Rozpiski nowego Imperium

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotr
Masakrator
Posty: 2186
Lokalizacja: XIII Kohorta Zławieś Mała

Re: Rozpiski nowego Imperium

Post autor: Piotr »

Andrew, to co wymyśliłeś kosztowałoby z 2700-2800 pkt...

I właśnie to powstrzyma mnie pewnie przed dużą ilością demigryfów. Zostanę przy 4+4.

A przy okazji - wydaje mi się, że teraz HE to jeden z najcięższych paringów dla Imperium. Nie mam pojęcia, co my zrobimy z tymi WL...

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No bez mortarów to ciężko będzie ich ugryźć. Tych nowych chyba nie bedziecie wystawiać, nie dość że dużo droższe, to s2 i tylko -1 do AS brzmi jak kiepski żart. Magie na oko Wam bardzo uwalili. Ale nadal możesz wysłać na WL 40 halabard trafiających na 3+ z przerzutem dzięki maszynkom i do tego zboostować ich jeszcze magią.
Za to na skaveny imperium imo zyskało. Solo już mi płacze, że nie ma co zrobić z demogryfami :D


A co do rozpy, to nie wychodzi to aż tak drogo:


1 Arch Lector of Sigmar @ 358.0 Pts
General; Great Weapon; Heavy Armour; Shield
Talisman of Preservation [45.0]
Van Horstmann's Speculum [40.0]
Dragonhelm [10.0]

1 War Altar of Sigmar @ [0.0] Pts


1 Battle Wizard Lord @ 230.0 Pts
Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Captain of the Empire @ 100.0 Pts
Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]


19 Spearmen @ 105.0 Pts
Spear; Light Armour; Musician

40 Halberdiers @ 260.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician

40 Halberdiers @ 260.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician


5 Demigryph Knights @ 345.0 Pts
Standard; Musician
Steel Standard [35.0]

3 Demigryph Knights @ 184.0 Pts
Musician

3 Demigryph Knights @ 184.0 Pts
Musician


1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts


1 Celestial Hurricanum @ 130.0 Pts


Total Army Cost: 2396.0


Oczywiście to tak tylko na szybko robione. Może altar bedzie do dupy i trzeba go bedzie wywalić, za co możnaby coś wsadzić (na przykład jeszcze więcej demigryfów :D ) za lorda maga może wejść dwóch małych, ale generalnie taki zarys rozpy bym widział.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Po jakiego grzyba standard of discipline skoro generałem jest lektor?

Swoją drogą całkiem fajna rozpiska. ;) Tylko dla mnie śmiecia brakuje.



Jak na razie dużo pomysłów, chyba tylko demigryfy i arcymag są w każdej rozpie, bo BSB to jest w przeróżnych formach montowany. :)
Narzekałem na booka teraz mi się podoba. Ale nadal jestem ciekaw dlaczego Karli kilka stron temu stwierdził, że tu są tylko dwie grywalne jednostki i, że jest zawiedziony nowym AB...
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No bo to prawda :D Grywalne są demigryfy i halabardy, cała reszta jest po prostu średnia. Nie plewna, ale średnia. Co do banneru to jest błąd, zapomniałem że priest ma 9ld. A jeśli chodi o smiecie, to rozpa jest robiona na szybko i oczywiście jakbym miał ją dpracować to by weszły jakieś detki czy coś tam.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

chyba tylko demigryfy
Hit sezonu. Jak widzę po rozpisce Andrzeja - całkiem udany Hit. IMO lepiej byłoby zrobić dwie czwórki demigryfów niż jedną piątkę i dwie trójki - lepsza manewrowość, siłę pięciu gryfów (trafić dokładnie w tą hordę wroga od czoła) rzadziej wykorzystać niż czterech. Cztery to konkretna liczba, to dwa silne oddział.

