Paskudny Pludrak, jego nick z forum Totalwar.org.pl. Krakus, zbiera kilka armii - głównie 15mm. Z "tego co się orientował", mało kto gra w FOG (ta gra najbardziej mnie ciekawiła), a jak już to ta przeklęta 15mm skala. Mi serce krwawi, bo poniżej 20mm to wszystko takie miniaturowe... Ilu ludzi gra w starożytne 28mm w Krakowie? Jaki okres konkretniej? Gdzie się spotykają?A z kim rozmawiales?? bo śmiem twierdzić ze sie mylisz - ba nawet wiem ze sie mylisz
Mantic Games - konkurent dla GW?
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
Re: Mantic Games - konkurent dla GW?
Napisz proszę więcej, możesz na PW.
- General Baga
- Kradziej
- Posty: 905
- Lokalizacja: AjWajHajm/ True Legion
Czasami gramy w vanaheim A jest nas...hmmm 4-5 osób (średnia wieku 30+ jesli cie to nie przeraza)
Gramy w WAB IIed, ale FOG w skali 20mm czemu nie Jak cos pisz PW
Gramy w WAB IIed, ale FOG w skali 20mm czemu nie Jak cos pisz PW
I nigdzie w życiu nie wyjadę
Mnie u siebie horoszo
Na inne kraje lachę kładę
Tam w kieliszkach wyższe dno
Tu chcę umrzeć w kraju cnót
Mnie u siebie horoszo
Na inne kraje lachę kładę
Tam w kieliszkach wyższe dno
Tu chcę umrzeć w kraju cnót
mi się podobają, troche nochale jak gnoblary ale i tak są spoko ;] lepsze gobliny niż GW jak dla mnie
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
Czuć starsze edycje przez te nosy. Fajnie się prezentują, oby i cena nadal była fajna.
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Pierdyliardy preorderów z okazji nadchodzącej ostatecznej wersji reguł Kings of War:
Podręcznik 144 strony, twarda oprawa. 25Ł, dla klientów preorderu dodatkowo kopia kieszonkowych zasad oraz limitowany metalowy sztandarowiec trupków na szkapie.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ki ... ebook.html
Starter zieloni vs. trupki. Kieszonkowe reguły 32 strony, kostki, 20 szkieli, 20 zombiaków, 10 ghuli i 5 widm (żywica) vs. 20 goblińskich łuczników, 15 orków, 5 orkowych kawalerzystów (żywica), 1 podstawka orclingów. 50Ł.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ki ... e-Set.html
Ministarter trupków. Kieszonkowe reguły, kostki, 20 szkieli, 20 zombiaków, 10 ghuli. 30Ł.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ki ... e-Set.html
Ministarter krasnoludków. Kieszonkowe reguły, kostki, 20 wojów, 10 wojów z dwuręcznymi, 10 strzelców, dwie armaty. 30Ł.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ki ... gures.html
Ministarter zielonych. Kieszonkowe reguły, kostki, 20 orków, 10 orkowych kawalerzystów (żywica), 1 podstawka orclingów. 30Ł.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ki ... gures.html
Ministarter elfów. Kieszonkowe reguły, kostki, 20 włóczników, 20 łuczników, 10 zwiadowców, 2 balisty. 30Ł.
Abyssal Dwarf Halfbreeds. Żywica, 20Ł za dziesięć sztuk. Mi się nie podobają, ale ja ogólnie nie przepadam za dizajnem otchłannych karłów.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
Abyssal Dwarf Slave Orcs. Zwykli plastikowi orkowie + metalowy slaver i metalowy demoniczny pies (?). Szału nie ma. 12.50Ł za 10 sztuk.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
Abyssal Dwarf Angkor Heavy Mortar. 14Ł. Jak dla mnie paskudny, ale patrz powyżej.
