Pytanie co do niejasności w zasadach
Moderator: misha
Re: Pytanie co do niejasności w zasadach
Dwa pytania:
1. Sytuacja taka. Oddział vargheistów. Padł mi jeden i jeden dostał 1 ranę. Czy mogę z atrybutu wampirzego uleczyć jedną ranę (rzucając inwokacje ale mam na myśli atrybut) a wtedy z inwokacji wstanie mi model na 1 ranie?
2. Mogą być te figsy jako fellbaty / vargheisty?
http://www.republika.pl/dargo000/Gargoyles.jpg
1. Sytuacja taka. Oddział vargheistów. Padł mi jeden i jeden dostał 1 ranę. Czy mogę z atrybutu wampirzego uleczyć jedną ranę (rzucając inwokacje ale mam na myśli atrybut) a wtedy z inwokacji wstanie mi model na 1 ranie?
2. Mogą być te figsy jako fellbaty / vargheisty?
http://www.republika.pl/dargo000/Gargoyles.jpg
najpierw czar, później atrybut działa
atrybut działa na modele będące na stole, najpierw musisz inwokacją uleczyć oddział by wstał zabity model a dopiero później możesz do podleczyć atrybutem, jeśli masz zasięg oczywiście
kombinuj kolejnością czarów albo najpiew z innego czaru atrybut leczysz ten ranny model, a później nowa inwokacja i jak wyżej
a te gargulce ktoś używał jako Vargheisty, ładne to to nie jest, ale grać się da
atrybut działa na modele będące na stole, najpierw musisz inwokacją uleczyć oddział by wstał zabity model a dopiero później możesz do podleczyć atrybutem, jeśli masz zasięg oczywiście
kombinuj kolejnością czarów albo najpiew z innego czaru atrybut leczysz ten ranny model, a później nowa inwokacja i jak wyżej
a te gargulce ktoś używał jako Vargheisty, ładne to to nie jest, ale grać się da
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
ja mam podobne pytanie:
rzucając inwokację na vargheisty, ile ran mogę z jednego czaru uleczyć - jedną, bo oddział jest vampiric, czy może normalnie 1 + poziom maga?
z góry dzięki za pomoc
rzucając inwokację na vargheisty, ile ran mogę z jednego czaru uleczyć - jedną, bo oddział jest vampiric, czy może normalnie 1 + poziom maga?
z góry dzięki za pomoc
"Nigdy nie oszukuję i nie kradnę. Nie noszę także cylindra do płaszcza i nie wcinam bananów idąc ulicą, bo dżentelmen nie robi żadnej z tych rzeczy. Zrobiłbym jedno tak samo niechętnie jak drugie – bo jedno i drugie jest sprawą harmonii i dobrego smaku".
czy mogę uleczyć Terrogheista 1+ level maga ilość ran? w sumie ma zasadę Large Target ale nie jestem pewien
Sam sobie odpowiedziałeś przecież ma zasadę specjalną.
Sam sobie odpowiedziałeś przecież ma zasadę specjalną.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
pytanie:
czy mając wampiryczną moc "fear incarnate" można zmusić przeciwnika do przerzucania udanych testów terroru, np. z "supernatural terror"?
czy mając wampiryczną moc "fear incarnate" można zmusić przeciwnika do przerzucania udanych testów terroru, np. z "supernatural terror"?
"Nigdy nie oszukuję i nie kradnę. Nie noszę także cylindra do płaszcza i nie wcinam bananów idąc ulicą, bo dżentelmen nie robi żadnej z tych rzeczy. Zrobiłbym jedno tak samo niechętnie jak drugie – bo jedno i drugie jest sprawą harmonii i dobrego smaku".
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Będzie działać na Terror ale tylko w CC jeśli o Fear chodzi. Na pewno Fear Incarnate nie spowoduje, że trzeba przerzucać testy liderki w przypadku reakcji na szarżę, bo jest jasno napisane "Fear Tests".
+1 Azurix
i nie ma czegoś takiego jak testy terror'u, cytując opis terror'a dla formalności
i nie ma czegoś takiego jak testy terror'u, cytując opis terror'a dla formalności
(...) must immediately take a panic test to quell their Terror.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Witam. Mam pytanie odnośnie overrun i unstable. Czy unit który szarżował na undeady ale ich nie zabił w combacie, może zrobić overruna jeśli undeady padły przez zasade unstable (mialy taki duży modyfikator do combaty rezulta że sie posypały) ? Po przeczytaniu ruleboka wychodzi mi że nie (choć do tej pory grałem że tak). A tutaj podaje cytat z wątku który znalazłem na warhammer.org.uk. Trochę przydługawy ten cytat także sorki.
