Re: VC 2400 euro na klepaczu -> ewolucja do 2 Necro

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Re: VC 2400 euro na klepaczu -> ewolucja do 2 Necro

Post autor: Bartosz »

Wierzę w lorda klepacza. Mądrzy i doświadczeni mówią, że lord VC do walki to błąd, bo wchodzi do walki. No ale ma w końcu mocne uderzenie, i jest dosyć odporny. Chyba tych armii z KB tak dużo nie ma... a jak są, to chyba da radę te KB ominąć i podstawić pod nie cryptory.
Zastanawiam się. Za 543 pkt można mieć w VC wiele innych oddziałów, w ostatecznym rozrachunku jednak bardziej grywalnych. Duży necro, więcej eteryków, engine...


Generał = 543
Vampire Lord 220, Heavy Armour 6, Barded Nightmare 24, Shield 3,
The Lore of the Vampires, 4 lvl 105
Red Fury 50, Quickblood 30, Summon Creatures of The Night 10 = 90
Sword of Strife 40, Dragonhelm 10, Danwstone 25, Potion of Strength 20 = 95

Necromancer (The Lore of the Vampires) 65, Dispel Scroll 25, Dragonbane Gem 5,
Ironcurse Icon 5 = 100

40 Crypt Ghouls (Crypt Ghast) = 410
27 Zombies, musicican, standard bearer = 91
6 Dire Wolves (Doom Wolf) = 58
5 Dire Wolves (Doom Wolf) = 50

9 Crypt Horrors 342

2 Fell Bats = 32
1 Spirit Host = 45

3 Vargheists = 138

11 Black Knights (barding, lances) 286, FCG 30, Banner of the Barrows 50 = 366

1 Terrorgheist = 225

Razem: 2400
Ostatnio zmieniony 29 mar 2012, o 12:15 przez Bartosz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

grałem też na rycerzach z takim samym panem....kawa ma potencjał, lecz GG mają siłę 6 w każdej rundzie i wskrzeszają się lepiej ;)

boli że ten lord może mimo wszystko łatwo zginąć...przeważnie będziesz się bał szarżować nim ;)

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Sugerowałbym pieski w 2x5 niż 1x10. To i tak śmieć jednostka a lepiej mieć więcej mniejszego śmiecia :)

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Na ogół się nie boję szarżować nim, chyba że w coś z KB lub potencjalnym WS10 I10 :wink: jedna tura i 7A z przerzutem hita i S8 robi porządek. a uleczenie 5 kawalerzystów na ogół styka. przeciwnik woli wpuścić leczenie, niż jakiś inny augment.
psy chcę wypróbować nie jako śmieć, ale jako oddział flankujący - jak wpadną od boku w coś związanego z cryptorami lub kawą, to walą te kilka ataków S4. a jak zginą to i tak nie żal. do odginania są baty i duszek.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Boję się, że jak na posiadanie generała miękkiego w tak nielicznym klocku wymaga większej obstawy niż 2 fasty ;)

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Tak jak przedmowca powiedzial brakuje fastow moim zdaniem. Dodatkowo, zamienilbym ghule na zombiaki i dire wolves, poniewaz a bardzo nie kestem przekonany do ghuli na ta edycje. Zombiaki latwiej sie wskrzesza sa rewelacyjnym blokerem. Za bardzo nie jestem przekonany do Twojego klepacza. IMO jest za slaby do walki z herosami i jednostkami z wardem.
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Tak jak przedmowca powiedzial brakuje fastow moim zdaniem. Dodatkowo, zamienilbym ghule na zombiaki i dire wolves, poniewaz a bardzo nie kestem przekonany do ghuli na ta edycje. Zombiaki latwiej sie wskrzesza sa rewelacyjnym blokerem. Za bardzo nie jestem przekonany do Twojego klepacza. IMO jest za slaby do walki z herosami i jednostkami z wardem.
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

z tymi wardami to czasem może być niedobrze, ale nie wiem, czy wrzucenie przerzutu wardów zamiast +3 do S to dobry pomysł. w walkach z herosami jestem raczej do przodu, chyba że trafia się ktoś z dużą I, ASF albo KB. poza tym to jednak 7 ataków S8 i Red Fury powinno stykać.
możecie rozwinąć, po co większa obstawa? po bokach kawy mają człapać ghule i kryptory, czyli flanki kawy raczej bezpieczne. baty, duch i vargheisty mają spowolnić coś, co ewentualnie może być groźne.

co do zombie, to owszem, one dobrze trzymają, ale nie zabijają. a 40 ghuli to już ma uderzenie.

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Niekoniecznie, ponieważ wystarczy postać/potwór z Ward savem/regeneracją na 4+ i już jest nieciekawie. Gorzej jest jak trafisz na jakiegoś kowboya z AS na 1+ i Wardem na 4+. Pierwsza tura ok, a potem co ? W teorii wszystko wygląda dobrze ale w praktyce różnie to bywa. Pamiętaj, że jest to Twój Generał, a jego trzeba strzec jak oka w głowie bo Ci wszystko się dosłownie posypie ;)
Dodatkowa obstawa przyda się żeby przyblokować ewentualnie inne oddziały wroga jakby Twój Lord ugrzązł w jakimś kombacie lub jako wsparcie. Może zamiast przerzutów na zranienie daj mu wskrzeszanie wilczków i batów ? To zawsze 5 darmowych modeli ;)
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Do szachowania takich kowbojów jest terrorgheist i kawa. Zresztą ta 40 ghuli to po prostu w moim przekonaniu dobry core - jasne, że istnieje coś, co stanowi dla nich zagrożenie.

