Jak radzicie sobie z ...?

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Re: Jak radzicie sobie z ...?

Post autor: Martin von Carstein »

15 ataków z s3 i AS 5+ nie jest żadnym zagrożeniem. Trafiasz i ranisz np. takich halabardników na 4+. Natomiast halabardnicy w zasięgu wózka trafiają na 3+ i ranią na 3+. Jest jeszcze gorzej jak trafiasz na przeciwnika z t4. AS 5+ również nic praktycznie nie daje, bowiem albo go tracisz lub masz słabe 6+.
Moim przeciwnikiem będą Orkowie i Gobliny (może dużo tych ostatnich), nie Imperium. Więc rozpatruj sytuację pod tym kontem.
Małe szanse iż Mój przeciwnik będzie używał 20 oddziałów Czarnych Orków z Czopasami. :P
Ps. Jak będzie na mnie sunął wózek to go postaram się po Bożemu rozwalić z dział/hellblastera. W drugiej kolejności po działach przeciwnika.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Martin von Carstein pisze: Małe szanse iż Mój przeciwnik będzie używał 20 oddziałów Czarnych Orków z Czopasami. :P
Ale duże, że będzie miał duży (30+) oddział Czarnych Orków z Czopasami i jeszcze jeden duży (30+) oddział Savage Orków z wsv 5+. Zapewniam, że włócznicy nie są dobrym rozwiązaniem przeciwko takiej piechocie (ani żadnej innej jeśli już o tym mówimy, no może nie licząc skinków)
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Ale duże, że będzie miał duży (30+) oddział Czarnych Orków z Czopasami i jeszcze jeden duży (30+) oddział Savage Orków z wsv 5+
I będzie miał do wyboru uderzyć nimi w centrum z Helką i zostawić na skrzydła coś gorszego, a tam stoją me demigryfy i GS, albo naopak. Ja pisałem - Te moje włócznie mają tylko stać dzięki temu Stubbornowi z halabardników. Nie oczekuję iż będą kosić wroga, nie oczekuję od nich nic więcej. :wink:
Ps. Nie martwię się o oddziały przeciwnika jakoś bardzo. On stawia na klimat po pierwsze.

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Martin von Carstein pisze:
Ale duże, że będzie miał duży (30+) oddział Czarnych Orków z Czopasami i jeszcze jeden duży (30+) oddział Savage Orków z wsv 5+
I będzie miał do wyboru uderzyć nimi w centrum z Helką i zostawić na skrzydła coś gorszego, a tam stoją me demigryfy i GS, albo naopak. Ja pisałem - Te moje włócznie mają tylko stać dzięki temu Stubbornowi z halabardników. Nie oczekuję iż będą kosić wroga, nie oczekuję od nich nic więcej. :wink:
Ps. Nie martwię się o oddziały przeciwnika jakoś bardzo. On stawia na klimat po pierwsze.
Na włóczników styknie 40 gobosów z łukami :mrgreen: Jak kolega stawia na klimat, to będzie miał kilku fanatyków i manglerów, którzy z radością przejadą się po demigryfach i innych opancerzonych celach. Doom divery też pewnie nie będą próżnować.

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Na włóczników styknie 40 gobosów z łukami Jak kolega stawia na klimat, to będzie miał kilku fanatyków i manglerów, którzy z radością przejadą się po demigryfach i innych opancerzonych celach. Doom divery też pewnie nie będą próżnować.
Ostrzał taki tym bardziej będzie wystarczał na nieopancerzonych Halabardników (aczkolwiek wówczas postaram się odpalić Ward z kapłana). :wink: Doom Divery rozniosę armatami. Owszem, boję się fanatyków i manglerów plus Stopy Morka. Fanatycy podobno potrafią roznieść lancę Graali. Przynajmniej będzie ciekawa walka.

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Martin von Carstein pisze:
Na włóczników styknie 40 gobosów z łukami Jak kolega stawia na klimat, to będzie miał kilku fanatyków i manglerów, którzy z radością przejadą się po demigryfach i innych opancerzonych celach. Doom divery też pewnie nie będą próżnować.
Ostrzał taki tym bardziej będzie wystarczał na nieopancerzonych Halabardników (aczkolwiek wówczas postaram się odpalić Ward z kapłana). :wink: Doom Divery rozniosę armatami. Owszem, boję się fanatyków i manglerów plus Stopy Morka. Fanatycy podobno potrafią roznieść lancę Graali. Przynajmniej będzie ciekawa walka.

Ward z księdza działa tylko w CC, więc nie dasz halabardnikom żadnej ochrony :D

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Ward z księdza działa tylko w CC, więc nie dasz halabardnikom żadnej ochrony
Faktycznie, zapomniałem. Będę więc musiał potraktować ich mym bunkrem... :)
Byle zabawa była jednak.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Martin von Carstein pisze:Fanatycy podobno potrafią roznieść lancę Graali.
Lanca Graali nie różni się niczym od lancy KotRów jeśli chodzi o umieranie.

Poza tym bardziej bym się obawiał Manglera, nie dość, ze zadaje dwa razy więcej hitów to jeszcze jest sterowany aż do czasu gdy w coś wpadnie.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Jeżeli Manglery są tylko z failcasta to z pewnością on tego mieć nie będzie (chociaż mu się podobał. Może coś skombinuje).

