Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Post autor: Morog »

fakt przeprasza, kraski maja kodeks z 7 edycji jak mniemam stąd pomyłka
super bo i tarczasz i kowadło mi sie podoba ;)
tyko problem że zostaje tylko 115 punktów na ekwipunek obu lordów

a pytanie co lesze kusze czy krasnoludzkie muszkiety?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Kusze: tańsze i z większym zasięgiem :wink:
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

i ze swoim bs 3 strzelaja jak mierne gobliny. kusze są o tyle lepsze że możesz im dać dwuraka i coś powalczą bo thundzi niestety to się nadają tylko do oslony maszyn przed fastami zeyb organek nie marnowac na nie.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

jeszcze pare pytań, nie denerwujcie sie ale róznice miedzy edycją a kodeksem są dla poczatkujacego cieżkie do ogarniecia

-mistrz inżynier z runą celności na katapulcie nie ma sensu bo daje to samo?
-co daje mistrz inżynier przy dziale, bo jak rozumiem samo z siebie wali teraz d6 ran?
-czy inżynier przy maszynie może normalnie strzelać ze swojej broni w "stoi i strzelaj" czy fazie strzelania, gdy maszyna strzelała?
-jak dobrze rozumiem runiczna broń staje sie zawsze bronią reczną, wiec nie ma sensu bosa z runiczną bronią dawać broni druręcznej?
-jak rozumiem "siła oddziału" jest reliktem starej edycji? pokazywała kto musi rzucać na panike w razie paniki w innym oddziale?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

1. Ma sens, bo runa pozwala przerzucić scatterkę (kostka rozrzutu? ta ze strzałkami) a on artyleryjską (ta z liczbami, używa się przerzutu najczęściej w razie missfire'a).
2. ME pozwala przerzucić pierwszą kostkę, która rzucasz przy strzelaniu z działa - biorąc pod uwagę to, że zazwyczaj przerzucasz wynik "missfire", a na dziale i tak z całego serca polecamy Rune of Forging, rzadko kiedy ma sens używanie dużego inżyniera na działo.
3. Sprecyzuj pytanie. Przede wszystkim, s&s wykonuje się w turze przeciwnika, więc nie ma problemu z rozkminianiem strzelania we własnej turze po strzale maszyny ;)
Mały inżynier (ten dokupywany jako załogant), może robić s&s w reakcji na szarżę w maszynę, ale w swojej turze w ogóle nie może używać wykupionej broni. Master Engineer do maszyn już nie dołącza, więc s&s może zrobić, ale tylko jako reakcję na szarżę w siebie, a nie sąsiednią maszynę.
4. Sens jest, tylko jeśli weźmiesz dwuraka i nałożysz na niego Master Rune of Kragg the Grimm - wtedy masz magiczną broń dwuręczną, zachowującą zasady dwuraka (+2 S, ASL) i możesz jeszcze wrzucić na tę broń dwie inne zwykłe runy.
5. Tak, "siła oddziału" to nieistotne już zasady.

Generalnie, radzę ponownie dokładnie przestudiować rulebook i księgę armii, bo można tam znaleźć odpowiedzi na przynajmniej część z twoich pytań. W następnej kolejności przejrzeć Erratę do naszej armii: http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... s_V1_3.pdf w której przystosowano zasady do 8 edycji Warhammera, a przy której znaleźć takżę można sekcję FAQ.

Awatar użytkownika
Stormtrooper
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Rawicz/ Leszno / Wrocław

Post autor: Stormtrooper »

Witam, mam problem z rozpiską na Mroczne Elfy 1500 pkt.
Myślałem o czymś takim:
- tan
- tan bsb
- kowal
- 15 warriorów z tarczami
- 25 longów z dwurakami i tarczami
- 14 gromowładnych
- 8 górników
- działo
- organy

Zastanawiam się jakie runy dać dla bsb i tana (kowal wiadomo, że rozpraszające) oraz czy nie zamienić tana na slayera w celu zajechania hydry lub innych maszkar.
Bardzo proszę o porady, sugestie co wymienić oraz komentarze co się przyda a co nie. Zaznaczam, że katapulty nie posiadam ;/
podpis był nieregulaminowy

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Jeśli możesz - zamień longów na hammerersów, tak czy siak - daj im sztandar z Runą Grungniego. Zamiast gromowładnych i warriorów lepiej będzie zainwestować w kuszników, punktowo wyjdzie podobnie, a z racji większego zasięgu zdążysz ich trochę poszarpać. Nie widzę sensu w braniu drugiego tana, BSB i kowal wystarczą. Na hydrę wystarczy działo z rune of burning.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

wczoraj bylem na turnieju na 1,6k (bez lordow)
byl jeden gracz DE.
w rozpisce mial (przedmiotow magicznych nie znam bo z nim nie gralem):
kociolek, hydre, harpie, corsarzy, herosa na pegazie z pendantem, cold one'y i pewnie jakas magiczka.
sadze, ze ty mozesz sie spodziewac czegos podobnego, wiec od razu odradzam ci 8 gornikow.
oni w takiej ilosci nic nie zrobia a ty masz dodatkowe 88 punktow.
oczywiscie polecam rune of fire na dziale by sciagnac regenke hydrze.
liczba warriorow i longow za mala by stanowili zagrozenie dla kogokolwiek (tym bardziej, ze nie masz klopy by zmiekczac klocki przeciwnika).
wywal wiec 14 thundow i razem z 88 punktami za gornikow, zwieksz liczbe warriorow i longow w oddzialach.