Goblin Spitters. Plastikowe goblinowe łuczniki. 14Ł za 20 albo 8Ł za 10.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
Goblin Rabble. Plastikowi łucznicy + metalowy czempion + metalowe ostre przedmioty i tarcze. Zastępują poprzednie full metale. 17Ł za 20.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
Goblin Sharpsticks. To samo co powyżej, tylko dzidy zamiast ostrych przedmiotów. 17Ł za 20.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
Są jeszcze army deale dla złych krasnali i goblinków, ale to już sobie sami ogarnijcie
Podręcznik 144 strony, twarda oprawa. 25Ł, dla klientów preorderu dodatkowo kopia kieszonkowych zasad oraz limitowany metalowy sztandarowiec trupków na szkapie.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ki ... ebook.html
Starter zieloni vs. trupki. Kieszonkowe reguły 32 strony, kostki, 20 szkieli, 20 zombiaków, 10 ghuli i 5 widm (żywica) vs. 20 goblińskich łuczników, 15 orków, 5 orkowych kawalerzystów (żywica), 1 podstawka orclingów. 50Ł.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ki ... e-Set.html
Ministarter trupków. Kieszonkowe reguły, kostki, 20 szkieli, 20 zombiaków, 10 ghuli. 30Ł.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ki ... e-Set.html
Ministarter krasnoludków. Kieszonkowe reguły, kostki, 20 wojów, 10 wojów z dwuręcznymi, 10 strzelców, dwie armaty. 30Ł.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ki ... gures.html
Ministarter zielonych. Kieszonkowe reguły, kostki, 20 orków, 10 orkowych kawalerzystów (żywica), 1 podstawka orclingów. 30Ł.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ki ... gures.html
Ministarter elfów. Kieszonkowe reguły, kostki, 20 włóczników, 20 łuczników, 10 zwiadowców, 2 balisty. 30Ł.
Abyssal Dwarf Halfbreeds. Żywica, 20Ł za dziesięć sztuk. Mi się nie podobają, ale ja ogólnie nie przepadam za dizajnem otchłannych karłów.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
Abyssal Dwarf Slave Orcs. Zwykli plastikowi orkowie + metalowy slaver i metalowy demoniczny pies (?). Szału nie ma. 12.50Ł za 10 sztuk.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
Abyssal Dwarf Angkor Heavy Mortar. 14Ł. Jak dla mnie paskudny, ale patrz powyżej.
Goblin Spitters. Plastikowe goblinowe łuczniki. 14Ł za 20 albo 8Ł za 10.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
Goblin Rabble. Plastikowi łucznicy + metalowy czempion + metalowe ostre przedmioty i tarcze. Zastępują poprzednie full metale. 17Ł za 20.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
Goblin Sharpsticks. To samo co powyżej, tylko dzidy zamiast ostrych przedmiotów. 17Ł za 20.
http://www.manticgames.com/Shop-Home/Ad ... gures.html
Są jeszcze army deale dla złych krasnali i goblinków, ale to już sobie sami ogarnijcie
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Huh?Jankiel pisze:Ceny już nie są specjalnie atrakcyjne...
50Ł za odrobinę poniżej 100 ludków (z czego część jest żywiczna) + książeczka z regułami + kostki to jest słaba cena? Jedyny porównywalny produkt na rynku zawiera ~70 ludków i kosztuje nieco ponad 60Ł.
14Ł za 20 plastikowych gremlino-ludków to jest słaba cena? Porównywalny produkt gdzie indziej kosztuje nieco ponad 20Ł.
3Ł nadpłaty do powyższego za przeszło 40 metalowych elementów to słaba cena? Żaden conversion kit do jakiegokolwiek modelu na rynku nie może się pochwalić taką ceną.