We've been having a debate the last couple of days about whether you can overrun when the unit is wiped out due to crumbling instead of combat. Actually, it's just one guy who's arguing that a unit can't overrun if the unit they're fighting crumbles. Apparently someone over on one of the VC boards pointed this out to him. He states that Overrun can only occur if the unit is wiped out after the first round of combat and crumbling happens afterwords. However, we've pointed out that Overrun is a special type of Pursuit (it says so right in print) and pursuit/reform is the last thing that happens. This would also mean units like Skaven slaves blowing up, Daemon units dissolving due to instability tests, etc also couldn't be overrun. This was his argument:
Close Combat is structured this way:
1. Fight a round of close combat (overrun if enemy is "wiped" out)
2. Calculate close combat results
3. Loser takes a break test (or crumbles)
4. Flee and pursue
Now the Overrun! rule states:
"If a unit charges into combat, and by the end of that round of close combat,
all its enemies have been wiped out as result of the combat (rather than the
pursuit) the unit can choose to make a pursuit move, even with no one left alive
to pursue. This is an overrun move... "
Before its argued that a 'round of close combat' is a loose term that can mean
the whole combat phase, please notice how GW goes through great lengths to make
the term clear:
From p48:
"1 FIGHT A ROUND OF CLOSE COMBAT"
From p52 in bold:
"2 CALCULATE CLOSE COMBAT RESULTS"
Once all models engaged in the combat have fought, this concludes that we call
'combat round' or 'round of close combat' "
Clearly the enemy MUST have been wiped out as result of a round of close combat
in order to make an overrun move!
By the end of a round of close combat, you don't even know the winner yet unless
there was a wipeout so you CANNOT wound unstable units with Combat Resolution at
this point!
Regarding the FAQ: That only covers that yes you can overrun if you somehow
destroy your enemy before the round of close combat. (Crumbling happens after)
We've been having a debate the last couple of days about whether you can overrun when the unit is wiped out due to crumbling instead of combat. Actually, it's just one guy who's arguing that a unit can't overrun if the unit they're fighting crumbles. Apparently someone over on one of the VC boards pointed this out to him. He states that Overrun can only occur if the unit is wiped out after the first round of combat and crumbling happens afterwords. However, we've pointed out that Overrun is a special type of Pursuit (it says so right in print) and pursuit/reform is the last thing that happens. This would also mean units like Skaven slaves blowing up, Daemon units dissolving due to instability tests, etc also couldn't be overrun. This was his argument:
Close Combat is structured this way:
1. Fight a round of close combat (overrun if enemy is "wiped" out)
2. Calculate close combat results
3. Loser takes a break test (or crumbles)
4. Flee and pursue
Now the Overrun! rule states:
"If a unit charges into combat, and by the end of that round of close combat,
all its enemies have been wiped out as result of the combat (rather than the
pursuit) the unit can choose to make a pursuit move, even with no one left alive
to pursue. This is an overrun move... "
Before its argued that a 'round of close combat' is a loose term that can mean
the whole combat phase, please notice how GW goes through great lengths to make
the term clear:
From p48:
"1 FIGHT A ROUND OF CLOSE COMBAT"
From p52 in bold:
"2 CALCULATE CLOSE COMBAT RESULTS"
Once all models engaged in the combat have fought, this concludes that we call
'combat round' or 'round of close combat' "
Clearly the enemy MUST have been wiped out as result of a round of close combat
in order to make an overrun move!
By the end of a round of close combat, you don't even know the winner yet unless
there was a wipeout so you CANNOT wound unstable units with Combat Resolution at
this point!
Regarding the FAQ: That only covers that yes you can overrun if you somehow
destroy your enemy before the round of close combat. (Crumbling happens after)
Pytanie 1
Moje szkielety walczą z piechotą wroga. Czy moja banshee/terrorgheist stojąc w odległości kilku cali od tego combatu mogą użyć swojego ghostly howl/death shriek na piechotę wroga?
Pytanie 2
Czy można użyć ghostly howl/death shriek przeciwko oddziałowi jeśli między targetem a moją banshee/terrorgheist stoi mój oddział?
Pytanie 3
czy jeśli w 12 calach od atakowanego oddziału za pomocą ghostly howl/death shriek jest generał to odejmujemy jego ld od wyniku rzutów?
Dzięki
Moje szkielety walczą z piechotą wroga. Czy moja banshee/terrorgheist stojąc w odległości kilku cali od tego combatu mogą użyć swojego ghostly howl/death shriek na piechotę wroga?
Pytanie 2
Czy można użyć ghostly howl/death shriek przeciwko oddziałowi jeśli między targetem a moją banshee/terrorgheist stoi mój oddział?
