Czołgi
Moderator: #helion#
Re: Czołgi
a) armata parowa strzela tylko na wprost czołgu (a nie we front arcu)
b) i c) tank ma po prostu zasadę Random Movement z podręcznika głównego, jedyna różnica jest taka, że gracz wybiera iloma kostkami chce rzucać
GW idzie raczej w stronę ujednolicania zasad, a nie kombinowania z milionem zasad opisanych w army bookach. Dlatego nie ma tutaj żadnych dodatkowych zasad poruszania się czołgiem.
b) i c) tank ma po prostu zasadę Random Movement z podręcznika głównego, jedyna różnica jest taka, że gracz wybiera iloma kostkami chce rzucać
GW idzie raczej w stronę ujednolicania zasad, a nie kombinowania z milionem zasad opisanych w army bookach. Dlatego nie ma tutaj żadnych dodatkowych zasad poruszania się czołgiem.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
dlatego uważam, że ograniczenie czołgu na Euro będzie błędem deklarując 3 pkt. pary na 3 wynikach z 6 na kostce masz przepalanie co prawda szanse na wybuch są żadne wtedy ale i tak może się okazać, że nie za wiele zdziała. choć muszę przyznać, że czołg mi WOCH mielił całkiem nieźle.
Ale jego podstawową wadą jest grindowanie w fazie move tak więc rany wbite z tego nie liczą ci się do CR'a
Ale jego podstawową wadą jest grindowanie w fazie move tak więc rany wbite z tego nie liczą ci się do CR'a
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
Czołg może spokojnie deklarować 4 punkty pary. A najgorsze co może się stać to strata d3 woundów i jednocześnie zyskanie tylu samo dodatkowych SP (tak można nawet 8 wyciągnąć).
Teraz czołg w combacie jest naprawdę groźny tylko w turze szarży. Bo masz impacty z ruchu (i dodatkowo d6) i jeszcze zianie (które co prawda dopiero od 2 SP zaczyna robić coś konkretnego). Potem to po prostu rozjeżdża wroga.
Mi się te nowe zasady podobają tym bardziej, że czołg nie jest przez nie must have w każdej armii.
Teraz czołg w combacie jest naprawdę groźny tylko w turze szarży. Bo masz impacty z ruchu (i dodatkowo d6) i jeszcze zianie (które co prawda dopiero od 2 SP zaczyna robić coś konkretnego). Potem to po prostu rozjeżdża wroga.
Mi się te nowe zasady podobają tym bardziej, że czołg nie jest przez nie must have w każdej armii.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
4 punkty to już ryzyko:Bizim pisze:Czołg może spokojnie deklarować 4 punkty pary. A najgorsze co może się stać to strata d3 woundów i jednocześnie zyskanie tylu samo dodatkowych SP (tak można nawet 8 wyciągnąć).
D3+1+SP - przy 4 SP już możesz 8 mieć, a więc, self-destruct....
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
To nie tak.Byro pisze: 4 punkty to już ryzyko:
D3+1+SP - przy 4 SP już możesz 8 mieć, a więc, self-destruct....
Przy missfire inaczej się to liczy.
d3+1xSP albo po prostu d3+SP
SP - ilość wyprodukowanych punktów pary w tej turze
Czyli przy 4 SP można na d3 wyrzucić max 3 co daje sumę 7. Tylko 5 SP grozi katastrofą.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Zastanawia mnie jak to jest z random movementem i terrorem. Czy jak zdzarzy się że np czołg jedzie w takich swordmasterów to czy muszą zdawać LD na terror i jak obleją uciekać? i potem co się z nim dzieje?
Follow me if I advance,
kill me if I retreat,
avenge me if I die
W/D/L
Empire 3/1/1
Dark Elves 0/0/0
kill me if I retreat,
avenge me if I die
W/D/L
Empire 3/1/1
Dark Elves 0/0/0
Proste, nie kulają tego terrora.
Zresztą nawet jakby go nie zdali to nie mogą zmienić reakcji na flee (a po niezdanym terrorze zmienia się reakcję na flee).
Zresztą Aboma też ma terror i random movement i chyba nie ma z tym problemów.
Zresztą nawet jakby go nie zdali to nie mogą zmienić reakcji na flee (a po niezdanym terrorze zmienia się reakcję na flee).
Zresztą Aboma też ma terror i random movement i chyba nie ma z tym problemów.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Nie mogą po prostu dać innej reakcji na szarżę czołgu niż hold. A w cc już normalnie zdają ld od terroru i jak nie zdadzą to spada im WS do 1 i trafiają czołg na 5+.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
W 8 edycji chyba już nie ma takiej zasadyLazur pisze:kiedy ktoś chce szarżować na czołg i nie zda ld to nie szarżuje
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
niezłe
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Skuteczne?Grolshek pisze:http://kwejk.pl/obrazek/1091561/leczenie,czolgu.html
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14643
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Mam dwa pytania odnosnie czolgu:
1. Jaka jest obecnie przepisowa podstawka?
2. Ile mozna punktow pary przeznaczyc na ruch? Tzn. czy mozliwa jest sytuacja, ze czolg pojedzie 8d6 cali? (5 pary plus wynik 7 z tabelki?)
1. Jaka jest obecnie przepisowa podstawka?
2. Ile mozna punktow pary przeznaczyc na ruch? Tzn. czy mozliwa jest sytuacja, ze czolg pojedzie 8d6 cali? (5 pary plus wynik 7 z tabelki?)
1. Mój plastik ma 50x100
2. max to 3, nawet gdybyś miał 8, to i tak nie możesz wydać więcej niż 3 na jedno działanie (3 na ruch, 3 na armatę i 2 na działko parowe na przykład).
2. max to 3, nawet gdybyś miał 8, to i tak nie możesz wydać więcej niż 3 na jedno działanie (3 na ruch, 3 na armatę i 2 na działko parowe na przykład).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
dokładnie tak jak napisał byro - czołg śmiga na rydwanówce gdyż jego troop type to chariot ze specjalnymi zasadami działania.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.