20Ł za 10 żywicznych kawalerzystów to słaba cena? Tyle kosztują konne ludki historyczne, do tego plastikowe. Na rynku fantasy konkurencja ma kilka 10-ludkowych zestawów kawalerii w plastiku za podobną cenę, ale tylko te, które zostały wydane 7-10 lat temu - nowsze kosztują 50% więcej. Za 10 kawalerzystów w żywicy wołają natomiast od 72 do 120 funtów zależnie od zestawu. Sześciokrotnie niższa cena od konkurenta moim zdaniem jest dość atrakcyjna.
Właśnie o to chodziło. Jak dla mnie za mała przebitka. Kiedys figsy z mantica były ze 2x tańsze.14Ł za 20 plastikowych gremlino-ludków to jest słaba cena? Porównywalny produkt gdzie indziej kosztuje nieco ponad 20Ł
Albo ten mortar za 14 funciaków - trochę śmieszne.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
To produkty z żywicy są fajne? Wolę mimo wszystko metal i plastik...20Ł za 10 żywicznych kawalerzystów to słaba cena? Tyle kosztują konne ludki historyczne, do tego plastikowe. Na rynku fantasy konkurencja ma kilka 10-ludkowych zestawów kawalerii w plastiku za podobną cenę, ale tylko te, które zostały wydane 7-10 lat temu - nowsze kosztują 50% więcej. Za 10 kawalerzystów w żywicy wołają natomiast od 72 do 120 funtów zależnie od zestawu. Sześciokrotnie niższa cena od konkurenta moim zdaniem jest dość atrakcyjna.
Co do konkurencji historycznej, bazując na cenach ze strony Wargamera:
Rycerze od Fireforge Games (świetne zestawy z masą bitsów) - 100 zł za 12.
Rycerze od Perrych (klasy produktu nie trzeba tłumaczyć) - 105 za 12.
Konnica nowożytna od Warlord Games - 90 za 12.
Kirasjerzy, Arkebuzerzy, Szkoci od Warlord Games, jeźdźcy z metalu - 125 za 12 (zresztą i np. starożytna jazda z tej firmy, z metalu, ma takie ceny)
Hit Cenowy - jazda od Wargames Factory (starożytna... co widać po kucowatych koniach) to 72,50 za 12 jeźdźców.
Oczywiście wszędzie są dodatkowe bitsy. Od "mało" jak w Warlord Games, poprzez "średnio" jak w WF na "ooooooo" w FG.
Technologia produkcji gumisiowatych goblinów musi kosztować!Poczekaj na zapowiadaną podwyżkę GW, za chwilę znowu będzie się opłacało
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
To nie jest kwestia fajności czy wolenia, tylko kosztu materiału - żywica jest droższa od plastiku, metal jest najdroższy. Oferowanie żywicznych ludków w cenie takiej samej lub niewiele wyższej od ludków plastikowych jest godne uwagi.Martin von Carstein pisze:
To produkty z żywicy są fajne? Wolę mimo wszystko metal i plastik...
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
Owszem, jest -To kwestia gustu czy zaryzykuję i wyciągnę te złocisze na produkt z takiego, a nie innego materiału.To nie jest kwestia fajności czy wolenia,
A w tym wypadku jest to żywica. Coś, czego poważać nie potrafię (głównie po serii produktów z tego materiału).
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Nie kupisz już nigdy żadnego żywicznego produktu żadnego producenta, ponieważ Finecast jest Failcastem?Martin von Carstein pisze:Owszem, jest -To kwestia gustu czy zaryzykuję i wyciągnę te złocisze na produkt z takiego, a nie innego materiału.To nie jest kwestia fajności czy wolenia,
A w tym wypadku jest to żywica. Coś, czego poważać nie potrafię (głównie po serii produktów z tego materiału).
Jak dla mnie to trochę jak stwierdzenie "Kupiłem telewizor na bazarze i mi się popsuł, więc nigdy już nie kupię telewizora", ale co kto lubi...
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
Oraz dlatego iż nie chce szukać super produktów czyszczących do żywicznych produktów. Aby ich nie stracić ( nie chce wylewać wiader WM zmywacza).Nie kupisz już nigdy żadnego żywicznego produktu żadnego producenta, ponieważ Finecast jest Failcastem?