Halabardy też są plewne w mniejszym-większym (średnia) stopniu. Za tą cenę przynajmniej. :P

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

3 oddziały są bardziej manewrowne. 5 puszczasz środkiem, a dwie trójki flankami. Jak masz dwie 4 to musisz je puścć obok siebie, albo po różnych flankach. W każdym razie po WL widzę, że lepszy jest układ 25+20+20 niz 28+28

A halabardy szału nie robią, ale są w corach i nie są takie złe. Bez altaru i tego czegos z +1 do hita są plewni, ale to combo daje im powera.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Co zrobimy z WL? Walniemy w nich hellblasterem :)
Wcześniej moździerz ranił na 4+ i zostawiał im 4+ save na ostrzał. Teraz z Inżynierem Hellblaster jest w stanie zrobić niezłe mielone z WL. (Save pozostały na WL to 6+, rani też na 2+)

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Trzeba poczekać do nowego booka HE i problem WL pewnie sam się rozwiąże :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Irek_Dwarf
Chuck Norris
Posty: 418
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Irek_Dwarf »

Po co ci prezerwatywa na elektorze jak on ma Warda z Altara
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Irek_Dwarf pisze:Po co ci prezerwatywa na elektorze jak on ma Warda z Altara
już nie ma - dlatego Altar jest beznadziejny ...za 150 pkt dostajesz rydwan z wardem i bound spelem rozdający hate w 6 calach...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Oraz rozdający modlitwy w 6''. ;)

Beznadziejny imo nie jest, ale nareszcie przestał być jedynym najlepszym wyborem.

Co do tych halabard to aż śmiać się chce jak wspomina się 7 edycję gdy wszyscy twierdzili, że halabardnik po 5 pkt jest kompletnie beznadziejny. :lol2:
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Jak masz dwie 4 to musisz je puścć obok siebie,
Chodziło mi o dwie czwórki i jedną trójkę. Trójkę możesz puścić środkiem jako blokera chwilowego, czwórki idą na flankach. To dwa ciągle silne oddziały. To takie me przyzwyczajenie z innych gier, gdzie stawiałem na raczej słaby środek (typowo defensywny) i silne pieści.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Bizim pisze:Oraz rozdający modlitwy w 6''. ;)

Beznadziejny imo nie jest, ale nareszcie przestał być jedynym najlepszym wyborem.

Co do tych halabard to aż śmiać się chce jak wspomina się 7 edycję gdy wszyscy twierdzili, że halabardnik po 5 pkt jest kompletnie beznadziejny. :lol2:
Zasada hordy trochę zmieniła sytuacje, nie sądzisz?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Sądzę, że nowe lory magii, zasada bicia z dwóch szeregów, zasada steadfast i na końcu zasada hordy ;) w tym przypadku coś zmieniły. :)



Co do walki z WL to kurczę albo odginać toną śmiecia, albo bawić się w szaleńca i strzelać helstormem, może czołgiem latać dookoła i nawalać z działa parowego (bo w combacie to raczej czołg łatwo zejdzie). Swoją drogą bound spell z wózka heavenowego też może coś zdziałać, o ile pamiętam lwie skórki nie działają na magiczne ataki, a ten placek ma większość efektów z S3 na całości. Czasem też może odwrócić w losowym kierunku cały oddział co może być bardzo fajnym efektem. :)
W ostateczności do głowy przychodzą mi inżynierowie z gołębiami.

Co do helblastera to sam nie wiem, na pewno działa lepiej ale czy zasięg nie popsuje sensowności tej broni? Jasne do rozwalania najtów chaosu jest ekstra ale do walenia po klocku piechoty?
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

to już Andrju lepsza kmina jest wrzucić 3x4 Demisie; pokminiłem trochę z punktami i udało się; przeciwnik ma duży problem z wyborem celu, dwie czwórki są nawet szybsze (2 banery niwelujące wpływ bardingu), do tego 2 odginaczki-ogarniacze śmietnika aby Pegaz nie musiał się tym martwić, do tego 2 cannony, które jako jedyne pozostają w strefie rozstawienia; na dużym najlepiej byłoby mieć heaven ale i light może być dobry; GM może robić jako kowboj albo osłaniać maga

1 Grand Master 250 Pts
General; Barding; Full Plate Armor; Warhorse
White Cloak of Ulric [50]
Charmed Shield [5]
Ogre Blade [40]

1 Battle Wizard Lord of the Celestial Order 294 Pts
Barding; Magic Level 4; Lore of Heaven; Warhorse
Dispel Scroll [25]
Talisman of Preservation [45]

1 Captain of the Empire 188 Pts
Full Plate Armor; Shield; Battle Standard;
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]
Sword of Striking [15]
1 Imperial Pegasus [45] Pts