Pytanie 3
czy jeśli w 12 calach od atakowanego oddziału za pomocą ghostly howl/death shriek jest generał to odejmujemy jego ld od wyniku rzutów?
Dzięki
1. Nie pamiętam, żeby był zapis który tego zabrania. Jedynie w sytuacji gdy banshee / terrorgheist są w CC mogą krzyczeć tylko w oddział z który walczą
2. Krzyk Banshee i Terrora wymaga widoczności celu - więc jeśli dany sojuszniczy oddział zasłania cel to nie można krzyczeć. W praktyce Terrorgheista to nie dotyczy z uwagi, że jest to model Large Target.
3. Do obliczania ran stosujemy Target Unit's Leadership. I tu rzeczywiście do końca nie pamiętam, czy oznacza to niemodyfikowalny LD jednostki czy może być modyfikowany przez LD Generała ? Wydaje mi się, że wtedy stosujemy LD generała.
2. Krzyk Banshee i Terrora wymaga widoczności celu - więc jeśli dany sojuszniczy oddział zasłania cel to nie można krzyczeć. W praktyce Terrorgheista to nie dotyczy z uwagi, że jest to model Large Target.
3. Do obliczania ran stosujemy Target Unit's Leadership. I tu rzeczywiście do końca nie pamiętam, czy oznacza to niemodyfikowalny LD jednostki czy może być modyfikowany przez LD Generała ? Wydaje mi się, że wtedy stosujemy LD generała.
odnośnie pytania 1. czytałem kilka razy i...
szkiele
unit wroga
barbara
wypełniacz, pominąć
czy o to ci kaman?
z tego co wiem to tylko szczury mogą w kombat strzelać
chcesz krzyczeć w kombat? tzn. chcesz krzyknąć w oddział który jest w kombacie z Twoją jednostką?lonit pisze:Pytanie 1
Moje szkielety walczą z piechotą wroga. Czy moja banshee/terrorgheist stojąc w odległości kilku cali od tego combatu mogą użyć swojego ghostly howl/death shriek na piechotę wroga?
szkiele
unit wroga
barbara
wypełniacz, pominąć
czy o to ci kaman?
z tego co wiem to tylko szczury mogą w kombat strzelać
AD 1, AB też na to nie pozwala bezpośrednio, chociaż jest pewna pokrętna logika, niemniej nie możesz krzyczeć do walki w której nasze jednostki nie uczestniczą, potwierdzone jak Shinue wspomniał przez LS
Ad 2, w praktyce sytuacja nie występuje, jak Yeti. Jedynie na Virtualnym Line of Sight coś to zmienia bo jednostki sobie zasłaniają pole widzenia. W RB jest True Line of Sight a na EURO zmodyfikowany Simple LoS. Nie ma szans na zasłanianie, no chyba, że naprawdę Banshee stoi tak niefortunnie np za jakimś kolosem albo domkiem i nic nie widać
AD 3, jest LD jednostki (a nie unmodified Ld), więc modyfikatory również się liczą w tym Inspiring Presence od Generała
Ad 2, w praktyce sytuacja nie występuje, jak Yeti. Jedynie na Virtualnym Line of Sight coś to zmienia bo jednostki sobie zasłaniają pole widzenia. W RB jest True Line of Sight a na EURO zmodyfikowany Simple LoS. Nie ma szans na zasłanianie, no chyba, że naprawdę Banshee stoi tak niefortunnie np za jakimś kolosem albo domkiem i nic nie widać
AD 3, jest LD jednostki (a nie unmodified Ld), więc modyfikatory również się liczą w tym Inspiring Presence od Generała
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
puściłem to zagadnienie do pytań w części wspólnej zasad.Wendigo pisze:Nie, nie może overrunować jeśli nie wybił całego unitu. Może za to się zreformować po sypaniu.
Moim zdaniem jest ciekawe i pomimo że whfb.org to nie jest wykładnia zasad to można przeanalizować sobie krok po kroku etapy close combat i zastanowić się nad możliwością overrunowania.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 23#p935323
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Taka ciekawostka. Heinrich Kemmler ma w Army Booku (wersja angielska) na 85 stronie LD9, a tam gdzie są opisane jego zasady specjalne, na stronie 58, ma LD8. Jak taką sprzeczność się rozwiązuje? Gracz, którego jest armia, może sobie wybrać, albo może zapis dotyczący tej samej kwestii, który jest wydrukowany jako ostatni (jest "najświeższy") się liczy?
EDIT: Dałem to pytanie do tematu ogólnego
EDIT: temat zamykam, jest już jeden dot. zasad (misha)
EDIT: Dałem to pytanie do tematu ogólnego
EDIT: temat zamykam, jest już jeden dot. zasad (misha)