Armia boga Xholankha - Bohaterowie 30.04.2012

Każdy może się pochwalić swoim dziełem i wystawić na pochwały lub krytykę. Oceniają zdobywcy Golden Daemona - przeszli, przyszli i niedoszli.

Moderatorzy: Ziemko, wind_sower

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Re: Armia boga Xholankha - Temple Guards 23.10.2011

Post autor: Gniewko »

Nie bardzo wiem jak żółty może się gryźć z niebieskim.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
smiejagreg
Ciśnieniowiec
Posty: 7593

Post autor: smiejagreg »

Masz rację, Gniewko, ale nie do końca :wink: . Każdy kolor z każdym może się gryźć nie tyle poprzez
swoje usytuowanie w palecie kolorów, ile poprzez swoją intensywność. W tym przypadku istotnie tak jest. Do baardzo zgaszonego niebieskiego dodano baardzo oczojebnego żółtego i to nie pasuje
Naviedzonemu. Zbyt silny kontrast tu działa. Poza tym faktycznie ten żółty dość płaski jest ...

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

W sumie racja. Ciągle mam bretoński punkt odniesienia, gdzie w heraldyce nie ma zgaszonych kolorów, więc sprawa jest prosta.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Dokładnie tak jak mówi smiejagreg. Oczojebny i płaski żółty z ciemnym i rozjaśnionym niebieskim nie wyglądają dorze po prostu. Może, gdyby skóra była jaśniejsza, albo żółty ciemniejszy wyglądałoby to lepiej. Teraz ta Salamandra wygląda jakby była chora i dostała wysypki. :(

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3158
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Przy następnej salamandrze spróbuję przyciemnić ten żółty, zobaczymy co z tego pójdzie. Dzięki za komentarze, staram się podciągnąć z tym malowaniem choć przyznam szczerze - czasem po prostu czuję, że talentu to ja nie mam. No ale jak doradzacie, to można coś podciągnąć.

Skoro o tym mowa, to wracam do małych, eee, znaczy się skinków - prośba o poradę co do tego malucha. Zdjęcia celowo tak chamsko z bliska, nie żeby się pochwalić kunsztem, bo nie ma czym, ale żeby dało radę coś doradzić.
Obrazek
Obrazek

EDIT: tak, wiem, na prawej ręce jest jakiś kawałek nadlewki :?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
smiejagreg
Ciśnieniowiec
Posty: 7593

Post autor: smiejagreg »

Na razie niewiele jest... Trochę kiepsko położone rozjaśnienia skóry. Najlepiej widać to na górnym zdjęciu. Przykładem niech będzie lewe udo. Widać na figsie, jak biegnie mięsień i gdzie są jego "krawędzie". Tam mniej więcej winna biec granica między rozjaśnieniem, a ciemniejszą częścią. Dociągnij to rozjaśnienie do linii biegnącej wzdłuż mięśnia mniej więcej w środku uda, potem załóż mniej więcej skąd pada światło i nałóż jeszcze na udo dodatkową warstwę rozjaśnień. To samo z ogonem. itp. Zobacz, jak światło lampy rozkłada się na figsie i spróbuj skopiować to malowaniem. Nie wiem czy piszę zrozumiale, ale tak to widzę.
A, jeszcze jedno - talent póki co nie ma tu nic do rzeczy. Wierz mi, na etapie początkowym malowania TYLKO RZEMIOSŁO I PRAKTYKA. Staraj się, aby w każdej następnej figurce coś ulepszyć, poprawić, nie maluj 30 figsów naraz, bo hurt jest dla bardziej doświadczonych malarzy. Spokojnie, nie licz na cudy po paru figsach, czytaj tutoriale - te najprostsze, z każdym figsem powinna być poprawa, trzymam kciuki...
Ostatnio zmieniony 1 lis 2011, o 11:10 przez smiejagreg, łącznie zmieniany 1 raz.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3158
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Zrozumiale jak najbardziej, właśnie o taką radę mi chodziło. A co z kolorem? Nie jest za ciemny? Zresztą, dla porównania zrobię zaraz zdjęcie skinka z pierwszej strony obok tego kolegi.

EDIT: po obejrzeniu modeli - barwa skóry jest taka sama, nie ma co fotografować.

Pozostaje pytanie czy właśnie w tę stronę iść z malowaniem, jeśli idzie o wykonanie cieniowania.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
smiejagreg
Ciśnieniowiec
Posty: 7593

Post autor: smiejagreg »

Ostateczny odcień skóry musisz sam określić i tego się trzymać. Pamiętaj, że każda warstwa rozjaśnień może znacząco zmienić ten odcień, więc rozjaśniaj ostrożnie i w miarę delikatnie nakładaj rozjaśnienia. To wcale nie muszą być duże powierzchnie - znowu zobacz światło lampy, tam wcale dużych strasznie powierzchni nie ma

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

zwiększ kontrast, z poziomu stołu takie cieniowanie będzie niewidoczne

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3158
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