13 Knights of the Inner Circle 370 Pts
Lance; FCG
Standard of Discipline [15.0]

5 Knightly Orders 120 Pts
Great Weapon; Musician;

5 Knightly Orders 120 Pts
Great Weapon; Musician;

4 Demigryph Knights 287 Pts
Lance; Standard; Musician; Demigryph
Steel Standard [35]

4 Demigryph Knights 267 Pts
Lance; Standard; Musician; Demigryph
Banner of Swiftness [15]

4 Demigryph Knights 262 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Banner of Eternal Flame [10]

1 Great Cannon 120 Pts
1 Great Cannon 120 Pts

Models in Army: 40
Total Army Cost: 2398
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

600 zł za demigryfy .... rozpiska ,że tak powiem na bogato:)... nie sądzę ,żeby koty mogły udźwignąć ciężar walki z porządną piechotą w hordzie...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

O ile piechota nie ma siły 6, to imo jak najbardziej sobie poradzą.


#helion#

Jak dla mnie kawa jest bez sensu, nie ma żadnej siły przebicia. Za tą samą cenę możesz mieć dwa wielkie oddziały halabard które lepiej sie biją i są w stanie utrzymać coś do czasu przybycia demigryfów. A kawa nawet nie jest w stanie ustać tury z czymś mocniejszym.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

oni nie mają nawet wchodzić do CC, mają tylko stanowić zagrożenie dla ewentualnych klocków piechty; szarża z boku i wystarczy ściągnąć szeregi, poza tym to dość dobry bunkier; i tak pewnie na razie będę grał na Halabardach i GS-ach, bo to mam, a Demigryfy wystarczy mi już jeden box, luzaka skądś się wykombinuje i mam kontrę z 4 patałachów :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

#helion# pisze: luzaka skądś się wykombinuje i mam kontrę z 4 patałachów :wink:
Mój stary Deathclaw spod Karla Franza już sobie pływa w Docie. ;) Będzie teraz fajnym demigryfem pod czempiona. :P
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

ta rozpa z Demisiami powyżej to tylko przykład co można wytrzaskać z tego; bardziej skłonny byłbym testować piechotę póki co czy w ogóle jest sens gry na nich; po wczorajszej bitwie z WoChem, 2 cannony i helblaster, ale nie wiem czy tego ostatniego nie lepiej zamienić na jeszcze jeden cannon lub wózek lightowy, dużo channelingów, co może poskutkować tylko dodatkiem w magii; 3 hordy, duży mag Generał siedzi w GS-ach, i ile może rozdaje tego LD, potem ewakuacja do Spearów, które nomen omen trzymają się w 3" od gwardii i dostają 9LD; Demisie do kontry na jakieś hydranty i inne badziewia; to rozpa eco z większością modeli, które mam, obecnie do tego brakowałoby mi tylko tych 4 Demisiów; 3 odginaczki to albo zaszłość albo jakieś takie uwielbienie dla milicji, w końcu to 10 ataków, no i mają LD8 od hord (2 kapłanów)

1 Battle Wizard Lord of the Light Order 245 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Light
Talisman of Preservation [45]

1 Battle Wizard of the Light Order 90 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Dispel Scroll [25]

1 Captain of the Empire 143 Pts
Full Plate Armor; Shield; Battle Standard
Obsidian Amulet [30]
Warrior Bane [5]
Helm of the Ratslayer [15]

1 Warrior Priest of Sigmar 120 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [50]

1 Warrior Priest of Sigmar 115 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Silvered Steel [45]

29 Greatswords 459 Pts
FCG
Standard of Discipline [15]

5 Free Company Militia Detachment [30] Pts
13 Spearmen Detachment [65] Pts

40 Halberdiers 300 Pts
FCG

5 Free Company Militia Detachment [30] Pts

40 Halberdiers 300 Pts
FCG

5 Free Company Militia Detachment [30] Pts

4 Demigryph Knights 267 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Banner of Swiftness [15]

1 Great Cannon 120 Pts
1 Great Cannon 120 Pts
1 Helblaster Volley Gun 120 Pts

Models in Army: 149
Total Army Cost: 2399
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

ODPOWIEDZ