8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: Furion »

Bizim pisze:Jak się ma sprawa z zasadami specjalnymi działającymi na unit (np ASF z birony, hate z priesta imperialnego itp.) na mountach (bohater na monsterze, oddział kawalerii, oddział rydwanów itp)?

1) W takim przypadku obie części modelu (mount i jeździec) otrzymują daną zasadę specjalną?

2) Czy tylko jeździec? (tutaj poproszę o cytat bo szukałem i znaleźć nie mogłem)
Strona 82, cavalry and special rules.


pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Akurat to sam znalazłem ale ponieważ nie odpowiedziało na moje pytanie to zadałem je tutaj. ;)

Na stronie 82 oprócz wyjątków jest tylko stwierdzenie.
"unless otherwise noted special rules that apply to the mount do not normally also apply to the rider, and vice versa"

A moje pytanie brzmi:

Jeśli oddział na mountach dostanie efektem/czarem/zdolnością która powoduje "unit gains ASF/Hate" to czy działa to zarówno na mounty jak i na jeźdźców?

Przez stwierdzenie "unit" bez wyszczególnionego jeźdźca czy mounta rozumiem, że całość dostaje ale wolę się upewnić.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 564

Post autor: Cylindryk »

Hmm... analogia do Frenzy i Knightów Chaosu? ;)

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

mam pytanko o czar nr 4 z Tzeentcha z WoCH. W opisie czaru pisze iż oddział sam sobie zadaje hity rozpatrywane jak w CC z Sv. Czy każda jednostka wypłaca w oddział tyle ataków ile ma (np ogry po 3 ataki) czy każdy model wali po 1 ataku tylko??
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

"...all models in the unit immediately make ONE attack against the unit itself". Napisane jest w opisie czaru nie?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

na kartce z cala lista czarow jaka mam a jest to wersja sprzed nowych wampirow nie ma nic takieog napisane, stad moje pytanie ale teraz juz wiem. dzieki ;]
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
ŁukaszŻelazek
Mudżahedin
Posty: 219
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ŁukaszŻelazek »

Witam,
jest taka sytuacja:
... 8) 8) 2 Salamandry

... :evil: :evil: 4 Mournfangi odwrócone flanką do Salamandr
:mrgreen: :evil: :evil: ...:mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :evil: :evil:... :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :evil: :evil:... :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: .......... :mrgreen: :mrgreen: 10 Skinków, na przeciwko nich też jest drugie 10 skinków
:mrgreen: .......... :mrgreen: :mrgreen:

--------------------------------- koniec pola walki

Salamandry zabijają 1 Mournfanga i powodują w nich niezdaną panikę.
Mournfangi obracają się w stronę końca pola walki (uciekają od Salamandr) i uciekają nie przechodząc przez żadne skinki.
Zatrzymują się tuż za skinkami w odległości 0,3cala od oddziału skinków i jakieś 0,5cala od końca pola walki.
Czy w tej sytuacji zasada 1" apart spowoduje wypchnięcie Mournfangów z pola walki?
Nie można ich przesunąć w lewo bo tam też są skinki i też w odległości mniej niż 1".
Czy w takiej sytuacji oddziały mogą stać 1" od siebie?

W Rulebooku jest wyjaśniona tylko sytuacja uciekania przez oddziały, a nie w zbytniej bliskości wrogich oddziałów.
Z drugiej strony ucieczka to faza ruchu i powinno się wg. mnie zachowywać 1" apart.
Wolę się jednak spytać Was, bo mój punkt widzenia (jako kontrolera Salamandr 8) ) nie jest obiektywny.
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

muszą się zatrzymać 1" od wrogiej jednostki, jeśli nie mogą, uciekają za stół. Bliżej niż 1" mogą być tylko w przypadku szarży.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Bizim pisze:Akurat to sam znalazłem ale ponieważ nie odpowiedziało na moje pytanie to zadałem je tutaj. ;)

Na stronie 82 oprócz wyjątków jest tylko stwierdzenie.
"unless otherwise noted special rules that apply to the mount do not normally also apply to the rider, and vice versa"

A moje pytanie brzmi:

Jeśli oddział na mountach dostanie efektem/czarem/zdolnością która powoduje "unit gains ASF/Hate" to czy działa to zarówno na mounty jak i na jeźdźców?
W FAQ nic nie znalazłem na ten temat. Jak rzucasz miasme na kawalerię, to zarówno mount jak i jeździec mają obniżony ws. Co prawda jest to czar dający jakby bezpośredni efekt, a nie przez zasady specjalne. W takiej sytuacji i podobnych jestem pewny, że działa na obu.