jesli chodzi o herosow.
ja sam zagralem bez BSB'ka. jako generala mialem runesmitha z AS na 2+ z przerzutem oraz odpornoscia na KB i poisony.
drugim herosem byl kolejny runesmith z magiczna bronia (+1 do I), AS na 3+ oraz scrollem i rune of challange.

bardzo fajna opcja by bronil jednej flanki przed fastami (i w sumie nie tylko).
w jednej grze wpakowalem go do domku i kazalem najwiekszej lancy bretonskiej sie zaszarzowac. nie dosc, ze walczyl bez lanc, to mial mniejszego AS, nie mial bonusa za szeregi i szmaty. moj smith przerzyl walke a ja uratowalem sobie srodek stolu ;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Stormtrooper
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Rawicz/ Leszno / Wrocław

Post autor: Stormtrooper »

Niestety nie mam do dyspozycji ani hamców ani dużej ilości kusz. Z jednostek które jeszcze posiadam to żyros, 5 longów, którzy zostali, 10 kusz, 12 - 18 (18 jeśli skończę filler) slayerów. A co sądzicie o zabraniu dragon slayera? Byłby z niego jakiś pożytek?
podpis był nieregulaminowy

Awatar użytkownika
Irek_Dwarf
Chuck Norris
Posty: 418
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Irek_Dwarf »

Jasne, dobrze broni maszyn, może coś odgiąć, jest (jak na krasnala) dość szybki (4In) i w oddziale bez championa może nawet jakiegoś maga utłuc, to chyba jego najlepsze zastosowania
Obrazek

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

nie rozumiem czemu by nie grać na 2 ME, 4 bolcach i 2 katapach....

najpierw strzelamy z bolca i jak nam nie wejdą to używamy ME :D i wchodzą a potem katapy poprawiają po hordach
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Stormtrooper
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Rawicz/ Leszno / Wrocław

Post autor: Stormtrooper »

Bo nie mam tych jednostek :P
podpis był nieregulaminowy

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

aaa ;)
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Irek_Dwarf
Chuck Norris
Posty: 418
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Irek_Dwarf »

Kurde chciałbym kiedyś zobaczyć te bolce :lol2: Tak btw jak już to wystawić to najpierw strzelić z klopy i jak nie będzie misfire to dopiero pomagasz nim bolcom ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Stormtrooper
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Rawicz/ Leszno / Wrocław

Post autor: Stormtrooper »

Zmieniliśmy jednak zasady i gramy na 1000 pkt. Moja rozpiska prezentuje sie tak:
- tan: tarcza, wielka runa szybkości, runa kamienia i runa odparcia
- kowal: dwurak, runa gromrilu, 2x runa rozproszenia
- 15 wojowników z muzykiem
- 15 longów z muzykiem i chorążym na sztandarze runa co pozwala zdawać ld na 1 kostce
- 10 kusz
- organki
- działo z runą spalenia i przeładowania.
Łączny koszt 997 pkt

Co sądzicie? Jakieś rady, pomysły? Nie posiadam katapult, boltów i hamców.
podpis był nieregulaminowy

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Co posiadasz to będzie latwiej.
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Stormtrooper
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Rawicz/ Leszno / Wrocław

Post autor: Stormtrooper »

Oprócz tego co tam jest wymienione to jeszcze 15 longów, 19 thundów, 12 slayerów i żyrosa
podpis był nieregulaminowy

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

to na te pkt bardziej Ci proponuje: Tylko kowala, organki działo. 30-40warków i thundzi
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Stormtrooper
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Rawicz/ Leszno / Wrocław

Post autor: Stormtrooper »

Podaj proszę argumenty przemawiające za Twoja propozycja
podpis był nieregulaminowy

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Tan to starta pkt, chyba że można sie pokusić o grę bez kowala, ale jest ciężko i magia nas wtedy tyka, Dalej thundzi fajna sprawa +1 do hita i -2 as dobra rzecz na kawe i opancerzone klocki. Grałem na kuszach i na thundach, jak dla mnie thundzi rules. Longi to za drogi interes jak już chcesz małe klocki to 2x20, lecz pamietaj nie zamiota jak horda a będą trzymać, a może jeszcze z 5-10 zabójców by się zmieściła;). No i polecam rangerów.
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

ODPOWIEDZ