Frenzy
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Frenzy
Jak to jest?
Mam oddział Wiedźm. Przed oddziałem Wiedźm stoi mój Smok. Załóżmy 1". Nadchodzi moja tura...i co?
Wiedźmy nie mogą szarżować, bo wpadną w Smoka, to jasne.
Ale zakładam, że Smok sobie gdzieś zaszarżuje na 20" i w tym momencie wiemy, że szarża Wiedźm będzie możliwa. I czy w takim przypadku muszę ją zadeklarować wraz z szarżą Smoka?
Bo generalnie jest tak:
1. Ja wybieram Charging Order.
2. Wiedźmy nie szarżują, bo nie mogą, bo wpadną w Smoka.
3. Smok deklaruje szarżę na 20" do przodu.
4. Zbieram uciekające oddziały.
5. Ruszam Smoka na 20"
6. Wiedźmy stoją, bo w podturze nr4. "charging moves" tury ruchu już nie można deklarować szarż.
Lub tak:
1. Ja wybieram Chrging Order...
2. ...i tym razem najpierw deklaruję Smokiem...
3. ...a potem Wiedźmami, bo po ruchu Smoka, szarża będzie możliwa.
4. Smok wali na 20"
5. Wiedźmy swoje 10"
I kolejne pytanie...Co się stanie, jeśli przed Wiedźmami stoją np. Harpie.
Zadeklarowałem szarże w sposób nr. 2 czyli Harpie pierwsze (robią miejsce dla Wiedźm) i zadeklarowałem Wiedźmami (bo Harpii już nie będzie)...ale Harpie nie zdały Strachu i stoją. Co się dzieje z Wiedźmami? Palą szarżę i wpadają w Harpie? Czy szarża nie dochodzi do skutku, bo jest niemożliwa i Wiedźmy mogą się normalnie ruszać.
I 3 pytanie...Co będzie jeśli oddział przed Wiedźmami CAŁKOWICIE zasłania ich LoS na początku tury, ale w wyniku szarży odsłoni je a one będą miały legalny cel szarży. Muszę nimi szarżować w wyniku Frenzy?
Mam oddział Wiedźm. Przed oddziałem Wiedźm stoi mój Smok. Załóżmy 1". Nadchodzi moja tura...i co?
Wiedźmy nie mogą szarżować, bo wpadną w Smoka, to jasne.
Ale zakładam, że Smok sobie gdzieś zaszarżuje na 20" i w tym momencie wiemy, że szarża Wiedźm będzie możliwa. I czy w takim przypadku muszę ją zadeklarować wraz z szarżą Smoka?
Bo generalnie jest tak:
1. Ja wybieram Charging Order.
2. Wiedźmy nie szarżują, bo nie mogą, bo wpadną w Smoka.
3. Smok deklaruje szarżę na 20" do przodu.
4. Zbieram uciekające oddziały.
5. Ruszam Smoka na 20"
6. Wiedźmy stoją, bo w podturze nr4. "charging moves" tury ruchu już nie można deklarować szarż.
Lub tak:
1. Ja wybieram Chrging Order...
2. ...i tym razem najpierw deklaruję Smokiem...
3. ...a potem Wiedźmami, bo po ruchu Smoka, szarża będzie możliwa.
4. Smok wali na 20"
5. Wiedźmy swoje 10"
I kolejne pytanie...Co się stanie, jeśli przed Wiedźmami stoją np. Harpie.
Zadeklarowałem szarże w sposób nr. 2 czyli Harpie pierwsze (robią miejsce dla Wiedźm) i zadeklarowałem Wiedźmami (bo Harpii już nie będzie)...ale Harpie nie zdały Strachu i stoją. Co się dzieje z Wiedźmami? Palą szarżę i wpadają w Harpie? Czy szarża nie dochodzi do skutku, bo jest niemożliwa i Wiedźmy mogą się normalnie ruszać.