Jeżeli chodzi o Birona's Timewarp, to też zarówno jeździec jak i wierzchowiec dostają ASF. W split profile na stronie 82 jest napisane "they are treated as single model in all regards".

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Aha dzięki. :)
Czyli hate z priesta przechodzi też na mounty ("A WP and any unit he is currently in, has the hatred special rule"). :)
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

W wyniku czaru gwardia tk ma killing blow na 5+. Czy jeśli bohater przeciwnika który może paść ofiarą killing blowa ma 7 tafa( gwardia ma 5 siły) to czy na 5+ dostaje ranę ?

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

na 5+ ma Kb i ginie po prostu. już to było wcześniej przerabiane z 2-3 miesiące temu gdzieś na tym forum.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

hej,
- czy maszyny, wystawia się razem czy każdą osobno?
- czy bohaterów wystawia się na samym końcu?
- jak działa regeneracja w przypadku broni robiących d6 ran (great cannon strzelający do abominacji), rzuca się regeneracje na jedna ranę czy po rzucie na d6 ran?

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

1. razem
2. tak, też razem
3. jeden rzut na regenerację

Awatar użytkownika
ŁukaszŻelazek
Mudżahedin
Posty: 219
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ŁukaszŻelazek »

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: bardzo szeroki oddział szarżujący

:mrgreen: skinki1 :mrgreen: skinki2

Oddział 1 szarżuje na skinki 1, które uciekają niewiele, redirect w skinki2, które uciekają daleko.
Pomimo dalekiej ucieczki skinków2 oddział szarżujący rzucił bardzo dużo na szarżę i może je złapać. Czy jeśli uciekające już skinki1 stoją na drodze to oddział szarżujący zatrzyma się 1"od nich? Czy w ten sposób oba oddziały skinków przeżywają?

Drugie pytanie.

:evil: :evil: oddział szarżujący.



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: skinki1

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: skinki2

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: skinki3

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: skinki4

Oddział szarżujący szarżuje, skinki 1 flee i przeskakują przez wszystkie rządki skinków, aż za skinki4. Redirect w skinki2 i one też flee przez resztę skinków. Oddział szarżujący rzuca też dwie 6 na zasięg szarży i "teoretycznie" dogania skinki2 (zasięg szarży szarżujących > odległość od oddziału szarżującego przed ucieczką skinków+zasięg 2xD6 na ucieczkę), ale uciekanie przez inne oddziały skinków spowodował, że ruszyły się one jakieś 18" więc poza możliwy zasięg szarży. Czy skinki1 i 2 przeżywają?
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.

Awatar użytkownika
Matej
Chuck Norris
Posty: 488
Lokalizacja: Bastion / Bazyliszek

Post autor: Matej »

Trzy razy tak. Niestety.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Tak tylko dla potwierdzenia: tak jak Matej.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

1. Czy czarodziej, którem wcześniej nie udało się rozproszyć czaru, i już w tej turze nie może rozpraszać, może użyć Dispell Scrolla do rozpraszania następnego czaru?

2. Steadfast robimy na własnym Ld oddziału, czy możemy używać Ld generała? Czyli np. mamy stubborn na ld 9 bo tyle ma generał w okolicy?

3. Jaka jest kolejność podczas deklarowania szarż? Gdy wróg odpowie flee, to próbę redirectu deklarujemy przed jego rzutem na ucieczkę, czy już po rzucie?

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

1 IMO nie. W wordingu Dispell scrolla pisze wyraźnie, że używamy go zamiast podjęcia próby dispelowania. Skoro tej próby podjąć nie mogliśmy to i scrolla nie użyjemy. Analogią może być np feedback scroll i ifka
2 z tego co mi wiadomo można na generalskiej

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

Ad3. Deklarujemy przed jego rzutem. tak by mógł każdy zrobić gdy koleś rzuci dużo na kości to zamiast gonić robiłbyś redirecta.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Zablokowany