OK, żeby nie było, że się opierniczam - skinki. Poprawiłem i rozjaśniłem co trzeba, jeszcze bardzo zadowolony z efektu, nie są cukierkowe ;-) Z taśmy zeszło już 30 sztuk, tutaj zdjęcia pierwszych 20. Zostało jeszcze 40 i mogę popróbować sił z innymi figurkami :-P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Co do ostatniego zdjęcia to tak, wiem, muszę poprawić oko.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

No i elegancki TT wyszedł. Widać postępy i są ich efekty. Nie podoba mi się tylko ewidentny drybrush na ogonie.

pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3158
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Dzięki serdeczne :-) Na innych ogonach nie wygląda to aż tak źle, ale przyznam szczerze, że nie do końca miałem pomysł jak malować ten element - to były po prostu pionowe pociągnięcia pędzlem, bez żadnego usuwania nadmiaru farby zeń, im bliżej korpusu, tym lżejsze.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Denn
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Karaz-Wawa

Post autor: Denn »

Dla mnie jak dla początkującego to jest całkiem ładne malowanie :) Żadnego drybrush nie zauważyłem a z pewnością nie powiem, że coś mi tu nie pasuje (no chyba, że te żółte kropki na łuskach ;))
Woot?

Awatar użytkownika
smiejagreg
Ciśnieniowiec
Posty: 7593

Post autor: smiejagreg »

No i wyszło całkiem nieźle. Grunt, że kolorystyka dobra - nie są cykierkowe i nie są za ciemne. Fotki b. małe, więc trudno rozeznać szczegóły - wg mnie trochę szwankują drobne elementy - oczy, łuski, itp.
Ale to nie jest zbyt istotne - precyzja malowania powinna być coraz lepsza w miarę postępów. Cieszę się, że idziesz w dobrym kierunku =D> .

Awatar użytkownika
General Baga
Kradziej
Posty: 918
Lokalizacja: AjWajHajm/ True Legion

Post autor: General Baga »

hmmm powiem tak - szalu nie ma, ale pkt za pomalawana armie beda, i lepsza w pelni pomalowana armia niz granie plastikiem. Uczysz sie malowac i ok, pomalujesz ja sam i będziesz miał z tego wielka frajd, a i jak wspomniałem wyżej sędziowie pkt Ci dadza.
Wiem ze to co teraz powiem, wielu skrytykuje, ze niby sie uwstecznisz i nie nauczysz malować...ale, może wsadź swoje figurki do bejcy (proponuje Army painter strong tone)?To co prezentujesz na zdjęciach to idealny "material" pod bejce! Dorobisz tylko ładne klimatyczne podstawki i gotowe
Ogolnie, dla mnie ok, ważne ze masz chęci do malowania i nie chesz grac figuraskami w kolorze plastiku! =D> =D>
I nigdzie w życiu nie wyjadę
Mnie u siebie horoszo
Na inne kraje lachę kładę
Tam w kieliszkach wyższe dno
Tu chcę umrzeć w kraju cnót

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3158
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Dzięki za komentarze :-) Cóż, już na samym początku wiedziałem, że figurki nie wyjdą na jakimś genialnym poziomie, po prostu nie umiem ich pomalować wiele lepiej. Ale faktycznie, ważne, że cała armia docelowo będzie kolorowa i spójna, no i na turniejach nie będę tracić punktów za modelarstwo.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
smiejagreg
Ciśnieniowiec
Posty: 7593

Post autor: smiejagreg »

Traktuj tę armię jako wstęp do malowania. Jak ją skończysz, porównaj pierwsze i ostatnie figsy i zobaczysz różnicę. Jeśli zależy Ci tylko na jakimś malowaniu, żeby nie grać niepomalowanymi figsami, można faktycznie do bejcy. Myślę jednak, że dla samej frajdy z coraz lepszego malowania warto jednak podnosic swój poziom.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3158
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Miło znaleźć temat ;-)

W międzyczasie nie próżnowałem, więc mogę wrzucić kilka zrobionych rzeczy:

Slann Mage Priest:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kowboje:
Obrazek
Obrazek

Oczywiście jest parę niedoróbek tu i ówdzie, zostaną/zostały już naprawione, jak na ten przykład końcówka ogonu skinka na tronie slanna. Za waszymi radami staram się podciągnąć poziom malowania, wykonywać je dokładniej i schludniej. Ciekawi mnie czy na turnieju ci kowboje mogliby podejść pod konwersje, ale takie rozmowy to zapewne z sędziami indywidualnie.

Jak zwykle C&C welcome and appreciated. Teraz pracuję nad sporym projektem, up niebawem, i to szybciej niż ostatnio ;-)
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nice one :) trzeba kiedyś zagrać znowu jakąś bitewkę większą, tylko nie wiem kiedy hehe
Slann fajny to te same figurki co graliśmy tak?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
XenoX
Mudżahedin
Posty: 236
Lokalizacja: Brzeg - wrocław

Post autor: XenoX »

Slaan kozacki , ogółem fajny klimat ma armia , temple guardzi super =D> =D> =D>
Obrazek
Moje gg ? ok - 11632281
Pozdrawiam X.

ODPOWIEDZ