I 3 pytanie...Co będzie jeśli oddział przed Wiedźmami CAŁKOWICIE zasłania ich LoS na początku tury, ale w wyniku szarży odsłoni je a one będą miały legalny cel szarży. Muszę nimi szarżować w wyniku Frenzy?
to jest tak:
compulsory sie rozpatruje juz po rzutach za ewentualny fear/terror a takze reakcjach na szarze.
tak wiec rozpatrujesz czy oddzialy zaslaniajace sie rusza w fazie ruchow szarz.
Jesli takie nastapia a frenzoe maja zasiego do jakis wrogich unitow MUSZA je zaszarzowac (to juz nie tak jak w 6 edycji).
frenzy nie moga deklarowac normalnych szarz.
jednak LOS dla frezny trzeba ustalic w momencie deklaracji szarz czyli w compulsory phase.
compulsory sie rozpatruje juz po rzutach za ewentualny fear/terror a takze reakcjach na szarze.
tak wiec rozpatrujesz czy oddzialy zaslaniajace sie rusza w fazie ruchow szarz.
Jesli takie nastapia a frenzoe maja zasiego do jakis wrogich unitow MUSZA je zaszarzowac (to juz nie tak jak w 6 edycji).
frenzy nie moga deklarowac normalnych szarz.
jednak LOS dla frezny trzeba ustalic w momencie deklaracji szarz czyli w compulsory phase.
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Pogmatwane to...
LoS ustalasz nie w Comp Mov, ale na początku tury. Po deklaracjach szarż non-frenzied units i po odpowiedziach na szarże domniemanych ofiar. (p. 52 eng. RB). Jednakże przed ruchami szarżujących non-frenzied units. Wynika z tego, że niezależnie co zrobi oddział przed Wiedźmami, one muszą szarżować, jeśli tylko mają zasięg i LoS. Zatem co się dzieje, jeżeli Harpie przed Wiedźmami zleją Strzach? Dostają Wiedźmy w dupę?
LoS ustalasz nie w Comp Mov, ale na początku tury. Po deklaracjach szarż non-frenzied units i po odpowiedziach na szarże domniemanych ofiar. (p. 52 eng. RB). Jednakże przed ruchami szarżujących non-frenzied units. Wynika z tego, że niezależnie co zrobi oddział przed Wiedźmami, one muszą szarżować, jeśli tylko mają zasięg i LoS. Zatem co się dzieje, jeżeli Harpie przed Wiedźmami zleją Strzach? Dostają Wiedźmy w dupę?
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Nie, albowiem Wiedźmy nie będą mogły zadeklarować szarży.Paraszczak pisze:. Zatem co się dzieje, jeżeli Harpie przed Wiedźmami zleją Strzach? Dostają Wiedźmy w dupę?
Harpie zleją strach zaraz po deklaracji próby szarży normalnej. Więc kidey nadejdzie pora deklarowania szarż sfrenzowanych, wiadomo będzie, że nie ma możliwości szarży Wiedźmami.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
nie w momencie deklaracji. takie rzeczy jak wykopujacy sie skorpion moga ci zablokowac los na potrzeby deklaracji.LoS ustalasz nie w Comp Mov, ale na początku tury.
to inaczej. popatrz na uscislenia. Jest tam, ze ruchy frenzy sa pod uwzglednieniem innych ruchow wystepujacych w compulsory (flee, 2/3d6 ze spawnow itd.) oraz w samym dostawieniu szarzujacych. Feary jednak zdaje sie przed deklaracja reakcji na szarze, ktora po raz pierwszy wystepuje przed faza compulsory (potem oczywiscie mozna ta reakcje zmienic jesli cos jeszcze bedzie probowalo doszarzowac w ten oddzial w compulsory).Wynika z tego, że niezależnie co zrobi oddział przed Wiedźmami, one muszą szarżować, jeśli tylko mają zasięg i LoS. Zatem co się dzieje, jeżeli Harpie przed Wiedźmami zleją Strzach? Dostają Wiedźmy w dupę?