Oraz dlatego iż póki co nie widziałem nic nadzwyczajnego (choćby w ofercie Mantica) wykonanego z tego materiału, aby to nabyć.
Oraz dlatego iż składam Imperium i mogę się posiłkować świetnymi historycznymi figurkami z metalu i plastiku po niższych cenach niż żywica (i GW szajs).
Wiem mało o produktach z żywicy (głównie to te złe rzeczy związane z FC), może to dlatego. Podobno pozwala na odlanie bardzo szczegółowych figurek, mnóstwo detali z tego co kojarzę... ciężko mi się dopatrzeć tego w ofercie Mantica (np. w Undeadowych Rycerzach za 125 w Vanaheimie)... a jak patrzę na historyczne figurki, z plastiku lub metalu, na nowych rycerzy Perrych... da się to zrobić.]
Ps. Art z Ogrem od Mantica,
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Tak dla rozruszania tematu - z okazji ogromnego sukcesu projektu na Kickstarterze (polecam, można nachapać mnóstwo fajnego dobra po kosztach), Mantic zapowiedział trochę fajnych rzeczy:
Ogry, trzy różne zestawy w plastikożywicy: piechota liniowa (opcja broń ręczna lub dwuręczna), piechota strzelecka (opcja ogrowe kusze albo ogrowe rusznice) oraz bohatyr.
Wilkołaki, plastikożywica.
Trolle, plastikożywica
Mumie, materiał nieznany
Goblińskie turbo-psy bojowe, materiał nieznany
Gobliński turbo garłacz, materiał nieznany
Gargulce/harpie (w fazie projektu), materiał nieznany
Orkowy rydwan, dwie opcje złożenia, plastik
Rozszerzenie 'Kings and Legends' do KoW, traktujące o dodatkowych unikalnych herosach i/lub regułach 'bohater - zrób to sam'. Oczywiście dodatkowe metalowe figurki herosów do różnych armii.
Manticowe kostki
Akrylowe znaczniki ran. Będą miały nieco zmieniony kształt i 'wygrawerowane' nominały 1, 5 oraz 10.
W kwestii nowej edycji zasad:
Bazowe reguły pozostają w większości niezmienione. Kilka istotnych poprawek: atakowana wręcz jednostka nie musi już automatycznie odpowiadać szarżą w swojej turze, może robić co jej się podoba, z jednym wyjatkiem - nie może używać broni strzeleckiej. Zmieniła się również efektywność artylerii - teraz na mnożnik ran rzuca się po trafieniu, a nie po zranieniu. Ponadto zmienia się kilka zasad specjalnych, które okazały się zbyt 'gięte'. Pojedynczy bohaterowie nie będą już w stanie blokować szarż - jednostka, która w szarży zmłóci postać z cechą Individual, może kontynuować szarżę i walczyć z nowym celem. Inna zmiana dotyczy kosztów punktowych - poszły w górę koszta najmniejszych, dziesięcioosobowych oddziałów, celem ograniczenia praktyki wystawiania mnóstwa plew, żeby blokować szarże.
Najistotniejszym dodatkiem do reguł bazowych jest lista kilkudziesięciu (bodaj 30-parę) przedmiotów magicznych, za pomocą których można sobie spersonalizować jednostki i armię. Każda jednostka może dzierżyć tylko jeden artefakt, więc gra nie powinna się zmienić w znaną z 5-7 edycji WFB zabawę w 'wygrywa ten, kto ma bardziej przegięte kombo z magicznych przedmiotów'. Przedmioty w większości obdarzają jednostkę dodatkową zasadą specjalną z podręcznika lub premią do jednej z charakterystyk.