Natomiast zmiana Beguile na Summon Creatures of The Night mnie z miejsca przekonała. Aż jestem zdziwiony, że wcześniej o tym nie myślałem :D Rozbiję psy na 2x5. Jak wejdzie Nehek, to dorabia się 10 psów, 2,5 nietoperza i sporo zombie. Dobry deal!

edit:

A więc żegnaj mi, kawalerio ma, bywaj klepaczu i BSB! Logika jest bezwzględna. Dwóch dużych Nekromantów, eteryki, Mortis i duży kloc cryptorów zastąpią Was, bo wypadają bez porównania lepiej...

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

A coz sie stalo ?

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Po prostu przeliczyłem cenę/jakość/przeżywalność i wyszła mi inna zupełnie rozpiska. Prawda, ten klocek miał na koncie kilka spektakularnych sukcesów (np. wyciął w jedną turę wszystkich Chosenów), ale jednak jeden oblany Lookaut, zabłąkany KB albo miscast i bitwa się głupio kończy :|
Klepacz wymagał też asysty kawy, Vargheistów i BSB - no a to już są potężne punkty. Teraz wychodzi mi coś innego. Dalej zastanawiam się nad jakimiś poprawkami (mały necro chyba zbędny, może wrzucić Bat Swarmy, więcej eteryków).
edit: mały necro zamieniony na więcej GG.

Generał = 225
1 Master Necromancer 165, 4lvl 35 (The Lore of The Vampires), Dispel Scroll 25

1 Master Necromancer 165, 4lvl 35 (The Lore of The Vampires)
Rod of Flaming Death 40 = 240

40 Crypt Ghouls (Crypt Ghast) = 410
24 Zombies, Musician 5, Standard Bearer 5 = 82
20 Zombies, Musician 5, Standard Bearer 5 = 70
5 Dire Wolves = 40

1 Spirit Host = 45
2 Fell Bats = 32
10 Crypt Horrors = 380
27 Grave Guard (Great Weapon) 324, FCG 30, Banner of the Barrows 50 = 404

1 Terrorgheist = 225
1 Mortis Engine (Blasphemous Tome) = 240

Razem: 2393
Ostatnio zmieniony 30 mar 2012, o 09:25 przez Bartosz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Na dwóch masterach chcesz mieć cały Lore of Vampires + 2x zerówki?
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Dokładnie. Z +6 do casta to daje mocne czarowanie i stabilne leczenie. Zombie dorabiają się kosmicznie (można się nawet pokusić o wrzucenie Raise Dead z jednej kości - jak wejdzie, to jest dodatkowy klocek to kitrania Necrosów).
I dispel jak nie wejdzie z jednego, to zostaje jeszcze drugi. Większość czarów wchodzi na 3+. Czasem można przykozaczyć i cisnąć coś jedną kostką. Punkty rozdzielone na 2 modele w różnych oddziałach. Nawet jak się jeden wysadzi, to nie ma żalu (bo to znaczy, że wszedł jakiś obszarowy augment: reroll to hit/to wound, czyli często kluczowy czar).

No i na pewno wymienię małego necro na Swarmy/eteryki. Jeszcze nie wiem... w sumie kasowanie ASF może pomóc, a przydzielenie ASL wspomaga gwardię i cryptory.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Ywal moim zdaniem terrorgheista... I dobij gwardia do 30 i wrzuc swarmy za to. Tak na prawde to 2 zerowki to malo, bo boisz sie rzucac je z 3-4 kostek bo mortis, a z 1-2-3 to przeciwnik 2 czary zdisspeluje i nie masz wskrzeszania bez ktorego twoje oddzialy ssą.
Terrorgheist jest kiepski moim zdaniem juz lepiej 2 basie wziac bo mniej pkt a krzycza podobnie
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Ciekawe masz teorie - krzyk 2x basiek i terrorgheista jest podobne? Może mobilność i zdolności walki również są podobne?

Leczenia przy mortisie spokojnie się przebijają.. w tej rozpisce jest jeszcze rod i klątwa a są to zaklęcia które przeciwnik boi się wpuszczać. Generalnie rozpiska bardzo interesująca jednak gwardię faktycznie przydałoby się podbić. Na początek kosztem małego necro, później nie bardzo jest już co ciąć - może jednego horrora?

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Co do Terrorgheista, to zgadzam się z Augustem. Poza tym terror jest batem na solistów i działa psychologicznie (ściąga ostrzał).

Mały necro wywalony i jest więcej GG. W sumie GG pierwotnie to miał być oddział wspomagający i wpadający z boku w to, co złapią cryptory albo ghule, dlatego było ich mało. Teraz zaczynają pełnić inną funkcję. Jeszcze to przemyślę.

I chyba jednego cryptora zamienię na więcej GG. Jego brak chyba aż tak strasznie nie osłabi oddziału, a +3 GG robi różnicę.
Bat Swarmów brakuje, ale poza HE i innymi ASF to chyba nie są potrzebne.
Z odginaczek duszek, psy i baty stykną. Może nawet baty to zbytek łaski...

ODPOWIEDZ