Natomiast frenzy tu nie tylko jest zalezne od zasiegu oraz losu ale takze od przeszkod terenowych (wiec takze oddzialow). wiec jesli harpie obleja fear/nie chca szarzowac to wiedzmy nie musza nic deklarowac.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Pokaż gdzie.Shino pisze:[. popatrz na uscislenia. Jest tam, ze ruchy frenzy sa pod uwzglednieniem innych ruchow wystepujacych w compulsory (flee, 2/3d6 ze spawnow itd.) oraz w samym dostawieniu szarzujacych. .
Punkt
Akapit
Strona.
Co to znaczy "pod uwzględnieniem". Jaki jest sens tej wypowiedzi?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Jedy Knight pisze:Pokaż gdzie.Shino pisze:[. popatrz na uscislenia. Jest tam, ze ruchy frenzy sa pod uwzglednieniem innych ruchow wystepujacych w compulsory (flee, 2/3d6 ze spawnow itd.) oraz w samym dostawieniu szarzujacych. .
Punkt
Akapit
Strona.
Co to znaczy "pod uwzględnieniem". Jaki jest sens tej wypowiedzi?
Shino pisze:IV, 2, f. Strona 6 polskich uscislen sedziowskich.
sens jest taik, ze jesli to przed toba sie rusza to frenzole musza zaszarzowac jesli maja w co.
Straszny i potworny człowieku.
Chyba ze dwa miesiące biliśmy się o tę stronę uściśleń, nie tylko na polskich forach.
Sens ich znam, sens Twojej ostatniej wypowiedzi rozumiem.
Poprzednia nadal sensu nie ma.
Wielokrotnie błagałem cię, byś zastanowił się co i jak piszesz.
Jesteś osobą szacowną, członkiem LS. Nie możesz produkować losowych ciągów liter.
Tzn, możesz, lecz nie powinieneś.
Po prostu nie pisz. To nie boli.
Ja też przestaję, tylko dlatego, że to Paraszczak się pytał, odezwałem się. (Ciągle liczę, że kiedyś DE, na DE się z nim spotkam)
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
I ja, i ja...zaraz wylatuję do Norwegii, ale jak wrócę, to poknuję jak to załatwić...jakieś małe 2 i pół...limited...na ubitej ziemi...
pzdr: JP
pzdr: JP
To ja jeszcze dołączę jedno pytanie odnośnie Frenzy.
Przeciwnik ma dwa oddziały w tym jeden z zasadą Frenzy. Na początku tury oba te oddziały mają w zasięgu szarży lekką kawalerię. Oddział bez frenzy deklaruje szarże... w odpowiedzi lekka kawaleria robi Flee. Pytanie brzmi czy oddział z frenzy musi również zadeklarować szarżę? Pomimo tego, że lekka będzie uciekała??
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
Przeciwnik ma dwa oddziały w tym jeden z zasadą Frenzy. Na początku tury oba te oddziały mają w zasięgu szarży lekką kawalerię. Oddział bez frenzy deklaruje szarże... w odpowiedzi lekka kawaleria robi Flee. Pytanie brzmi czy oddział z frenzy musi również zadeklarować szarżę? Pomimo tego, że lekka będzie uciekała??
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
w tej materii ludzie grajacy w karty maja latwiej...
tam trzeba zapamietac okienka aktywacji
tutaj jestpodobnie
w przypadku frenzy wszystkie deklaracje tych oddzialow wykonuje sie od razu(przy zachowaniu kolejnosci-najpierw oddzial A potem B itd.)potem sa wszystkie reakcje na szarze wymuszone i dopiero wtedy przesuwa sie te oddzialy
tam trzeba zapamietac okienka aktywacji
tutaj jestpodobnie
w przypadku frenzy wszystkie deklaracje tych oddzialow wykonuje sie od razu(przy zachowaniu kolejnosci-najpierw oddzial A potem B itd.)potem sa wszystkie reakcje na szarze wymuszone i dopiero wtedy przesuwa sie te oddzialy