Reguły bazowe oraz listy armii będą wciąż dostępne na stronie Mantica w formacie .pdf oraz w postaci ksiażeczki A5 dorzucanej do starterów i co większych zestawów. Ponadto, reguły bazowe Kings of War zostaną udostępnione na licencji Creative Commons - oznacza to, że każdy człowiek będzie mógł całkowicie legalnie wydawać własne wersje reguł, modyfikacje mechaniki, autorskie listy armii lub wręcz całkowicie nowe gry na 'silniku' KoW - warunkiem jest nieodpłatna dystrybucja ukończonego projektu.
Reguły zaawansowane, zawarte w twardookładkowym podręczniku, będą obejmowały zasady prowadzenia kampanii oraz reguły oblężeń.
To tyle, howgh!
Ogry, trzy różne zestawy w plastikożywicy: piechota liniowa (opcja broń ręczna lub dwuręczna), piechota strzelecka (opcja ogrowe kusze albo ogrowe rusznice) oraz bohatyr.
Wilkołaki, plastikożywica.
Trolle, plastikożywica
Mumie, materiał nieznany
Goblińskie turbo-psy bojowe, materiał nieznany
Gobliński turbo garłacz, materiał nieznany
Gargulce/harpie (w fazie projektu), materiał nieznany
Orkowy rydwan, dwie opcje złożenia, plastik
Rozszerzenie 'Kings and Legends' do KoW, traktujące o dodatkowych unikalnych herosach i/lub regułach 'bohater - zrób to sam'. Oczywiście dodatkowe metalowe figurki herosów do różnych armii.
Manticowe kostki
Akrylowe znaczniki ran. Będą miały nieco zmieniony kształt i 'wygrawerowane' nominały 1, 5 oraz 10.
W kwestii nowej edycji zasad:
Bazowe reguły pozostają w większości niezmienione. Kilka istotnych poprawek: atakowana wręcz jednostka nie musi już automatycznie odpowiadać szarżą w swojej turze, może robić co jej się podoba, z jednym wyjatkiem - nie może używać broni strzeleckiej. Zmieniła się również efektywność artylerii - teraz na mnożnik ran rzuca się po trafieniu, a nie po zranieniu. Ponadto zmienia się kilka zasad specjalnych, które okazały się zbyt 'gięte'. Pojedynczy bohaterowie nie będą już w stanie blokować szarż - jednostka, która w szarży zmłóci postać z cechą Individual, może kontynuować szarżę i walczyć z nowym celem. Inna zmiana dotyczy kosztów punktowych - poszły w górę koszta najmniejszych, dziesięcioosobowych oddziałów, celem ograniczenia praktyki wystawiania mnóstwa plew, żeby blokować szarże.
Najistotniejszym dodatkiem do reguł bazowych jest lista kilkudziesięciu (bodaj 30-parę) przedmiotów magicznych, za pomocą których można sobie spersonalizować jednostki i armię. Każda jednostka może dzierżyć tylko jeden artefakt, więc gra nie powinna się zmienić w znaną z 5-7 edycji WFB zabawę w 'wygrywa ten, kto ma bardziej przegięte kombo z magicznych przedmiotów'. Przedmioty w większości obdarzają jednostkę dodatkową zasadą specjalną z podręcznika lub premią do jednej z charakterystyk.
Reguły bazowe oraz listy armii będą wciąż dostępne na stronie Mantica w formacie .pdf oraz w postaci ksiażeczki A5 dorzucanej do starterów i co większych zestawów. Ponadto, reguły bazowe Kings of War zostaną udostępnione na licencji Creative Commons - oznacza to, że każdy człowiek będzie mógł całkowicie legalnie wydawać własne wersje reguł, modyfikacje mechaniki, autorskie listy armii lub wręcz całkowicie nowe gry na 'silniku' KoW - warunkiem jest nieodpłatna dystrybucja ukończonego projektu.
Reguły zaawansowane, zawarte w twardookładkowym podręczniku, będą obejmowały zasady prowadzenia kampanii oraz reguły oblężeń.
To tyle, howgh!