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

Nie wiem, czy moje pytanie pasuje do tematu, ale proszę o przeniesienie, jeśli nie :wink:
Otóż za niedługo będę grał turniej na 2400 pkt przeciwko OK, DE, HE, TK i Skavenom, (główni przeciwnicy, których się obawiam) i przy robieniu rozpiski pomyślałem o huntsmen'ach. Czy opłaca mi się wystawiać jednostkę z zasadą scout, żeby "nękała" przeciwnika? Jeśli tak, to w jakiej liczbie?

Mówiąc nękała, miałem na myśli zabicie paru modeli w jednostkach wroga, zanim dojdzie do moich jednostek walczących wręcz

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Według mnie zdecydowanie nie. Huntsmeni bardzo słabo zabijają (mały bs i siła), więc nie ma co liczyć na to że zdejmą sensowną ilość modeli wroga (w przypadku OK pewnie nawet nic nie zdejmą). Jedyny sens ich wystawienia jaki widzę to blokowanie przeciwnikowi wystawienia scoutów i ruszenia oddziałów z zasady vanguard.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Zwłaszcza, że ustawienie się 12 cali od jednostki vanguard 10tką huntsmenów w większości przypadków źle skończy się dla huntsmenów.

Też bym odradzał, chyba że wiedziałbyś doskonale jak ich użyć, ale wtedy nie zadawałbyś tego pytania ;-)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

Fakt,rzadko gram huntsmenami, wystawilem ich tylko raz i zgineli w drugiej turze-znak,że nie potrafie nimi grać :D . Dzięki za pomoc.

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

Wątpliwości ciąg dalszy, czyli ten sam układ - turniej na 2400 pkt Euro przeciwko OK, DE, HE, TK i Skavenom. Czy waszym zdaniem opłaca się brać,traktując każdy podpunkt oddzielnie:

-Generała na gryfie z Runefangiem
-40 kuszników w 2 jednostkach
-Steam Tank
-Reiksguard Knights
-Ustawić się w bunkier i grać jak Kransoludy (co mój kolega nazywa pieszczotliwie porno górką :wink: )

Za każdą radę będę wdzięczny

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Nasze porno gorki umarlyy :)
Co najwyzej to mozesz pojechac na 3 baty (3canony}
Hellblaster jeszcze ewentualnie.
Ale jak dla mnie to za drogi wydatek, choc mieli zajebiscie

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

gruby100004 pisze:Ustawić się w bunkier i grać jak Kransoludy (co mój kolega nazywa pieszczotliwie porno górką :wink: )
Twój kolega się nie zna...to jest "Obrona Częstochowy" :mrgreen:
-swoją drogą na poprzednią edycję taka gra z Flagsami była rentowna i bardzo grywalna, teraz imperium dostało mocnego kopa ofensywnego, nie wiem jak inni, ale przy takim układzie to 2 cannony i 2 blastery są must have, 2 regony Halabard, lub jeden i kawa IC do kontry a w specach GS-y i Demiśki, może miałoby to rację bytu nawet, z magii to tylko light przy takim układzie, bo z góry zakładasz wspieranie piechoty w CC
-Generał na gryfie, ma rację bytu nawet, ale nie koniecznie z runefangiem i jego śmiesznymi 3 atakami, prędzej white cloak, jakiś enchanted shield, i albo jakaś siekiera magiczna albo coś z enchanted items (korona ?) ja wolę wersję eco ze SoM
-kusze odpuść sobie przy ich koszcie punktowym
-czołg zawsze znajdzie jakieś zastosowanie, ale przy 2-ch blasterach może nie być punktów na niego
-problem Reiksgwardii jest taki że są w specialach, a tam również są Demiśki i cannony...wolę te dwie ostatnie rzeczy
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Według mnie:
gruby100004 pisze: -Generała na gryfie z Runefangiem
go się nigdy nie opłaca, bez względu na to czy siedzi na gryfie i czy ma runefanga (którego lepiej dać już GM)
gruby100004 pisze: -40 kuszników w 2 jednostkach
Jak dla mnie to też słaby pomysł; super dużo nie zabiją a w tej samej cenie masz dwa helblastery i dwóch inżynierów
gruby100004 pisze: -Steam Tank
na pewno ciekawa opcja, ale zbyt mało na nim grałem aby się dokładniej wypowiedzieć. Jak dla mnie warto go mieć ale dopiero na 2600+
gruby100004 pisze: -Reiksguard Knights
Słaby wybór; lepiej dać IC w corach, staty te same a są tańsi. Zwłaszcza, że kawaleria ma raczej wygrywać cc, więc stubborn niepotrzebny
gruby100004 pisze: -Ustawić się w bunkier i grać jak Kransoludy (co mój kolega nazywa pieszczotliwie porno górką :wink: )
Wydaje mi się, że obecnie imperium jest raczej armią ofensywną, ale oczywiście można popróbować grania defensywnie. Niestety maszynki które się do tego świetnie nadawały (moździerze i rakiety) są obecnie bardzo słabe i pozostał tylko helblaster
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Kolega musiał długo grać. Porno górki to czasy 5 edycji, gdy grało się na górkach dwupoziomowych i trzypoziomowych (a można było ustawić po jednym lub dwa szeregi strzelców na poziom) i często samemu ustawiało się makiety przez co można było ułożyć sobie taką rozpiskę aby zabunkrować się wokół ciężkiej do zdobycia górki.

A co do jednostek to jak Helion.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

Dzięki, rzuciliście nowe światło na kwestie mojej rozpiski. Byłem trochę rozdarty, ale na pewno zastosuje się do waszych rad.

Yourself
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yourself »

Jak sobie radzicie z HE? Mam ogromne problemy z tą armią. Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi :wink: .
matilizaki napisał:
Na brete

wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu

ODPOWIEDZ