jeste hydra ?! Imo Dark magic nie jest najlepszy na demony. Lepiej daj fire.
jest już kocił i jest pok, więc hydra niestety nie może (chyba że coś się zmieniło z 2 out of 5)
jaszczurka daje do asa, nie mniej chętnie bym zmienił na pegaza tylko z czego odjąć? z witchek?
co do fire/dark to chyba mogę sobie kością rzucić ;) skuteczność obu porównywalna

ODPOWIEDZ